¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Alley Meille ei seksi ole saanut yhtään supistusta aikaiseksi. Osallehan tulee, mutta on sitten niitäkin, joilla ei se saa mitään aikaiseksi. Näin lopussahan se olisi vain plussaa :) Aikaisilla viikoilla ei tietenkään ole hyvä. Mutta ihan hyvin voi kyllä mielestäni seksiä harrastaa ilman kondomia. Ainut jos alkaa tuntumaan, että supistuksia tulee muutenkin paljon niin sitten voi harkita. Mutta ei ne supistukset silti aiheuta välttämättä liian aikaista avautumista tms. Niinkuin Talvis kirjoittikin, niin eri asia, jos lääkäri kieltänyt harrastamasta.

HanTa Kiitos ja samoin sinne onnittelut :heart: Höh, ette taida tänäänkään puol kasi soitella sukulaisille =)

sompio huomennakin on päivä uus... ja lämmin ;)
ostelin puolukoita kaupasta, jos ne auttais samoin kuin Sanyalla tolla vadelmanlehtiteellä ei oo meillä mitään vaikutusta...

Seksi tekee pikkusuppareita aikaseksi...
Mutta on muutakin puuhaa ;) ainakin isännällä... remonttiryhmä on taas kokoontunut :D

Ei haittaa kun eilinen oltiin yhdessä.

Siis mikä koira kuka puhui... meni ohi... jäi ed. sivulle :(

en sit muute saanu itelleni uusia liivejä.. :/ imetysliivejä prismassa oli useamman sorttisia triumphin mamabelejä. mut ne, mis ei ollu kaaritukea, oli yhdet lörpäkkeet oikein!! ihan ohut kangas ja nännit/liivinsuojat ois näkyny lontooseen saakka. sit normaaleja kaarituettomia liivejä en löytäny koossa 75E ku yhdet mummoliivit, koitin kumminki, tulivat kauhean ylös edessä ja muutenki kainaloihin saakka. ja muotoilivat rinnat ihan hassuiks :x

talviksella ei järin onnistuntu shoppausreissu :(
kyllä sääkin löydät vielä monen monituiset liiviset...

*heh* mä oon kadottanut jonnee mun yhdet imetysliivit :( En vaan voi tajuta mihin oon ne onnistunut piilottamaan :(

talvis mulla tulee teidän pallerosta mieleen peikko :D älä kysy miks...
mutta ihan sellanen pieni peikkomenninkäinen. :D SÖpö on kyllä.

johanna *iso halitus* kyllä se kriisi helpottaa ajallaan, ja sitten tuntuu hyvältä :D
Onneksi sulla on mies tukena, ja kyllä hän vielä jossain vaiheessa ymmärtää tuon mammautumisen kriisin... saattaisiko itse jännittää isiksi tulemista???

nibbler hyvä hyvä hyvä... minä olen tosi tyytyväinen.
Ja jos yhtään supistuttaa, niin supistuksen saa puhaltaa tänne...

Nyt alkanut pelottaa, että vauvasta tulee jättiläinen, jos ei lähde syntymään nyt piakkoin , KIITOS...
Varsinkin kun, eivät enään tarkkaille polilla, ennen tuota viikkoa 42 :(

etsiskelin harsojen taitteluohjetta ja nyt ois jakaa kaikille kestovaipoista kiinnostuneille hyvä kuvasarja!! eli http://ylihilseen.vuodatus.net/page/harsosuperleija siinä on todella selkeästi esitetty yks tapa taitella harso. ite kokeilin, ja saa tehtyä erittäin siistin näköisen paketin näpsyllä kiinnitettäväks. kokoakin on alkutaitoksilla erittäin helppo muokata, jos vaikka tuntuu et aina tulee kuorista sentin verran yli ;)

Nii-i, kyllä ne miehet osaa joskus yllättää :) Muutenki toi minun avokki on ruvennu käyttäytymään "oudosti". Se oli rassaamassa mopediaan viime viikolla tallilla. Tallikaverinsa söivät hamppareita yms. hyvää. Ukkelilla oli kuola valunu, mutt ei kuulemma ollu sit hakenu itelleen, kun aatteli ett sit minä ja Lilli ei saatu. Pöljä, sanon minä. Oli meinaa nälässä sit koko päivän :D Pitäskö sanoo, ett se on oikeesti sekoomassa :LOL: Normaalitilanteessa se ois hakenu sen hampparin ja syöny sen.

johanna83 :hug: On muute tullu itelläki mieleen, ett iskeekö jossai vaiheessa joku tollanen kriisi päälle.

