¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Onnea poksahtelijoille :flower:

Sompio mä oon pakannu kaikki selvästi tyttövaatteet muovipussiin ja kaappiin, niin varma mä oon siitä et tää ei hametta tartte :D sit kaikki jotka vaan menee pojalle vaikka periaatteessa tyttöjen onki niin ne oon säästäny. pääasiassa meillä on retroa tai muuten kuosikasta vaatetta niin menee molemmille :) mukavaa neuvolaa!

Meillä oli eilen nevola ja kaikki ok. mieski tuli mukaan. saatiin semmonen lappu joka pitää ottaa synnyttäessä mukaan, ja juteltiin siitä missä kaupungissa mä haluan synnyttää ja haluanko mä puhua semmosen synnytyspelko ihmisen kanssa. en mä halunnu, jostain syystä mä oon alkanu ottaa ihan positiivisellä mielellä synnytyksen. silleen että kyllä mun kroppa osaa synnyttää sit ku sen aika on.

nythän ei voi mitenkään tietää että mitä lihaksia oikeen käytetään synnytyksessä, siis millä pusketaan, mut yhessä kirjassa oli hyvä selitys: kuvittele että puhallat kynttilää, puhalla niin kauan kunnes happi loppuu. eli ne ois niinku ne ylimmät lihakset joita käytetään. mä oisin ihan varmasti istunu ja pynnänny ku paskalla ollesssa :ashamed:

siihen paperiin piti merkitä että minkä nimen ne kastaa jos pitää antaa hätäkaste, oli tosi vaikee olla kirjottamatta jotain typerää niinku "max power" tai tuo Major Tom. :D Laitoin sitte vaan pojan nimen siihe, vaikka pitäski hätäkastaa ja poika kuolis en haluis "säästää" sitä nimeä mikä sille on annettu. tää lapsi on meijän Liam, ja seuraava on sitte joku muu. tytön nimeks mä merkaksin Aino.

katos sehä on tiistai, mäki poksun :D

Nibbler ja Major Tom 28+0
 
löysin muuten hyvän vinkin niille jotka murehtii sitä että ei tunne liikkeitä!

juo paljon kylmää vettä ja laita kello tikittämään mahanpäälle. tosin tää vinkki oli laitettu viikoille 29 mut ehkä se toimii aikasemminkin :)
 
nibbler sieltä kaapistahan ne sitten saa, jos niitä tarvitsee :D
Onnea poksumisesta sinullekin...

Tuon vinkki olikin kiva... mietin vain että miten se kylmävesi???
Neuvolassa neuvottu jatkuvasti syömään makeaa hedelmä tai vastaavaa tai sitten juomaan lasi tuoremehua :D



Vai onko se sitten yhteisvaikutus tuon kellon kanssa... Mitä minä en edes omista... kännykkä ei kovasti tikitä :LOL:

sompio mitäs sanoivat neukkulassa?
 
Hanta tuolla kesäkuisissa juttelivat et oikein kylmä vesi ajaa kyllä saman asian kuin esmes tuoremehu. ja iso tuoppi nimenomaan.

niin siitä ä-pakkauksesta ensisänkynä vielä.. mäkin eka miettisin että pitäis "reunustaa" se jollain, mut tossa oli semmoset pahvireunat, ettei pitäis raapia. ja must se -08 paketin kuosi on ainakin ihan suloinen, ni ei senkään puolesta :heart:

heh jaanpa teillekin mun miehen kommentin synnytystapa-arviosta. sanoi edellispvä ettei hän tiiä haluuks tulla kattomaan ku mua ronkitaan. jälkeenpäin alkoi naurattaa, mitä se rassu kuvittelee sit synnytyksessä näkevänsä :LOL: kyl sitä itteesäki hiukan nauratti ku tämän saman hälle totesin. =)

36+2 mihin viikot katoaa!!!!
 
