¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Onnea kaikille joilla hyviä neuvolakuulumisia.. :)

alley :) ihanaa jos ensimmäiset liikkeet tunsit.. sitä odotellessa.. :)

vilmalle onnittelut poksuista.. :) ihanaa viimeinen työharjoittelupäivä.. johan sitä olet odottanutkin.. :hug:

Täällä ollaan paranemaan päin, hiukan väsyttää mut muuten kaik ok.. :) seuraava neuvola on kolmen viikon päästä.. sitä odotellessa.. :)

:attn: Milloinkas sinne rakenneultraan pitää aikaa varata?

TB 14+4

Vilmalle onnea poksuista ja viimeisestä harjoittelupäivästä :heart:

Alley Voittehan te tehdä tässä vaiheessa testamentin, joka takaa sitten teille oikeuden toistenne omaisuuteen, jos avoliittoaikaan jotain sattuu.
Onnea liikkeistä, kyllä ne siitä voimistuu :heart:

TB Oletko saanut ohjeet jo neuvolasta? Mulle varattiin rakenneultra-aika silloin np-ultrassa. Kysäise seuraavassa neuvolassa asiaa. Aikaahan sulla on vielä hyvin, kun rakenneultra on muistaakseni rv 19-21.

huomenta

tb samoin täällä, ensimmäisen ultran yhdedessä varattiin aika rakenneultraan.
taisin käydä rakenteessa viikolla 22... mutta siihen 20 tietämiin sen pitäis osua, munkin muistin mukaan :D

vilma poksu onnea täältäkin... ja vietä mukava viimeinen harjoittelu päivä.

alley onnea ensimmäisistä liikkeen tunnistuksista, se oli aika päätähuimaava tunne...
Kyllä ne liikkeet siitä lisääntyy ja voimistuu... ja jossain vaiheessa toivot että voisiko pikkuinen olla hetken paikallakan ;)

nukuttaa nukuin käytännössä koko yön kuin tukki... heräsin viideltä valvomaan, mutta en valvonut kuin puolisen tuntia... just lopeteltiin aamupala, kun herättiin vasta puol ykstoista... ja kettu vieläkin nukuttaa... joten ei kai se auta kuin kiskoa peitto korviin ja yrittää nukkua vielä vähän.

Sompio: Kyllä me meinattiin se testamentti tehdä, ihan sen lapsen takia. Äitini ystävättärelle sattui niin, että hänellä oli avomiehensä kanssa lapsi ja avomies sitten kuoli syöpään. Lapsi sitten tietenkin peri miehen omaisuuden ja ystävätär tai kukaan muukaan ei saa koskea rahoihin. Ja lapsi tietenkin vasta 18 täytettyään. Tuon takia äitini haluaisi että olemme naimisissa, kun lapsi syntyy... Itseni mielestä koko avioliitto on yliarvostettu :ashamed: Ja jotenkin tuntuu, että nyt kun kaikki menee todella hyvin parisuhteessa, niin jos menee naimisiin, niin pilaako se kaiken... En kyllä missään nimessä halua erota miehestäni eikä hänkään minusta.

Kävin äsken autoilemassa työasioissa ja ajatuksissani ajoin kaksi kertaa väärin, mietin siis raskautta ja tätä pientä joka sisällä kasvaa. Ensin en huomannut nopeusrajoituksen muuttumista ja toisella kerralla ajoin ohi liittymästä ja katsoin, että tuostako olisi jo pitänyt mennä :D

Eilen olin niin passiivinen palstalainen, että jäipä kommentoimatta HanTan kuulumisia. Mä en millään enään pystyisi kävelemään 6 km:a :eek: Ja onhan siellä kohdunsuulla sitten edes jotain tapahtunut. Täällä kun maanantaina oli vielä kiinni. Nyt paljon s:ä Körilään kanssa niin pääsette Nyytinhakureissulle viikonloppuna. Mitkäs on fiilikset, siis noinniinkuin parisuhteen kannalta? Ette kai ole riidelleet? Ja ei ole pakko vastata, jos utelen liikaa :ashamed:

insuliini asia hoidossa :D
Tekevät polilta mulle puhelin reseptin apteekkiin... iltapäivällä voin tassutella ostamaan lisää lääkettä.
Nyt vain jännätään, saanko ostettua yhden kynän kerrallaan... kun tuossa yhdessä kynässäkin on mulle, aivan liikaa insuliiniä, loppuraskauden ajaksi... niin en todellakaan tarvitse viittäkynään :D minkälaisissa pakkauksissa niitä myydään ;)

sompio
kiitos pullista, hyviä oli :D

sompio ei olla riidelty sitten viimeviikon lopun ;) ja meillä oli oikein mukava yhteinen ilta :D
myös sen ässän merkeissä ;)
illalla ja yöllä olikin säännöllisiä lyhyitä alle 30 sekkaa kestäviä kipeitä suppareita :D
Että ehkäpä sitä taikaa kokeillaan vielä tänään ja huomennakin... ;)

