¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Suukkis Hih.No ehkä vähän kiirus :D Jotenkin tuntuu,että ei jaksa enää pitkään tämän olon kanssa olla.Todella hankalaa tämän mahan kanssa,joka paikkaa jomottaa.Ja varsinkin ku toi selkä on ollut koko raskausajan kipeä. :'(

:LOL: meidän naapurin "akka" puhu mulle ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen... toisin sanoen ikinä ;)
Oon jo luullut että se on mykkä, tai ei osaa sanaakaan Suomea :D

Kuitenkin haravoin tässä aamutuimakseni, taloyhtiön yhteisen pihan... mutta jätin ne lehti kasat pihalle... ja sovittiin körilään kanssa (tekemässä tätinsä kattoa) että siivotaan ne illalla yhdessä pois... kun tuo kyykkiminen ei oikein tee hyvää mulle.

Lähdin sitten kävelylle kaupunkiin, ja vein filmirullan kehitettäväksi.
Niin takasin tullessani tämä naapuri sitten oli siivonnut jo puolipihaa.
Kiittelin kovasti, ja sanoin että kyllä me miehen kanssa oltais ne siivottu kun hän tulee kotiin.
Niin tämä nainen vaan hoonolla soomella selitti, että kyllä minä ymmarrän, sinä et pysty nyt.
ja kyseli sitten perään vielä vointia ja laskettua aikaa sekä kumpaa on tulossa...
Heillä on 4 vuotias kuriton poika itsellään... joka mm. on aina meidän auton kimpussa, mitä ei voida sietää :(

Mutta mukava että kysyi vointia ja auttoi.
jostain syystä mulla on nuo yhtiön hommat jääneet vähemmälle :(

HanTa Meillä taas kukaan ei tee taloyhtiön pihasta hommia :kieh: Me on se yleensä haravoitu ja leikattu ruoho. Tämä on pieni taloyhtiö ja kaikki tietää, että mä olen raskaana ja miehellä selkä p...nä, niin siltikään kukaan ei tee yhteisille alueille mitään.

Kiitos kaikille lohtuhaleista :heart:

Vilma Mulla ainakin vaihtelee, että ultralla on kaulaa jäljellä enemmän kuin mitä neuvolalääkäri mittaa ilman ultraa. Ultraajalta tätä kerran kysyin, niin se on ihan normaalia. Mulla kanssa ultralla oli melkein 5 cm ja sanoi vain, että ei kellään ole sellaiset sormet, että sitä yltäisi tarkasti mittaamaan :LOL:

Mulla ei ole kiire saada pikkuista pihalle. On niin paljon kaikkia askartelu- ja käsityöjuttuja tekemättä :D Aloin tekemään neulahuovuttamalla uutta mobilea. Sain kyllä siskolta mobilen, minkä olen tehnyt heidän pojilleen 12-v. sitten. Tein liisterillä erilaisia hedelmiä. Jos sen laittaisi hoitotason yläpuolelle.

päivää kaikillle ja vielä kerran kiitos onnittelijoille! :heart:
Tänään minunkin olo on jo ihan hyvä. Turvotus on miltein
kokonaan poissa. paineetkin näytti olevan aika normaalit , jesh!!! :D

nibbler
pojan syntymätietoja. syntyi 16.4 rv 38+0 painoi 3004g ja oli 48cm pitkä. :heart:

oli kyselty lapsien lukumäärästä ja siitä kuinka kauan aikoo olla kotona.
Alunperin mun piti lähtee töihin jo ku lapsi täyttää 1vuotta, mutta
meillä on ollut niin rankka alku että näillä näkymin olen ainakin siihen asti
että poitsu on noin 1,5vuotta eli ehkäpä töihin aikaisintaan joskus syksyllä 2010
ja kaksi lasta ois semmoinen "haave", mutta saa nähdä pystynkö unohtamaan
tän kaiken...vaikka eihän raskausmyrkytys välttämättä tuu enää toisessa raskaudessa,
mutta kyllä ajatus hirvittää ainakin vielä....

