¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

sompio ja tyty kyllä tärkeintä on tervelapsi... ihan sama mitä siellä jalkovälissä on :D
Se oli vain niin hullua, että minäkin olin aina puhunut haluavani poikalapsia... mutta sitten raskauden alussa tuli vaan sellainen tyttö fiilis ettei mikään.
Vieläkin se fiilis kummittelee unissa aina välillä.

tyty toivottavasti saat kunnon sairasloman... ja saat levätä reilusti... muistat sitten tehdä vain omien voimien mukaan hommia.

em joksenkin tuttu tunne... kiva se maha siinä on... mutta kyllä sen olisi jo aika siirtyä pois.
Vielä ois kuukausi laskettuu... mutta en jaksa uskoa että niin pitkälle päästään.
Ihan tänään ei tarvitse syntyä mutta pian.
Pelottaa noi sokerit niin hirveesti koko ajan...
ja nyt on taas eilen illalla muutama kovempi supistus.

vilma opiskelu intoa... nähdään sitten perjantaina kunnolla :D

nibbler minä muistan ;)
me tullaan joukolla täältä antamaan sulle selkään ja syömään jääkaappi tyhjäksi ;)
''
täällä on ihan sika rauhaton olo...
osittain sen takia, että näin ihan hirveitä painajaisia taas viimeyönä... sit oli orpo olo kun ei ollut körilästä ottamaan syliin ja nukuttamaan takasin...
osittain nuiden iltasten parin kovan supistuksen takia...
osittain sen takia, että muksu on ollut toosi rauhallinen...
sen iltaisen möyrintä kohtauksen jälkeen ei oon pahemmin liikkunutl.
yölläkin tuli vaan pari liikettä... vaikka yöllä yleinsä heiluu kovasti.
koitan ottaa rauhallisesti... neuvola on tänään kuitenkin kolmelta :D

Neuvolaterveiset:

VAUVA ON PERÄTILASSA!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Huomenna kääntöyritys alkaen 9.30....

|O |O

Kiukuttaa. Viimeiset kolme viikkoa on sanottu että siellä se on pää alhaalla... ja kolme eri terkkaa ja yks lääkärikin vielä. Enkä mä oo huomannu et se olis sit viime viikon jälkeen kääntyny...

pöh. :snotty:

Huomenia.

nibbler Minä muista kyllä Ressun. On jopa nimmariki jossai levyssä :D Tai no se taitaa olla kasoissisolla tällä hetkellä, ku osa oli yhteisiä ja jaettiin ne sit puokkiin aikuisiällä.

Niin kävin sit eilen neuvolassa. Täti sit laitto minut hermoileen heti alku metreillä :) Mulla piti ajan olla 11.30 ja pääsin sisään vasta likimain klo 12.00. Sillä oli tiltannu kone ja muisteli, ett seuraava aika ois ollu vasta 12.00. Pyyteli kovasti anteeks, mutt väliäkö tuolla, ehdin töihin silti :) Kamala nivaska tuli lukemista ja ukkeli ehti ne lukee minun ollessa töissä. Nyt se on sit nii viisasta, nii viisasta, ett aikoo alkaa vahtimaan minua ku haukkaa :LOL: Maanantaina verikokeisiin ja huomenna varaan ajan ultraan seuraavalle viikolle (vk20). Harmittaa, kun ennen äitienpäivää ei tiedä mitään. Mutt silti oli suunnitelmissa sillon kertoo ukkelin vanhemille ja omille vanhemmille. Niin ja siskoille tietty. Pakko olettaa, että kaikki on ok, se on sit sen ajan murhe jos kaikki ei olekkaa nii ku pitää. Eihä tästä elämästä mitää tuu jos kaikkee alkaa pelkäämään. Sellasta tänne pikaseen. Ai niin, joudun sokerirasitukseen sit hamassa tulevaisuudessa tänä painoni takia :/

JääKyynel ja Lilli

*POKS*

EM: kurja juttu, toivottavasti saavat käännettyä vauvan. Mutta kai se helpompi nyt vielä on käännellä, kuin jos ois jo synnärillä.

