¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Jääkyynel Jos on kunnollinen hengityssuoja, niin kyllä mä uskaltaisin kalusteet öljytä. Varsinkin jos saat kalusteet sellaiseen paikkaan, että siinä ilma vaihtuisi hyvin, että et parvekkeen/terassin suojassa, mihin ne käryt saattavat jäädä leijumaan. Mutta itse en ole tehnyt, vaan mies lupasi hoitaa sen asian =)

Autoilusta Mulla ei ole haitannut maha autoilua. Ennen olen tykännyt ajaa selkänoja tosi pystyssä, mutta se alkoi ahdistamaan mahaa. Niinpä kallistin taaksepäin ja hyvä on ajella. Tosin nuo liitoskivut ei jostain syystä tykkää meidän auton penkin muotoilusta tms. ja jos ajaa esim. 30-45 min putkeen, niin saa varata sellaisen parkkiruudun, että saa oven kokonaan auki ja itsensä jotenkin kammettua sielä pois :D

HanTa Juu, ruokahalua :ashamed: Vedin pullaa, suklaata, lettuja ja donitseja. Ja limsaa :ashamed: Sanoin miehelle päivällä, että syödään aikaisin, että en puputa pitkin päivää kaikkea. No, syötiin ajoissa ja sitten mä puputin illan :ashamed: Tänään täytyy skarpata =)

Kiitos liivivinkeistä. Pitää alkaa kattelee jossain vaiheessa itelle niitä mukavimpia :)

Tosta autoilusta. Mulla nyt on vielä pitkä pitkä matka siihen, ett maha on tiellä. Mutt mielessäni jo aattelin kerran ku ajelin, ett näin lyhenläntänä ihmisenä mulla on ratkasu ongelmaan. Meillä on automaattivaihteinen auto ja siinä on vakionopeudensäädin. Eli ainaki pitkällä matkalla voin käyttää hyväksi sitä jos jossain vaiheessa tulee sellanen tilanne eteen, että maha ois tiellä. En tiedä sit miten käypi kun kylällä/kaupungissa ajaa, kun siellä ei voi oikein tota systeemiä käyttää :) Tosin automaatilla ei tartte sählätä kytkimen kans. On vaan se kaasu ja jarru. Niin ja meilläki pystyy rattia säätämään, joten pitää kattoo myös se vaihtoehto sitten kun on ajankohtanen asia. Meidän taloudessa nimittäin ukkeli nauttii vieressä istumisesta ja minä ajan. Oikeesti tykkään ajaa autoo ja ukkeli kuulema istuu mielellään vieressä. Ei haittaa minua :D

johanna noi on kyl ihan parin päivän sisäl tullu, ku mä joka päivä kyylään mun mahaa et joko niitä tulee/ei kai niitä tule. nyt täytyy mennä taloyhtiön pihal makoilee aurinkoon kuula paljaana ni josko arvet haalistuis :D

Sompio ruokahalua löytyy täälläkin :wave: perjantaina söin kolmasosalevyn suklaata ja heräsin yöllä sitten närästykseen.. et sen syömistä harkitsen taas vakavasti kun seuraavaks tekee mieli.. (eli nyt)

Sompio Minäki ukkelille eilen kyllä sanoin, ett jäi kyllä nyt sen hommaks. Pöydän homeenpoiston se joutuu joka tapuksessa tekemään. Jotenki vaa himottas itte ne öljytä, mutt katotaan nyt. Jos toi ukko on nii saamarain saamaton, nii kyllä minä ne ite sit öljyän. En ala koko kesää niitä odottelemaan, ku ne vois olla jo käytössä.

Lisäys: Minun ei tartte raskausarvista murehtia ku niitä on jo ennestään. Joskus olin sen vertas tukevassa kunnossa, ett niitä tuli sillon. Ja nyt jo näkyy ihan selvästi. Ett mulla on se arpi stressi ollu jo monta vuotta :p Tosin sit ku laihduin ne vähän haalistu. Saapi sit nähä kui käy tän raskauden jälkeen.

