¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Huomenta!

johanna ja sompiohan on kukkuneet yöllä. :)

Onnea kaikille poksujille joita oli... vilma ja johanna ainakin... :p

Pahoittelen pientä (?) omanapaisuutta nyt... on vaan jotenkin niin ajatukset sekaisin tuon
perätilan ja sektion suhteen. Jännittää kovasti mutta oon onneks saanu lukea paljon positiivisia kokemuksia siitä. Yhessä kasassa ollaan, saa nähdä mennäänkö sinne sovittuu sektiopäivään asti vai ei... toivottavasti. :)

Nyt on vielä enemmän sellainen olo että pitää saada IHAN kaikki valmiiksi ennen sitä sektiopäivää. Tutit pitää keittää, sänky pedata, koko kämppä siivota... :LOL:

Tänään saadaan vihdoin meidän autokin. Jei! :D

EM ja Dodoliina 38+4 :heart:

Hyvää huomenta :D

poksu 37+0 oltaisiin sitten täysiaikaisia :heart:

Noniin oisko ne vaput nyt virallisesti juhlittu kokonaa... mä kävin illalla brodilla, paisteltiin muurinpohjalettuja ja sit lähdettiin kotiin nukkumaan :D
joksenkin erilainen vappu kuin aijemminl.
Päivällä siivottiin tota meidän takapihaa... roskia jätesäkkeihin... joten nyt voi päätellä onko se siisti vai ei.. toiselta puolelta on... mutta pihan perä täynnä säkkiä... joten EI!!!

em paljon on varmasti puuhaa... mutta ota rauhallisesti kuitenkin :D
ja tee hommia hissukseen eteen päin.

sompio kurjaa että yö meni taas mytyilleen...
Mäkin heräsin yhden aikaan valvomaan... kumma kyllä en valvonut kuin noin tunnin verran... tosin tulin sohvalle... siinä nukuin sit aamuun saakka :D

ja onnea poksusta sompio

tänään ois täydellinen terassi keli :D tosin ei oo ihan terassi olo... joten joskohan sitä kävis vaikka jädellä kaupungilla...
nää lämpöset ilmat ei tee yhtään hyvää mun paastoille... jäätelöä tekee mieli ihan mielettömästi, ja huomaan että oon korvannut jo monena päivänä lounaan ja välipalan yhdellä jäätelötötteröllä :D

Onnea poksuttelijoille, ennenkaikkea Hantalle täysi-ikäisyydestä ;)

EM, voimia odotteluun ja touhuahan nyt kovasti niin saat kaikki hommat alta pois :) :hug:

Mulla oli kans univaikeuksia, olin illalla aivan liian väsynyt nukahtaakseni ja siinä menikin sitten hyvä tovi. Yöllä piti jakuvasti herätä vaihtamaan kylkeä, nyt on sitten alkanut selällään nukkuminen tuntumaan pahalle.. Onneksi vielä kuitenkin jonkin aikaa pystyy olemaan niinkin.

Mä oon kyllä pikkuisen hidasälyinen, mutta ette usko mikä ajatus mulle tuli eilen. MEILLE TULEE VAUVA!! Ihan pian. Eli siis olen raskaana ja maha on jo niin iso että kaikki kyylää :LOL: :LOL:

Kiitos ja onnittelut HanTalle täysiaikaisuudesta :heart: Meillä siihen tasan viikko =) Tosin joittenkin tietojen mukaan 36+0 olisi jo täysiaikainen.

EM Onhan se hurjaa, kun tietää päivän milloin tapahtuu. Osaa ajoittaa kaikki tekemiset siihen viimeistään.

Vilma Hyvä, että hoksasit tässä vaiheessa :LOL:

Sain vielä nukuttua kyllä äsken pari tuntia. Tänään en kyllä nuku päikkäreitä :headwall: Ne sekotti viime yön totaalisesti.

Moni on viettänyt levottoman huonosti nukutun yön. Itse taas nukuin todella hyvin, mitä nyt pakollinen vessassa käynti. Mut muuten tuli nukuttua 12 tuntia. No jaksaapa ainakin valvoa kaverin synttäreillä hetken yhdeksää pidempään.

Vilmav: Taidamme olla samaa kaliperiä. Kun minullekin tuli sellainen olo et ei herran jestas sentään. Laskettuun aikaan on enää 101 päivää aikaa. Olemme ehkä hiukan hitaampaa sorttia kun nuo muut :LOL: Kyllä maha ja Väinön liikkeet ovat tuntuneet jo jonkin aikaa, mut näin kun miettii ajanjaksoissa niin sehän on kohta.4 viikkoa kesälomaa, 5 viikkoa töitä ja sit alkaa äitiysloma. Eli ei paljon mitään.

Ouska + Väinö

nyt on väsy... ja aika rauhottua.
Oon touhunnut koko päivän tuol pihalla, ja yrittänyt hävittää takapihan viidakkoa...
Ja ihan oikeesti meillä oli / on viidakko pihalla... niin paljon kasvillisuutta että normaalia maata ei näy/näkynyt...
Edelliset asukkaat ovat siis tykänneet vihreästä, joka ei ole ollut nurmikko.
Hiljalleen siivotaan ja laitetaan piha siihen kuntoon että siellä voi ottaa aurinkoa ja lapsella on tilaa leikkiä... :D
Hyvään vauhtiin oon tänään päässyt... mutta auringossa tuppaa alkaa väsyttämään... joten nyt on ihan lepo päivä loppu päivän toivottavasti.
Pitää muutenkin rauhottua kuuntelemaan vauvelia... tainut olla järkyttynyt päivän hommista kun ei oo pahemmin liikahdellut :(

vilma ja ouska :heart: hienoa että tajusitte sentään nyt jo että vauva on tulossa ;) ettekä sitten synnärillä vasta :D
Vielä on aikaa valmistautua vauvan tuloon :D

sompio onko päikkäri "kielto" toiminut???

HanTa meillä oli myös kamala pihasavotta kun tähän muutettiin. Edellinen asukas oli halunnut istuttaa paritalon pihan täyteen isoja puita :/ Piha oli niin täynnä että puut imivät kaiken veden nurmikolta eikä surmikkoa juuri ollutkaan. Kaadettiin keskeltä pihaa yksi iso koivu ja joku toinen puu, raivattiin muita pensaita pienemmiksi. Nyt kun kahtena kesänä on istuteltu nurmikkoa ja laitettu pienempiä pensaita tuonne niin se näyttää siltä että siellä viitsii olla. Äskenkin käytiin saunan jälkeen terassilla istumassa, auringossa vielä lähes 19 astetta lämmintä =)

Käytiin päivällä ajelemassa miehen isän prätkällä. Oli kyllä todella ihanaa, kun vauhti tuntuu ihan erilailla ja kyydissä on niin mukava istua. Mies sanoi saunassa, että nyt voi sitten sanoa, kun lapsi on syntynyt ja kasvanut hiukan niin että se on ollut ensimmäisen kerran prätkän kyydissä äipän mahassa :D

HanTa Juu, en ole nukkunut päikkäreitä. Kaveri oli perheensä kanssa kylässä 6 h:n vierailulla, niin päivä meni tässä nopeasti. Kohta jos nukahtaa sohvalle lätkämatsin aikana, niin ei haittaa.

Pihan laittoa meillä ei tänä kesänä juurikaan ole. Yhden kukan kaivoin ylös vappuna ja siihen pitäisi hakea tilalle joku matalampi kivikkokasvi. Muuten sitten laitan laatikoihin salaattia yms. Ja ruukkuihin muutama orvokki tms. Ostettiin uusi rivitalo, mihin oli ainoastaan nurmikko istutettu. Ja pihasta tuli oikeastaan aika mieluinen. Jonkun paikkaa kyllä pitää hieman muuttaa, jos halutaan saada leikkimökki sopimaan. Mutta ilm. sireeni tai pihlaja ja ne on vielä aika pieniä onneksi.

alley ja sompio onhan se kiva että saa omannäköstä... tosin siihen menee viel tovi että piha on mieluinen. kaikkea ei tänä kesänä saada laitettua... pihakiviä, nurmikkoa, katettua terassia :D
tahdon pihalle, tilaa leikeille ja auringon otollo... grillaamiselle ja ruokailulle...
yleisesti ottaen yhdessä ololle :D
ja kukat olen kyllä sompion tavoin laittamassa ruukkuihin...
Ensinnäkin oon mahdollisimman laiska kyykkimän pylly pystyssä kitkemässä. Joten mahdollisimman helpolla pitää päästä ;)

täällä on ilta teen aika :D ja sit kohta vois lähteä nukkumaan... on tosi väsynyt olo.
Huomenenna olis taas viimeinen ilta yhdessä oloa... joten vois yrittää levätä kunnolla ;)

Mun oli vähän pakko istuttaa tuonne pihalle noita kasveja, jotta sain ne ei toivotut peitettyä, etteivät valtaa koko alaa. Muuten on kyllä ruukuissa kaikki :) ja huomaa tuosta keskipihalta, missä on ollut jotain köynnösruusua, niin vaikka kuinka yritin ne otta sieltä pois niin viimekesän laiskuuden jäljiltä ne tunkee sieltä todella hyvin voivan näköisenä... Tahtoisin ne niin pois sieltä.

Kohta on grilliruoka valmista ja keitettyä kukkakaalia sen kanssa. Pääsee katsomaan suomen peliä ja syömään :D

HanTa Meillä on yksi iso kivikkokasvipenkki. Ja sitä kyllä joutuu perkaamaan jonkun verran :( Ei laitettu sinne kangasta alle vaikka varmaan olisi pitänyt laittaa. Lisäksi on mustikkaa, vadelmaa, puna- ja mustaviinimarja, karviainen, raparperi, pari kirsikkapuun alkua, saniainen pari valkokartiokuusta ja yksi kataja. Ja sireeni, pihlaja ja vaahtera kasvaa siellä nurkassa mihin varmaan tulee leikkimökki. Mutta puun taimet on vielä pieniä ja kaikki ei varmaan mahdu isompana kasvamaan.
Pihakiviä on ajateltu reunustamaan tuota nurmikon ja sepelin rajaa, mutta ei tänä kesänä ole varaa. Menee meinaan kivi poikineen :/

täällähän on viherpeukaloita! :D Meillä on ihan vaiheessa toi piha, tekis niin mieli mennä kykkimään tuonne ja laittamaan penkkejä kuntoon mut ei tän mahan kanssa kykene... :/ ja sektiohaavan kanssa ei myöskään paljon kykitä siellä... onneksi anoppi ja äiti on luvannut tulla puutarhatalkoisiin. :D Mä osoittelen ja ne kaivaa... :LOL: Meillä on yks iso kukkapenkki, kirsikkapuu ja tietenkin yrttipenkki. Muuta takapihalle ei mahukkaan... etupihan penkki on ihan kamala, sille pitäis keksiä jotain... :whistle: muutettiin tähän vasta viime kesäkuun alussa niin on kaikki ihan vaiheessa. :)

Sompio ja Hanta Heh, eikös se ole hyvä, että mulla edes tässä vaiheessa sytyttää :LOL: Mut mä tiedän myös olevani sen sortin ihminen, että vielä synnyttämään mennessä ihmettelen, että mitäs tämä hässäkkä on ja en tiedä kyllä haluanko sittenkään :D

Ouska, voi meidän vauvaraukkoja, yrittävät koko ajan viestiä että täällä äiti olen ja me vaan pähkäillään, että mikäs juttu tämä on :LOL:

Voi viherpeukalot, mulla olis sopiva hormonaalinen vaihe noihin hommiin, mutta meidän paahteiselle parvekkelle on kauheesti turha haaveilla mitään :/

vilma mulle tulee välillä myös tuo olo... "et hei onko pakko, voisko tän synnytyksen vielä perua"
onneksi se olo on vain hetkittäinen.

em sulla on hyvä palvelu... jos voit vaan istua ja ohjata mitä tehdään :D

Juu, viherpeukaloita :LOL: Tosiaan meidän puskat on lähinnä sellaisia mitä ei tarvitse hoitaa ja istutetut kukatkin kivikkokasveja, että pärjäävät vaikka ei hoidetakaan :D
Ja laatikoihin laitettavat salaatit ja yrtit taas sitten kasvavat sen mukaan, mitä niitä muistaa kastella. Viime kesänä oli amppelimansikka ja -tomaatti ja niitä pitää kastella usein, joten niitä ei enään tänä kesänä tule :D

sompio totta se on... kyllä siihen pihaan saa euron menemään jos toisenkin...
siksi meidänkin on mietittävä nyt tarkkaan että mitä tehdään tänä kesänä ja mitä ensi kesänä.
Meillä kun on viel nää sisätilan rempat kesken.
kunhan saadaan tuo sauna valmiiksi... niin pitäisi siirtyä vessaan ja keittöön.

nurmikko on nyt tärkein mun mielestä mikä pitää olla valmis enskesäksäksi... että nyt sen voi vielä tehdä siemenistä, mutta ens kesnä on jo joku joka haluaa mönkiä pihalla... niin ei silloin enään multia pihaan ajeta. Mutta terassin voi rakentaa silloinkin.

