¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Heippahei!

Siitä on jokunen kuukausi kun viimeksi kirjoittelin. Silloin oli Rv 5+ jotain ja nytte ollaankin jo Rv 22+5. Eli puolen välin raja on ylitetty.
Nyt kovasti oottelen äitiyspakkausta. Vein laput samana päivänä, kun raskautta oli kestänyt se vaadittu 154 pvää, elikkä siis viime tiistaina.
Kuinkahan kauan mahtaa äitiyspakkauksen toimitus kestää? Olisi jo niin mukavaa päästä hypistelemään niitä pikkuruisia vaatteita.
=)

Jontzkikin jo noin pitkällä, onnea :heart: Mulla taisi kestää äippäpakkauksen tulossa n. 3-4 viikkoa. En muista tarkasti. Mutta äippärahapäätös kestää ja kestää :kieh: Onkohan siellä nyt enemmän ruuhkaa, kun on enemmän työttömiä ja lomautettuja :/

Kiitoksia Sompio :hug: Mä kans aattelin et se vois olla joku 3-4 viikkoa. Mut tiedä siitä sitten. Kai sekin on niin paljon kiinni paikkakunnasta.
Joka arkipvä kuitenkin "salaa" kurkistan kelan sivuilta josko olisi päätös tehty. :D
Hehe.. =)

Jontzki Sitten kun näet sieltä Kelan sivuilta, että päätös on tehty, niin sitten alat odottamaan pakettikorttia postiin :D Siinä se odottavan aika vasta pitkä olikin :D
Kumpikohan pakkaus sulle tulee? Siis viime vuoden vai tämä uusi?

Sompio Aivan joo, siinäkin menee sitten taas oma aikansa kun oottaa sitä pakettikorttia :/ Niin mahtaakohan niitä -08 pakkauksia olla vielä jaossa. Hmm... no innolla ootellaan että kumpainen sieltä sitte mahtaa saapua postiin =)

Hyvää Äitienpäivää kaikille tulevillekin äideille :)

Meillä ei juhlittu vielä mitenkään, kun raskaus on näin alussa niin ei viitsi juhlia ettei "povaisi" mitään pahaa tapahtuvaksi. Mutta meillä oli kihlajaisvuosipäivä, 6 vuotta ollaan oltu kihloissa :D Ja vielä ei ole naimisiinmenosta sovittu muuta kuin että sitten joskus. Tein meille molemmille aamiaisen ja vein sänkyyn, kun menin herättämään miestä. Tänään on ollut kiva päivä toisin kuin eilis ilta... Vähän riideltiin jostain turhasta ja sain kuulla olevani älykääpiö... Mikä oikeus on nimitellä, jos ei muuten osaa sanoin riidellä tai perustella kantaansa. No pyysi anteeksi tietty, eikä meillä onneksi oo pitkään aikaan mitään isompaa riitaa ollu, loukkaa vain tuo nimittely.

Talviksella on ollut tosi ihana päivä eilen :D Minäkin olen ajatellut pitää vauvakutsut tai babyshowerin sitten myöhemmin, varmaan elo-syyskuussa.

Alley ja Vilpertti 15+5

pikaisesti tulin vaan kurkkimaan koneelle tärkeimmät, että joko Hanta tai Sompio on päättänyt pistää touhuksi.. :)

koko päivä ollaan ehditty oikeestaa menee, aamusta asti. iltapäiväl oltiin pari tuntia kotona, ni ehtisin just tekee yhden koulutehtävän. huomenna onkin toiseksi viimeinen lähiopetuspäivä tällä lukukaudella =) koiruuskin saatiin porukoilta kotiin, oli ehtiny kesän ensimmäisen punkin naamaansa hankkimaan :/

POKS!! 35+0 :heart:

Ei ole vielä pistetty touhuksi, mutta lupaavaa voisi olla :whistle: Koko illan juilinut selkää ja alavatsaa. Ei kai oikein supistuksia ole, mutta jotain erilaista kuin ennen. Verta on tullut vielä muutamaan otteeseen ja sitten sellaista ruskeaa mönjää (limatulppaa vai kuivunutta verta valkovuodon seassa?). Keskiviikkona oli vielä kyllä paikat kiinni, mutta onhan tässä nyt jo jotain.
Sovittiin miehen kanssa, että aamulla lähdetään näytille niin tiedetään onko jotain alakerrassa tapahtunut vai ei. Ja saa varmuuden tuolle verenvuodolle.

Huomenta!

