¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

talvis ei ole tarvinnut sovelluksia... kun meidän pikkunen pääsee pinnikseen heti alkuunsa :D

tyty noh, saitpa ainakin aurinkoa... ja pari hetkeä niin sitten se on tasottunut nätiksi rusketukseksesi, se palaminen.

istukasta ei pysy kärryillä...
ekassa ultrassa sanoivat sen olevan siististi edessä... viimeksi se oli täysin takana...
ja noh mielipiteet istukan paikasta on vaihtuneet joka käynnin yhteydessä, edestä taakse... takaa eteen. :) ei voi ymmärtää.

vilma kohta se on loma sinulla :D onnea...

sompio joudun ikäväkseni kyllä kaukohaistella... ellen pääse sinne synnärille...
"Vaimoke" laitto äsken viestiä, että pitää naapuri sänkyä varattuna.
Haluavat kuitenkin olla sairaalassa kutakuinkin rauhassa... ymmärrän kyllä. vaikka polte nähdä pikkuinen on kova :D niin ehdin nähdä ja touhuta heidän kanssaan vielä moneen kertaan, kun naapurissa asuvat :D

vilma elä huoli, kyllä mäkin oon hankkinu monenlaisia vaippoja näin alkuun, saa ne sitten myytyä jos eivät ole sopivia :hug: kun meillä päin uusia vaippoja ei tosta noin vaan lähdetä ostamaan, täällä oon löytäny yhdest kaupast kestoi ja nekin fuzzi bunzei. eli pitää tilata, siinä kestää ku tulevat kotiin, plus vielä käyttöönottopesut..ja sisävaipat on oikeesti tosi helppoja tehdä itse!! hankkii vaan laadukkaat tarrat ja kuminauhat, aluks voi tehdä ekan sisävaipan vaikka vanhasta flanellipaidasta, ni ei mene sit kallis ostokangas hukkaan jos menee pieleen. kaavoja voi kopsata monistakin lehdistä, suuri käsityö, ottobre. ite oon kyl tykänny ompelusta mut en oo sitä harrastanu ku peruskoulun kässätunneilla, mut kummasti noi vaipat ihan vaipoilta näyttää =) villiksistä oon lukenu, että jos ovat liian kireät, niin eivät pidä pissoja. eli tee ennemmin liian suuret, kuin liian pienet. korkeutta kannattaa olla tarpeeksi, samoin pituutta lahkeissa. testailin eilen tota mun taittelemaa harsopakettia villiksien sisälle, ja jää nähtäväksi, tunkeeko harsoa lahkeesta esiin.. :/

joo, pieni romaani taas. :D

öö, onks teil pienet pinnikset vai miks laitatte suoraan niihin?? :ashamed:

istukka on mulla (ainakin viimeks ollu) ihan ylhäällä ja takana. eli vissiin ihanteellisimmassa paikassa. jes, kerranki joku on ihanteellista mun raskaudessa.. :D

Sellainen kysymys on tässä askarruttanut, kun ei vielä tiedä vauvan sukupuolta. Elimiten teillä tai lähipiirissä on nämä vanhan kansan uskomukset päteneet? Legendaarisin tietty tyttömaha/poikamaha, sitten oon kuullu, että jos raskauden aikana on huono iho eli paljon finnejä niin tulisi tyttö ja toisin päin. Nyt miehen kaveri oli sanonut, että kun on korkeampi pulssi niin olisi tyttö tulossa. Meillähän oli 162 neuvolassa ja kuulemmapojilla olisi 130-140...

Täällä siis molemmilla toiveissa poika, mutta epäilys kuitenkin että olisi tyttö. Vaikkei sillä väliä,kunhan on terve.

sompio meillä oli tuon "vaimokkeen" kanssa laskettujen ero 16 päivää :D
"vaimokkeella" ja veikalla on jo entuudestaan yksi tytöntyllerö, joka täytti vuoden tämän kevään puolella...
Että meidän suku päätti lisääntyä kerta heitolla enemmänkin.

talvis en ole ajatellut kertaakaan muuta vaihtoehtoa... ihan norppi kokonen tuo pinnari on...
mutta luulen että poitsu siellä pärjää, jos ei pärjää tulkoon viekkuun nukkumaan :D

alley meidän iskä oli ainoastaa "tympääntynyt" kun ei päässyt lyömään vetoa, kumpi on tulossa...
EI nyt sen suuremmin, ole pohdittu kumpi olisi tulossa...
Mulla oli tosi vahva tyttöolo, ennen rakenne ultraa ja noh vielä senkin jälkeen... mutta uskon kyllä lääkäreitä jo hiljalleen pojan tulosta.
Sen verran oli, että tuon "vaimokkeen" kanssa puhetta, että samaa sukupuolta ei voi tulla... kun hän on kuin itse aurinko mikään ei vaivaa ja jaksaa jaksaa... ja itse olen ollut vähän turhankin paljon kipeänä.