Parisuhde maistuu taas ihan mukavalta... rakastan kuitenkin tuota körilästä hyvin hyvin paljon... enkä osaisi kuvitella elämää ilman häntä...
vaikka riitelyä onkin ollut ja välillä vähän turhankin kovia yhteen ottoja :( sydän on vain kummallinen, eikä se kuuntele useinkaan järjenääntä.
Mutta nyt järkikin sanoo että yritetäänpä äiti ja isi olla onnellisia yhdessä ja tehdä möntille oikein mukava alku

En mäkään tuota 6 kilsaa putkeen kävellyt...
sairaalaan yhden suuntainen matka on noin 3 kilsaa... ja sairaalaan päin tassuttelin niin että istuskelin välillä bussipysäkillä ja nautiskelin jäätelön :D
Kotiin olisin tullut bussilla, mut ois pitänyt odottaa tunti, niin siinä eilisessä kiukun puuskassa sitten puuskutin yhtäsoittoa kotiin saakka... illalla ei tehnyt hirveästi mieli seistä eikä kävellä. :heart:

alley jokainen elää niin kuin parhaaksi näkee... ei avioliitto ole ratkaisu epäkohtien poistamiseen... vaan minä ainakin menin enemmän tunne syistä naimisiin tuon körilään kanssa kuin järkisyistä.
kun haluaa, niin haluaa... eikä kaikkien tarvitse haluta... vaihtoehtoja aina löytyy...
Eikä se papin aamen, tai vihkijän lupaus. muuta sitä peruselämää :D

Sompio ja HanTa eipä mulle mitää aikoja varattu sillo np-ultras.. tuttava joka myöskin on raskaana, niin hänelle kyl varasivat.. taisivat unohtaa meikäläisen kohalla.. :D mut onhan tässä aikaa vielä.. :) ja neuvolakin on ennen noita rv.. :) niin siellä voin kysellä.. :)

sompio nyt yritän nautti pyykinpesusta... se toi hirmuisen kassin pyykkiä :D mutta itseppähän olen ne luvannut hoitaa...
ajattelin lähteä tuonne pihalle myllertämään, josko tulisi selkä kipeäksi, tai sitten supistus aaltoja ;)
Köriläs lähti käymään, toimistolla... sentään vain Espoossa... hoitamassa jotain työjuttuja...

uh..

tein tossa äsken makaronilaatikon uuniin.. ja sain jonkun ihme kohtauksen... :/

samantien ku olin paiskannu makaronit kiehumaan ni alkoi huipata samaan tyyliin ku sängyssä selällään maatessa, jos tiedätte mitä tarkoitan.. liikuskelin lieden edessä toivoen että menis ohi ja aloin ruskistaa jauhelihaa... iski ihan hirveen kylmänhien päälle, ja kun olin saanu lihat ruskeeks ni olin jo aivan märkä.. heikotti... vetäsin äkkiä banaanin naamaan ku hetki sitten olin tuntenu nälkää.

rupesin tekee munamaitoa ni kädet vapisi niin et hyvä et maitopurkki pysy kädessä ja sain munat rikottua :eek: tein itelleni pari riisipiirakkaa kaapista ja naamaan äkkiä... nyt tosta on kulunu 10-15min ja vapina alkaa helpottaa.. huippaus loppu samantien ku tulin sohvalle.

älkää vaan sanoko et mun sokereissa on sittenki jotain vikaa. meinaa just ensiapukurssin käyneenä toi oli lievä versio diabeetikon alhaisesta sokerista, kun pystyin ite toimimaan.

arvatkaa kenen mies on lähdössä tänään viikonlopuks reissuun, ollaan koiran kanssa kahdestaan kotosalla.. pelottaa jäädä yksin :'(

saisitko sä talvis jonkun kaverin sinne viikonlopuksi...
olisi turvallisempi mieli sinulla olla kotosalla.

mulla tulee toi sama olo välillä, liian korkeista sokereista...
huiputtaa, kuumottaa pyöryttää, hikipukkaa päälle... tosin lisäksi vielä oksettaa.

ite en usko et ois sokerit ollu ainakaan korkeet.. tai siis järjen mukaan.. söin 9.30 aamupalan ja tarkoitus oli syödä joku hedelmä ennen tota päiväruokaa... eli edellisestä ruuasta oli kulunu reilu 3h.

kaipa mä tänne jonkun kaverin saisin, tai siskon.. pitää nyt kattoa tuleeko toista kertaa vastaavaa.