Talvis Meillä mies lupasi synnytyksessä opastaa kätilöä, että mikä on vauvan pää ja mikä mun hillitömän isoja peräpukamia :LOL: Ja mä kun olen kuvitellut, että mies on mun pään puolella silittelemässä ja hieromassa, eikä katselemassa sinne alapäähän :eek:

Neuvolassa oli kaikki hyvin :heart: Kaikki arvot kohdillaan ja painoakaan ei ollut viime viikosta tullut lisää :D Kokonaispainoa tullut siis edelleen 9-10 kg. Nuppu potki vinhasti kun kuunneltiin sydänääniä. Neukkutätikin naureskeli kun näkee niin selvästi mahan päälle liikkeet.
Noista peräpukamista kysyn synnärillä, että voisiko ne hirttää samalla. Ja jos ei, niin sitten jälkitarkastuksessa katsotaan sitä sitten. Täällä vaihtuu terveyskeskuslääkärit vissiin molemmat ja ei vielä tiedetä, että osaako tulevat lääkärit ne hirttää. Ne kun mulla on ollut jo ennen raskautta, niin eipä ne kokonaan häviä. Ja synnytyksen jälkeen ne olisi takuuvarmasti esillä, että ne saisi hirtettyä.
Ja pari päivää sitten kirjotin niistä luomien värimuutoksista alapäässä. Pääsen tänään iltapäivällä neuvolalääkärille niitä näyttämään. Mutta tod.näk. niillekään ei ennen synnytystä tehdä mitään. Jos senkään jälkeen. Katsellaan.

Kauheasti kyseli, että millä mielellä olen menossa synnytämään ja miehen vointia yms. Nyt olikin pari kertaa sijainen, että oli ihan kivakin nähdä tuota omaa neukkutätiä =)
 
onnittelut poksahtelijoille ->tb, delfis, alley, nibbe... en muita muista...

hieno homma että nibblerillä kaikki kunnossa :flower:

malttamattomana oottelen Sompion ja Talviksen kuulumisia.. :whistle:
muoks. Sompion kuulumiset kuitattu!

(.) nyt tuli aamulla ekaa kertaa sellain olo, et kyl mä varmaan oon oikeesti kohta synnyttämässä (joo, myöhänen sytytys... ) en oikein tiedä supistiko vaiko mitä, mut tosi jännä olotila oli unen rajamailla ja heräämisen jälkeen. pitäs vissiin oikeesti pakkailla tavarat mulle ja vauvalle...

miesten reaktiot on juu välil ihan hauskoi. :D eilen ku supisteli ni mies vaan tokas, et älä irvistele siinä, ei se viel saa tulla :D
 
talvis tiedätkö niinä simpson mukeja jota sai osataa pari vuotta sitten makuunista???
Mulla on sellasia jääkaapissa... kittaan aina kupillisen naamariin kun käyn kaapilla... oisko se 3½ dl kuppi...
Sekin voi olla miks ei oo nälkä... mutta kun janottaa :(

Sokerit taas tälle aamulle vähän heikohkot...

ja nyt taas innostun... taitaa supistella ihan en oo sata varma... *paukuttaa päätään seinää ja yrittää rentoutua ja rauhottua* mun odottaminen, lopettaa tän olon aina :(

sompio hyviä uutisia siis, onnea :D

miehet synnytyksessä meillä kuvittee suurinpiirtein pääsevänsä mukaan ronkkimaan, mutta vauvaa ei halua pestä eikä leikata napanuoraa... liian pelottavaa ;)
Toisekseen on kovasti sitä mieltä, että heiluu siellä videokameran kanssa ja niin edelleen...
Yrittelen pudotella häntä maan pinnalle, että alapäähän ei oo mitään asiaa, ja hänen on kestettävä kiltisti mun kiukutteluni ja karjuntani :D
 
Johanna Sä varmaan menet synnyttämään ennen minua, kun täällä ei kerrassaan mitään supistuksia tms. :/

Meillä on sairaalakassia pikkuhiljaa purettu. Olen hakenut sieltä tavaraa ja en ole saanut sitä uudestaan pakattua :D
 
tääl HanTa sama homma miehen ja videokameran kanssa...! oon kyl sanonu et ei mitää asiaa kattella sinne jalkoväliin.
toisaalta mieles pyörii sellanenki vaihtoehto et pistän ukon käytävälle ku tulee ponnistusvaihe mut katotaan mitkä on silloin omat fiilarit.
 