Mummo on kyllä sitä mieltä ollut että selvä poikamaha :D (tietää tosin sukupuolen)
hän sanoin että hänellä oli samanlainen maha kaikista kolmesta omasta pojastaan.

Mutta körilään täti, uskoo tytön tulevan... koska maha kuulemma muistuttaa täysin hänen mahaansa kun tyttärensä sai...

Joten ristiriitaisia on vanhankansan uskomuksetkin.

HanTa: Onhan ne varmasti ristiriitaisia, eikä niitä tosissaan voi ottaakaan, mutta ihan hauska vielä tässä vaiheessa ottaa kaikkien arvaukset vastaan ja miettiä niiden todenperäisyyttä :)

Mulla ainakin on naama kukkinut jo jonkin aikaa, tosin herkutkin on maistunut. Ainoa, mikä ei tunnu maistuvan on salaatti ja vihannekset. Rasvanen ruoka menee paremmin, ja kirpeitä karkkeja tekee kauheasti mieli :p Eli ehkä sekin selittää tuon naaman kunnon, toisaalta yleensä mulle ei tule finnejä, ei edes murkkuiässä.

Talvis Ihan normikokonen meidänkin pinnis on :D Laitetaan sitten pyyhkeellä/viltillä siihen sellainen "mato" kaareen lakanan alle, jos tuntuu, että Nupulla on liian avarat oltavat. Ja onhan meillä se laatikkokin tietty tallessa, että voihan sitten loppupelissä Nupun siihenkin laittaa. En vain ole sitä koristellut mitenkään reunoja tai miettinyt sopivaa peittoa siihen.

Alley Meillä kai uskomukset ennustaa enemmän poikaa, mutta 3 lääkäriä on ultrannut tytöksi. Sen kummempaa oloa mulla itellä ei ole, mutta tytöstä me on itse puhuttu jo kuumeiluvaiheessa :D Maha on kuulemma poikamaha, haalea linea negra (vai mikä se oli) löytyy. Sehän on vanhankansan uskomuksen mukaan pojilla, mutta uusimmassa kaksplussassa tai vauvassa oli juttua, että osoittautunut yleensä tytöksi. Joku tutkimuskin ollut. Ja sykkeet ennustaa tyttöä. Vaikka nekin jonkun tutkimuksen mukaan erosi ihan muutamalla tytöllä ja pojalla, eli ei voi oikeasti siitä päätellä. Mutta yleensä sanotaan tytöllä olevan korkeampi syke kuin pojalla. Mutta finnejä on täälläkin, sekä naamassa että mahassa. Ja nehän ennustaa sitä tyttöä. Ja olikohan vielä jotain :/ Mä niitä tässä luin juurikin lehdestä.
Ai niin ja sormustesti meillä ennusti tyttöä :heart:

Tänne tulee hurjaa vauhtia tekstiä, ei pysy mukana :D

Rupee pikku hiljaa tiistai jänskättämään...

Eipä muuta merkittävää enää tälle illalle. Paitsi sain temppuilevan akvaarion suodattimen toimimaan. Onneks löyty syy ettei tarvinnu alkaa uutta hankkimaan. Olin vaan yhen pikku osan muutama viikko sit laittanu pikkasen väärin putsauksen yhteydessä ja heti vaikutti. On noiki kranttuja vehkeitä! Ett ei se ollu ku muutaman viikon huonolla toiminnalla ja nyt sain itteeni niskasta kii sen suhteen :p

alley: noista uskomuksista...
mä uskon, että tuossa näppyasiassa voipi olla perää -->jos nassu kukkii hurjasti ni voipi tietää typyä B) mullahan norm. hieman ihossa epäpuhtauksia ja nyt raskausaikana iho ollu mitä parhain/helpoin. toisaalta monet sanoo, että ihon hormonit heittää just toiseen suuntaan mitä normaalisti joten sekään ei auta...

masun muodosta...
mulla ois pitäny olla tyttömasu vanhan kansan uskomusten mukaan, mutta kuulin alkuraskaudessa toisenlaisen teorian... jos tulossa on poika, ni ensin sitä leviää muualta sen mitä tulee leviämään ja sit viimeseksi tulee se tiukka maha siihen eteen. jos tyttö, niin heti muodostuu tiukka pallo ja loppuraskaudessa vasta leviää muualta jos niikseen käy.

mutta mene ja tiedä, noihin sykkeisiin en ainakaan itse usko. mut onhan nää hauskoja miettii :D

merkkailen ja noista huuhaatesteistä niin siinähän on vaan 2 vaihtoehtoa joko tyttö tai poika et aikalail arpapeliähän se on mut uskokoon ken haluaa. :) Miehen veljen pojalla oli Täysin samat sykkeet kuin meidän lapsella on ollu ja heillä poika, meille kuulemma tyttö. :D

ennustuksista ja intohimoista
Mites sen piti ruuan suhteen mennä???
Alkuraskaudessa teki mielettömästi kiinalaista ruokaa :D
Sen jälkeen ihan norppi kotiruokaa.... Atrian-nakkeja ei oo voinut syödä lainkaan.

Mutta karkit, jäätelö ja sipsit ja suklaa kastike (siis yhdessä) olis varmaan mun pääsääntöinen ruoka, jos se passaisi kaikille... Niitä tekee mielttömästi mieli..
Karkeista nimenomaan vanhoja autoja... yleisesti ottaen lakua ja salmareita irttarihyllystä.

masu viiva en edes yritä kirjoittaa sitä oikein, koska en osaa ;)
löytyy haaleana täältäkin...
Ja masu on ihan täynnä vaaleita karvoja, jotka kohta vois varmaan harjata ja leitittää.. Musta on kasvamassa siis hyvää vauhtia apina...

sykkeet on olleet 130-160 yleensä..

Eli jos joku näistä tahtoo ennustella niin kaikessa vapaudessa :D

voi elämä sentään
siis kello on kymmentä vaille neljä, oon valvonut epätodellisen mua ei väsytä olon kanssa nyt kaks tuntia.
Köriläskin lähti parikyt minsaa sitten ajelee töihin... lyhyt viikko tiedossa tuon, helatorstain takia... Tulevat jo keskiviikkona kotiin :D

nyt pohdin mitä sitä tekiskään istunkonko lisää koneella? alanko tuijottaa tyhmää ohjelmaa nukahtamisen toivossa? vai pitäiskö lähteä kiskomaan saunan paneleihin, värillistä saunasuojaa???
Herännyt kuitenkin parina viimeyönä aikaisin valvomaan... ja sit on valvottu iltaan saakka... korkeintaan tunnin päikkylit päivällä saanut otettua.

Meillä möntti osoitti vissiin eilen mieltään, ei sitten halunnut liikkua eikä heilua väärinpäinkään... söin suklaata ja join tuoremehua, taisin muutenkin tehdä kaikki poppakonstit, mitä vaan voi tehdä.
Sykke kuului kuitenkin erittäin selvästi ja voimakkaana. Joten en suuremmin huolestunut...
Illalla suvaisti vasta antaa pari selvää liikettä...
Ja nyt tuntui pyöräyttävät pyllynsä toiselle kyljelle :D
Pitää katsoa mitä tehdään keskiiviikona olis seuraava neuvola...
En vaan ymmärrä... kun musta tuntuu että tää kaveri vaan rauhottuu rauhottumistaan...
Silti ultrassa sanotaan, että liikkuu hyvin. käyrät sanovat liikkuu hyvin... neuvolan sykkeitä lähtee aina karkuun... eli liikkuu hyvin.
Jos ei tänään liiku kunnolla, niin pitää varmasti jo soitella neuvolan suuntaan.
ja muutenkin voisi kysellä, onko mahdollista tavata lääkäriä, tahdon todella tietää onko mitään tapahtunut, kun tuntuu että kaikki synnytystä enteilevät supparit ois loppuneet.
Jomottaa ja kolottaa kuitenkin... mutta ei mitään voimakkaampaa, paitti tuo järjetön painon tunne, ihan kuin masu voisi tippua vain alas ja pomppia pitkin lattiaa, kun ei enään pysy paikallaan liian painonsa vuoksi ;)

mutta ennen kun olen kirjoittanu, pidempää tarinointia... taidan siirtyä tuonne @postin puollelle ja kirjoittaa köriläälle viestin ;)

Yökukkuja Hanta ja Uninen Möntti 39+2

Hantalle onnea tätiytymisestä :heart: Eipä muakaan nukuttanut.. Ilmeisesti riehuin eilen liikaa ja jalat, nivuset, iskias ja maha oli ihan tulessa. Ja joka kerta kun sängystä nousi niin maha heti ihan kova ja jäykkä :( Nytkin vielä särkee vähän. Että se niistä reippaista lenkeitä ja rappusten juoksemisesta nyt hetkeksi.

