¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Vappu oli ja meni. Samalla vapaapäivät tuli vietetty. Olis niitä voinut vielä viettää enemmän. Mies on nyt kaks viikkoa lomalla. Itse joudun olemaan töissä, mut iltapäivisin voi päästä aikaisemmin lähtemään, kun on tunteja tullut tehty sisään.

Olen vähän tehnyt puutarhatöitä. Nyt kun asutaan vuokralla rivitalossa, niin ei paljon kukkamaita ja muuta tehdä. Muutetaan ensi talven aikana omaan taloon, jos saadaan vaan valmiiksi. Tulevina kesinä on sitten pihan tekemistä. Tykkään kyl istutella kukkia ja muitakin. Viime kesänä meillä oli kaks amppelimansikkaa ja yks amppelitomaatti. Molemmat tuottivat hyvin. Tänä vuonna ostetaan varmaan samanlaiset. Kukat tulee suurimmaksi osaksi istutettua ruukkuihin. Tulee terassistakin viihtyisämpi.

Omaa napaa :ashamed:

Äsken tuli taas tippa verta :( Tosin on ummetustakin, niin toivon, että olisi tullut pukamasta. Kun ne voi taas tässä ummetuksen aikana paksusti. Perhana :kieh: Keskiviikkona on kyllä lääkäri, mutta sinne on pitkä aika :|

*muoks* Sori, nyt ei jaksa kommentoida muuta :/

Voi Sompio :hug:
eihän siinä auta muu kuin tarkkailla tilannetta. jos vaan vähän verta ni syyllistäisin kans pukamaa.

(.) tänään on sit ollu oikeen kiukkupäivä. tai en oo kiukutellut, mut meinannu haljeta raivosta

:kieh: jotenkin taas tuntuu, että kaikki tässä talossa on mun harteilla -->remontin tekeminen, siivoaminen, ruuanlaitto, vauvan kamppeiden ompelu/ostaminen/muu asiaan kuuluva miettiminen. |O ihan kiva se on kyllä touhuta, mutta alkaa olee aika pökkelö olo ja selkä sanoo sopimuksensa irti heti kun vähän riehuu. huh! saimpas purkauduttua....

Johanna Kiitos :heart: Mullahan oli sitä verenvuotoa joskus kuukausi sitten mille ei löytynyt syytä. Ja silloin se tuli emättimestä. Nyt pyyhin vessassa niin pitkällä vedolla, että en voi olla varma mistä reiästä se veri tuli. Mutta uudestaan ei ole tullut.

Sama olo mullakin oli jossain vaiheessa noitten hankintojen kanssa. Mies ei oikein sanonut juuta eikä jaata mihinkään hoitopöytä- tms. asiaan. Ne on kuitenkin sellaisia isompia. Odotti ensin aina, että mihin tulokseen mä pähkäilen ja sitten vasta sanoi oman mielipiteensä :kieh: Vaatteisiin, tuttipulloihin yms. pieniin juttuihin nyt ei tarvi ottaa kantaa ja mä olen niitä mielelläni ostanut. Mutta isommissa ja kalliimmissa hankinnoissa olisin halunnut enemmän yhteisiä päätöksiä tai ainakin sen miehen mielipiteen tietää. Turvakaukaloa onneksi mies selvitteli ja luki kaikenmaailman testejä yms.
Ja onneksi ruuanlaitossa, siivouksessa ja näissä kotihommissa on mukana hyvin. Mä en ole tainnut hiihtoloman jälkeen saada imuroida vaan mies on kipeällä selällä sen hoitanut. Ja haravoinnin kielsi.
Jaksuja miehen kanssa :hug:

Hei kaikille!

Kiva käydä lukemassa teidän kuulumisianne.. Käyn yleensä ainakin näin kun olen yövuorossa töissä, niin kulutan aikaa tähän mielelläni..
Siinä saa vähän myös tietää millaisia juttuja voi tulla vastaan raskaana ollessaan..

KP

Hyvää huomenta...
Näin se alkoi taas arki. yksin isoss sängyssä koko maailman kanssa... eli huimaakin huimempaa netti-elämää palstailua.
Köriläs lähti taas.., nyt joutuu olemaan perjantaihin saakka... yksi päivä pimenpään yksin oloa... ja ei yhtään kahden keskistä aikaa luvassa viikonlopulle :( taidan lähteä reissun päälle.

sompio hyvä että syy selvisi... ikävää tuo on, mutta pienempi paha, kaikesta mahdollissesta ;)

johanna kunnon purkautuminen voisi auttaa... tai sitten hyvin nukuttu yö.

talviksella on viikon suunnitelmat valmiina.

siivouksesta meillä siivotaan suhkot tasapuolisesti... mies on ehkä imuronut viimeaikoina enemmän... kun olen valittanut siitä, ettei se tee hyvää. mutta yleisesti ottaen teemme kotityöt puoliksi.
nykyään saan levätä kovasti, ja mies on auttamassa joka asiassa, aina hermostumiseen saakka... pelkää vissiin rasittumista.
viikolla siivoilen sitten ihan normaalisti paikat joka päivä pikkuisen :D

tekemistä tälle viikolle olisi enemmän kuin laki sallii...
äiti lupas et mennään tällä viikolla ostaa ne vaunut :D mutta en tiedä mikä päivä...
tänään pitää tassutella taas leffa palauttamaa :D siinä meneekin oma tovinsa.
Postissakin pitäisi käydä hakemssa paketti... mitähän kivaa siellä on ;)
takapihaa saisi jatkaa raivaamista ja siivoomista...
ikkunoita pestä.
sekä kylppärin lattiaa kuurata puhtaaksi...

Paljon siis hommaa... mutta tehdään päivittäin jotain vähäsen... niin hiljalleen siitä katoavat :D kaikkea ei onneksi tarvitse saada heti valmiiksi.

HanTa Täällä kanssa kukutaan :wave: Heräsin kolmen aikaan vessaan ja uni vain ei tullut :/ Ehkä se iltainen verenvuoto (vaikka onkin sitten vaaratonta) tai joku muu pisti taas varmaan pääkopan surisemaan kaikkia ajatuksia. No, jos taas kohta yrittäisi uudestaan nukkumista.

Mites muuten se körilään asuminen siellä kaukana järjestyi? Pääsettekö vauvan kanssa sinne kyläilemään vai onko kimppakämppä?

Hyvä, että tekemistä on niin aika kuluu nopeammin =) Mutta tosiaan rauhallisesti teet ettet rasita itseäsi. Meidän vauvat kun saa vielä jokusen viikon mielellään kasvaa massussa =)

*muoks* Kurkkasinkin etusivulta, että sulla olikin LA jo 20.5. Kun muistin, että meillä olisi muutama päivä eroa, mutta onhan siinä hurjat 10 pv :D

enkö mä sompio kertonut.

No se asuminen meni ihan ketuiks... asuu pienessä kerrostalo kommuunissa kolmen muut ukon kanssa... Että ei me sinne hirveesti kyläilyjä tehdä.
Mies selitti, että jos olis täysin oman firman keikka olisi työnjohdolla omat asunnot, mutta kun keikka on jaettu toisen firman kanssa, ja isot pomot on sieltä toisesta niin meidän pojat asuvat sitten kimppakämpissä.

kettuttaa kun ymmärsin puheesta, että jopa sen toisen firman "tavalliset" duunarit asuu yksin ihan lähellä työmaata...
ja meidän mies sitten jossain 20 kilsan päässä, mamu alueella.

Mutta nallekarkit ei aina mene valitettavasti tasan... tuntuu ettei koskaan.

alan tottumaan jo tähän arkeen hiljalleen... nukadin jossain vaiheessa uudelleen... ja heräsin kun mies soitti kuudelta että perillä on... ja heti puhelun jälkeen tuli uni uudestaan.