Eilen lensi taas pitkä sepustus bittiavaruuteen, aika tökkiväinen on tämä foorumi ollut viime aikoina. Meillä varmaan kanssa auton vaihto edessä ennen vauvan syntymää, tai minä vaihdan omani, kun entisessä menee takuu umpeen ja töiden takia kilometrit on aika isot vuosittain. Ja sit jos sais sellaisen auton että kuukausimaksu olisi pienempi. Ja farmarin haluan :)

Täällä on kanssa silloin tällöin ongelmia tämän muuttuvan ulkonäön kanssa. Pääasiassa olen ihan iloinen, mutta lukemat vaa'alla ja suurentuva masu ei aina tunnu kivalta... Pienempi koira tosin on löytänyt mahastani oivan päänleputuspaikan :D Eli aina syliin tullessa laittaa pään mun masulle, ennen piti reisien päällä. Melkein joka päivä tulee leikillään sanottua miehelle, että kato nyt mitä sä oot tehny mulle :LOL:

Mahasta puhenollen, nyt tuntuu välillä sellaista kiristävää oloa iholla, se kai on normaalia, mutta mites vois yrittää torjua raskausarpia? Ihan vaan rasvaamalla jollain hyvällä vartalorasvalla aamuin illoin?

Alley ja Vilpertti 14+1

EM :eek: voihan hitto! No mitäs jos ne ei saa sitä käännettyy, sektioonko aika varataan? Olipas keljuja uutisia..ei vissiin kauhee kivutontakaa oo yrittää sitä lasta kääntää?

Hei onko muilla pissiongelmia? Tai siis, monesti ku meen vessaa ni on kauhee hätä, mutta ei tuu ku liruttamalla |O oon miettiny et painaako se vauva sitä rakkoo sillee et joskus tuntuu ihan hankalalta saada pissi tulemaan,joskus taas meinaa jo housuun lirahtaa :LOL:

kiitokset ulkonäkötsempityksistä... ne ain tulee ja menee =)

alley: pakko kommentoida tohon koira-asiaan et meil tullaan istumaan suoraan siihen mahan päälle... yrittävät kait heti alistaa :LOL:

meinaa vähä kuvotella tänään, mut onneks vaan ihan ministi. täytyy vaan toivoo ettei oo sen merkki, että laatta alkais lenteleen :x

EM: voi vihna! äkkiäpä sait ajan polille kuitenkin. pakko kysyy missä sä tunnet potkut? mä oon yrittäny vahdata potkujen paikkaa mut olen vaan entistä sekasempi... mut enempi alavatsal tuntuu molemmin puolin ja sit tos navan yläpuolella seikkailee joku iso muhkura :D

tajusin muuten tänään, et nyt oon kyl jo sen vert pitkällä, että voin alkaa vetoamaan raskauteen jos ei hotsita tehdä jotain/mennä jonnekin :D :D

Moikka kaikille tasapuolisesti :wave: Tulin onnitteleen vauvautuneita: Onnea ihan hirmusesti :flower: :flower: :flower: :flower: :heart:
Ja sit tohon tytyn kyssäriin... Meil meni niin, et eka yritettiin kääntää, mut eihän se önkeröinen mihinkään liikkunu-> laitettiin lähete Oys:siin. Siel sit kyseltiin, et kuis haluan synnyttää, et alakautta voi myös yrittää, koska ei oo mikään jättiläinen tulossa. Halusin siis yrittää sita alakautta synnyttämistä, mut eka piti ottaa kuvat lantiosta, et mahtuuko tulemaan. Jäi jonkin verran ne mitat alle niiden kriteereistä, eli ei onnistunu alakautta synnyttäminen-> ei muuta, ku siinä sit päättää, et tehäänkö sectio heti pe vai vasta ma... Huh, kun muistelee, meni pasmat aivan sekasin :D
Mul ei ainakaan sattunu se kääntöyritys =)

toivis & Eetu kohta 4 kk:tta :heart: :heart: :heart:

Niin, kovasti jaksuja mammoille :heart: :heart: :heart:

moi toiveilija sinä se siis olitkin ketä mietin tänä aamuna :D
Muistelin että ihan selkeesti oli joku perätilassa mutta kuka ;)
Suloinen hurmuri poika teillä... tulee vielä valoittamaan joka naisen sydämen :heart:
tämän mamman sydän ainakin on myyty...
Jos haluatte vähän varttuneemman miniän, niin olen jonossa ;)

tyty vessatuksesta omastaan meinaan...
alkuraskauden ravasin vessassa ehkä tunnin välein, kun ei yksinkertaisesti voinut olla käymättä... ja sitä se oli välillä piti pöntöllä miettiä että mitä mä täällä teen kun se vessahätä oli se teelusikallinen.
Tällä hetkellä pärjää jo muutaman tunnin käymättä...
mutta samaa on, tuntuu ettei rakko tyhjene koskaan kokonaan/tarpeeksi...
pahimmillaan vessassa saa ravata 10 kertaa tunnin aikana.
toinen ääri pää on sitten se että oikeesti on tosi kova hätä, ja rakko jo korvissa asti... niin sitten ei pysty pissaamaan kun on niin kova paine jo... :(

alley rasvaaminen auttaa jos on auttaakseen...
eiks ne tuu ihon nopeasta venymisestä???
joten älä liho liian nopeaan ;)
täällä ei ole vatsan alueelle tullut yhtään arpea vielä *koputtaa puuta eli päätään*
mutta jaloissa on jo haalenneita arpia, jotka tuli muutama vuosi sitten nopeasta lihomisesta...

jääkyynel ihanaa että mies on nuin tosisaan mukana...
muista välillä henkästä ja sanoa, että kyllä tämä tästä, vaikka hän ei vahtisikaan jatkuvasti.

em toivottavasti saavan nyytin käännettyä siellä masussa, oikein päin.
taisi muuten kaikki olla kunnossa kun et maininnut muuta kuin tuon PT.n

täällä on niin mölli päivä että huh...
kaikki kuteet ahistaa.... ei huvita pukea, ei syödä ei mitään... ja kohta pitää alkaa suunnittelee sinne neukkulaan kävelyä... EI VAAN JAKSAIS tänään...
muksu painaa ylös ja alas... on tuskaista :(

Ai niin unohin sanoo. Mulle voipi päivittää sairaalaks TAYS/VAS. Tiesin noi oikeesti, mutt halusin kuulla ne neuvolan tädin suusta :D Mutt nyt viimenen 10- tuntinen ilta ja sit alkaa vapun vietto. Toi ukkeli on oiukeesti alkanu hössöttää. Voip olla, ett jossain vaiheessa lukihen sen tonne pihalle :LOL:

Koittakaa pärjätä mahoinenne ja oloinenne, kyllä se siitä :hug: Hmm olipa hassut sanat...

JK ja Lilli

Rekisteröidyin juuri huuto.net:iin ja huusin ekan kerran elämässäni sieltä jotain. Eli sellaista unisex vaatepakettia, kohde umpeutuu tänään vajaan tunnin päästä. Katsotaan miten käy :) Ei ois pahan hintainenkaan jos se tuolla huudolla tulee, sitä vaan ei sitten tiiä minkälaista se tavara todellisuudessa on, ei kyllä näytä huonolta noissa kuvissa.

alley mun kohdalla on ainakin olleet ihan hyvää tavaraa mitä olen ostanut...
lähinnä itselleni ja vauvalle vaatetta sieltä.
tosin meidän pari kirjahyllyäkin on sen kautta ostettu :D

tasan kaksi huonompaa kaupaa on ollut, yksi paita jo en maksusta huolimatta ole näiden kolmen vuoden aikana vielä saanut...
myyjä poistettu huudosta.

ja toinen myyjä joka suuttui... kun annoin hänelle neutraalia palautetta.
Ostin häneltä paidan ja sain sellaisen 10 centin nipun hänen kauppansa flaijereita paketin mukana. Mielestäni se asiallisuus loppui siihen toiseen flaijeriin.

Kannattaa lukea huolella myyntitiedot, ja vielä lukea minkälaista palautetta myyjä on saanut.
siitä voi paljon päätellä minkälaista tavaraa on saamassa.

Huuto meni minun osaltani, kohosi ensin huutamastani 28 eurosta kymmenellä eurolla, korotin itsekin pari kertaa. En ollut sitten valmis huutamaan paketista yli 40e, kun ei meillä ole niin kiire vielä hankkia vauvan tavaroita.

huh oon kerinny hiukan jo rauhoittuu neuvolakäynnin jälkeen, raivosin tonne kesäkuisiin oikeen tunteella meiän terkasta... niin että lyhyesti näin: maanantaina kun olin lääkärikäynnillä ja ensin terkan huoneessa, näytti että paino ois noussu vaan 400g kahdessa viikossa. tänään käynnillä tuli lukemaks kilo kahdessa viikossa. maanantaina ei kommentoinu sanallakaan painoa, mut kyllä tänään sitten riitti kommenttia :kieh: kun sanoin että nyt en oo sit mitää herkkui syöny, niin rupes ehdottelee pienempiä annoksia. siis??

