¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Sompio no kannatti kysellä perään.. toivottavasti saisit päätöksen pian.. :hug:

jenninho ja delfis tsemppejä kipujen kanssa..

Neuvola-lääkäri kuulumisia.. :)

paino -156g/viikko ( :eek: ) mulla siis hiukan ylipainoa ennen raskautta.. lääkäri oli ihmeissään painosta ku vähentyny sitten viime neuvolan..
136/78
Hb 124
pissa proteiinit ja sokerit -, mut sit kai joku tulehdus olis johon sain lääkkeet..

Niin ja sairaslomaa myös sain flunssan takia..

:heart: -äänet kuuneltiin, ihanaa kuulla ekaa kertaa.. :) 137-148 väliä.. ultrattiin myös vatsan päältä ja siellä se pieni istuskeli, liikkuvainen on.. :)

Mutta miten voi kohdunsuu olla kiinteä, pehmeä ja kiinni samaan aikaan? :eek: siis kyl mä sen ymmärrän et kiinni on ku näin alussa ollaan, mutta sekä kiinteä että pehmeä??? selventäkäähän kokeneemmat? :ashamed:

TB 14+1

TB Kyllä mullakin noilla viikoilla paino laski ja se oli neuvolassa ihan ok. Mullakin on siis ylipainoa. Vasta lähempänä rv 20 mun paino lähti nousuun.
Mulla olineuvolalääkärissä rv 24 oli muistaakseni kohdunkaula kiinteän ja pehmeän välimaastossa, mutta ei ole neuvolakorttiin laittanut rastia kumpaankaan. Ainoastaan kohdassa kiinni on rasti. Eli jos se on pehmenemään päin, mutta ei selkeästi kumpikaan? En mä tiedä varmaksi sanoa.

do dii!

neukkukuulumiset: rv 35+4

pissa puhdas
hemppaa ei otettu ku viimeks ol niin hyvä (141)
paineet 113/74
sf 33 eli tasaseen tahtiin kasvaa
painoa +467g/viikko *hallelujaa!!! eka kerta alle sen suosituksen sitten alkuraskauden!!!*

kaikki on ollu sen verran hyvin, et seuraavan kerran neuvola vasta 2.6. oisin saanut aikasemminkin mut sovittiin näin. ja antoi mulle loput neuvola-ajat sinne lasketun jälkeenkin :eek: niitä on nyt sit vaan 3 käyntiä jos yliaikaseksi menee :eek:

tb:llä kans neuvolareissu takanapäin :) musta kuulostaa kans hämärälle, et voi olla kiinteä, pehmee ja kiinni mut mitäpä mä näistä tiedän :D

päiviä kaikille!
ja HanTalle ja Sompiolle tsempitykset viime metreille... jännää:)
mulla on nyt kauhea moraalidilemma, mulla olis huomenna neuvola jossa samalla katsotaan että saanko mennä töihin vielä, mutta kun oon nyt ruvennut miettimään että mistä sitä tietää että onko mulla oikeesti syytä olla kotona??? tai siis kun näin sohvalla ollessa olo on ihan jees, mutta jos käy esim. kaupassa niin alkaa supistamaan jne. nyt vielä lisäksi iskenyt pieni päänsärky jokaiselle päivälle ja jostain palannut tuo huonovointisuuskin, mutta mitäs jos mä vaan kuvittelen kaiken ja nämä kaikki kuuluu normaaliin raskausaikaan ja mä oon vaan laiska kun en jaksais olle töissä??? en tiiä ymmärsikö kukaan, mutta helpotti kun sain sen tänne vuodattaa:)
ei kannata siitä painonputoamisesta liikaa huolehtia, tai mulla ainakin näilläkin viikoilla paino vielä pudonnut. mulla syynä ehkä tuo ruokahaluttomuus, mutta kyllähän esim. sekin vaikuttaa paljon on punnitus hetkellä nestettä kropassa. mullakin nyt vasta seurattu tarkemmin kun ei ollut tuo sf-mitta kasvanut käyntien välillä.
ja vielä kaikille alkuraskauden vaivoista kärsiville, voimia, kyllä ne yleensä helpottaa ja aika menee vieläpä hurjan nopeasti, vaikka ei aina sitä siellä pää pöntössä ollessa uskoisi:)

toivova ja nyytti 30+6 ja huomenna POKS!

Sompio ja johanna niin minäkin sitä vähän ihmettelin ku jokaisessa oli se + merkki kortissa.. mut eipä lääkäri mitää sit siitä sanonu.. :D enkä mäkää älynny kysyä.. :D

Mut onneks kaik muu ok, vaikkakin joku tulehdus taitaapi olla pissatulehdus.. :( ei kyl oireita siihen ole.. :/

Sompio juu siis ei neuvolantäti siihen mitää sanonu, mut lääkäri ihmetteli.. virolainen lääkäri mulla, ja on välil hieman outo tapaus.. :D

johanna sinullakin hyvät neuvolakuulumiset.. :)

sompio oisko printit kadonneet jonnee... ei ois ensimmäinen kerta.
Kelas oli ainakin muutama vuosi sitten sellanen tapa... että kun hakemus päätyi kelaa... se meni ensin liitteineen (jos liitteet eivät kadonneet) yhdelle ihmisella skannattavaksi ja sitten vasta virkailijalle...

mikä olo sompio??
Täällä on erikoinen... supistelee vähän epäsäännöllisesti edelleen...
selkää särkee vaan on sitten miten päin vain... ja kuvottava olo taas kerran...

soitin neuvolaan äsken että oisko siel ollut lääkäriä paikalla joka ois kattonut missä jamassa tuo värkki on ;)
osais varautuu vähän paremmin siihen että milloin aletaan hätyyttää körilästä auton rattiin.
mutta ei ollut lääkäri päivää tänään :(
eli ihan vain neuvola käynti ois puol kolmelta :D

toivova on sulla syytä jäädä kotiin...
mulla on ihana "äiti" työpaikalla joka sanoi mulle näin kun pohdin samaa asiaa.
Että jos et pysty suoriutumaan päivän aikana normaali kotitöistä + työnteosta et ole työkuntoinen.
Koska työt eivät voi estää normaali elämää... eikä normaali elämä töitä.

Neuvola-Lääkäri kuulumisia.

Paino: lisäystä 76gr/viikko
Verenpaine: 120/76 pulssi 93
Hemoglobiini: 130
Pissa: puhdas
Kohdunsuu: kiinteä, kiinni ja pituus 3cm

Vilpertin sydän äänet kuunneltiin, syke oli n.160/min kuulemma ihan normaali.

Sain lääkäriltä reseptin silmätippoihin ja nenäsumutteeseen allergiaa varten; molemmat lomudal merkkisiä. Sovittiin, että haen apteekista monivitamiinia, mikä on tarkoitettu raskaana oleville, ja että yritän saada kiinni ravitsemusterapeutin. Soitin terapeutille, mutta hän oli palaverissa, siellä oli harjottelija hoitamassa hänen puheluitaan ja sain suoraan varattua tapaamisajan :D

Kävin töihin ajaessa prismasta hakemassa ruokaa itelleni ja siellä oli finnwearin vauvan vaatteet alennuksessa. Ostin sitten Vilpertille ensimmäiset vaatteet: muumi bodyn, raidalliset housut ja pitkähihaisen paidan. Olivat 5e/kpl joten ei mielestäni mitenkään kovin arvokas uusiksi vaatteiksi.

Alley ja Vilpertti 16+0

hyviä neuvolakuulumisia muillakin =)

mullakin muuten paitsi paino :ashamed:
eli 35+2:

verenpaine 127/74
painoa lisää +3,2kg (1600g/vko)
hemppaa ei mitattu
pissa puhdas
turvotus yhdellä plussalla
vauva:
rt
syke 130
sf-mitta 35cm
käsikopeloarvio vauvan painosta, TODELLAKIN vain arvio 3-3,5kg

Oon katellu sitä muumi bodya jo silloin kun saatiin juuri tietää raskaudesta. Nyt kun ne oli tarjouksessa ja raskaus näinkin pitkällä ja sujunut ihan hyvin niin ajattelin antaa itselleni luvan ostaa ekat vaatteet. Ne on niin suloisia :)

Kiitos onnitteluista! :heart: =)

Meidän ihana neiti syntyi siis 8.5.09 klo 9.40. Sektio oli itsessään aika simppeli juttu mutta tämä jälkivaihe on vähän ilkeä kun haavaa vihloo. Särkylääkettä vaan nassuun niin kyllä se siitä. :) tyttö on AIVAN ihana. Painoi syntyessään siis 3736 g ja oli 50 cm pitkä.

Juuri tultiin kotiin. :heart: On tämä ihmeellistä.

EM ja Neiti 4 vrk :heart:

em onnea kotiutumiselle :D
nähdään kohta toisella puolella ;)

talvis ja alley pääsääntöisen hyvät neukut :flower:

tulin juuri itsekkin sieltä :D
Hyvien uutisten kera :D
EI mulla varmaan olekkaan minkään asteen myrkytystä :D
Kaikki paineet ja pissa palautuneet normaaleiksi, eikä päätäkään enään särje.
Tultiin siihen tulokseen... että se Migreeni oli syy paineiden nousuun :D ja huonovointisuuteen.
Kesti vain turkasen pitkään, tulla päälle... ja eilinen oli loppu huipennus kaikelle.

Vauva tulee kun on tullakseen... en saanut edes uutta neukku aikaa.. kun to on poli käynti... soitan sen jälkeen jos tarvitsen ens viikolle neukkuloita :D
Ajatus kuitenkin on että syntyisi tällä viikolla.

Nyt kotona vihdoin lapista :wave: tai tultiin sunnutaina myöhään illal mut paljon on ollu tekemistä sen jälkee eikä koneel oo kerenny olee. Sompio lunta siellä lapissa ei oikeestaan paljoakaan enää ollu, metässä vaan =)
Tänään oon tehny piha hommii-->istuttanu kukkia jne.Alotin eilen pesee Kitkun vaatteita, kyllä on monta konetta pestäväksi..ja mikä mukavinta eilen saatiin äitiyspaketti ja saatiin ihan vuoden 2009 pakkaus. Se toppapuku on vaan aikas ruma :/ mutta tosi lämpösen olonen, vaatteet on isoja (ei siis sovi vastasyntyneelle ) mutta menee jo varmaan kuukauden ikäselle =)
EM:lle vielä suuret onnittelut :heart:
Hanta ja Sompiohan jakautuu kohta :whistle: täältä porukka vähenee vaan..missäköhän kaikki uudet? vai eikö oo vaan tullu plussia :/
Talvis tajusin just et herranjestas :eek: siekii jo kohta synnytät..kääk..miten tää aika menee näin nopee..( oman odotuksen suhteen matelee ) mutta muut vaan poksuu :D

Tyty ja Kitku 28+2

Hyviä neuvolakuulumisia, onnittelut :heart:

Ja EM:lle hyvää vauva-arjen alkua ja onnea vielä kerran! Toisella puolella tavataan :wave:

Kiitokset kaikille jotka toivottelitte hyvää synnytysvalmennusta :) Jännä nähdä millaista siellä on ja saako ne mut enemmän paniikkiin vai rauhoittumaan :D

EM:lle onnea ihanaan vauva-arkeen kotona :heart:

Onnea neuvolakuulumisista ja ennenkaikkea HanTalle, jolla ei olekaan raskausmyrkytystä =)

Alley Ne vaatteet vaan on niin suloisia. Ostele pois kun löydät mieleisiä alennuksesta. Tuntuu, että koko ajan on jossain kaupassa ale-myynti ja mä en montaakaan normaalihintaista vaatetta ole Nupulle ostanut :D

Täällä sai shoppailu ja pihatyöt ainoastaan selän kipeäksi ja liitoskivut vielä pahemmiksi. Eli ei supistuksen supistusta :/ Ruoka on uunissa ja sitten menen sohvalle pötköttämään. Saa nähdä pääseekö siitä enään ylös. Miehelle sanoin meneväni huomenna jatkamaan pihatöitä, mutta en kuulemma saa mennä. Sellainen puuskutus kävi kuulemma koko ajan :D

kiva em että ootte päässy kotiin, toivottavasti kaikki menee jatkossaki hyvin :)

täältä on tosi moni kovaa jo lähössä :) onhan tänne muutama uus tullu ja tulee varmaan vielä kunhan kerkeävät :)

Alley Osta aina ku halvalla saat, säästöähän se on ku ei osta kaikkia sitte kalliilla joskus myöhemmin :) meki osteltiin jo ennen plussausta. aina täällä oli kuitenki joku joka sotki omat vaatteensa ja tartti meiltä lainaan :D

(.) eilen lähettiin käymään osastolla. tuntu ku ois lapsivettä tihkunu, mut se ei vissiin lopulta ollukkaa. mut käyrille ne laitto heti ja näytti siltä että mulla tuli supistuksia suht tiuhaan ja tasasesti, vaikka mä en tuntenu niistä kunnolla puoliakaan. ne laitto mulle tunniks toisenki laastarin ja uudestaan käyrille. no sit tilanne oli pahempi ja supistuksia tuli enempi, kovemmin ja kipeesti. sitte pääsin johonki täydennystippaan ja osastolle yötä. aamulla uudestaan käyrät ja tuli noin kolme heikkoa supistusta 45 minuutissa.
kohdunkaula ei ollu lyhentyny entisestään ja vauva voi hyvin, mitä nyt erittäin tuohtunu siitä että jatkuvasti joku antura painamassa ja hirvee hikka :heart:

mut nyt ollaan kotona ja sänkyyn käskivät mennä. mitään ei saa loppu raskauden tehä, ei nostaa, ei rasittaa itteään... eli kaikki mitä mä halusin saada valmiiks jää kesken. påå asia että tää ei mee.

