¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Hei ja terveisiä äitiyspolilta!

Kääntöyritys ei onnistunut, neiti on juntannut pyllynsä itsepäisesti tuonne lantioon eikä suostunut siitä nousemaan. :/ Eli me tehtiin sitten keskusteluiden jälkeen päätös että mennään sektioon. Suunniteltu sektio olis sitten edessä... on se aika hurjaa kun tietää vauvan syntymäpäivän!! :)

EM ja Dodoliina 38+2 :heart:

Kiitos ihanista kommenteista alley, vilmav, HanTa, Sompio ja nibbler =) :hug: :heart:
Kyllä poitsu on vallannut jo niiiiin monet sydämet :heart: :heart: :heart:

Veikkaisin, et EM:n Dodoliina syntyy viikon sisällä ;) :heart: Ja TODELLAKIN tiedän ton sun tunteen, kun tietää minä päivänä vauva syntyy :eek: :heart: :hug:

Tässä vielä kuva Eetusta ja uusista aurinkolaseista :D :heart: :heart: B)

Hauskaa vappua kaikille

voihan nenä siit on jo 4 kuukautta ku toiviski tuon pienen EEtunsa sai :O MINNE TÄÄ AIKA MENEE!?

hanta No me kans oltiin oikeestaan ihan tyhmänvarmoja jo pojasta ja kuis kävikää. Oli kyl suu auki jonkun aikaa viel sen ultran jälkeenkin. :D Olihan se tyttö takaraivon toiveissa kyllä mutta en kyllä olis uskonu :D JA pojalle tuntuu olevan niin helppo keksii nimikin ku tytölle supervaikeeta...

EM Voi voihan kökkö.Mutta sektioki on ihan yhtä lailla synnytys. :) Ja pääasia että sen palkinnon sieltä saa eikä se että miten. :) Hurjaa ku sitten tietää että silloin AINAKIN tulee. :)

pissausvaikeuksista Joo tuttu tunne joko on niin kauhee hätä joka tulee ihan sekunneissa että meinaa itku tulla ku sattuu. TAI sit tuntuu että on kauhee hätä ja saa tosissaa tehdä töitä että pinnistelee sitten sen parin tipan eten. :/

HYVÄÄ VAPPUA! Meillä lähdetään minun vanhempieni luokse vapun viettoon. :)

Sannya onnea tytöstä ja mukavia päiviä vauvan kanssa. :heart:

Talvis On sun ruokavalio tosi terveellinen. Ei siitä ainakaan mitään voi enää vähentää. Olen nyt alkanut kiinnittää vähän enemmän huomiota siihen mitä syön, mut silti välil tulee herkuteltua, joka on kai sallittuakin.

Toivis tosi suloinen poika.

Em harmi, kun vauvaa ei saatu käännettyä. Mut kyl kaikki varmasti järjestyy. Tiedät ainakin päivän koska vauva syntyy.

Vilmalle tsemppiä opinnäytetyön tekemiseen. Itsekin pitäisi löytää jostain opiskeluintoa, että sais jotkut tehtävät edes tehtyä.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida.

Kai sitä vähän uskaltaa tuota simaa juoda. Munkkien kanssa ainakin.
Onneks on pidennetty viikonloppu. Saa levätä. Olo on kohtalainen. Onneks huonovointisuus on melkein kokonaan loppunut. Syödä vaan pitää muistaa tasaisesti.

Mukavaa vappua!

Nasuli08+ vaavi 16+0 POKS

:) Joo eipä siinä sektiossa mitään vikaa sinänsä ole... tottakai se on iso leikkaus ja se toipuminen kestää vähän kauemmin mutta en halunnut lähteä perätilavauvaa synnyttämään.
Pääasia että vauva tulee turvallisesti ulos. :D

omanapa nyt ei jaksa muuta...

Olo on hämmentynyt ja itkun sekainen ollut koko illan...
pieni ressi vissiin purkaantuu.