Noista liiveistä ku oli puhe. Kertokaas mulleki hyvät immeiset, ett minkä merkkiset ja mimmoset on teiän mielestä ollu hyviä. Joutuu varmaan kohta menemään kauppaan. Ja mulla ei oo sit mitkää patalaput, nii tarttis olla kuitenki suht tukevat. Eli vinkkejä otetaan vastaan :) on varmaa ollu juttua aikasemminki, mutt kysyn silti.

Tuli muute tänään tilattua ja mässättyä pizza :ashamed: Lupasin ukkelin viedä tallille ja siellä vierähtiki sit aikaa sen vertas kauan ettei sit viittiny/jaksanu enää mitää ruokaa ajatella. Imuroitua sentään sain. Nii ja saatiin se ukkelin pyörä sieltä tallilta kotipihaan muutaman ongelman kautta. Sit päästiinki kevään ekalle ajelulle molemmat omilla pyörillä ja kivaa oli :) Pitää ajaa vielä niin kauan ku pystyy. Loppu kesästä voip pyörä jäädä seisomaan tohon pihaan.

Nyt taidan rojahtaa sohvan pohjalle ja nassuttaa ton lopun pizzan. Se on öitä.

JääKyynel ja Lilli

Johannalle pärjäilemisiä. Kyllähän nuo masennukset pitää läpi käydä, olen niitä itsekin miettinyt. Jos ei kyseenalaista kykyään toimia äitinä niin ei ehkä tule mietittyä miten missäkin tilanteessa pärjää. Mutta olen varma että pärjäät hienosti vauvanne kanssa
:hug: :hug:

Kyllä meilläkin mies on muuttunut raskauden myötä. Ei kyllä ole mitään yllätyksiä vielä järjestänyt, kun ei ole koskaan aiemminkaan ollut hyvä niitä järjestämään niin en odota sellaista nytkään. Mies on todella innoissaan vauvasta ja jos kaupasta näytän vauvan vaatteita, niin ei ole yhtään negatiivinen tai aikeissa kävellä pois kuten jos katson itselleni jotain. Ja kun tunsin ekat liikkeet niin samantien oli vieressä että "näytä", ja muutenkin todella suojelevainen ym.

Käytiin katsomassa niitä mekkoja päivällä ja löysinkin kivan kevään juhlia varten. Sitten olin koiran kanssa agilitykurssilla, sm-tason ohjaaja oli kouluttamassa. Hyvin sielläkin otettiin tämä raskaus vastaan, vitsailtiin kouluttajan kanssa vaan etten muka näytä liikkeissäni kovin sulavalta tän mahan kanssa :D Neuvoi sitten mitä voin harjoitella vaikka onkin mahaa. Oikein liikunnallinen päivä siis ollut eikä vielä ainakaan tunnu juokseminen pahalta.

Jääkyynel Mä ostin Triumphin imetysliivit. Ne tuntui parhaimmalta päällä. Mutta mulle riittää B/C-kuppi, joten en tiedä niiden tukevuudesta sitten isommille rinnoille. Tai siis tällä hetkellä on B-kuppi, mutta myyjä suositteli ostamaan C-kupin. Ostin sitten molempia, että on ainakin yhdet sopivat imetysliivit ja hakee sitten lisää kun näkee miten ne rinnat kasvaa maidon noustessa. Jos kasvaa :p

Alley Toivotaan, että pystyisit liikkumaan normaalisti mahdollisimman pitkään =) Kaikillehan ei selkä-, liitoskivut yms. vaivat iske. Itse olen saanut "nauttia" kaikista mahdollisista säryistä jo heti alkuraskaudessa :/

Nukahdin kesken euroviisujen, mutta eipä suomen pisteidenlaskussa paljon näköjään katsomista ollut :/

Johanna, iso voima :hug:

Mä en taida uskaltaa ostaa imetysliivejä ihan hetkeen, koska ennen raskautta siis olen ollut ihan lauta ja nyt on yhtäkkiä kasvanut tissit yhdessä koolla :eek: Ja nyt sekin alkaa kinnaamaan joka kohdasta. En edes uskalla ajatella mitä ne kohta on. Mutta kyllä sitä maitoakin valuttaa ihan koko ajan, että eipä kai se ihme oo :D

Oletko se sinä Alley kun kerroit yksi päivä tunteneesi liikkeitä? Mä tunsin muistaakseni kans ihan samaan aikaan (16+3) :)