HanTalle Nyt kunnon puhuri supistuksia :heart: Lähetetään koko pinon supistukset sinne pikana :D

Meillä onneksi ollaan kameran suhteen yksimielisiä, että itse touhusta ei oteta yhtään kuvaa. Ja miehelle sanoinkin, että vaikka käskisin mennä pois tai lopettaa hieromisen tai mitä vaan, niin ei tottele minua :D Mä kerran pyörryin suihkussa (oli alkava migreenikohtaus) ja mä en antanut tilata ambulanssia. Omalla autolla suostuin lähtemään terveyskeskukseen sen jälkeen kun hiukset on pesty :D Mulla ei ole itsellä mitään muistikuvaa tapahtumasta, mutta hiukset oli pestävä ennenkuin mihinkään mennään. Mies siis osaa odottaa synnytyksessäkin jotain yhtä fiksua toimintaa :LOL:

Meillä mies ei usko, että saisi leikata napanuoran. Kun esikoisensa synnytyksessä 16-v sitten ei saanut leikata ja ei usko, että nyt se on mahdollista =)
 
no en kai nyt sentään Hanta :D jos kävis viel viikon päästä sen synn.tapa-arvion ni sen jälkeen saapi tulla.
ootko sä katellu jo kalenterista et millon viimestään on vauva maailmassa? ite yritän suuntaa ajatukset ya-kontrolliin asti...
 
Onnittelut kaikille poksujoille tasapuolisesti, kun en nyt kaikkia muista.

Täällä on mietitty liikkeitä ja niiden tuntemisia. Itselläni ainakin on välillä päiviä kun vauva on tosi rauhallinen, jotenkin aina huolestun. Mut kyllä sit taas antaa samalla mitalla takas seuraavana päivänä tai yönä. Olen ajatellut et pitäiskö soittaa asiasta neuvolaan vai onko tuo normaalia ettei liiku tasaisesti.

Onpa meillä taas jotenkin kurjan hiostava ilma, tekeeköhän ukkosta vai mistä johtuu? Olo on muutenkin sellainen et voi vaikka kohta ukkostaa.

Meillä oli puhetta avokin kanssa puhetta naimisiin menosta tänä kesänä, mutta pikku herra sekoitti hiukan suunnitelmia ja nyt varmaan siirtyy vuodella eteenpäin. Siis kosin avokkia karkauspäivänä kun asia ei muuten olisi edennyt varmaan ensi vuos tuhannellakaan.
Ei vaikuta mitenkään nimeen tuo naimisiin meno. Kaikille meille kuitenkin tulee yhteinen sukunimi, vaikka minulla se onkin yhdysmallinen.

Eilen vietettiin ihana päivä Korkeasaaressa. Käveltiin rauhassa, katseltiin eläimiä ja syötiin eväitä. Tahti näytti varmaan ihan matelulta. Pari mummoa katsoi hiukan pitkään kun löntystin mäkiä ylös kun pahemmin raihainen. Eivät vaan ensin tainneet huomata mahaani, kun takaa päin ei edelleenkään kuulemman näe että olen raskaana. Siis jalkapalloa odotan. :LOL:

Tänään sit otetaan rennosti ja kudotaan tossuja tulokkaalle. Illalla olisi viimeinen perhevalmennus. Sittenkö mun pitää tietää ja osata kaikki? :eek:

Ouska ja Väinö rv 27+6
 
johanna kesäkuun kuudes ois meillä viikko 42...
Mutta mä haluun tän vauvan pihalle toukokuussa... kun kerta toukovauvan lupasivatkin...