Oon ollut jo viideltä virkeänä hereillä :LOL: Voin vaan kuvitella mitä tää on sit kun pääsen lomalle (pianpianpian) niin sitten mulla menee kyllä rytmi aivan ketuilleen. Mutta onneksi sitten ei ole väliä :)

Nyt vaan joukolla Hanta ja Sompio synnärille, me voidaan lähtee tyttöjen kanssa kannustamaan, eikö joo :LOL: "Hyvin menee, ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa..." :D
Olis varmaan sittenkin pitänyt nukkua vielä... :saint:

Mä toivon kovasti et saisin sen 09 pakkauksen. Viime viikolla tuli päätös ja oon kuullut että aiemminkin päätöksen saaneet on saanut niitä 09 pakkauksia :)

Vilma ja Elma 26+3

huomenta kaikille

vilma
tuttu tunne, vielä ois voinut hetken nukkua...
Nuppi ihan sekasin, särkee päätä liian vähäinen uni, ja eilinen riitely.
joka jäsentä särkee eilinen möyriminen pihamaalla... pihamaan kääntäminen ja juurien nyppiminen maasta.

vilma kunhan pääset lomille... niin sitten huomaat että päivärytmi... öö mikä se on? EI sellaista enään ole... sitten sitä elää ihan miten sattuu...
uni rytmi on ehkä ainut mitä on (ainakin mulla) jos ei kymmeneen mennessä pääse nukkumaan illalla, niin ei tarvii paljoo yöllä nukkua.

naiset taitaisittepa jopa olla tervetulleita joukolla, kannustamaan jaksaa jaksaa siihen viereen ;)

sompio miltäs tuntuu???

talvis mukavaa koulupäivää :D pian sekin on ohi ;)

alley ihana että saitte sovittua :D se on riidoissa erittäin hyvä...
täällä ei ihan niin hyvä tilanne :(

pakkaus päätös mulle tuli, tosi nopeesti, oli jo seuraavalla viikolla kotona... pakettia sitten odotin kaks vai kolme viikkoa.
äippäraha päätöstä odotettiin sitten huomattavasti pidempään.

sompion kaukomurina ei tainut tehota tällä kertaa :( valitettavasti...
Miehen kiukuttelu päättyi siihen että hän lähti yöllä ajamaan täältä suutuspäissään kohti työpaikkaa...
Sain sitten tietää, kiukuttelun syyn... koti ei riitä jos ei ole perussiisti... prkl
olin hiilenä eilen, viime viikko meni muutenkin murehtien kaikista neuvola ravaamisista ja muista, ettei pahemmin jaksanut keskittyä kotiin... valitettavasti.
Saatiin yöllä kyllä puhuttua jo puhelimessakin suhkot rauhallisesti.... harmittaa toki että viikonloppu meni ihan persiilleen mutta parempi näinkin, että sain sanottua kaiken mikä painoin vaikka siitä tulikin sitten "sota"
ja jos köntysköriläs ei ymmärrä eikä halua ymmärtää että muksu on tällä hetkellä arvomaailma YKSI, ja parisuhde aikaa tarvii... siis en usko siihen että elämä muuttuisi liikkumisen puolesta lapsen tuloon... tottakai voi liikkua kuten ennenkin, mutta suunnittelua tarvisee vähän enemmän ja ajattelua. ja yhteistä aikaa on perheenä kun sitä haluaa... mutta nyt toivoisin että kaikki liikenevä aika, joka olisi mahdollista käyttää yhdessä haluisin olla yhdessä... koska kaksin emme kuitenkaan ole pitkään.
tulipas sekava sepustus...

Noh ensi viikonloppua odotellessa... toivottavasti, ollaan saatu sovittua kunnolla ennen sitä, ettei silloinkin mene riidaksi... muutoin saa mun puolesta olla ja pysyä siellä hornassa ukkeli.

Purkautuva Hanta ja nukkuva Möntti 38 + 2

HanTa: Teillä on kyllä inhottava tilanne. Meillä ei kumpikaan ole mitenkään siisteysintoilijoita. Siivotaan kun ehditään/tarvii yleensä kerran viikossa ainakin imuroidaan koirien karvat ja hiekat lattioilta ym mitä tarvii. Mutta jos miehesi mielestä teillä pitää olla kovin siistiä, niin miksei hän siivoa itse? Ethän sinä voi, viimesilläsi raskaana, tehdä yhtään sen enempää kuin pystyt/jaksat. Onhan teillä erilainen tilanne kun mies on viikot pois, mutta kuitenkin mielestäni miehen kuuluisi auttaa kodin siivoamisessakin. Jotta sitten jäisi aikaa parisuhteelle :) Mun mielestä kodin siivottomuus/epäsiisteys ei oo mikään syy riidellä ellei itse ole tehnyt mitään sen siistinä pysymisen eteen... Toivottavasti tekin saatte sovittua ja saisitte vietettyä yhden viikonlopun yhdessä laatuaikaa, ennen kuin vauva syntyy.