äiti soitti just ja kysy että oonko mä synnyttämässä, se oli eilen tuntenu että sen pitäs ponnistaa ja halus nyt tarkistaa mitä meillä tapahtuu. yllätty ku sanoin eilisestä, en ollu sille soittanu mitään vielä... :D

Sompiolla ja Hantalla on jännät paikat edessä.

Monella oli hyviä neukkukuulumisia.

Nibbler Mukava kuulla, että kaikki on kohtalaisen hyvin. Muistat nyt vain ottaa rauhallisesti ja levätä.

EM Onnittelut vielä kerran ja mukavia hetkiä kotona vauvan kanssa.

Neukkukuulumisia eiliseltä 17+4

RR 128/70.
Paino +4kg ( 1kg/vko).
Hemppaa ei otettu.
Pissa puhdas.
Syke +
Kätilöopiskelija suoritti suurimman osan "tutkimuksista". Oli mukava opiskelija. Mies oli myös mukana neuvolassa, kuuli ensimmäisen kerran sydänäänet. Seuraava neuvola on kuukauden kuluttua, jolloin saa Kelan paperit. Vielä olis kolme viikkoa rakenneultraan.

Voi nibbler :( miksi sua koetellaan. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin, tai ainakin niin hyvin kuin voi olla. :hug: :heart:

Nasulillakin oli kivat neuvolakuulumiset :heart:

(.) tultiin juuri sieltä valmennuksesta. saatiin kuulla, että täällä on lopetettu synnäri tutustumiset kokonaan. sinäänsä ei haittaa kun olen siellä pyörinyt enemmän kuin laki sallii, mut olis ollut kiva nähdä ne synnytyshuoneet. Mut positiivinen olo jäi tästä kerrasta :)

nibbler hyvä että kaikki on hyvin *halitus*
nyt vain ankaraa lepoa... sun pitää saada kone sänkyyn ja telkku ja leffa laittee sängyn päätyyn... ettei tuu aika pitkäksi tulevaisuudessa.

sompio kiitokset...
täälläkään ei ole mitään tuntemuksia sitten aamuisen...
välillä masu pingottuu harkkamaisesti mutta mitään ei tunnu.

alley hiljalleen, niitä vaatteita kannattaa ostaa :D sit huomaat että sulla on kunnon varastollinen.
Täälläkin on ostettu, pääsääntöisesti vain alevaatteita ja kirppari vaatteita pikkuselle :D
vissiin yks tai kaks normaali hintaista vaatteita ostettuna...

vilma millasta oli valmennuksessa???

tänään oltiin mekin ekaa kertaa synnytysvalmennuksessa.. aiheena normaali synnytys ja poikkeavat tilanteet..

ei mitään ahaa-elämyksiä tullut, oli kiva kuulla noista kivunlievityksistä mut en aio mitää päätöstä tehdä niiden suhteen. avautumisvaiheessa kiinnostaa suihku/amme, lämpöpussit, liikkumisella lievittäminen. sit myöhemmin vaikka epiduraali/kaasu. vissiin aika perussetti ensisynnyttäjälle.

Kiitos kaikille ja tsemppiä mahan kasvatukseen ja synnytykseen! :)
Koko raskausaika tuntuu aika oudolta ja hassulta nyt kun tuo pieni on tuossa. Ei voi uskoa että se on ollu mun masussa mutta kuitenkin mä tunsin sen pienen heti kun näin sen että sama tyyppihän se on joka on nikotellut masussa. hassua. ja ihanaa. :D

Hanta, mukavaa oli :) käytiin läpi synnytys, mitä tapahtuu missäkin vaiheessa ja kuinka voi itse helpottaa kipua jnejne. Sitten lopuksi käytiin läpi hieman synnytyspelkoa ja alustavasti kivun lievitystä. Ensi kerralla katsotaan dvd synnytyksestä ja käydään läpi kivunlievitys kunnolla. Se kätilö oli niin ihana jotenkin, ihan tippa linssissä kuuntelin sitä kun se puhu jotenkin niin kauniisti :snotty: :heart:

Yhteistyössä