Nyt heräsin soittamaan neuvolaan tuosta turvotuksesta.
Neukkutäti konsultoi lääkäriä, ja soittaa mulle päivän mittaan takaisin jossain kohden.
Mulla on edelleen hyvä olo, vaikka kyllä sitä ihmettelee miksi turvotus on vain toisella puolella.

moorning

hyvä et HanTa pääsee tarkastuskäynnille pian. ikävä toi körilään kämppäasia :/

korjaan sen verran, et kyllä meilläkin mies tekee kotitöitä. ongelma on vaan siinä, että kun mä jäin pois töistä ja otin enempi vastuuta niistä niin hän kuvittelee, että minä teen jatkossakin kaiken. toisaalta se on mun oma moka kun olen tämmönen murehtija. pitäs antaa vaan asioitten olla levällään ja olla stressaamatta...

luin muutes iltasella vau-kirjasta (olikohan vko 38 kohdalta ) et äidin elimistö tuottaa endorfiinia ja siitä seuraa sivuvaikutuksena pinnan kiristymistä + muuta mukavaa mielialavaihteluita. joo, huomattu on :D oon vaan viikois vissiin sitte edellä.. :whistle:

mitäs nibblerille kuuluu?

nibbler
en vieläkään jaksa uskoa että mitään hätää olisi...
mulla on kuitenkin ihan normaali hyvä olo.
Mutta tarkistetaan kun pyysivät tarkistamaan...
Harmittaa ettei oo nyt sitä verenpaine mittaria kotona... olis voinut tänkin mittauksen tehdä liikkumatta... väärään suuntaan...
Pakko on kuitenkin tuonne kaupunkiin lähteä, että saan palautettua tuon eilen lainatun leffan.

johanna pitkää pinnaa vaatii että antaa kamojen olla levällään...
Oon pari kertaa sitä yrittänyt... mutta sitten on hermo mennyt, ja olen itse siivonnut ovet paukkuen... siihen on mies tuumannut nätisti kiiitos.. kyl mä olisin sen tehnyt ihan seuraavaks... ja roskis odottanut viikon oven pielessä ;)

täällä tuota mielialanvaihtelua on vähän... mutta nyt ei oikeestaan ole sellaista raivopurkauskohtauksia ollut...
meen vaan iloisesta surulliseen... ja tosi itkuisuuteen... saatan alkaa itkee ihan pienestä asiasta. kuten 20 euron terveyskeskus laskusta, viime perjantaina.

Huomenia!

HanTa onhan se hyvä varmistella. :) Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa kuitenkin.

Johanna senkun komennat miehes vaan hommiin. :D Tai teet niinku mä: mä sanon että tänään siivotaan ja sä imuroit. ei mukise vastaan... :LOL:

(.) huh olipas taas yö. Toi lantio on koko ajan kyllä tulessa öisin... auh. |O kyljen kääntäminen on ihan tuskaa kun häpyliitos huutaa halleluujaa... :headwall: No onneks kohta loppuu nämä tuskat, sit onkin sektiohaavan kivut seuraavana. Et ompas sekin taas sit... höh. kivusta toiseen.... :whistle:

Mitähän sitä tänään tekis? Jaksaiskohan siivota vähän tuota kylppäriä...

EM ja Dodoliina 38+5 :heart:

Johanna eipäs tänne kummempia. heräsin aamulla siihen ku taas koski mahaan, niinku ois suonenvedon saanu. mut nyt se loppu ja ahdan täällä mahaa täyteen keksejä ja photoshoppailen kuvia :) meillä muuten sama homma kans että nyt ku mä oon kotona niin mun tavallisesti liianki pedanttinen mieheni on kadonnu johonki ja joku käy täällä vaan sotkemassa. sit se ei tajuu edes ite että se sotkee eikä siivoa edes omia jälkiään. nyt mä oon vaan jättäny ne ja siivoon omani. kato jos tulee valittamista niin mä saan huomauttaa että en oo minä joka sotken :D mu-ha-haa

Hanta joo ei siellä varman mikään oo vialla. ainakaan jos susta ittestä tuntuu et kaikki on hyvin niin sulla kuin vauvallaki :) mut pääsetpähä ulkona käymään.

Päivän masukuvaa. sohvalla lötköttelyä eilen illalla ja bartin/majuri tomin/boy named suen nukutusyritykset

nibbe: :LOL: boy named sue :LOL: eihän sitä voi koskaan olla aivan varma ;)

kuulin muuten syyn miksei enää suositella sukupuolen paljastamista ultrassa. suomessa on kuulemma tapauksia, missä äiti on mennyt psykoosiin synnytyksen jälkeen kun vauva ei olekaan ollut odotettua sukupuolta. hullua touhua!