TinyAngel ja Poitsu 1viikko+2pv

sompio
mä en tiedä edes kuka meillä nää hommat pääsääntöisesti hoitaa...
Viime kesänä kysyin isännöitsijältä (naapuri) että miten vuorot pyörii... vastaus oli... katsotaan sitten kun lumet tulee... lumet on jo menneet eikä kukaan ole puhunut mitään.
Talvella mies aurasi pari kertaa pihan ja minä vointini mukaan pari... mutta kyllä se tais isännöitsijä itse olla kuka kolaa heilutteli eniten...
Ja isännöitsijän vaimo taitaa olla täyspäiväinen kotirouva... ainakin se joka päivä puunaa heidän autoaan kiiltäväksi tai sitten muuten vaan on rikkalapion ja harjan kanssa putsaamassa asfalttia.. joten luulisin heidän hoitavan yhtiötä eniten...
meidäl lisäksi tässä tällä hetkellä ei asu sitten kuin tuo naapurin vanharouva... jonka olen pari kertaa nähnyt kolan kanssa... mutta en muuten.

Että tää on vissiin sellanen kuka ehtii ekana yhtiö.

ta :hug: oikein iso rutistus... kyllä se siitä... "maasta se pienikin ponnistaa, joskus pientä voi onnistaa" teidän pientä onnisti... saada rakastavat vanhemmat :D alku aina hankalaa... kyllä se siitä lähtee menemään :D
Ihana kuulla, että sinä kuitenkin jo hiljalleen voit paremmin :heart:

Heippa kaikille!

Täällä on juttua taas vaikka muille jakaa..

Vilmav: Onneksi kaikki oli siellä niin kun pitääkin.... itsekin huomaan välillä hätkähtävän kun masussa on ollut hiljaista.. Väinölle on kyllä kehittynyt jonkinlainen rytmi. Töissä ollaan hiljaa ja tyytyväisiä kun äiti on liikkeessä miltein koko ajan. Ruoka- ja kahvitauot saa heräämään. Mut sit kun päästään kotiin ja äidin pitäis nukkua, niin alkaa meteli. :heart: Ja heti jos onkin jotain normista poikkeavaa liikehdintää, huomaan havahtuvani.

Itselläni taisi kaunis ilma innostaa siivoamaan. Eilen hiukan aloitin ja nyt kun avokki on töissä olen jatkanut. Yhden huoneen ikkunat olen saanut pestyä. Ei vaan oikein selkä tykkää siitä, mut pakko mikä pakko :LOL: Olen luvannut siivota kodin muuten siihen kuntoon ennen kun avokki tulee kotiin, et hänelle jää vaan mattojen tamppaus ja imurointia. Niitä en pysty/ole pystynyt tekemään pitkään aikaan.

Näin se aika kuluu! Onneksi enää neljä päivää töitä ja sit olis ansaittu kesäloma =)

Ouska ja Väinö rv 24+3

TA:lle vielä kerran onnea ja hyvä, että vointi alkaa olla parempi :heart:
Onneksi sitä tulevaisuutta ei tarvitse vielä miettiä sen pidemmälle, että koska menee töihin ja tuleeko pikkukakkosta. Aika kultaa muistot varmasti ja miettii niitä sitten kun se on ajankohtaista. Nyt nautitte oikein kunnolla vauva-ajasta ja ihanasta pikkuisesta :heart:

Hienoa kuulla TA kuulla että sulla alkaa olla jo parempi vointi! Rankka alku teillä kyllä, toivottavasti aika todella kultaa muistot :heart:

Sompio, kiva kuulla, että en oo ainoa pitkäkaulainen :LOL: Tämä on varmaan sitten luotettava lukema kun ultralla otettiin. :)

Ouska, juuri tuon takia minäkin niin huolissani olin kun ihan selvä rytmi on muodostunut. Nyt sitten hiljeni aivan tyystin pitkäksi aikaa :( Tänäänkin on ollut melko hiljainen päivä, että ihan hyvä oli käydä näytillä kun ilmeisesti se liikkuu edelleen ihan normaalisti, mutta mä en vaan tunne :(

Nyt on pinnasänky ja lipasto paikoillaan, porukatkaan ei huomannut mitään, vaikka pari tuntia meidän sairaalasta kotiutumisen jälkeen tulivat. :saint:

sheivailukeskustelua luin täällä vedet silmissä :LOL: :LOL: noh itellä kans pienoisia vaikeuksia asian kanssa.. posliinina en oo aikoihin ollu :( ei vaan pysty ku ei näe.. siistimisen voiki hoitaa vähän näppituntumal mut muuten saa kyl rehottaa. ei ollu peilist apua ku oisin tarvinnu kolmannen käden pitämään peiliä ja pyyhkimään suihkuhuurut pois, enkä sit kehdannu miestäkää pyytää siistimään :D