Oltiin siel polilla tänään :D
Jätkän sydänkäyrä oli hyvä, ja supistuksia pieniä oli käytännössä koko käyrän ajan.
Kätilö väläytteli sitten että ehkä ensi viikolla sairaalaan sisälle ja synnytysta käynnistyksen kera tai ilman.

Lääkäri käynti sitten puhui jo ihan muuta...

hemmetti mulla mitään isoa SF mittaa oo... se on nyt vasta 34, lääkärin ja kätilön mittaamana...
eli mielenkiinnolla odotan mitä ne saa torstaina neukkulassa mitataan.

jos lääkärin puheesta ymmärsin jotain niin kohdun suu olis vähän pehmennyt, mutta ei ainakaan auki ollut ja kaulaakin oli 3 senttiä jäljellä.

poitsu oli 2741g painava... eli ihan normaali käyrällä mennään.

Iskaa lisättiin ja 14.5 on seuraava käynti polilla :D
silloin sitten tuumaillaan mitä seuraavaksi tehdään.
ellei sitten synnytys käynnisty ennen sitä :D

HanTa no noihan on hyviä uutisia. :)

Simaa oon ainakin juonu kun ite tein ja ompas hyvää. :D Siinä se alkoholin määrä on NIIN pieni ettei se varmaan edes näy missään vaikka litran joisit ja menisit verikokeisiin... :)

Saa nähä tuleeko tämä ulos ennen sovittua sektiopäivää... :) Olin nimittäin jo 2 sormelle auki ja kohdunkaulaa oli 1,5 cm jäljellä... :whistle: Kivasti on tänään supistellu, taitaa olla tulosta siitä käännösyrityksestä. Ei kipeitä suppareita kuitenkaan. :)

Nyt vois mennä kuumaan suihkuun... aaaah. :)

em totta hyviä uutisia tiedän :D
ehkäpä se on ollut tämä jännitys joka on purkaantunut, paniikilla odotin polia... olin jo ihan varma että joudun synnyttämään tänään.
Olo on tukala, aikasta lailla olen valmis luopumaan tästä mahasta. Mutta silti jännitän kovasti.
Näitä huonohkoja uutisia on tullut käytännössä jatkuvasti joten hyvät uutiset taisi sitten vain olla shokki.

em ikävä ettei käännyttäminen onnistunut.
Toivottavasti kaikki menee tästä eteenpäin hyvin :D
Eikä muksu väkisin yritä tulla pylly edellä... ennen sovittua sektio päivää.

hyvää vappua kaikille
minä linnouttaudun nyt tuon körilään kainaloon ja taidan purkaa loput hermostumiset ja kyneeleet pihalle :D ihan vain senkin takia että on hyvä olla ;)

muksu potkii ja masu supistelee, vähemmän kipeästi onneksi tällä kertaa :D

Huomenia!
Kaunis vappupäivä! =)

HanTa no jos lähtee syntymään ennen sitä sovittua sektiopäivää niin mennään samantien sairaalaan ja siellä leikkaukseen. :) Et ei tämä täältä ulos tule muuten kuin leikkaamalla ellei keksi vielä kiepsahtaa oikein päin.

Toiveilija ihana vappumies teillä siellä! :D *hih* olitkohan se sinä jolla oli se aamukampa silloin? En muista... :D

Pitäiskö munkin tehä sellanen... Aamukampa ja laittais jokaiselle päivälle jonku jutun mikä pitää tehä... *suunnittelee* :p Yhessä kasassa ollaan vielä vaikka eilen illalla oli kyllä aikamoisia supistuksia... tais se kääntöyritys saada jotain vipinää tuonne aikaseks. Rauhottu sitten yön aikana kuitenkin. :)

Tänään vois suunnata vapputorille!! B) Missäköhän mun yo-lakki on.... :p

EM ja Dee-dee 38+3 :heart:

sompio teillä on sitten vähän isompi vauva...
kauhistelin taas eilen kun vauva on isompi kuin mitä minä olin... tää on ollut syntymäpainoltaan vain 2600g.... ja kyllä tuo napero ohittaa ihan kohta isänsä joka oli 2750g
eli oltiin aika pikkusia kumpainenkin.