sanokaa mulle sit vaan suoraan, oonko mä oikeesti ihan hirveä possu, jos mun keskimääräinen ruokalista yhdelle päivälle on tämänlainen:
aamupala puuroa, omena/jogurtti, (kahvia)
välipala pari satsumaa, banaani rautatabletin kera
lounas mitä sattuu ruuaksi olemaan, runsas salaatti, 2 leipäviipaletta, lasi maitoa ja toinen vettä
välipala risifrutti, hedelmä
"illallinen" yleensä pari leipää+tarkoin kaupassa valikoidut päällysteet, (hedelmä )
iltapala kulhollinen muroja tai jogurttia, riippuu närästääk edellisen aterian ruisleipä vai ei

toi oli koulupäivän ateriarytmi, jos mulla on vapaapäivä ni yleensä iltapäivän välipala jää sitten noista pois ja saatan syödä esim "illallisella" sen ylimääräisen risifrutin.

ihan oikeesti, jos tosta jotain vähennän, ni se on jo epäinhimmillistä. mun puolesta terkka vois tunkee päänsä johonki lantakasaan.

33+3

Talvis Et todellakaan syö liikaa :eek: Ainut, että taitaa noi murot ja puurot nostaa ainakin joillakin sokeriarvoja. Jos ne nostaa painoa, mutta en tiedä. Vitsit, mä en ole jogurttia syönyt enään moneen viikkoon, kun aina se närästi tosi pahasti :/ Nyt tekis mieli :p

Alley Kannattaa rasvata, mutta ei silti välttämättä välty raskausarvilta. HanTan neuvo varmaan on paras, että liho hitaasti :D Se on varmaan ihostakin kiinni, että onko herkkä saamaan arpia vai ei.

Täällä kanssa väsy päivä. Ja kiukkupäivä :ashamed: Saan tänään miehen kanssa riidan aiheeksi mistä vain :| Nukuin kyllä tosi huonosti ja päikkärit on mennyt ohi tänään. Eka mies herätti vahingossa kun oli toisessa huoneessa eikä tiennyt että olen nukahtanut. Ja toisella yrityksellä soitti sisko :(

EM:lle jaksuja tähänkin pinoon :hug:

Neuvolassa tänään käyty (35+4) =)
Painonmuutos + 300 g/viikko (Jee, viimeksi oli + 800 g)
Sf-mitta 34 :eek: (edellinen 31,5)
Turvotus +
Hemppa 128
RT
Syke 140
Liikkeet +

Meillähän ei neuvolassa ultraa ole ja kysyin terkalta, että osaako arvioida yhtään vauvan kokoa. Sanoi, että isonkokoinen on, mutta ei pysty tosiaan tarkasti sanomaan. Veikkasi n. 3 kg 300 g ja syntymäpainoksi n. 4 kg :eek: Ensi viikolla on onneksi se synnytystapa-arvio, jossa saadaan tarkempi arvio.

Talvikselle :hug: :hug: :hug:
et tosiaan syö liikaa, mä syön enempi ku sinä! vähä meikää pelottaa huomen pompata siihe puntariin, mut oikeesti ei enää jaksa kiinnostaa kun sitä painoa tulee siitä huolimatta vaik kaikki syömisensä merkkais ylös ja laskis kalorit.
asia olis ihan toinen jos syötäis koko ajan todella epäterveellisesti ja isoja annoksia.
-ja eikö se vauva nyt vasta ihan oikeesti kasvata itseään eikä äidin peppua? :D

Sompiolla hyvät kuulumiset :flower:

kiitos tsempeistä kaikki.... :)

Ei mulla mitään paniikkia tän suhteen oo. Mennään sen mukaan mitä tulee vastaan. Se on mun elämänfilosofia :LOL: Jos ei murunen käänny huomenna niin sit pohditaan että mennäänkö sektioon vai yritetäänkö perätilasynnytystä... täytyy nyt sitten pohtia tarkkaan tätä asiaa. Vähän jänskättää ajatus perätilavauvasta ja alatiesynnytyksestä mut katsotaan sit et mitä ne suosittelee.

