¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Ei täällä oikeastaan tylsää ole, mutta ei saa mitään aikaiseksi :D

Onko teistä kukaan askarrellut kalvoväreillä? Mulla on yksi väri kuivunut sellaiseksi hyytelömäiseksi. Voikohan sinne lisätä vettä?

on... odotan salkkareita tulevaks, mies kuuntelee himiä olkkarissa ja mä koneella beckiä. oikee kunnon "me erotaan ihan just nyt" fiilis.... siis ei muuten ku tää et eri huoneissa ollaan ja ei puhuta toisillemme :)

kyllä mä pomooni luotin ja luotan vieläkin...
harmillista että hänkin oli asian ymmärtänyt väärin, kun vielä "harjoittelee" esimiestehtäviä.

MiniLäpytin tuli... nyt asentelen sinne ohjelmia että saan sen mieleisekseni :D

niin ja sisko lähti just äsken...
seuraavaks pitää puhua miehelle... mutta ei sillä voi olla mitään vastaan sanomista :D

Sisko lupas tulla synnytykseen mukaan, ja asua meillä sitten ne ajat kun mies on töissä kaukana :D

Vieläkös Sannya on kotosalla? Vai joko on lähtö tullut? :D

HanTa hienoa että sisko tulee mukaan. :) Ja auttaa vielä vauvan hoidossakin! Ihanaa! :heart:

(.) kuurasin keittiön, tein ruokaa, istutin yrttejä, laitoin tuolit ulos takapihalle ja kävin kaupassa ja sataman terassilla jäätelöllä. :) IHANA päivä! :D Ja en saanu yhtään kipeetä supparia aikaseks. :LOL: Ainakin tuli puhdasta!

EM ja Dodoliina 37+3

em nyt taisin ilmaista itseni väärin.
Muuttaa meille siksi aikaa kun synnytys on :D kun en luota häneen että hän herää jos yöllä pitää soittaa... on hyvät unen lahjat...
jatkoa katsellaan sitten myöhemmin... mutta luulisi kummin haluavan auttaa sen minkä pystyy ;)

em oot ollut tosi ahkera tänään :D eikö ole hyvä että nyt on siistiä... kyllä ne supparitkin tulee kun tahtovat...

Mä sain yhden kipeän supparin tänään... imuroinnin päätteeksi.. ei se kestän kun hetken mutta tuntu ikuisuudelta... eli niitä lisää odotellaan meillekin ;)

vitsi on kiva kölliä tässä sohvalla... ja katsoa telkkaria samalla kun naputtaa konetta... kyllä tää tikkunen ja mini on ihan ykkösiä...
vielä kun saan viikonloppuna Wlan mötikän kotiin... niin saan vielä nopeen netinkin tähän :D

HanTa Hyvä, että saat siskosta tukea :heart:

EM on tosiaan ollut ahkera =)

Ei täältä malta olla pois, kun odottaa uutisia :heart: Meidän toukokuisten pinokin on alkanut jakaantumaan ja täytyy vähän väliä käydä kurkkimassa koneella =)

sompio tuttu tunne... musta tuntuu että nykyään asun myös tällä palstalla samoin kuin facebookissa... eli kovin olen addiktoitunut ja koukkuuntunut... tulee varmasti vielä vierotusoireita jossain vaiheessa kun ei pysty palstailee 20 tunta vuorokaudessa.

Iltoja!

EM Täällä ollaan edelleen. :D

Just tossa kahtelin telkkaria,ja rupesin tekemään tieteellistä koetta.Eli mie lukasin netistä,että nännien hierominen voipi edistää supistuksia vai mitenkä se meni.No mie sit kokeilin,nii maha olikin kohta ihan kovana ja alaselässä tuntu jomotusta.eli tuli supistus,joka ei ollu kovin voimakas.Ja noita tuli sit pari kertaa. :p

hyvää yötä sanya
ennalta arvattavaa... ei nukuta ei ... pari hyvää yötä kun on takana, voi taas valvoa kaikessa rauhassa...
köllöttelen täällä sohvalla ja seurailen jotain tyhmää leffaa sivusilmällä... ja perehdyn internetin saloihin samalla... näin sitten mennään vissiin aamuun.
Ja prkl, päivällä ei varmaan taas tarvii nukkua, Anoppi tulee kylään... tekemään poikansa kanssa tuota saunaa.

Hyvää huomenta naiset.