em toiminta suunnitelma kuitenkin kasassa... hyvä homma. :D

Täällä suunniteltiin kanssa vapputorille lähtöä jossain vaiheessa...
Mun LH-lakki on tuossa kirjahyllyn päällä... mutta saa jäädä siihen :D

huomenta! aivan ihana aamu ainaki noin sään puolesta. kissat nukkuu tai vaanii lintuja ikkunassa eli ovat lakanneet huutamasta mulle viimeinkin. mies nukkuu vappua pois makkarissa ja hyi helv**** mikä lemu! jessus maaria sentään ei oo pahempaa ku krapulainen mies.

meille soitettiin viho viimein sieltä tampereelta että saadaan tulla sinne 26.5 siis siihe miehen sormenkorjaamisleikkaukseen. onneks ei mee tuon pidemmälle sitte, niin mun ei tartte lähtee viimesilläni sinne stressaamaan. mitäköhä mun kuuluu tehä sillä aikaa ku miestä leikataan? enhä mä voi oikeen mihinkään lähteäkkää. ehkä mä meen siihe ihanaan lahjakauppaan joka siellä sairaalassa on :D

EM kasassapysymispuhallukset täältä, tai sitte vauvankääntöpuhurit :D :whistle:

HanTa Niin on juu isompi :| Tosin sitä kokoa on turha stressata ennen ultraa. Mä vaan olen saanut nyt kauheet itsesyytökset, kun olen syönyt aika paljon makeaa :( Siis kun omassa painossa se ei näy, eikä pissassa ole sokeria tms., niin mä olen ollut aika huolimaton ruokavalion suhteen. Jos se kaikki sokeri on mennyt Nuppuun :ashamed:
Mä olen itse ollut yli nelikiloinen syntyessäni, mutta mies oli n. 3 kg.

Mies jo eilen nauroi, kun mä olen varautunut myös 50 cm:n vaatteilla, että ne saa viedä suoraan kirpputorille. Meidän Nuppu tuskin niitä tarvitsee =)

Meillä oli tunti sitten mittarissa auringossa +30 astetta :eek:

Hyvää vapunpäivää :heart:

Täällä olikin mukavia uutisia, Dodoliina tulee maailmaan ilmeisen pian ja Hantakin alkaa jakautumaan lähiaikoina :) :heart:

Eilinen meillä mukavasti ja rauhallisesti lähinnä syömisen merkeissä :LOL: Ihan kohta lähden vetämään opinnäytetyön viimeisen ryhmän (vapputanssit :LOL: ) ja sitten olisi sekin homma lusittu, jeeeeeee!!! Kiitos kun olette tsempanneet!

Mukavan aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!

Terveisin Vilma ja Elma 25+0 POKS!

terkut vapputorilta
oli niin paljon porukkaa ettei sekaan meinannut mahtua... sitä tavallista krääsää mitä aina... joten pitään ei ostettu... vappulettukin jäi syömättä...
Haettiin kyllä sen puoleen vappujäätelöt :D Ne olikin hyviä näin lämpöisellä ilmalla.

tassuttelu on kyllä tekee hyvää mielelle, ja näköjään antaa potkua supistuksille...
Tuli taasen kerran muutama isompi matkan aikana :D Mutta kaipa niitäkin pitää harjoitella... :D
nyt on kuitenkin hyvä olla kun istusksiin rauhassa sohvalla.

vilma mukavia vapputansseja ja onnea poksusta

sompio eikö se ultrakin ole arvio... joka voi heittää suuntaan jos toiseen jonkin verran :D Minä olen täällä taas suhkot rauhallisella mielellä... yritän olla herkuttelematta ja yritän syödä mahdollisimman säännöllisesti ja juoda reilusti :D
niin eiköhän tämä pallero täältä tule terveenä ja ehjänä niin pihalle.

Hauskaa Vappua vaan täältäkin. Kaunis aurinkoinen sää pihalla, tekis mieli lähteä lenkille. Melkeen t-paidalla tarkenee kun käytin koirat aamuhädillä jokunen tunti sitten. Eilinen meni oikein mukavasti oltiin miehen isän luona. Lukuun ottamatta yhtä perfektionisti naapuria, joka haukkui kuulemma lähes pystyyn mieheni ja hänen siskonsa miehen siitä, että makkaroihin tuli mustaa palanutta. Olivat kuulemma aivan pilalla... Kummasti ne kuitenkin kelpasi kaikille :) Tämä samainen rouva jakeli auliisti neuvojaan raskauteen liittyen, tuntui siltä että kaikki raskaudet menee kaikilla niin kuin hänellä.

Muuten kaikki on kyllä ihan mainiosti. Mielialavaihteluja alkanut esiintymään rutkasti... Tuli paha mieli aamulla siitä kun olin ostanut eilen patonkia miehelle ja nyt aamulla kun otti sitä niin se ei ollutkaan sitä mitä hän olisi toivonut :D älytöntä,ei sitä normaalisti tuollaisesta ala itkemään. Muutenkin on ollut masis päiviä ja sitten todella onnellisia päiviä.

Kovasti täällä teillä muilla menee asiat eteen päin. HanTalle onnittelut mukavista polikuulumisista. Sulla ja EM.llä on kanssa pian vauvat sylissä :heart:

heippatirallaa!

tänään poksuttiin vapun kunniaksi 34+0! hauskaa vappua kaikille!

eilen oli neuvola ja siellä tuli vähä muutoksia suunnitelmiin. eli mulle oli jo varattu neuvolalääkäriaika mutta se peruttiin kun lääkäri oli ollu sitä mieltä, että lähete suoraan polille synnytystapa-arvioon =) parempi näin, koska siellä sitten näkee ultralla tarkemmin sen painoarvion ja sit jos tarttee niin se lantion röntgenkuvaus.

-ja tosiaan ei vieläkään varmaa tietoa kuinka päin baby tuolla hengaa, saattaa olla et istuskelee siel :whistle: meiksin kohdus on aika lailla nyt tila käytetty, että ei varmaankaan enää pysty kääntymään.

muuten kaikki oli taas hienosti ja hemppa oli 141 :p
malttamattomana oottelen vaan sitä kutsua sinne ultraan et näkee taas pikkuisen :heart: eilen hommasin viimein sen synnärikassin jota vois alkaa pikku hiljaa täytteleen niiltä osilta ku voi.

EM:llä on siel kuviot ihan selvät! hieno juttu! on se kyllä varmasti tosi häijy tunne tietää, millon vauva syntyy :whistle:

HanTalla oli myös hyviä uutisia! ja pikkuinen vauvelihan sielt on sitten tulossa :)

Tähän hätään ei muuta... nauttikaa auringosta B)

Onnea Johannalle poksuista :heart:

Mies kanssa yhtenä päivänä kyseli, että koska pakkaan sairaalakassin. Ei ole ollut vielä mielessä =) Tai ostin mä uuden hammasharjan, että saa toisen pakata sairaalakassiin ja toinen saa olla käytössä. Ei tarvi muistaa napata kiiressä mitään mukaan, jos pakkaisi kaiken etukäteen.

Nukuin illalla turhan pitkät päikkärit ja yöhän meni taas pipariksi :/

Yritän kuluttaa aikaa netissa ja menen sitten takaisin nukkumaan.

Ihanaa, tänään tulee vanha opiskelukaverini perheensä kanssa kylään =)

Sompio ja Nuppu 36+0 (POKS)

Sompiolle poksuonnea B) -ja täällä toinen kukkuja. kävin viel joskus puolen yön aikaan nukkumaan tosi väsyneenä ja heräsin sitte kolmelta :headwall: muutaman tunnin sitä nuokku tos sohval ja yritti unta mut plaah..

Yhteistyössä