Meillä on huomenna neuvola, saa nähdä mitä sanoo siellä. Aion ottaa puheeksi sen ravintoterapeutin ja hankalan pääsyn sinne.

Alley ja Vilpertti 15+6

alley mies on lähtösin KLIINISEN siististä kodista... ja odottaa multa samanlaista suoritusta.
Mulle riittää kuitenkin perussiisti kämppä...
En viikonloppuisin pyydä häntä siivoamaan, enkä siivoa silloin itsekkään... koska haluan sen oleva meidän aikaa... mulla on aikaa siivota viikolla...
pitäs vissiin imuroida neljä kertaa viikossa ja pestä lattiat kolme...
Mutta jos ei kelpaa niin saa olla kelpaamatta.
Olet

alley harvinaisen oikeassa että tämä siivous kysymys ei ole järkevä aihe riitelyyn...

luulenkin että nyt on enemän kyse siitä, että miehellä taisi olla myös pinna kireällä, kun meillä oli koko viikonlopun joku, eikä yhteistä aikaa lainkaan...
Hän on sellainen perus mies... ettei aina osaa puhua eikä näyttää sitä mitä oikeasti haluaa...
joten olemme aina välillä... välillä vähän liiankin usein törmäyskurssilla toistemme kanssa.

Järki sanoo välillä unohtamaan kaiken ja aloittamaan yksin alusta... olisi helpompaa ja monet itkut säästyisi... Mutta sydän ei anna niin tehdä... rakastaa liikaa
:heart:

Hanta: Onhan se niinkin, että teillä ei sitä yhdessä olo aikaa ole niin paljon, mutta itse varmasti sanoisin, että siivoa itse jos ei oma siivoamiseni riitä :ashamed: On varmasti hankalaa jos toinen on tottunut siitimpään kuin toinen, varsinkin jos ei itse ole tottunut kauheasti tekemään sen siitinä pysymisen eteen mitään. Meillä on lähipiirissä yksi siivousintoilija, ja hän pahoittelee jopa sitä ettei ole lattioita ehtinyt pesemään, vaikka kämppä näyttää lähes steriililtä. Yleensä nämä ovat vain naisia, ja naisethan siivoavat itse. Toivottavasti ainakin viimeistään vauvan syntymä saa aikaan tärkeysjärjestyksen muutoksen miehessäsi. Synnytksen jälkeen kun äiti saattaa olla enemmän tai vähemmän väsynyt ja vauva valvottaa ym niin ei välttämättä jaksakaan siivota niin paljon kuin ennen.

Jaksamisia!

alley olen kaukana siivousintoilijasta...
suoraan sanottuna inhoan siivoamista... tässä muutaman edellisen vuoden aikana olen oppinut hiljalleen tekemään sitä perussiivousta päivittäin... että kämppä pysyisi edes sinne päin siistinä...
mutta ei meilläkään villakoirat juokse lattioilla... paitsi sohvan takana kun en mahani kanssa sinne pääsee ;)

että mielestäni meidän käppää ei voi likaisenakaan verrata "Sillä siisti-ohjelmaan"

se on vain että ensin mies ei huomannut sitä, että hänellä oli jokainen ruoka valmiina nenän edessä, liki kellon tarkkuudella aamupalasta iltapalaan...
ja että tein viikkosiivouksen aina lauantai aamuisin... siis kuurasin vessan vaihdoin lakanat jne jne... imuroin pesin lattiat...
siitä tuli sanomista, kun kuvitteli elävänsä viiden tähden hotellissa jossa siivooja kerää paskaset sukat lattialta...

Viime viikolla sanoin, että jos vaatteet eivät päädy pyykki koriin, vien ne roskiin ;)
Että pesen kyllä pyykit mielelläni mutta en siivoa maanantaina viikonlopun kalsareita sohva alta jne...
Taisi ottaa jo siitä nokkiinsa...

Hänellä on taas tarve verrata minua, ja veljeni perhettä... jossa vaimo tekee kaiken, ja kaikki on aina tiptop... jos veljen ei tarvitse tehdä mitään... niin ok... se ei toimi meillä!
Ja jos haluaa sellaisen vaimon joka hoitaa jokaisen asia.. joutuu etsimään uuden ;)

Hanta voi että :( olipas syy suuttua taas. siivotkoot ite jos haluu sairaalloisen siistiä!

Sompio hei hei :wave: mäki puhaltelen :whistle:

(.) ei nää laastarit auta! supistelee siltiki. mut ainakaan vielä ei oo tullu mitään ulos, ei enempää limaa eikä ylimääräsiä raajoja. meinasin eilen lähtee käymään osastolla kun oli supistellu koko päivän enemmän ja vähemmän tasaseen tahtiin ja selkä kipeyty, mut sit se loppu. mut huomenna mä soitan niistä koetuloksista niin sanon samalla että nää ei toimi. ja neuvolaki on torstaina...

HanTa: Meillä toimii samanlaiset periaatteet, ne vaatteet mitkä ei ole pyykkikorissa ei peseydy. Enkä ole lähtenyt siihen, että teen ruuat miehelleni "automaattisesti". Hän on kyllä tottunut siihen että on siistiä, mutta meillä ei ole koskaan ollut koska en jaksa yksin tehdä kaikkea. Joten viikonloppuna oli tilanne, jossa mieheni sanoi ettei hänellä ole puhtaita kalsareita... Laittoi sitten pyynnöstäni omia pyykkejään peseytymään eilen, jotta sai aamuksi puhtaat alusvaatteet :D Oli jopa laittanut ne kuivumaankin, siitä olin todella iloinen. Mutta on väärin verrata ihmisiä toisiinsa, ei varmastikaan miehesi veljen vaimo koko ikäänsä jaksa perhettään palvella, ja silloinhan vasta isot riidat tulee. Parempi totuttaa alusta asti siihen ettei kaikki tule tarjottimella :)

Niin ja meillähän vaatteet lojuvat siellä mihin ne jätetään, ja astiat. Mutta pientä parannusta molempien siisteyteen tulee pikku hiljaa. Astioissa meillä on työn jako, että mies tyhjentää tiskikoneen ja minä täytän ja mikäli kone on pitkään tyhjentämättä on tulos keittiön tasoilla sen mukainen. Mutta sitten tietty kun tulee vieraita niin molemmat siivotaan koko kämppää, kunnes ollaan tyytyväisiä. Ja jos mies saisi siivota yksi ns. suursiivouksen olisi kaikki vaatteet ym tavarat sängyllä ja makkarin ovi kiinni kun vieraat tulevat :D Minä kun siivoa niin siihen menee enemmän aikaa koska haluan viedä kaikki omille paikoilleen.

nibbler koivet ristiin ja lukkoon ;)
vielä ei ole aika :D

voi elämä mikä olo...
päätä särkee kuin viimeistä päivää ja järkyttävä tuskan hiki päällä... kävin just äsken pitkästä aikaa oksentamassa... se helpotti oloa vähän... että nyt se migreeni taittaa puskea päälle oikein kunnolla :(
paineet teki aamulla romahduksen ollut nyt pitkään ala paine päälle 85... niin aamulla oli vain 60... kohta pitää ottaa uusinta mittaus.. et vaikuttiko panadolin ottaminen paineiden alenemiseen...

pitäis yrittää nukkua ja levätä tänään mahd. paljon et olo paranis :D

HanTa: nyt pois koneelta ja pimeeseen huoneeseen makaamaan =) tuu takasin sitten ku on mennyt ohi.

Migreenit on kamalia, vielä ei ole ollut kuin yksi tän raskauden aikana. Neuvola täti sanoi, että toisilla migreenit jää kokonaan pois raskauden aikana ja toisilla se vain innostuu...

nibbler juu ei oo..

alley en mä tässä koneella asu...
käyn vaan välillä kurkkimassa, miltä näyttää ja onko köriläältä tullut mitään viestiä... jotta voitaisiin jatkaa tätä välien selvittämistä, maileitse ;) ja saataisiin loppuviikoksi rauha ja mukava tapaaminen.

olo on jo parempi... kylläpä tuo oksentaminen auttaa aina... ihme juttu ;)
oon köllinyt simmut kiinni tuolla toisella puolella soffaa ja vähän torkkunut.
kyllä tämä tästä... jos illaksi olisi jo kunnolla normiolo :D

koulusta taas kirjoittelen huippuhauskoilta atk-tunneilta.. :wave: :D

HanTa kuulostipas kurjalta.. :hug: mitä sun puheista sain selvää, ni pohjimmainen tarkoitus varmaan tuli siitä ettei yhteistä aikaa teille löytynyt viikonloppuna.. mä oon meinaa samanlainen kiukutellessani kun harmittaa että aina on muita ihmisiä ympärillä vaikka tahtois olla kahdestaan. mut ei se kivaa silti ole :(

35+1

Yhteistyössä