En viitsinyt täälläkään eilen mainita, mutta vauva oli tosi hiljainen. Muutaman hajanaisen potkun silloin tällöin tunsin, mutta muuten ihan kuollutta. Joskus alkuillasta se lopetti sitten liikkumisen ihan kokonaan, eikä herännyt painelulla, jätskillä, juttelemalla, ei yhtään millään. Yritin nukkua vähän, mutta eipä siitä mitään tullut. Joskus kolmen aikaa olin jo ihan hermoraunio kun yleensä se aina niihin aikoihin liikkuu kun nousen ja käyn vessassa, mutta nyt ei mitään. Niinpä sitten reippaana tyttönä soitin synnärille, että mitä tehdään. Pyysivät käymään. Sydänäänet kuunteli kätilö ja ne oli ok. Lääkäri pyysi meitä jäämään loppuyöksi perhehuoneeseen katselemaan josko vauva virkoaisi. Puoli seiskan aikaan tehtiin ultra, jossa katsottiin kaikki mahdollinen ja mahdoton. Vauva on ottanut kasvussa kiinni (rakenneultrassa oli jäljessä ), vastaa osittain jopa viikkoa 25. Painoa 700-800g. Kohdunkaula kuulema "pitkä kuin nälkävuosi" 5,3 cm, kiinteä ja kiinni. Lääkäri sanoi että tämä ei sitten heti synnytyksessä sula :LOL: Lopputulema oli sitten se, että mitään vikaa ei vauvasta löydy, etuseinämässä oleva istukka vaimentaa liikkeitä reippaasti, mutta ei kuitenkaan voi olla yksin syy. Sain liikelaskentalapun, jota pitää alkaa täyttää, mutta kaikki on kuulema kunnossa.

Voitte uskoa, että mulla on niin tyhmä olo kun olla ja voi, mutta olen niin onnellinen, että tuo oli ns. turha käynti. Onneksi kaikki oli todella ystävällisiä taas ja ymmärsivät huolen. Nyt uskallan kuunnella kotona kauemmin jos vauva pitää hiljaiseloa.

Sellasta :ashamed:

Hanta, mikä sinua valvottaa? Onko sulla kipuja vai mikä? Oot tainnut kyllä joskus mainita, mutta en muista. :ashamed:

huomenta!

vilmav hoh. onneks ei ollu mitään. vaikka monessaki vauvakirjassa lukee että ei ne liikkeet välttämättä joka päivä tunnu niin kyllä sitä vaan menee sydän kurkkuun ku tajuu jos vauva ei oo liikkunu hetkeen. ja hei, sait nähä pikkusenki yhen ylimääräsen kerran :) ja oli jopa kasvanu hyvin :)

sitä paitsi (ja mä oon sanonu tän ennenki, mut pitääpä toistaa) sairaalassa mielummin kerran liikaa ku kerran liian vähän.

nibbler, tuollai mäkin ajattelin aluksi, että nyt on vaan hiljaisempi päivä. Mut sit kun se teki kunnon liikelakon niin jestas kun säikähdin. Ja tosiaan olen kyllä samaa mieltä siitä, että meitä varten ne siellä synnärillä on ja parempi käydä varmistamassa, kuin kotona yksin pelätä. Päätettiin just miehen kanssa, että kenellekään ei puhuta tästä keikasta ettei kukaan huolestu turhaan. Mun porukat on tänään tulossa meille ja pelättiin, että ehtiikö ne tulla ennen kuin kotiudutaan, mut luojan kiitos lääkäri oli ajoissa ja porukat vasta matkalla :LOL:

HYVÄÄ HUOMENTA MAMMAT JA MASUT...

vilma taisin viimeyönä valvoa taas lähinnä valvomisen ilosta :(
Kaksi hyvin nukuttua yötä takana... niin ei sitä kolmatta kannata nukkua enään.
Poika kyllä melskas ihan kiitettävästi, ja selkää poltti ja pakotti... mutta ei nyt niin että olisi tarvinnut tainnuttaa lääkkeitse. Joten vain valvoin, ja kulutin aikaani.... joskus viiden jälkeen on uni tullut :D

niin ja vilma parempi se on käydä hyvää näyttämässä ja ottamassa selvää että kaikki on hyvin... kuin jäädä kotiin siinä toivossa että kaikki on hyvin, vaikka oma vaisto sanoo jotain muuta.
Onneksi teillä on kaikki hyvin *hali*

sompio joku selkeästi varastaa unia :(

]ulkonaon aivan loistava ilma... sitä voisi yrittää hyödyntää tänään, ja nauttia ulkoilusta niin paljon kuin pystyy :D ja mitä nämä tukit kantavat ;)

Se olisi sitten poksupäivä... vielä viikko ja mekin olemme täysiaikaisia :D

HanTa ja Poksu 36+0

HYVÄÄ HUOMENTA MAMMAT JA MASUT...

vilma taisin viimeyönä valvoa taas lähinnä valvomisen ilosta :(
Kaksi hyvin nukuttua yötä takana... niin ei sitä kolmatta kannata nukkua enään.
Poika kyllä melskas ihan kiitettävästi, ja selkää poltti ja pakotti... mutta ei nyt niin että olisi tarvinnut tainnuttaa lääkkeitse. Joten vain valvoin, ja kulutin aikaani.... joskus viiden jälkeen on uni tullut :D

niin ja vilma parempi se on käydä hyvää näyttämässä ja ottamassa selvää että kaikki on hyvin... kuin jäädä kotiin siinä toivossa että kaikki on hyvin, vaikka oma vaisto sanoo jotain muuta.
Onneksi teillä on kaikki hyvin *hali*

sompio joku selkeästi varastaa unia :(

]ulkonaon aivan loistava ilma... sitä voisi yrittää hyödyntää tänään, ja nauttia ulkoilusta niin paljon kuin pystyy :D ja mitä nämä tukit kantavat ;)

Se olisi sitten poksupäivä... vielä viikko ja mekin olemme täysiaikaisia :D

HanTa ja Poksu 36+0

Sompio ja Hanta, loppu hyvin kaikki hyvin, onneksi. Ja tuota vaistoa mietin yöllä, että kun se tosiaan sanoi, että nyt ei kaikki ole mallillaan niin minkäs siinä muuta teet kuin soitat viisaammille.

