¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

huhuh.. tulipas luettua teidän jutut.. :D

EM Ihana masukuva.. :) ja toivottavasti käännös onnistuu.. :hug:

Vilmalle tsemppiä opinnäytetyöhön.. :)

HanTalla, Sompiolla hyvät neuvolakuulumiset.. onnea.. :)

Talvis no johan on terkka.. :eek: sähän syöt terveellisesti, eikä herkkupäivä silloin tällöin ole pahitteeksi.. :hug: muuten hyvät neuvolakuulumiset.. :)

JääKyynel Onnea ekasta neuvolakäynnistä.. siitä se lähtee.. :)

hmm.. mitäs vielä.. omaa napaa sen verran että täällä poksuttiin eilen.. :D
niin ja onnea muillekin poksuttelijoille.. :)

TB 12+2 :heart:

Onnittelut hyvistä neuvola kuulumisista!

Talvis: Sähän syöt tosi terveellisesti. Ihme nipoja siellä sun neukkulassa, jos on sokerit kunnossa ni ei kai se painon nousu muuten haittaa. Se on vissiin aika yksilöllistä kaikilla miten paljon sitä painoa raskauden aikana tulee ja missä vaiheessa raskautta. Mullehan on tullu nyt melkee 4 kiloo siitä kun raskaus on alkanu (en vaa ensin tienny olevani raskaana), vaikka alkuraskauden aikana ei kuuluis painon nousta. Eikä tosta sun ruokamäärästä kovin paljon voi pienentää, tarviihan se vauva jotain kasvumateriaalia sinne masuunki...

Voi kiitos teille ihanat opinnäytetyö tsemppauksesta! Huominen ja perjantai vielä, sitte vaan kesällä aineiston rääpiminen ja valmista olisi. Nyt kun teoria on kasassa ja kohta aineisto kerätty niin voiton puolellahan tässä ollaan.

EM, kommentoinkin jo blogiin, mutta edelleen täällä tsempitän :hug:

Hyvistä neuvoloista onnea kaikille! :flower:

Ja Talvis, sun ruokapäiväkirja näyttää niin hyvälle kun olla ja voi, joten nyt unohdat sen neuvolan tädin ja jatkat samaan malliin kuin tähänkin asti!! On sitäjumaliste ihmisille enemmänkin kiloja tullut!! Ja millä se mukula pitäis elättää, pyhällä hengellä (ko) (kö ) ?? :LOL:

Hyvää vappua mammat ja masut jos en ehdi tänne huomenna :wave:

Iltaa kaikille!Vielä tulen kertomaan kuulumisia ja tietoja tytöstä :)

Eli tänään tultiin kotiin,ja tällä hetkellä tyttö vetelee hirsiä,joten hyvä aika näplätä koneella vähän aikaa.Ollut aika rankka ilta täällä.Tyttö päätti pitää mellakat tuossa sellaset 4 tuntia putkeen :D
Mut joo tässäpä tietoja:

Tyttömme syntyi viikoilla 38+5 päivänä 26.4.09 ja painoa 2850g ja pituutta 48cm :heart:

Synnytyskertomusta pikkaisen minkä nyt jaksan kirjoittaa ym.

Eli supistukset alkoivat n.7 aikaan aamulla.Ja säännöllisiä alkoi olemaan siinä n.klo 10-11 välillä.Soitin sitten ambulanssin siinä ja sitten lähdettiin kohti Kuopiota.Mies tuli autolla siis perässä.Ambulanssissa supistukset tiheentyivät ja olivat kipeitä.Perille kun päästiin,mentiin miltei suoraan synnytys saliin,ensin vain laitoin sairaala vaatteet niskaan,ja tuossa hommassa meni ainakin 20min kun supisteluja tuntui tulevan ihan koko ajan.Mie sit kyykin sielä lattialla ja pikku hiljaa käppäilin synnytys salia kohti.
Synnytys saliin päästyäni,miut tutkittiin ja siinä kärvistelin supistelujeni kanssa.Todettiin että olen 6cm auki.Seuraava tarkistus tehtiin n.30min päästä ja olinkin täysin auki.Ja siitä se sitten lähti:Ilokaasua naamaan ja kivat supistukset päälle.Kello alkoi lähestyä n.puolta 14 ja mieskin saapui paikalla juuri sopivasti kun olin ponnistelemassa ja tytön päätä alkoi näkymään.Siinä menikin se puoli tuntia niin vaavi oli maailmassa.Ja voi luoja että yllätyin siitä.Että oli niin nopea.Ja tosiaan supistukset voimistui aina kun ponnistin.Eli ponnistus ja supistus samaan aikaan.Jeij.
Repeämiä mulle ei tullut.Ja kätilö joutui opastamaan melkein heti alussa,että elä ponnista,että vauva tulee aivan itsekseen sieltä.Ja tosiaan,sieltä vauva työntyi miltei itsekseen,lukuun ottamatta niitä ponnisteluja. :heart:

Tässä aikaansaannos :heart:
(on aika lähikuvaa,kun iskä halusi vähän napsia kuvia :D )

Sannya ja Nuppu 3pvä

sanya onpas kaunis tyttö :D onnea koko perheelle.
Olin nukahtan kone päälle illalla... joten en ollut "näpytys tuulella"

talvis nyt on alkanut olemaankin sellanen olo että se on iso...
mikään paita ei yllä enään vatsan yli :( ja pallo on jatkuvasti tiellä... milloin minkäkin toimen aikana... mutte kenkien kiskominen jalkaa tai lähinnä niiden solmiminen on kaikkein tuskallisinta ehkäpä.

Minä tääällä mietin oonko herännyt tälle aamulle vai enkö... eli lyönkö pääni takasin tyynyyn ja silmät kiinni.
Päivä on taas mitä aurinkoisin... :D
mutta ei jaksa silti vielä herätä täysin.
Tänään ois sitten synnytystapa arvio ja poli käynti :D katsotaan onko uutisia ja minkälaisia iltapäivällä.

Huomen.

Talvis Ensivaikutelma neuvolan tädistä vaikutti ihan hyvältä. Oli ihan asiallinen ja tuntu tietävän asiat. ei siis mikää täys ummikko. Toivottavasti siis jatkossaki ois samanlainen. Et ei tullu mitää traumoja eka käynti kerrasta :LOL:

Vähän ärsyttävää ku ei saa nukuttua aamusin. Nytki sinkosin ylös ysin aikaan. Ois ollu suotavaa nukkua pitempään ku kahen pintaan vasta menin nukkuun. Sitä ne pitkät iltavuorot teettää. Aamusin tosin herään siihen, että on vessahätä. En tiedä sit kui hyvin nukkus. Monesti en jaksa ees heti mennä, vaikka varmaan pitäski. Tänään pitäs soittaa aika sinne ultraan. Onko se nyt tää np-ultra? Epäreilua, että vielä reilu viikko pitäs olla pimennossa. Koitan kyllä saada sen ajan alkuviikolle aamuun jos mahollista. Mutt saapi nähä mimmonen ruuhka siellä on. Mutt oletan, ett kaikki on silti hyvin, sitä vaa pelottelee liikkaa itteesä lukemalla täällä näitä juttuja.

kyllä on nuppu äitinsä näkönen :) kiva sannya ku tulit vielä kuulumiset kertomaan.tuu joskus uudestaan!
jääkyyneleen synnäritiedot on päivitetty :wave:
Toiviksella oli ihanan onnnellinen poika :) tuo naama kyllä piristi muuten niin paskasta aamua.

Sannyalle vielä onnea :heart: Ja ihana prinsessa :heart:
Kaikki tuntuu olevan aika nopeita synnytyksiensä kanssa näissä pinoissa missä kirjoittelen :wave: Ja syntyy aika paljon viikoilla 38 ettei mene LA:n asti. Ehkä me loput sitten mennään LA:n yli ja reippaasti :D Mua vaan huolettaa vähän tuo neidin koko, jos menee kauheasti yli :|

HanTa Mä olen kanssa haaveillut vaihtavani kevyempiin kenkiin, mutta niissä pitäisi auttaa sormella kantapäästä kenkä jalkaan. Niinpä olen pitänyt noita liian kuumia eccoja koko kevään, kun ne menee jalkaan kumartumatta. Olen solminut nauhat niin löysälle, että menevät jalkaan ja kantapääkään ei käänny alle. Omassa pihassa tassuttelen sandaaleilla (kun menevät turvotukselta jalkaan) tai crokseilla.

Nyt täysin omaa napaa TAAS. Vähä ottaa kupoliin. Piina eiku jatkuu. Sain ultran vasta 19.5, kun siellä on vähän ruuhkaa. Miks ihmistä kidutetaan tällä tavalla :kieh: Nyt alan olee sitä mieltä, ett varhaisultra pitäs kuulua jokaiselle. Sais tuleva äiti mielenrauhan, ett masuasukki ois oikeessa paikassa ja elossa. No ei auta ku kärvistellä, tuun hulluks!

Hei, ihmiset tuli mieleen näin vappuna nuo simat. Niissä on melkein kaikissa pieni määrä alkoholia 0,7 tai 0,8 , tuntuu etten löydä enää sitä täysin alkoholitonta kaupasta ollenkaan. Uskaltaako juoda vai olenko vain vainoharhainen näiden raskausajan suositusten kanssa?

Alley Mä olen miettinyt samaa :| Periaatteessa voi vähän juoda, mutta mietityttää silti. Olen jättänyt ne siideritkin juomatta, missä on se 0,7 alkoholia. Muutaman olen juonut Kobbarbergiä (miten kirjoitetaan :whistle: ) ja niissä on 0,2. Mutta onhan sitä alkoholia itse tehdyssä kotikaljassa ja simassakin, että miksi ei sitten voisi kaupan simaa juoda.

Huomenta kaikille massuille! :flower:

Tulin vielä kiittelemään teitä kaikista kommenteista ja onnen toivotuksista.Ja tosiaan nyt nautitaan vauva arjesta :)

Kaikille oikein ihanaa raskausaikaa, ja voikaan pulskeasti!! :heart: :heart: :hug:

alan tykkäämään polista päiväpäivältä enemmän...
Ne soitti mulle äsken, ja pyysivat tulemaan tuntia aikasemmin, ihan vain siitä ilosta että lääkäri on ollut nopea tempoinen ja ajattelivat että haluan päästä ajoissa viettämään vappua :D

Joten nyt valmistautumaan kerron sitten iltapäivällä mitä tapahtu :D

Yhteistyössä