Talvis, suuri kiitos tsempityksestä ja vinkeistä! Aloittelijalle kaikki on tarpeen :) Ehkä mä lomalla uskaltaudun kokeilemaan josko mä jonkun vaipan näköisen saisin koneella aikaiseksi :D

Kipuinen Vilma ja reipas Elma 27+3

Niin joo ja noista tyttö-poika jutuista. Eli mulla löytyy linea negra, alan muuttua apinaksi, eli kasvan sitä lanugo karvaa ihan joka paikassa, en oo yrjönnyt kertaakaan koko raskauden aikana, vaikka alussa olikin välillä aika kamala olo. Mahan muodosta en tiedä, kai se poika on :LOL: Itsellä on tyttöolo, mutta alan kääntyä kohta poikaan kun semmonen sieltä kai tulee kuitenkin :D Täytyy sitten kuudes päivä äippäpolilla kysyä, että näkyykö siellä mitään ratkaisevaa :LOL:

nibbler sepä kiva jos tää on vehkeensä hävittänyt synnytykseen mennessä :D
mutta sitten neiti prinsessa saa kyllä luvan tykätä sinisistä vaatteista :D
vaikka muuten on kovasti neutraalia hommattu, niin vaatteet on painotettu poika kuosiseksi.

luen juttujanne vielä myöhemmin lisää... tulin pitämään pienen tauon saunahommista
vielä yksi seinä ja katto niin saunassa on uusi väri... Kattoa en kyllä itse ala kiipeillä köriläs saa hoitaa sen kun tulee taas kotiin...

Äsken tuli taas vauva-uutisia...
Kaverit oli eilen saaneet pikkupojan :D

En mäkään noihin ennustuksiin usko, mutta mielenkiinnolla luen kun vastaan tulee juttu :D Johannan kuuleman mukaan mulla olisikin sitten tyttömasu. Ja se karvankasku kai enteili tyttöä, koska pojan piti kai viedä äidin karvankasvu.
Ruuistakin oli, että jos tekee suolaista mieli, tulee poika ja makeasta tyttö. Mutta meillä on ainakin sitten vaihtanut Nuppu välillä sukupuolta :LOL:

Jääkyynel Sormustestin teki mies sillain, että laittoi sormuksensa ohueen lankaan roikkumaan. Sitten kokeili mun mahan päällä että lähteekö liikkeelle. Itse ei siis saa heiluttaa. Jos tekee ympyrää, tulee tyttö ja jos tekee heiluriliikettä, tulee poika. Mies on tätä useammalla kokeillut ja aina on pitänyt paikkaansa. Mutta kaikilla se ei lähde tekemään mitään liikettä. Esim. mun isällä ei tee mitään, vaikka hän saa esim. varvun väpättämään kaivonpaikan kohdalla. En tiedä mihin tämäkään perustuu.

HanTa Musta tuntuu kanssa, että liikkeet ovat jotenkin vaimentuneet. Kun silloin kun kävin lääkärissä sen verenvuodon takia, niin itse en tuntenut yhtään liikettä ja kuitenkin ultrassa vipelsi sen minkä kerkisi. Samoin viimeksi neuvolassa oli liikeitä ++, vaikka mun mielestä ei liikkunut :/ Ajattelin kanssa huomenna neuvolasta asiaa kysellä.

Täällä ei kanssa mitään merkkejä ole synnytyksen lähenemisestä. Selkää särkee, mutta ei supistele edes harjoitussupistuksiakaan enään.

Mulla on muutama luomi muuttanut väriä ihan viikon sisään, tullut ihan mustaksi. Ja yksi on kasvanut ihan tosi paljon. Eilen mies huomasi saunan jälkeen. Ja ne on vielä tuolla alapäässä, että kiva paikka alkaa poistelemaan :| Täytyy siitäkin kysyä neuvolassa, että mitä kautta lähden niitä tarkistuttamaan. Pääsenkö neuvolan lähetteellä johonkin vai pitääkö mennä yksityiselle.

blaah, väsyttää...

neuvolan terkka ei saanu verinäytettä mun suonista otettua, eli ihan turhaan tuli herättyä seittemältä.. |O

vien koiruuden tänään hammaskiven poistoon.. käskettiin olla 12h ruuatta, joten hän on saanu eilen yöllä klo 00 aamumurot.. ja saatiin molemmat miehen kanssa tiukkoja katseita aamulla, kun ei ruokaa herunut :heart: yritä siinä sit ite syödä ku toinen killittää vieressä "oot unohtanu jotain hyvin tärkeää" :D

Yhteistyössä