Ja liikkuumisesta, mulla onnistui alussa liikkuminen ihan normaalisti. Sillon viikolla 20 tuli ne munuaiskivet, jotka veti aika liikkumattomaksi pitkäksi aikaa. Nyt taas uudestaan aloittelen säännäälistä lenkkeilyä ja vähän lihasharjoituksiakin. Toisaalta olis sellainen olo että vetäisin vaikka maratonin, mutta jos liian kovaa innostuu kävelemään niin alkaa pistämään mahaa. Että ei mulla juurikaan liitoskipuja ole. Iskias vihoittelee välillä, varsinkin makuuasennossa, eli nukkuminen on aika hankalaa. Mutta mitä enemmän muistaa venytellä ja vähän liikkua niin parempi :)

kiitos kaikille myötätunnosta, halit tulivat tarpeeseen :heart:
nyt jo parempi mieli, kun saatiin ton ukon kanssa muuri väliltämme sulatettua. vielä kyllä pitäs ihan jutella, ettei asia jää villasella painettuna.

yhtäkkiä sitä vaan kyseenalaisti koko eletyn elämänsä tähän saakka, nykyiset murheet ja pelko tulevaisuudesta. plus siihen vielä tunne oman itsensä arvottomuudesta. jostain luinkin alkuraskaudessa et saattaa nousta sellasia ajatuksia, että oma persoona katoaa ja sä olet vain raskaana muille ihmisille.

Talviksen koiruus on ihana :heart:

imetysliiveistä sen verran, et mulla on ainakin ollu jo kaks hasardiostosta... ekat ostin lindexiltä ja kokoa 80C. muuten ihan jees, mutta kun kaarituki puuttuu ja siinä se vahvike on jotenkin sivussa ni sehän alkoi sitten painamaan niin että sattuu!
noh, H&M liivit sitten kokoa 85D ja koko ihan ok, ei purista mutta yks lysti onko mulla liivejä ollenkaan. luotan siihen että ne ois sitten ne yöliivit mitkä ei paina tms. on se vaikiaa! :D

seksistäkin oli juttua ollut...
puoleen väliin asti oli niin väsynyt ja pää pöntössä ettei oikein käyny mielessäkään... sitten kun siltä alko tuntumaan ni tiedosti oman kroppansa niin vahvasti, ettei enää kehdannutkaan (valas-syndrooma ).
on se sellasta säätämistä noitten asentojen kanssa et tuntuu ku ois ekaa kertaa asialla :LOL:
huokailinkin miehelle aiemmin et millonkohan sitä saa seuraavan kerran seksiä kun nyt ei jaksa vaivautua ja synnytyksen jälkeen olet ensin kipeenä ja sit imetys pitää huolen, ettei pahemmin tee mieli.

liikkumisesta sen verran että tekis kovasti mieli, mutta käytännössä ei uskalla ku parin kilsan kävelylenkkejä korkeintaan. johonkin kun alkaa painamaan ni sitte se kipu vaan yltyy ku pitäs kuitenkin jaksaa kävellä viel kotiinkin :/

täällä alkaa myös olee autoilun kanssa ongelmia.
lyhyenä ihmisenä penkin pitää olla ihan edessä ja nyt maha ottaa rattiin kiinne... pakko siis penkkiä vähän taaemmas, mutta sitte ei ole kovin turvallinen kuski -olo, kun ylettää nippa nappa polkimille :|

Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
yhtäkkiä sitä vaan kyseenalaisti koko eletyn elämänsä tähän saakka, nykyiset murheet ja pelko tulevaisuudesta. plus siihen vielä tunne oman itsensä arvottomuudesta. jostain luinkin alkuraskaudessa et saattaa nousta sellasia ajatuksia, että oma persoona katoaa ja sä olet vain raskaana muille ihmisille.
peesi. must ainakin välillä (tai, melko usein siis) tuntuu et mä oon vaan pelkkä maha muille. ennen kysyttiin "moi, mitä kuuluu" ni nyt ensimmäiset sanat on "ui ku iso masu" "mites masuvauva jakselee" :/

sain miehen yöllä kotiin, se oli kivaa, varsinki ku ei ollu kauhean humalassa. juteltiin hetki sillon yöllä mut sit sen piti alkaa nukkuu ku lähti yhdeksän jälkeen töihin (tuli 3.30 kotiin..). aamulla ei myöskään ehditty montaa sanaa vaihtaa.