Talviksella on tosi nätti masu :heart: Peilin kautta mäkin huomasin ekat raskausarvet :(

Jääkyynel Mä inhoon sitä, että mies istuu vieressä kun ajan :kieh: Se keksii joka pikkuasiasta huomauttamista yms. Ennen se on aina ajanut, mutta nyt ton selkänsä takia ei pysty aina ajamaan. Mä sille sanoinkin tässä yhtenä päivänä, että seuraavan kerran pääsee asioille sitten kun itse taas pystyy ajamaan :kieh:

Talvis Mä olen huomannut kanssa, että suklaa närästää. Viimeksi pääsiäisenä söin suklaata ja nyt oli vain niin kova himo, että närästyksen uhallakin piti pari riviä popsia. Ja kyllähän se närästyskin sieltä tuli :( Tosin se alkaa olla jokapäiväinen vieras, kun en malta aamukahvia jättää juomatta =)

Jääkyynel Meillä ainakin toimii hyvin niin, että kun aikansa odottaa ja sitten alkaa itse tekemään, niin kyllä se mies nopeasti tulee perässä ja ottaa homman =) Siitä on tullut aika ylisuojelevainen =) Öisinkään en saa mennä vessaan pimeässä vaan aina pitää laittaa valot, vaikka mies siihen sitten herääkin.

Sompio Joo nykyään rupee täälläki olemaan sitä huomauttamisen vikaa ja sillon aina revin peliverkkarit. Mäkätän aina sille, ett kumpi tässä nyt ajaa ja että ajan nii, ku itestä tuntuu turvalliselta. Pitkillä matkoilla se joskus mäkätti mulle ohituksista. Mutt minähä en ohita tietyissä kohdissa jos en uskalla ja sillä sipuli! Miehet tuntuu olevan luonnostaan sellasia "hurjapäitä", ett ne nyt uskaltaa tehä monta asiaa eri tavalla ku moni nainen.

hih kuulostaa tutuilta noi keskustelut kun mies on pelkääjän paikalla ja nainen ratissa =) meillä menee niin, että usein mies ajaa ja mä istun vieressä, paitsi sillon ku se on tehny töissä jo älyttömän pitkän päivän eikä jaksa enää ajaa tai on ottanu ilolientä. joskus sillä on jotain sanottavaa mun ajamisista mut ei onneks kauhean usein, ja hiljenee ku kommentoin "kumpi tätä autoa ajaa" :)

vilma jos ne on muuten hyvät mutta kiristää ympäryksestä... niin käyppä esim. prismassa :D
Sieltä saa sellasia rintaliivin jatkopaloja makso alle 5 e kolme erikokosta palasta paketissa.
perus värit musta / valkonen / puuteri (omat pakettinsa)

Miehet huomauttaa aina ajamisesta :) Meillä tosin siitä että ajan liian lujaa... Eli ilmeisesti pelottaa olla kyydissä :LOL: Mulla tulee työn puolesta aika paljon kilometrejä niin ajaminen on sen mukaista. Omassa autossa on vakionopeudensäädin, jonka usein ohjelmoin 10km yli rajoituksen. Mutta tuo ukko sitten on sellainen kun ajaa omalla sportillaan, missä on yli 200hv, että provosoituu muista ajajista todella helposti, silloin välillä saa oikeasti pelätä kyydissä. Tätä itselläni ei tule, kun on tottunut liikenteessä näkemään kaikenlaisia säätäjiä.

Liiveistä, en ole vielä ostanut imetysliivejä, kun tuntuu että rinnat vain paisuu koko ajan :D sitten lähempänä laskettua aikaa hankin hyvät. Itsellä lähtö koko oli 75C ja nyt tuntuu että 75D alkaa olee pieni... On inhottavaa tavallaan että on näin suuri rintainen kun ei tän jälkeen tavallisista kaupoista löydä kokoja. Ja kunnon liivi kaupassa ne on niin kalliita...

Sikiön liikkeistä, onko normaalia että ekojen liikkeiden jälkeen ei tunne niitä ollenkaan jonkun aikaa? Eli en ole tuntenut tuon torstain jälkeen mitään liikettä masusta. Kai se voi olla että se liikkuu muuhun suuntaan kuin eteen päin niin niitä ei tunne.

alley on ihan normaalia, että sun raskausviikoilla tulee päiviä ettei liikkeitä tunne välttämättä yhtään. missä sun istukka on? sekin voi osaltaan vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. jos on vaikka tossa edessä ni sehän vaimentaa jo muhkeasti.

nyt muistankin kysyä yhden kysymyksen joka on mieltä vaivannut. laitoin eilen pienelle muovitetun froteen ja aluslakanan äitiyspakkaukseen, meillä vauva nukkuu siinä aluksi. miten olette soveltaneet vauvalle peiton siihen?? kun se peitto mikä siinä pakkauksessa tulee, on ihan törkeen iso, ei se mahdu sinne kokonaan. onko teillä joku muu peitto ajalle ku pakkauksessa nukutaan, vai pelkkä pussilakana, harso tms?

Talvis: Eivät ne ultrassa sanoneet istukan paikkaa. Neuvolassa kun kuuntelivat sydän äänet niin istukan kohina tuli tuosta keskeltä ylempää ja vauvan syke hiukan enempi vasemmalta puolelta. Vasemmalla puolella tunsin ne liikkeetkin ja ultrassa kun masun päältä ultrattiin niin oli hiukan enempi vasemmalla puolella keskeltä katottuna.

alley jos ne tiedot ultrasta on menny neuvolaan, ni siellä on kyllä sit tiedossa missä istukka sijaitsee. voit kysyä vaikka sieltä. ultraäänitutkimuksessa on yks tutkittava asia missä istukka sijaitsee, ettei esim alhaalla kohdunsuuta lähellä ollessaan tuottaisi ongelmia synnytyksessä.

hanta, kiitos vinkistä! Täytyy käydä kurkkaamassa :)

talvis, kahdeksan Imsen flanellettia, kaksi Imsen pul kuorta ja kolme Nalle Nöttönen sisävaippaa :) Äsken ostin kirpparilta kolme harsoa, 95 snt/kpl ja käyttämättömille näytti. Haluan harsoja paljon kun ne on kuulema niin käteviä vastasyntyneen kanssa :) Mä en olis uskonut että hurahdan kestoiluun näin pahasti :p

Ny mie tunkeilen tänne.. Ku nopsaan kahtelin mitä kirjotitte ja silmiin osu noi kestot. Ja toki mä kestoiluun hurahtaneena en sit voi olla kommentoimatta :LOL:

Eli en kyllä tilaisi äp:n vaippoja lisää.. Kannattaa ensin katsoa ja kokeilla omalla lapsellaan et toimivatko ja sen jälkee vasta tilata lisää. Meillä meinaa ne ei ees toimi. Alussa toimi mut nyttemmin on pari kolme kertaa tullu pissat "lahkeista" vaatteille. Tämä siis tapahtuu miltei samantien kun vaihdan vaipan. Tosin tää on tapahtunu vaa tietyn kuoren kans (siin on tarroissa jääny nukkaa pyyhkeestä ni sillä erotan sen muista :D ) ni en tiiä onks siin tietys kuores joku vika. Mut nalle nöttöset on kyl mun suosikkilistallani kuten myös pikkumussut (vastaavia kuin nöttöset)! :heart:

Meillä noit äp:n flanellettei on siis noin 9 ja kuoria 3, ne on tullu siis äp:stä sekä lahjoituksina oon saanu loput.

