Hyvää huomenta naiset.
En viitsinyt täälläkään eilen mainita, mutta vauva oli tosi hiljainen. Muutaman hajanaisen potkun silloin tällöin tunsin, mutta muuten ihan kuollutta. Joskus alkuillasta se lopetti sitten liikkumisen ihan kokonaan, eikä herännyt painelulla, jätskillä, juttelemalla, ei yhtään millään. Yritin nukkua vähän, mutta eipä siitä mitään tullut. Joskus kolmen aikaa olin jo ihan hermoraunio kun yleensä se aina niihin aikoihin liikkuu kun nousen ja käyn vessassa, mutta nyt ei mitään. Niinpä sitten reippaana tyttönä soitin synnärille, että mitä tehdään. Pyysivät käymään. Sydänäänet kuunteli kätilö ja ne oli ok. Lääkäri pyysi meitä jäämään loppuyöksi perhehuoneeseen katselemaan josko vauva virkoaisi. Puoli seiskan aikaan tehtiin ultra, jossa katsottiin kaikki mahdollinen ja mahdoton. Vauva on ottanut kasvussa kiinni (rakenneultrassa oli jäljessä ), vastaa osittain jopa viikkoa 25. Painoa 700-800g. Kohdunkaula kuulema "pitkä kuin nälkävuosi" 5,3 cm, kiinteä ja kiinni. Lääkäri sanoi että tämä ei sitten heti synnytyksessä sula
Lopputulema oli sitten se, että mitään vikaa ei vauvasta löydy, etuseinämässä oleva istukka vaimentaa liikkeitä reippaasti, mutta ei kuitenkaan voi olla yksin syy. Sain liikelaskentalapun, jota pitää alkaa täyttää, mutta kaikki on kuulema kunnossa.
Voitte uskoa, että mulla on niin tyhmä olo kun olla ja voi, mutta olen niin onnellinen, että tuo oli ns. turha käynti. Onneksi kaikki oli todella ystävällisiä taas ja ymmärsivät huolen. Nyt uskallan kuunnella kotona kauemmin jos vauva pitää hiljaiseloa.
Sellasta :ashamed:
Hanta, mikä sinua valvottaa? Onko sulla kipuja vai mikä? Oot tainnut kyllä joskus mainita, mutta en muista. :ashamed: