¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

minunkin lantionseutu/häpyliitos ym ottivat vähän rankasti vappureissun... 300km yhteen suuntaan ja lauantaina innostuttiin kiertämään 3km luontopolku.. oli siellä vähän mäkiä ja mies työnsi mua perseestä niitä ylös :D

kävin sitten jo tänään hakemassa hoitotason tarvikkeet ja järjestin sen valmiiksi... :xmas: on miehellä ihailtavaa kun tuleepi töistä :)

hoh mitäs sit jaksais tehdä.. tekis mieli syödä :) kaipa sitä vois taas alkaa kokkailee jotain maukasta..

Luulin siis että kiireet helpottaa kun saan oparia eteenpäin, mutta p****t. Täällä olis tyrkyllä kustannuslaskelmaa, opetus- ja ohjaustapahtumaa, kehittämistehtävää, työnohjaustehtävää, sekä oppimispäiväkirja, anyone? :LOL: :p

heipparallaa, tulin huutelemaan että hengissä ollaan :) nettipimennossa ollu nyt aikas kauan ja vielä hetken olen ja sitten palaan joukkoon kirjavaan... onne uussista plussista ja onnea myös vauvautuneille :heart:

mm ja pönö 10+4

sompio näin on ja pysyy.... ainakin siihen kun tuolta keikalta pääsee pois...
ja pääsee tuon toisen yrityksen alaisuudesta hiivattiin...
Kyllä sitä täällä ollaan kirottu.
Noh lupasivat kuitenkin että saa synnytykseen tulla, kunhan tulee seuraavaksi arkipäiväksi takas töihin.
Hirveesti ei viitti riskeerata töitä, mutta kohtuuttomia on tuo naapuri yritys... PRKL!!!

vilmalla riittää tekemistä sitten ihan urakaksi saakka :D
sompio ja nibbler juu mulla on ihan rauhallinen olo... sokereista on jo tottunut että ne ei oo kohdallaan vaikka mitä tekis... turvotus on ikävän puoleinen, mutta niin pitkään kun ei ole suurempaa hätää niin kaikki ok :D

varasin tänään muuten ristiäisiä varten seurakunta keskuksen ja papin ;) tiedän ajoissa liikenteessä, mut mulle ei kelpaa kuin yksi pappi... niin pakko toimia ajoissa, nytkin meni elokuun loppuun kun on lomat ja riparit,
mutta ei se mitään :D
kahvittelu paikankin varasin, kun ei saada karsittua tätä meidän juhlaporukkaa sitten pienemmäksi kuin 40 :D tupla juhla tiedossa ;)

Moi, tulisin myös tähän porukkaan mukaan. Raskaus on ihan alussa eli 4+0. Testin tein vappuaattona ja vielä 2 testiä parin päivän välein sen jälkeen. Vaikea uskoa todeksi =)
La olisi 10.1.2010 tietämillä.

Onko joku odottajista käyttänyt allergialääkkeitä raskauden aikana? Mulla on nuhaa ja luulen että johtuu siitepölyistä. Kotona on kaapissa Zyxalia mutta hoitaja sanoi tänään ettei sitä kannata ottaa, hae zyrteciä. Sitä mainostettiin radiossa, ja siinä sanotaan ettei suositella raskaana oleville? Apuja? Vinkkejä?

lili tervetuloa mukaan :D ja paljon jarru sukkia vaaville että pysyy matkassa loppuun saakka :D

allergialääkkeistä suosittelen puhumaan lääkärin kanssa, itse olen ottanut raskauden aikana pari kestineä lääkätin luvalla... täytyy sanoa etten edes muista mitä siinä paketissa lukee raskaudestal.

Lili Tervetuloa ja onnea :heart: :heart:

Täällä on kyllä sellainen ummetus, että ei ole ennen ollut :( Ulostuslääke ei auttanut, ei luumu eikä lakritsikaan. Huomenna otan ektsra-annoksen tuota lääkettä :kieh:

Sompio: muista juoda paljon vettä ja yleensähän niis menee melkeen 12h ennen ku tepsivät.

Hyvä kuulla, ettei Hantalla ole syytä huoleen. täytyy vaan olla tarkkana ku porkkana ;)

Lilille onnentoivotus ja tervetuloa mukaan höpisemään

Tietääkös muuten kukaan mistä se masun naksuminen johtuis?
muistin just, että eilen sängyllä makoillessa kuulu ykskaks selvä "naps" masusta :whistle:

Suppariuutisia :D
tänään ekaa kertaa supisti muutaman kerran peräkkäin et tunsin selvän välin. -ja sit tuntee menkkavihlasun ja kun tökkäsee masua ni se onkin ihan kova vähän aikaa.

Moikka kaikille ja tuhannesti onnea uusille.

Heti omaan napaan, (pitäs vissiin jaksaa töitäkii tehä )

Eilen illalla tulii ekaa kertaa oikee kunnolla paha olo.. siis etovaa oloahan mulla on ollu jo pari viikkoa, alko jo ennen plussausta, mut se eilinen oli jotaa ihan hirveetä. Koko yön oli kans oksettava olo ja ei saanut yhtään nukuttua. Nyt yritän pysyy hereillä töissä.

Jenninho ja masukas 6+2

Johanna Kyllä mä olen yrittänyt juoda joka välissä. Aamulla jo pikkaisen toimi. Josko se sitten tässä päivän aikana toimisi paremmin. Tosin lähden kohta kylään, että toivottavasti siellä ei kovin kamala hätä iske :|
Tuosta naksumisesta olen kuullut, mutta en muista yhtään mistä se johtuisi. Joku sitä ihmetteli myöskin. Vaaratonta kuitenkin. Liittyi kai jotenkin kohdun kasvuun tms. En muista kyllä varmaksi :ashamed:

Jenninholle jaksuja pahoinvoinnin kanssa :hug: Muista kanssa juoda ja yritä löytää sellaiset ruuat, mitkä pysyy sisällä. Mulla auttoi esim. kylmä mandariini huonoon oloon. Yleensäkin kylmä ja raikas =)

hyvää huomenta

jenninho yritä ajatella positiivisesti, se pahapahapaha olo kuuluu asiaan, ja sen pitäis loppua kuin seinään muutamien viikkojen päästä.
Se ei ole kivaa ei sinne päinkään... mutta säännöllinen ruokailu voi auttaa.
*hih* täällä muuten ei ole oksennettu eikä oikeestaan voitu edes huonosti insuliinin alotuksen jälkeen... onko kaks kertaa ollut etova-olo ja kerran oksupoksu :D

johanna ei mitään tietoa mistä naksuminen johtuis...
No niin, se alkaa sullakin sitten ;) hiljalleen lähestyä ja valmistua synnytykseen :D

sompio toivottavasti sun masu alkaa toimia tänään... ummetus on kyl tosi ikävä "tauti"

omanapa vaihteeksi aivan kauhea yö takana... heräilin kolmeen saakka tunnin välein... ja koko yön tuo menkkamainen kipu/jomotus.
Kolmelta suvaitsin kömpiä sohvalta sänkyyn nukkumaan...
sen jälkeen saikin nukuttua jo tuon tarpeellisen neljä tuntia.
Olo on vieläkin ihan tööt tööt ja unta vailla... mutta työkaveri on kohta tulossa kylään... niin pakko tässä yrittää virkistäytyä.

aurinkoista päivää kaikille...

Hanta ja möntti 37+3

Just tilasin netistä sea band pahoinvointi rannekkeet.. Lueskelin nimittäin täältä ja muualta keskusteluja ja aika monilla oli auttanut pahoinvointiin paljonkin. Toivottavasti mullakin toimii, ettei ainakaa pahenisi olo tästä.

Mullakin toimii madariiinit ja jääkaappikylmät omenat. :p

Huomenta! :D

johanna mulla naksuu maha kanssa. Joku sanoi että sikiökalvot naksuu mut sitä ei vissiin ihan varmasti tiiä et mistä johtuu. Mut on ihan normaalia. :)

Jenniho jaksuja pahan olon kanssa!! :hug:

HanTa no sit otat päiväunet kun vieraat lähtee. :)

(.) Mullakin noi yöt on kyllä ihan kamalia... onneks ei oo enää montaa yötä kestettävänä... :whistle: ;) Arvatkaa vaan alkaako jännittää..... :LOL:

EM ja Dodoliina 39+0 POKS!!! :heart:

Täällä kanssa ummetusta... Kävin ostamassa levolacia, mikä auttaa muutaman päivän päästä kun se aloittaa. Olen yrittänyt syödä rusinoita ja luumuja, mutta ei auta. Ei kyllä ole kokonaan ummessa, mutta ahdistaa kun ei tyhjene kokonaan... Ja en tiedä koska uskallan aloittaa sen kun ainakin huomenna joudun olemaan asiakaskäynneillä koko päivän, siellä ei kyllä kehtaa mennä :)

Kysyin apteekista samalla allergiasumutetta, kaikissa oli että pitää keskustella lääkärin kanssa. Ja antihistamiinia ei kai saisi ottaa ollenkaan. On alkanut tulemaan koivuallergiaa, mutta kesä on pahin olen todella allerginen heinälle ja on reseptillä ollut varmuuden vuoksi astmainhalaattorikin. Onneksi olen pärjännyt ilman sitä pari viime kesää, mutta kun ajattelee kesää ilman antihistamiinia, niin ei kovin kivalta kuulosta. Toivottavasti heinien kukinnan aikaan sataisi usein :D

Alley ja Vilpertti 15+0 POKS!

HUomenta mammat :wave: !
Lili onnittelut plussasta, täällä on yksi nuhanenä :snotty: mutta en syö mitään lääkkeitä..aivastelen vaa ja kärvistelen..ku ei kuulema oikee mittää sais ottaa :kieh: ja jos vaa selviin ilman pahempii kohtauksii ni en mee kyseleekkä sen enempää et saisinko allergia lääkkeitä..mutta varaa aika lekurille ja kysele asiaa =)
EM voi olla aika jännittävää ku tietää tasan tarkkaa et millon pikkusen saa itelleen :heart: saa laittaa kaiken valmiik etukätee eikä tuu nopeeta lähtöö ( ellei kaveri haluu tulla etukätee ulos )
Alley ja sompio auttaako teillä kahvinjuonti? ite ku jouduin alussa lopettaa pahan olon takii kahvin juonnin ni olin iha ummessa-->kauhee tunne :kieh: sit ku sain taas kahvia ni joha rupes röörit toimii..hehe :LOL: en nyt rupee mitää ohjeita jakelee mahan pehmikkeistä ku varmaan jo kaaikki tiiättä =) mutta tiiän tosiaan miltä teistä tuntuu

Täällä alkaa kesäloma 25.5 B) ja se kestää äitiysloman alkuun saakka-->27.6 eli ei oo enää ku KOLME VIIKKOA töitä :D ! Huomenna olis tarkotus lähtee lappiin miehen sukulaisten luo loppuviikoksi.. =) vapun pyhät meni omien sukulaisten luona..eilen tuli haravoituu pihaa ja grillattii takapihalla ekaa kertaa..ai että oli hyvää =) NYt jos jaksas käydä vähä kukkapenkkii myllää. Sain äippäavustus laputkii..mamma pakkauksen pitäs tulla kahen viikon sisässä.

Tyty ja Kitku 27+2

tyty: saattais auttaakin, en meinaan juo kahvia, koska se pistää vatsan sekaisin :) En oo koskaan oppinu juomaan kahvia, vaikka kaikesta muusta kahvin makuisesta pidänkin.

Unohtui kokonaan edellisestä viestistä, Tervetuloa joukkoon Lili. Täältäkin paljon tarrasukkia pienelle.

Lilille onnittelut minunkin puolesta :flower: allergialääkkeistä sen verran, että mulle lääkäri määräs reseptillä rv 6 ataraxia kutinaan ja cetirizin ratiopharmia muuhun allergiaan. just eilen katselin apteekissa, että sama vaikuttava aine on mm. zyrtecissä, heinixissä, histecissä... sitä ratiopharmin setiritsiiniä ainakin saa ottaa 1tbl/pvä (tuskin muuten oisin reseptiä saanu). mutta soitappa vielä omalle lääkärillesi, niin saat varmuuden asiaan omalla kohdallasi, sekä mahdollisesti reseptin -> lääkkeen halvemmalla.

mullakin oli taas vaihteeks aika karsee yö takana. :( supistukset alkaa olla omal tavallaan jo niin massiivisia ku kohtu on iso. eilenkin supisti (?) niin kovin, että tuntui että napa repeää (en tie puskiko vauva itseensä aina samalla siitä kohtaa). ja oli pakko olla selkä ihan suorassa, muuten ei pystyny olee. yöllä heitti aina supistuksen päälle ku vaihdoin asentoa. sängystä oli tuskaa yrittää suoralla selällä ylös, ja tietenki supisti samaan aikaan. siis muuten nukuin oikein hyvin, mut heräsin vaan tosi usein ja sit ähkisin vähän aikaa ennen ku sain uudelleen unta.

en edelleenkään sanois, että supistukset oli kipeitä, siis kyllä erittäin epämukavia ja viel hiukanki enempi ni oisin soittanu synnärille. mut jos synnytyksestä pääsis tommosilla, ni ois kyllä todella helppoa. en mä tiedä :(

tänään ois perhevalmennusta, aiheena parisuhde... entine kämppis kävi äsken aamukaffella, oli kiva ku soitti ihan yllättäen et sopiiks tulla :)

34+2

onnea ja tervetuloa lili :flower: allergialääkkeistä en osaa neuvoa, mutta mulla on ainaki ollu nenä tukossa koko raskauden ajan, tai ei tukossa mut hengittäminen on kovan työn takana, ihan niinku nenänreijät ois liian pienet :D että ei välttämättä oo allergiaa.

voih, meijän pihaan tuli nääntyny kissanpentu :( tai eilen jo tuli, mut äskön kävin istuttamassa salaatin, niin se tuli siihen ja kiehnäs ja pussaili ja oli jotenki nuuntunu ja laiha ku mikä. annoin sille ruokaa ja vettä vaikka ei sais, mut ei sydän kestäny jättää sitä ihan ilman apujakaan. raasu. jos tuo ei löyä kotiinsa niin se on pakko ottaa sisälle ja alkaa laittaa ilmotuksia ja soittelee kissamummoille että josko joltain uupuis yks. en osaa sanoo että miten nuori tuo on, mut tuskin montaa kuukautta.

jeps. vakuutuksia ollaan taas mietitty uudestaan. mehän siis vaihettiin ifiltä tapiolalle ku ne sitä niin kovasti mainosti et on parempi ja halvempi, ja joo joo onhan se loppujen lopuks, muttaku ne laskut tuli kaikki yhellä kertaa vaikka nimenomaan sovittiin että tulis yks kerrallaan ja erissä. ei jaksettu alkaa sen enempää riehumaan niiden kanssa vaan mentiin lähivakuutukseen. sekä siellä että pankissa sanoivat että ei olla ekat eikä viimeset jotka vaihtaa tapiolasta pois.

if taitaa olla ainoo jonka vakuutuksesta on jotain hyötyä myös raskausaikana, ja ne muut myy vaan semmosia jotka alkaa toimimaan heti kun lapsi syntyy ja siitä 18 vuotta. mut ifissä oli se että nehän korvaa vaan raskausaikana tarvittava hoito, ja syntymisestä kaks kuukautta, eli jos lapsi syntyy vaikka vammasena niin vakuutus korvaa hoidot kahen kuukauden ajan, ja sitte tarttee uuden vakuutuksen ja se ei korvaa sitä aikasemmin todettua vahinkoa. eli kannattaa otta semmonen...lapsivakuutuksen varaus vai mikä lie? se me otettiin ja se makso jotain 85 euroa. jos raskausaikana tarttee jtoain hoitoa niin senhän saa kelasta kuitenki aika hyvin takasi.

if vakuutus meillä kaikki vakuutukset ifissä... raskaus-ajan vakuutus oli voimassa kolmekuutautta ennen laskettua aikaa... ja kattoi vain tietyt vauvan vakavat sairaudet ja kuoleman kymppitonnin kertakorvauksella.
Normaalit vakuutukset tapaturma ja sairasvakuutus, ifiltä saatavissa lapselle kun lapsi on täyttänyt 2kk.
Jätettiin ottamatta raskausajan vakuutus... kun tultiin siihen tulokseetn ettei se kymppi meitä lohduta jos lapsi syntyy kuolleena.

talvis ylläri pylläri vieraat on usein kivoja :D oli varmaan mukava rupatella?? :D

em päikkärit kuulostaa ihan hyvältä... jos tähän sohvalle jossain vaiheessa nukahtaa... muuten jää nukkumatta.

Ihanan aktiivinen porukka! =)

alley - tuli ittellekin toi sumute vaihtoehto mieleen. Kaveri eilen mietti että ihan pienillekin vauvoille on jotain allergialääkkeitä, ehkä ne vois olla ok.

Talvis Niin se on paras varmaan soittaa lääkäriaika. Tosin tää mun "nenän tippuminen " alkaa jo vähentyä :snotty: Ehkä tää onkin vaan ihan perusflunssaa....

tyty -oletpas sitkeä kun sinnittelet allergian kanssa!

Jenniho - mistä tilasit rannekeet? Mulla on paha olo iltapäivisin, kuten nyt, mutta tää ei vielä ainakaan vaadi vessaan juoksemista. Onko muilla kokemusta tuosta rannekkeesta?

Ai niin! Kävin aamulla verikokeessa ja tulos tuli iltapäivällä. Oli aika hienoo kun täti soittaa, että kyllä, olet raskaana. :heart: HCG oli 522. Sen hoitsu sanoi että tosi alussa ollaan, mutta siellä se on. Sain samalla ajan varhaisultran kun olin viime vuoden puolella lapsettomuushoidoissa.

Tuleeko toi vatsan pieni "jumitus" jatkumaan koko raskauden? Se on hassua kun se alkaa tuntua vasta kun menee nukkumaan. Niin, onko se vähän kuin hammassärky, että sen huomaa vasta kun on rauhassa.

Lili 4+2 ja Taavi (kävin nettilaskurissa tänään ja se kertoi että nyt on 4+2 eikä 4+1 kuten itte luulin -hirmuinen ero yhdellä päivällä ) :LOL:

Meillä on kanssa If:issä vakuutukset. Saatiin niin hyvät ehdot sieltä, että oli fiksua vaihtaa pois tapiolasta. Siis kilpailutin nämä kaksi keskenään ja tulos oli, että reilulla 400 4 kertaa kuussa maksoin tapiolaan yhden auton vakuutuksia ja sain If.iin vajaa 600e 4 kertaa kuussa kaksi autoa, kodin ja nuoremman koiran. Eivät edes tehneet autosta parempaa tarjousta Tapiolassa, vaikka sanoin, että olen kilpailuttamassa... Joten luultavasti soitan jossain vaiheessa kesällä If.iin ja sitten mietitään mitä noista vaihtoehdoista otetaan. Eniten mua kiinnostais sellainen sairasvakuutus, millä saa sitten sairaskuluja pois. Itse olen pienenä kärsinyt paljon korvatulehduksista niin kuin äitinikin lapsena, miehellänikin on ollut aika paljon lääkärikäyntejä lapsena. Joten noihin ajattelin että olisi hyvä varautua, jottei sitten mene ihan vararikkoon jos joutuu usein lääkäriin viemään.

Yhteistyössä