Ja tuon älä osta monia ennen kuin kokeilet -vinkin kerron ihan sillä, että itsekin turhaan hankin (kylläkin lähinnä lahjoituksina) monia vaippoja vaikkei sitten sovikaan meidän pienelle ja turhaan vievät tilaa kaapissa. Mie ku oon iha hirmu huono (=laiska) myymäänkään mitään.

sompio mun laskettu on arvotus ;)

neuvola kortissa lukee 20.5... ultravahvistanut tämän tiedon.
Kuukautisten mukaan 23.5, ja tämän mukaan saan kela rahat :D

Eli mä en ihan itsekkään tiedä... ollaan kuitenkin laskettu poksumista tuon kuukautisten mukaisen, lasketun ajan suhteen...

Kiitos Suukkis vinkistä :) Näinhän se toki on, mutta en voinut vastustaa kun sain niin edullisesti :LOL: Täytyy sitten käyttää nuo flanelletit pelkkinä imuina jos eivät toimi :) Ajattelin ostaa nyt jotain ja katsella sitten vauvan synnyttyä, että mikä käy. Kuoria en hanki kuin isompia enää (nyt on kaikki newborn kokoa) ja itse teen villiksiä kun ei yhtään tiedä vauvan kokoa. Voi kun uskaltautuisin ompelemaan itse sisävaippoja, mutta oon ihan saletti ettei onnistu..

HanTa Ok. Eihän sillä kolmella päivällä ole loppujen lopuksi merkitystä, kunhan pisti silmään :D Mulla heitti ultrassa kolmella päivällä, mutta eivät muuttaneet LA:ta. Jos on viikon heitto, niin sitten muuttavat.

Nyt on onnistuttu hankkii kesän ekat rusketusrajat palamisen kera :D eli ahneellahan on paskanen loppu ja se pitää taas paikkaansa meikän kohalla..hartiat palo :/ ja kössikin tais vähä kärähtää :whistle: Kitku varmaa ruskettu samalla ja syntyy neekerinä viel..heh :LOL:

Täällä ois vaa enää ensviikko töitä sitte alkaa keäsloma ja siihen perää mammaloma :xmas: nice!Ei vaan kiinnosta yhtää mennä töihi ensviikol..

Täällä ei mitään erikoista..masu paisuu ja Kitku kiusaa päivittäin äitiisä tunkemalla sormii ja varpaita kylkiluiden väliin..

Tyty ja Kitku 29+0 poks!

Sompio: Mulla on neuvolakortissa kyllä merkitty kohta istukan paikka, mutta sitä ei oo täytetty. En sit tiiä noista ultrakuvista mitkä sain, ku niissä näkyy napanuoran menevän suoraan ylös päin ja ylhäällä on jotain himmeää havaittavissa. Noiden mukaan sanoisin, että mulla istukka on kohdun yläreunassa, ehkä hiukan taakse päin siitä. Mutta en ole kyllä varma luenko oikein noita kuvia.

alley, mulle selvisi istukan paikka vasta rakenneultrassa. Käytiin silloin 8+6 ultrassa ja silloin ei ollut puhetta asiasta. Nt-ultraan ei menty, joten johtunee siitä :) Mutta ei mullakaan alussa tuntunut ollenkaan säännöllisesti liikkeet. Ekoista liikkeistä oli viikko väliä muistaakseni seuraaviin ja vasta joskus 20 viikon jälkeen alkoi hahmottaa jo rytmiä jne. Sitä ennen saatto tuntua muutama liike päivässä vaan. Mulla tosin on istukka etuseinämässä, että on aika hyvänä patjana.

Voi pimpula!!! Katsoin just kalenteria niin mulla on enää neljä koulupäivää ennen lomaa! Huominen ja tiistai, sekä seuraavan viikon maanantai ja keskiviikko! Arvatkaa repeskö riemu :p Tosin onhan mulla vauvan syntymään mennessä aika monta tehtävää tehtävänä vielä, laskin että neljä hommaa pitäis saada alta. Mut eiköhän ne tule tehtyä.

Yhteistyössä