sompio kuvia voi mun puolesta ottaa sit kun vauva on pihalla... ja mulla säädyllisesti jalat ristissä ;)
Mutta ei tippaakaan ennen sitä... eikä todellakaan videokameralla...
Alku aikoina mies oli sitä mieltä, että pyytää varpajais porukan oven taakse kurkkimaan...
Joten mulla on myös ollut tuo olo, suljen miehen helkatin kauaksi lukkojen taakse... :D

sompio toivottavasti tulevat perille saakka, eivätkä eksy matkalla :D
 
Moikka kaikille :wave:

Ihana olo! :heart:
Eilen eka neuvola jossa kaikki meni tosi hyvin, paino vähän noussut jo, mutta varmaan johtuu pelkästää rintojen kasvusta ja turvotuksesta. Neuvolan "täti" oli tosi mukava, tosin ens kerralla on sitten jo eri nainen ku tää jää ite äippälomalle.

Tänään kävin varhaisultrassa ja oikeesti odotushuoneessa tuntu siltä et saan ihan just sydärin, sitte siinä tutkimuksessa ku se katteli niin hartaasti ni suurinpiirtein pidätinhengitystä siihen asti et kuulin pikku sydämmen sykkivän :heart: :heart:
Eli siis kaikki on hyvin, yksi masukki löytyi oikeasta paikasta ja vastaa viikkoja 8+2
Nyt voi taas vähän rauhallisemmin nukkua!

Anteeksi omanapaisuus... oon vaan niin innoissani et oksat pois!


Ps. mies oli ihanan liikuttunut ku näki kuvat, näki kyl samalla et sitä vähä harmitti ku ei kerennyt mukaan.
 
ouskakin alkaa lähestyä jo mammaloman alkua :D
Eilen olikin aivan mahtava päivä... joten korkeesari oli varmasti oiva paikka viettää aikaa :D
Eväät ja yhdessä olo kuulostaa mahtavalta...
Etkä todellakaan ole ainoa, joka on jalkapallon tai rantapallon niellyt :D
 
en mä tiiä mitä se kylmä vesi siinä tekee :D varmaan kato et suolissa ois jotain ääntä joka ärsyttää vauvaa tai jotain? meillä toimii se et laittaa jonku lautasen tai vastaavan mahan päälle, se ei oo yhtään kivaa ku porukka lappaa tavaraa päälle :D yritti sitä käyräanturaaki saada pois :D

mies synnytyksessä
haa ai mun mies ei ookkaan outo ja vastuuton moukka :D ei sekää halua leikata napanuorta. eniten siks että se ei osaa leikata saksilla, ku on vasen kätinen ja just se käsi joka tuhoutu onnettomuudessa. mut nythän sitä mennään korjaamaan :)

mä oon käskeny miestä lukemaan synnytyksestä vähän ja miten se voi mua auttaa, mut varmaan ne tulee sitte FF kurssilla selväks. ja sitte se että se saa tehä kaikki päätökset koska mä en tuu tajuissani olemaan. mä luulen meneväni autopilotille ja istun vaan buddhana sängyllä ja mietin että ehkäpä nyt vois alkaa synnyttää raaaaauhallisessti puuuh :whistle:
Ihana tunne Jenninho eikö? :) ihanaa et kaikki oli kunnossa teilläki.

kuka mut veis korkeasaareen? nyt ku tuosta mainittiin niin heti tuli into et vois lähtee :)
 
Hohhoijakkaa..
Aamulla ku tulin töihin olin ihan intoa täynnä, mutta nyt iskee taas kaamee väsymys ja huippaus, taitaa olla taas verenpaineet alhaalla. :ashamed:

Mie tahon kanssa korkeasaareen. ja puuhamaahan ja jokapaikkaan... ens kesänä on sit jo ihan oma "alibi-lapsi". Ku eihän noihin saa lapsettomat mennä, eihän? :LOL:
 

Yhteistyössä