Voimia teille valvomisen kanssa, sen on kyllä niin hanurista :( Muistan vielä hyvin ne ajat kun itseä valvotti.. Ei tosin raskauden aikana vaan muuten.

Ja hantalle onnea poksuista!

Voiko tuo kohdunkaula muuten pidentyä? Kun viime mittauksella oli 4,5 cm ja nyt 5,3 cm :eek: Vaikka onko siinä mittavirhe? Tämä lääkäri oikein ultralla sen katsoi ja otti kuvankin kun harvoin kuulema näkee noin pitkiä kauloja :LOL: 10% odottajilla on sen mukaan noin pitkä. Hitsi mulla on erikoislaatuinen alakerta :LOL: Voi helvata, varmaan kandeille näyttävät sitä kuvaa ja porukalla pähkäilevät :D Lääkäri alkoi heti puhua sen vaikutuksesta synnytykseen, mut sanoin sille että kiitos ei nyt keskustella siitä vielä :LOL:

vilma ei silloin voi tehdä muuta kuin luottaa viisainpii ja hoitaviin tahoihin.
ja toivoa kaikkein parasta.
Ja minkäs meille ensisynnyttäjille mahtaa... kun kaikki on täysin uutta... ei voida edes olettaa että me tiedettäis mistään mitään...

Se mun uus terkkatäti oli ihana, kun valitin sille niistä hydraateista, ja siitä miten niitä oli alkuun niin vaikea laskea.
Sanoin sille, että mä tiedän mun pitäis osata tää ammattini puolesta (lh) koska tää on käyty koulussa läpi... niin se täti tuumas siihen... ei sun tarvii osata... nyt opetellaan... ei hänkään niitä ilman muistilappuja osaa/muista :D

joten miten me voitais osata / tietää... mistään mitään... kun ei olla tässä tilanteessa ennen oltu??? ei mitenkään :D

vilma kiitos

Huomenta :flower:

vilma Hyvä että kävit tarkastamassa asian,niin sait mielenrauhan.Ja ihanaa,että kaikki oli hyvin vaavilla :heart:

HanTa Onnea poksuista,ja toivottavasti noi yöt tuosta paranee. :heart: :hug: Itse heräsin kerran yöllä veskiin.Ja kuten sanoin nukkumaan mennessä,en saanut heti nukutuksi.Mutta keksin keinon millä rauhoittaa vauva.Vasemmalla kyljellä ollessani silittelin vauvan selkärangan puolelta jonkin aikaa,ja niinhän vauva rauhoittui.Ai että huokaisin helpotuksesta.

Sompiolle kans lohtu hali noiden öiden suhteen :hug:

(.) Ja vähän omaa napaa.Eli täällä ollaan vielä kasassa,supistuksista ei tietoa eilisen jälkeen.Hmmph,noh jospa ne sieltä tulee ajan kanssa.Eilen tuli kyllä kokeiltua vaikka mitä.Mutta sitä vika s:ää ei tullu kokeiltua. :D Nii ja en kyllä saunassakaan ole käynyt ku me peruttiin meidän sauna vuorot,ku ei siel tullut käytyä ikinä.
Täällä on kans ihana päivä alkamassa,aurinko tulee tuolta talon takaa,ja parvekkeellä on nyt miltei 20 lämmintä. B) Tänään voisi imuroida ja muuten siivoilla tätä kämppää,on taas ku ois joku hurrikaani käyny täällä.Huh huh.
Nyt kahvin keittoon.

Sannya ja Nuppu 38+4

Kylläpäs teillä on kiirus aina saada pikkuset pesistään pois.. Ku jo 38 vkolla pitäs syntyä :p Mut aattelin semmosen tulla sanomaan, et mulla varmaan kyllä se vadelmalehtitee autto vaikka tarkotus oli kyl juoda sitä vaa siks, et se vahvistais kohdun lihaksia. Mut pikkunenha ei ollu laskeutunu laisinkaan ja silti synnytys alko ni voi hyvinki olla, et syy oli sen teen. MuttEN kyl suosittele sitä.. Kestää koko saamerin synnytys vaa iha liian kauan jos ennen aikoja lähtee synnytys käyntiin vaikkei pikkuinen ois viel valmis ees syntymään.

Mut oisha se kiva toki saada teistä seuraa tonne vaavipuolelleki jo :heart:

Yhteistyössä