hiljaa hyvä tulee kuitenkin ;)

alley ootko sä koittanut jotan myrkkyä siihen ei toivottuun vieraaseen???

mistähän johtuu turvotuksesta
oon ihan turvoksissa vain oikealta puolelta???
siis oikean käden sormet on kuin grillimakkarat, kun vasemman käden sormet on pikkuiset nakit...
sama on varpaiden kanssa...
Oikean jalan varpaista ei usko edes että ne on varpaat, vasemmasta sentään löytää ne varpaat.
Pitää varmaan soittaa huomenna neuvolaan ja kysästä...
On meinaan tosi kipeet nuo oikean puolen nivelet :(

HanTa Juu, kyllä teidän täytyy nurmikko saada tänä kesänä. Kun alkuun sen olisi hyvä olla kuitenkin rauhassa, ettei heti kävellä koko aikaa siinä. Ja ensi kesänä tosiaan teillä möyriminen pihassa varmaan käy :D

Turvotukseen en osaa sanoa kyllä mitään, on kyllä hassu toispuoleinen turvotus :/

huomenta viherpeukaloille! :D

täälläkin yksi joka tykkäis laitella vaikka sun mitä, mutta kun toi piha on niin valtavan iso eikä edelliset asukkaat oo mitään sille tehneet.... imee aika tukun rahaa vaikka koittaa pieniäkin muutoksia tehdä :/

mä oon yleensä istuttanu suoraan maahan, mut nyt aattelin kyl hommata pari isompaa ruukkuakin kesäkukille -->teidän innoittamana B)

HanTa: voisko olla, et sulla ei oikeella puolella veri pääse kiertämään ni turvotus jämähtää sinne?
nyt on alkanu ihan oikeesti olo tuntumaan raskaana olevalta ku on hankala könytä ylös sohvalta, sängystä... -ja viime yönä jalat puutui aika inhottavasti + ne iki-ihanat suonenvedot.

mulle on muuten tullu kans nyt välillä noita paniikkiajatuksia. apua, en mä haluu synnyttää, en mä haluakaan vauvaa, en mä pysty... kait se kuuluu tähän henkiseen valmistautumiseen. -eniten varmaan jännittää se miten koirat ja vauva tulee toimeen :ashamed:

HanTa, en oo käyttänyt mitään myrkkyä, ruusu kuulemmaon sellainen että se tunkee sieltä vaikka ois ihan pieni pala juurakkoa maassa... mut täytyy kysästä kaupasta oisko siihen jotain millä sen saa häädettyä samalla kun hakee kesäkukat ruukkuihin. Mäkään en ajattele olevani mikään viherpeukalo, tykkään kyllä kukista ja tonkia tuolla pihalla, mutta en jaksa kyllä kastella tarpeeksi usein, jos on jotain sellaisia kasveja. Meillä on tuolla yksi Rhodo, mikä ei tarvitse hoitoa, ja sitten raparperi ja kriikunapuita. Sitten terassilla on 3 ruukkua mihin laitan kukkia ja ajattelin ostaa sellasia pitkän muotoisia pihan perälle, peittämään koirien lempi kaivuupaikan :) Edellisen asukkaan istuttamat krookukset ja narsissit kukkivat nyt, ihana kyllä ku tulee kukkia.

Johanna83 varmasti yleinen tuo huoli koirien ja vauvan pärjäämisestä keskenään. Mulla ei oo vielä sitä tullut, jotenkin luotan että tuo pieni hyväksyy sen välittömästi perheenjäseneksi, vaikka se muuten ei lasten kanssa osaakkaan olla. Tuo on vielä sellainen tapaus, että siinä on hyvin paljon terrieriä ja se leikkii turhan paljon hampailla, eräänlainen adhd tapaus. Mutta se myös puolustaa meitäkin kaikkea epäilyttävää vastaan, joten luotan että se puolustaa vauvaakin. Monilla käy niin, että vaikka koira ei ole vauvoihin tottunut niin tunnistaa kuitenkin sen oman perheen vauvan ja tulee sen kanssa toimeen hyvin. Meillä tuo toinen koira on sen verran vanha etten oikeasti ole varma että sitä on olemassa kun vauva syntyy, niin kurjalta kuin se kuulostaakin. Sitä paitsi vauvan tulo voisi olla sille aikamoinen järkytys... Tuon toisen koirankin ottaminen oli tosi iso pala sille. Mutta mietimme sitä uudestaan sitten syksyllä ja eletään päivä kerrallaan.

soitin polille tosta turvotuksesta...
ei hätää, kun paineet ovat olleet hyviä, ei ole päänsärkyä eikä ylävatsa kipua...
huomenna soitto aamusta neukkulaan.
Tänään vain runsaasti vettä ja lepoa.

Oon huomannut sen että oikea käsi puutuu myös helpommin kuin vasen... mutta enpä ole ajatellut sitä sen enempää...

nyt odotellaan huomista :D

alley kun aika koittaa tiedätte mitä koirien kanssa tehdä. ;)

heippa kaikille ja hyvää vappua näin jälkikäteen!
Olen vähän omanapainen ku muutkin on ollu niin kehtaaki vähä taas olla :D
ELi vappu meni lohjalla vanhempieni luona ja että oli hassu tunne kun tuolle miehelleni sanoin että "hei nyt hikkaa" kun ei ole vielä saanut tuntea sitä niin jopa minun oma äitini juoksi sisältä ulos ja kädet mahaan kiinni "anna mäkin koitan hei" ja sit se nauroi ja sanoi että itse olin kuulemma hikkaillut samalla lailla. :D
Sitten saadaan kaverin tutuilta Gracon koliikki keinu ja sitteri tosi halvalla mikä on loisto juttu. JA muutenki kaikki mennyt loistavasti!

moikka naisväki!! vapun vietosta kotiuduttu B)

heh, mua naurattaa nyt toi mun viikolla kirjoittamani keskimääräne syömispäivis. meni vappuna VÄHÄN uusiks, ku oltiin leirintäalueella reissussa yhden kaveripariskunnan kanssa. kotona meinasin kirjoittaa viikonvaihteen herkut herkkupäiväkirjaan, mut ku kolme viikkoa oli näkyvissä siinä samalla paperilla, ni heitin koko paperin menee :LOL: eli viikonloppuna meni pari jäätelöö, neljä pikkuista rinkulamunkkia, sipsejä, karkkia jonkin verran, 2 Hese-ateriaa. enkä oo viel käyny puntaril, jos aamulla sitten =) grilliruuat ja aamu/ilta/välipalat pidin kyllä edelleen hallinnassa ja kevyinä. jos koittais ettei ens viikol söis mitää herkkuja... katotaan. B)

vilmalla oli hauska ahaa-elämys raskaudesta. :D mä en usko et mun sisällä kasvaa vauva ennen ku nään sen omilla käsivarsillani :) siks oon päättäny jopa koittaa vauvan päätä kun se tulee ulos, jos siis alatiesynnytys on edessä :D

ai muillakin oli ollu kämpissä edelliset asukkaat pihojen ihmeitä. huh niin meilläkin. takapiha ei oo koskaan ollu mikään kovin iso tässä rivarikaksiossa, ja kun tuohon on rakennutettu 18 neliön täysin katettu patio, ni se mitä jää jäljelle on oikeesti jotai 2m kertaa 6m. viime kesänä repisin lähes koko pihan auki, kun siellä oli n 8 eri sorttia laattoja... nyt ois tarkoitus sitten jatkaa sitä laittamalla vain hiukan laattoja, soraa/haketta tms ympärille. yks pieni omenapuu (?) ja kaks puskaa sinne jätettiin, ja lisää pusikoita ei taida tulla, kun en todellakaa ole viherpeukalo. mulla on pikkuinen laatikko johon istutan mansikoita ja ehkä hiukan yrttejä (mut taidan olla jo myöhässä niiden kanssa).

ElinaMaria muista myös nauttia ajasta vielä kun vauva on mahassa. :heart: jätä "jäähyväiset" kahdestaanololle :)

HanTalle onnea täysiaikaisuudesta :flower:

ens viikolla aion laittaa hoitotason kuntoon. meiän osuuskaupassa on tuplabonus-viikot ja mä meen hamstraa kaikki puhdistuspyyhkeet talkit sun muut. kestovaipoista harsoja olen myös kovalla tahdilla pessyt hyvään imuun.

meilläkin tänään yksi virstanpylväs saavutettu, nimittäin 34+0 ois plakkarissa :heart: :heart: möykyn tilat alkaa käymään jo jokseenkin ahtaaksi, ainakin venyttelynsä tuntuvat aikast mielenkiintoisilta :eek:

Yhteistyössä