Talvis: Pelottavan kuulosta. Mulla kans joskus on tullut tuollainen, vaikkakin paljon lievempi, liian nopeasta sokereiden noususta, mutta mulla kanssa tulee paha olo siihen vielä. Varmasti olisi parempi, että saisit jonkun kaveriksesi viikonlopun ajaksi. Jos ei muuta niin oman mielenrauhan takia. Saisitko neuvolasta jonkun kiinni, osaisivat ehkä auttaa että mitä tehdä jos tuollaisia vielä tulee?

Talvis Varmaan sokereista tosiaan johtui, mutta muuta en osaa sanoa. Tosin voi olla mukana osittain nälkää, osittain nestehukkaa, jos et ole juonut tarpeeksi ja jos oli kuuma lieden ääressä, alhaiset verenpaineet yms. Mäkin kehottaisin soittamaan neuvolaan ja jos pääsisit mittamaan esim. sokerit ja verenpaineen vielä tänään.

Talvis Inhottavaa, jos ei ole kiva neukkutäti. Onko teillä useampia, eli saisitko vaihdettua loppuajaksi? Ei ole jatkossa kiva käydä, jos homma vastustaa.

Mä muuten näin viime yönä unta, että Nuppu syntyi 1.6. :heart: Eli sairaalakassin voi purkaa :LOL:

Keitin kyllä äsken tutit ja tuttipullot valmiiksi. Olen ostanut kaikenmaailman hienoja koliikkituttipulloja yms. Piti keittää yksi pullo kerrallaan, etten heti sekoita niitä osia keskenään. Ja osa näyttää aika teknisiltä vempaimilta :D
Nyt on periaatteessa kaikki valmiina, vauva vain puuttuu :heart:

Sompio ei meillä oo ä-neukan puolel ku toi, mut kyl mä sen kans selviin, ku ei mua muutenkaan huvita siel käynneil enempiä turista ku pakolliset.. =) asiast kukkapenkkiin, miten se pullojen keitto tapahtuu? ..itekki vois jossain vaiheessa ne kerran keittää ku ei yhtään tie miten imetyksen kans käy. mulla on vaan kaks pulloa. =)

muihin asioihin..

vilma onnittelut suoritetusta työharjoittelusta :flower: masukuva oli ihana :heart:

peesailen Sompioo, ei tulis mieleenkää kävellä 6 km niinku HanTa :eek: uh.. koht ois koiran kans kakkalenkki tiedossa, ulkona on kyl ihana ilma.

talvis multa puuttuu varmaan jokin ruuvvi päästä ;)
Viime kesänä tein sellasia kevyitä 40-60 kilometrin rullaluisin lenkkejä... ja ihan vain huvikseni...

täällä on myös
pullot ja tutit keitettynä odottamassa kaapissa :D
Meillä ois kaikki valmiina, paitsi se vauva ja vaunut ;) Äippä sano että käy tänään ruokiksella kattelee vaunuja, ja ottamassa kuvia :D
Kivaa... mä kyllä laitoin sille salamana mailin, unelma vaunuista :D että katsotaan miten käy :D Ja milloin päästään sinne kauppaan yhdessä. Ei ole kiirettä pidetty.

sompio et varmana purkaa sitä kassia... hyvä se on olla valmiina... vaikka näit minkälaisia unia :D Mä näin silloin alkuraskaudessa unta että vauva syntyi alku illasta... puol kahdeksan aikaa olin sairaalapaitasillani soittamassa sukulaisille että vauva syntyi äsken :D
Aurinko paistoi kovasti ja ulkona oli tosi lämmin. Niinkuin tänään...

Talvis Mä huuhdoin ne ensin vedessä ja sitten keitin n. 5 min. Meillä oli yhteensä 7 tuttipulloa, joten eiköhän niillä pärjätä :D En itseasiassa tiennyt, että niitä on jo niinkin monta, kun mäkin muka ostin muutaman vain varalle :D
Mutta sitä mä mietin, että jokaisen tuttipullon käyttöohjeissa luki, että käytön jälkeen huuhdotaan kylmällä vedellä ja steriloidaan 5 min. Ei kai niitä joka käytön jälkeen tarvi keittää :eek: Astianpesukoneessa mä en kyllä halua niitä alkaa pesemään, koska niihin jää kuitenkin pesuainejäämiä. No, eiköhän tuokin asia selviä aikanaan :D

HanTa Juu, en mä oikeesti taida purkaa :D Eilen ostin sinne suklaatakin valmiiksi :p
Tulee tälle päivälle kiire, jos puolkasin maissa olisit soittelemassa :D

Mekin on tehty pitkiä pyörälenkkejä aikaisempina kesinä. Mutta tänä kesänä jää väliin :D

Yhteistyössä