¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Ouska Mulla ei näy maha vieläkään takaapäin. Eli ei se kaikilla leviä :D
Meillä oli ainakin niin onneton perhevalmennus, että sen jälkeen oli vain entistä enemmän kysymyksiä :D Synnäriin tutustumiskierros sen sijaan oli tosi hyvä. Se vasta valaisi asioita enemmän synnytyksen suhteen.

HanTa Vai varpajaisporukka :LOL:

Jenninholle Onnea hyvistä kuulumisista :heart:
 
Moikka :wave:

Minut voi poistaa tältä listalta. Ultrassa ei näkynyt kuin ruskuaispussi, oli mennyt hyvin varhaisessa vaiheessa kesken. Ultras siis alakautta. Varmisti asian vielä mahan päältä, koska aina ei välttämättä alakautta saa näkymään sykettäkään. Mutta lopputulos oli se, että kohdussa oli vaan ruskuaispussi ei sikiötä. Nyt odotan lähetettä lääkkeelliseen tyhjennykseen. Pyhäpäivä sotkee ja voi mennä ensi viikkoon. Elämä on siis joskus tällaista, toinen ei ollut heti alkumetreiltä lähtien valmis tähän maailmaan. Jospa sitten ensi vuonna olisi käärö, kun tänä vuonna sellaista ei minulle annettu. Vähän on surku olo, mutta en lannistu. Yleensä ei tule toista samanlaista perään, kun kysyin asiaa. Nyt vain kävi näin.

Onnellista odotusta teille kaikille :) :heart:

JääKyynel
 
jääkyynel :'( :hug: olen pahoillani...
jaksuja sinulle oikein kovasti...
Ja tulet sitten takas, kun sen aika on.

juu köriläällä on oma käsityksensä synnytyksen ihanuudesta... sen mielestä 20 äijää voi hyvin katsoa vieressä.
 
Oikein paljon jaksamista ja haleja Jääkyyneleelle :hug:
Toivottavasti pian onnistaa uudelleen ja kaikki menisi hyvin :heart:


Arvatkaas mammat mitä... Lääkärissä käyty niiden luomien takia.
Kaksi luomea on kasvanut ja tummunut ja näyttävät olevan ihan ok. Suositteli niiden poistamista esim. ensi talven aikana. Eli kiire ei niiden kanssa ole.
Mutta ne, mitä luulin, että on tullut uusia ja mustia luomia. Ne olivatkin verenpurkaumia :eek:
Eli suomeksi sanottuna tällä mammalla on pimpissä suonikohjuja :LOL:
Saattavat vielä kasvaa ja kipeytyä, mutta onneksi ollaan jo näin loppuvaiheessa. Raskauden jälkeen tod.näk. häviävät itsestään. Jälkitarkastuksessa sitten katsellaan mikä on tilanne.
Ihan normaalia, että raskausaikana tulee, kun verisuonet painaa. Selällään ei saa olla, mutta enpä ole kyllä juuri ollutkaan kun tuo selkä kipeytyy pahiten selällään ollessa.
Että tällaista tänne ;)
 
sompio eiks kuitenkin hyvä, ettei mitään sen pahempaa...
vaikka huvittavalta tuo kyllä kuulosti...

Ei ne teijän supistukset tulleet perille saakka :(
se sitten loppu 3 tunnin jälkeen kuin seinään...
nyt möyrii takapuoltaan kylkiluiden alle... hakkaa/ potkii napaa ja tunkee päätään kovaa vauhtia alas päin...
Todella miellyttävä tunne.
 
nibbler mennään korkeasaareen ihan koska vaan! sielt osin ei enää noit norppia oo. Joutuivat lopettamaan kaksi vanhaa kun olivat niin vanhoja ja viimeisen kun kaipasi lajitovereitaan niin kovin. :/

Ouska käyny vikan perhevalmennuksen ja me ei viel ainuttakaa! Saans nähdä käydäänkö ees neuvolan perhevalmennuksessa. :) Ku synnytysvalmennuksessa oon yksityisesti jo käyny. :)
 
joo järkätään kesäksi sellanen päivä korkeasaaressa retki :D
JA mennään kaikki yhdessä sinne

perhevalmennuksesta tein tietoisen valinnan, ja päätin olla menemättä mihinkään...
A) koska sain tiedon niistä niin myöhään
B) koska en halunnut mennä niihin yksin.
C) uskon että osaan vaihtaa vauvan vaipat ilman tuota neuvolaan menoa ja kahden tunnin luentoa siitä

Mutta en todellakaan kiellä sitä, etteikö ne olisi hyviä ja kannattavia käydä.
 
Sanokaas muuta HanTa ja Johanna, kaikkea tässä raskauden aikan tulee eteen :LOL:
Mutta tosiaan parempi kuitenkin näin, kuin että luomia, jotka jouduttaisiin poistamaan. Ja ainahan luomiin voisi tulla melanooma tms.
Enkä mä tajunnut pyytää lääkäriä tutkimaan kohdunkaulan tilannetta. Vasta sitten kun olin jo pukenut päälleni, tajusin että olisihan tuo voinut tilanteen kurkata. Mutta mitäpä siellä olisi tapahtunut, kun ei supistelekaan.

Me käytiin Korkeasaaressa pari kesää sitten ja tosi moni eläin oli pentujen kanssa sisällä tai sitten ne muuten vaan makoili ja me ei nähty oikein mitään :/
 
Me voitais kanssa osallistua Korkeasaari päivään :D Ollaan käyty joka kesä siellä ja viimeks kävi niin hyvä tuuri et nähtiin jopa melkeen kaikki kissaeläimetki. Ne kun meinaa nukkua aina lämpiminä päivinä, ja silloin oli kyllä ihan helle. Oli vaan niin paljon porukkaa liikkeellä, ettei saatu autoa sinne parkkipaikalle, vaan jouduttiin jättää paljon kauemmas ja kävelee sieltä sitte.

Noihin valmennuksiin en osaa vielä ottaa kantaa, meille varmaan tarjotaan niitä sitte seuraavalla neukku käynnillä, ku on kasassa 22 viikkoa. Sillon ainakin täytetään ne kelan laput yms.
 
sompio ja alley mä oon viimeksi ollut korkeasaaressa toissa syksynä, kissojen yössä oli semmonen tapahtuma etten toista kertaa ota osaa...
niin paljon populaa muka näkemässä kissojen ruokintaa... ettei niitä jättikatteja nähnyt yhtään koko illan aikana...
oli viel hirmuisen kylmäkin...
ja fiksuna tyttönä laitoin ajatuksissani 13 centin piikkikorot jalkaani...
eivät olleet parhaat kävelykengät sinne... loppuyöstä sitten kyynelten kanssa käveltiin autolle... ja jalat oli varmaan viikon kipeät tuon illan jälkeen.

sain neukkutädiltä juuri mailin...
ja en pääse lääkärille :( kaikki ajat varattuja...
Ahdistaa ja pelottaa tällä hetkellä kaikki... varsinkin se kun en tiedä mitä vauhtia poika kasvaa ja mikä on kohdunkaulan ja suun tilanne...
Neukkutäti luottaa poliin täysin... eikä ymmärrä hätää ja huolta, mikä minulla on...
Noh huomenna on päivä uus, ja toivottavasti tuo käynti jotain selkeyttää puolin jos toisin.
 
:wave:

Kyllä mulla aikomus oli tänne tunkea takasi jo tämän vuoden puolella. Kyllähä tässä vähän haikea olo on, mutta sitä helpottaa se, ettei kuitenkaan ollut ehtinyt kehittyä. Elämä on ja eteenpäin pitää taaplata. Ei siitä mitään tulee jos jämähtää paikoilleen. Voisin kuitenki sanoa, ett kävi vähän liian helposti ollakseen totta. Mutta toivottavasti näemmä taas pian ainaki osan porukasta :)

JääKyynel
 
Jääkyynel: Kyllähän täällä varmasti on tuttua porukkaa vielä silloin ja toivottavasti uuttakin, kun nuo kaikki kohta vauvautuvat. Minä ainakin näillä näkymin lokakuun loppuun asti :) Oottelemme sinua täällä.
 
joo joo lähetään :) paitsi että ei ehkä kesällä, ku mä en sit pääse :(
mut ei-niin-kauheen-myöhään-syksyllä? lähtisköhän vauvautuneitaki mukaan? :)

Jääkyynel oi ei :( :eek: toivottavasti oot pian taas täällä meijän seurana :hug: :hug:
 
Vatsa alkaa ahdistaa... :( Eilen ja tänään on molempina iltoina ollu tosi hankala olo ruuan jälkeen, ihan ku ei sais tarpeeks henkeä. Ja ei vaikuttais olevan rytmihäiriöitäkään. Sydämestä toi jotenki kyl johtuu; hakkaa tosi isosti, en pystyny eilen keskittymään ees masun tapahtumiin illalla kun sydän hakkas niin kovaa. Tosi inhottava olla :eek:
 
delfis onnea ultrailuun...

sompio en ihmettele... oon mennyt nyt niin lujaa ylös ja alas edes ja takas... et hyvä että itse pysyn kärryillä.
Mulla on norppi neukku käynti... mutta yritin saada siihen liitettyä lääkärin tapaamisen...
Kaikki on kai hyvin, pitäisi luottaa siihen... mutta silti pelottaa ihan valtavasti.
Pelottaa eniten se että en tiedä yhtään minkäkoikoinen lapsi on arviolta synnytys hetkellä, mahtuuko syntymään normaalisti jne...
Olisin halunnut jutella näistä asioista lääkärin kanssa, joka olisi voinut varmistaa samalla tilanteen mikä on.
Neuvola täti kun ei sitä voi tehdä.
Ymmärrän kyllä että lääkärillä on täyttä, mutta ei se tätä pelkoa lievennä yhtään.
 

Yhteistyössä