HanTa joo kaikki muut asiat oli kunnossa neuvolassa. :)

Talvis höh... mulle on tullu kilo viikossa viimeisen kolmen viikon aikana... eikä mitään kommenttia keltään. :) Et kyl sä ite tiiät jos sä herkuttelet... ja sitäpaitsi toi sun ruokalista kuulosti aika paljon terveellisemmältä kuin mitä mä syön...

Siitä puheenollen... tein munkkeja. NAM! Tulipas hyviä!!! :p

jenninho mukavia juhlia teille huomiselle... toivottavasti sää sallii teitä :D
ja onnea kovasti uunituoreelle rouvalle :D

em laitappa yksi munkki postiin :D tahtoo maistaa :D

sompio hyvät neukut sullakin oli :heart: hieno homma :D

talvis räjähdä sille terkkarille...
sää syöt terveellisemmin kuin minä.. ja mun pitäis oikeesti vahdata joka suupalaa minkä suuhuni laitan :D ja miettiä hytraatteja ja ties mitä muuta.
Maalaisjärkeä syömiseen mukaan niin hyvä tulee... pakko tulla.

alley aina tulee uusia kohteita ja uusia huutoja. Huutajathan sen loppuhinnan määrittelee... mitä on valmis maksamaan ja mistäkin.
Muista muuten se että jos huudat hintavarauksellista tuotetta... voitat huudon, ilman että varaus ylityy... sinun ei tarvitse lunastaa huutoa. mutta aina voit tehdä myyjälle jonkin kompromissi hinnan... ellei hän halua täyttä hintaansa eli hintavarausta...
hintavaraukset voi joskus olla kohtuuttomankin suuria.
Vinkki kaksi on.. lue tarkkaan postitus kulut... ja lähetys menetelmät / maksu ajat... jotkut kun odottaa maksua saapuvaksi heti seuraavalle minutille huudon sulkeuduttua.

omamasu

terkut neukkulusta pitkästä aikaa hyviä uutisia ja vain ja ainoastaan hyviä :D
Nyt suvaitsin opiskelijankin olla huoneessa mukana... lyhyesti sanoin hänelle että viimeksi oli huono päivä ja purkautumine, enkä sen takia halunnut hänen olevan läsnä... mukava opiskelija oikein hellä kätinen kun tutki ja tarkasteli :D

rv 36+´4
painoa viikolle 175 g
turvotus +
rr 125 / 74
pissa täysin puhdas
hemppa 119 kaksi viikkoa sitten 117... vielä jatketaan rautaa
SF 35.5 eli 1½ senttiä viikolle lisä mittaa
RT
syke + 129-141
liikkeet +

Viikonpäästä torstaina seuraava käynti.

mä jo ajattelin et en voi kauhean väärin muistaa noita lautasmalleja ja kaiken maailman ateriarytmiehdotuksia, tuli niitä teini-iän painokriiseissä sen verran tarkkaan luettua...

ja siis terveellisyydestä, toi oli herkuton päivä =) siihen listaan voi tulla joskus jäätelö, joskus pieni annos karkkia mukaan.. ;) huomenna siihen tulee MUNKKEJA!!! miehen äiti tekee.. ja viikonloppuna grilliherkkuja+sipsejä.. noh, kaipa sitä voi silti hyvällä omatunnolla herkutella vappuna, ku tän viikon herkut on kokonaisuudessaan 5 muumikeksiä ja tämänpäiväinen vitutus-lakritsituutti :LOL:

kommentoisin mieluusti kaikille vielä ennen vappu-häslinkejä, mutta tulin pikaiseen koneelle kattomaan vaan pankkitilin saldoa, mies tulee pian kotiin ni viedään koira mun isovanhemmille..

pari tuntia tuli luettua huomiseen tenttiinki, huh :xmas:

ElinaMarian perätilaterveiset jäi päällimmäiseks mieleen, toivottavasti käännös onnistuu eikä ole kamalan epämukavaa :hug:
JääKyynel oli ollu ekassa neukkulassa, kai sulla on mukavampi neuvolantäti ku mulla :D vaikka vähän häsläskin.
HanTakin oli neuvolassa, iso massu siulla =) mulla oli sf-mittaa tänään 33cm...
Sompiolle hyvänkokoista vauvaa luvattu :heart:

Yhteistyössä