mun vuoro olla kriisissä tänään. otin tossa hetki sit masukuvia poksumisen kunniaks, edellisistä kuukausi aikaa. noh, havaitsin sitten ekat raskausarvet.. :'( katsoin peilin kautta mahaa et ahaa, mulla on edelleenki alavatsalla kevyt linea negra, ja seuraava ajatus oli et apua, mut mitä noi on... eivät olleet onneksi kovin vahvoja arpia, mut katotaas sit viikon tai kahden päästä.. vittu!! onneks sf-mitta oli viime kerral jo 35, ni eihän toi masu voi enää kauheasti kasvaa ;)

POKS 36+0 :heart:

Huomenta. Sen kummemmin lukematta muiden kirjotuksia pikaseen tulin kysymään yhen kysymyksen. Mitä mieltä olette puutarhakalusteiden öljyämisestä jos käyttää hengityssuojaa? Meinaa eilen ölysin yhentuolin ja totesin, ett siinä on niitä käryjä kuitenkin jonkun verran eikä ole mulle ihan terveellisimmästä päästä. Kuitenki niitä höyryjä tulee aina jonkun verran, vaikka kuinka pihalla on. Kertokaapa mielipiteenne?

JääKyynel ja Lilli

huomenta

johanna ymmärrän tuon autoilu puolen... ei kovin kiva jos tassut ei yllä polkimille, ja ratti hankaa masun vereslihalle :(
joksenkin tutun kuulosta... kunnes meidän autosta löyty sellanen säätö mahdollisuus, että ratin saa vielä viitisen senttii syvemmälle :D

liikku johanna se mitä jaksat ja pystyt... älä yritä rehkiä liikaa... jossain vaiheessa se olo helpottaa ja liikkuminen muuttuu taas mukavaksi.
Viimeistään sitten synnytyksen jälkeen.

vilma osta nyt alkuun jotkut edulliset perusliivit...
se on henk.koht vinkkini... mulla kasvo kanssa tissivarustus hurjaa vauhtia... alotus 70/75 b on tällä hetkellä 80/85 C/D vaikka ei näytä siltä, kun masu on niin iso ;)
on kuitenkin hyvä olla kun on mukavat liivit päällä.

jääkyynel mulla on hm.n perusimetysliivit... ja ihan hyvältä on tuntuneet...

sompio kiva kun jollain on ruokahalua :D mulla on vähän kateissa :(
tosin eilen sitten ahmattelin uusia perunoita ja grilli lihaa.. oli niin hyvää... sit tuli vaan paha olo.

johanna tosta autoilusta, meiän naapurissa asui ennen semmone 150cm pitkä nainen. hän joutu jäämään sairaslomalle suhteellisen ajoissa, kun työmatkaa oli 70km suuntaansa eikä ylettäny enää polkimille :heart:

mun auto+ajotyyli pitää kyl varmaan mahdollisena autolla ajon niin pitkään ku vaan ite haluaa. tai siis, mulla on vieläkin mahan ja ratin välissä n. 10-15cm väliä. istun siis sillee et kun laitan kytkimen/kaasun pohjaan, jalka ojentuu ihan suoraks ja vaan varpaat polkimilla. kun ajan aika pitkiä matkoja esim. koulumatka, ni reisi väsyis jalan jännittämisestä jos istuisin lähempänä.

kunhan pystyisin viel 1,5vko ajaa ni sit ois jo ihan sama, ku koulu on ohi.

Niin joo ja kiitos Talvis tuosta harson taitteluvinkistä!! Tosi näppärälle paketilla näyttää :) Mä just tilasin kestovaippainfon sivuilta 45 eurolla vaippoja ja eilen kudoin ekat villikset melkein valmiiksi.

Hanta, mä olen kahdet ostanut, joista toiset on jo aika kireät. Täytyy ostaa jotkut hyvät ja pehmeät :) Mut laitokselle haluun omat rintsikat mukaan, jotenkin mua kuvottaa ajatus niiden alusvaatteista :$

Nii juu, mä löysin kans eilen linea negran :eek: Kaveri kertoili omastaan niin pitihän munkin alkaa oikein katsomaa. Peili tarvittiin avuksi, mutta siellähän se oli :LOL:

Talvis: nyt oikee raskausarpihali :hug:
mulla on varmaa jo kuukauden komeillu tiikerin jäljet molemmilla puolin alavatsaa. onneks niitä ei täl hetkel näe ku peilin kautta :)
muoks. nätti masu!

HanTalla on ihan selkeet "nyt mennään kohta synnyttämään" -oireet! masu sul ollu sekasin ja nyt ei enää teekään ruokaa samal taval mieli.... jänskää jänskää!

Yhteistyössä