EM: kiitti, täytyy ottaa tiukka komentolinja =) vitsiläinen sulla ei oo varmast enää ku pari päivää tässä jäljellä... sit kyl laitat viestiä ku oot lähdös!

johanna aika rankkaa. kyllä sitä varmaan hämmästyis, mut että ihan psykoosiin :eek: kyllä mä oon monet kerrat miettiny että perskeles jos se onki tyttö, mut siitä tulee sit tyttö jolla on siniset vaatteet ei se sen kummempaa :D ja autonkuvia vaipassa.

ynh.... jos sitä koittas vaikka laittaa pyykkiä koneeseen... aatella että ei jaksais muka sitäkään tehä.

nibbler sama vika... jos poika aikookin olla tyttö... niin vaatevarastosta löytyy paljon sinistä ja "pikkuisäntä" vaate ;)
joten mikäs siinä.
Eihän sille mitään mahda... en kyllä enään jaksa edes usko että tyttö tulisi, kolme eri ultralääkäriä sanonut että SELVÄ POIKA.

johanna toi psykoosi on kyllä aika paha :( mutta minä ainakin olin alkuun sillä varauksella, että voi se tyttökin olla.
Toiset luottaa enemmän kuin toiset.
Luotetaanhan me siihenkin että tervevauva tulossa... mutta silti voi aina olla tai tulla jotain.

nibbler ihanan kuvan ootte ottaneet.

em ikävä toi lantio kipu... meillä ei onneksi sitä ole...
lähinnä vain selkää kolottaa... mutta lämpöpussit auttaa siihen ja saa nukkua.
ja toinen ikävä on tuo paineen tunne koipien välissä... mutta siihenkin alkaa jo tottua :D

mutta nyt lähtö neukun suuntaan

kirjotin jo kerran mutta ei näköjään jäänyt teksti näkyviin :(

Paineet normaalit, pissa mulle normaali proteiini ja sokeri +1 mutta tulos ei ole luotettava kun on vain puolentunnin näyte ja tosi niukka sellanen.
eli torstaina vien taas neljän tunnin näyttee mukanani.
paino pudonnut kilon verran.

toispuoleista turvotusta ei osata selittää...
tarkkaillaan ja kuulostellaan.

Heti jos tulee konktreettisia kipuja, niin soitto uudelleen neuvolaan tai polille.

Moikka kaikille.
Kamalan paljon oli tullut juttu muutamassa päivässä. :eek:

Tulin pikavisiitille, oma kone meni rikki (kova levy) nyt se on korjauksessa ja katotaa mitä saadaa tallelle.. |O

Hääjuhlat meni hienosti ja ilma oli todella upea, noin 20astetta lämmintä ja aurinko paistoi.
B) :heart:

Ei muuta uutta ihmeellistä, paitsi että pahoinvointi lisääntyy..
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille.

jenninho ja masukki 6+1

Ilmeisesti HanTalla kaikki siis kuitenkin hyvin, ja turvotus vaaratonta. Vaikkakin varmasti epämiellyttävää.

Sain vielä nukuttua, mutta silti nämä katkonaiset yöt on ihan pepusta. No sainpa yöllä haalittua kasaan meidän veroehdotuksen tarkistukseen tarvittavat paperit =)

Kävin äsken apteekista hakemassa ummetuslääkettä. Vatsa ei ole toiminut kunnolla kolmeen päivään ja vatsa on kipeäkin jo. Enpä ole ennen moista lääkettä käyttänyt, saa nähdä kuinka käy :/

EM Mä kanssa heräilen usein kyljen kääntämiseen yms. Vihloo kanssa häpyluuhun. Ja nyt vihloo vielä entistä enemmän, kun vatsa ei ole toiminut niin jotenkin se tuo lisää kipua.

Hanta eli kaikki kuitenki melko ok, paitsi tuo sokeri sitte. eipä siinä oikee muuta voi ku tarkkailla ja kattoo mitä tapahtuu. mut se että paineet hyvät niin on kiva kuulla :)

Jenninho teilläpä sattu mukava hääilma :) onnea vielä! :flower:

Yhteistyössä