HanTa kävipä sulle tosi ikävästi noiden rahojen kanssa :/ mut tällee yksinkertaisesti onhan sen pakko olla kalenteripäivä eikä arkipäivä, ku joku esim minä oon ollu viikonloppuisinkin saikkupäivillä.. kuulosti mukavalta muuten teiän viikonlopun alku miehen kanssa =)

mäki pääsen illalla viettämään viikonloppua miehen kanssa.. lähti eilen illalla valmentamansa joukkueen kanssa kauden päättäjäisristeilylle... juu mun mies valmensi naisjoukkuetta, en oo yhtään mustis :D muutaman tunnin päästä varmaan hakemaan häntä. pikkusisko tuli eilen viikonlopuksi meille, ja serkkukin oli yhden yön, lähti jo päivällä. ollaan jutskailtu tyttöjen juttuja, ja oon hiukan kotihommiakin tehny (pyykinpesua, lakanoiden vaihto + ruuanlaitto).

mulle ei oo vielä raskausarpia tullu. olen n kk ajan rasvannu joka ilta masun, kyljet ja sivukankut babyoililla. kovasti on tosta ihan ylämasusta kutissu viikon ajan, mut taitaa vaan olla ihon kuivuutta, rasvapurkit on ahkerassa käytössä :)

vilma ei kannata olla noloissaan, jos on "turha" käynti takana. :hug: parempi näin kuin että ei oliskaan mennyt ja jotain olisi tapahtunut.

omat supistelut on onneksi taas hellittäny. *koputtaa puuta* en tie tuoko ihan vaan koulussa käynti jotain omanlaista stressiä verrattuna sellaiseen päivään, että saisi olla vain kotona.. mutta tuolla alkaa olla jo luennot suht ohi, ens viikko viel ns tiiviimpää koulunkäyntiä ja sit saakin tehdä hommia vain kotona. eli ens viikolla ollaan ti, ke ja to koululla, ja sen jälkeen meillä on joka viikko 1, max 2 koulupäivää. =) ens viikkokin menee nopeasti tentteihin lukiessa.

huomenna mä poksutan taas hurjasti!! jo 33+0!! eli tänään 32+6 :heart: aika menee niin nopeaan!

raskauskiloista mua ei sinänsä pelota kilot ainakaan siinä mielessä, että pelkäisin niiden jäävän.. ihan varmasti lähtevät. mut on ollu hassu katsoa omaa muuttunutta kroppaansa. entisenä balettitanssijana oon tottunu siihen, että reidet on ollu tosi hoikat, ja kilot on sit kerääntyny pepusta ylöspäin. mut nyt oon saanu ekaa kertaa elämässäni myös reidet. jos istun miehen syliin kasvot vastakkain ni se saa noista sivukankuista aika hyvin kiinni :LOL:

ja vaatetuksesta... ei oo mun miehen vaatteista paljoa apua.. :D tänään käytin koiran aamupisulla ni vedin omat äitiyslökärit jalkaan ja miehen kotineuleen ku tarttus ekana käteen.. ei ollu paidalla paljon varaa olla pienempi =) mies painaa siis 72-73kg ja mä täl hetkel sen ~81kg :p

:'( on niin rauhaton olo...
masu ollut liki koko päivän ihan kivi kova...
pari oikein kunnon vihlasuakin on tuntunut...
Ei vaan oo mitenkäänpäin hyvä olla... eikä tuo täysin nukkumaton yökään helpota oloa... tänään ei oo ees saanut päivällä nukkua...

yritin äsken käydä vähän kävelylläkin, josko ois helpottanut mutta ei...
muksu on ollut rauhallisempi mutta... kuitenkin liikkuvainen :D
joten ei tässä hätää... kunhan nyt tuo masun pingottuminen lakkaisi ja rauhottuisi kunnolla...

Oli kyllä mielenkiintoinenkeskustelu sheivauksesta :LOL: Täällä ei vielä ole näköesteitä, mutta muuten inhoan koko hommaa, kun sänki alkaa samatien kutisemaan ja nousee punaisia näppyjä. Mielelläni olen kyllä siistissä kunnossa, mutta viimeaikaoina se on kyllä jäänyt. Ennen ultraa oli kyllä pahimmat pakko ottaa pois, etteivät ajattele että tuo ämmä ei kyllä pidä itsestään yhtään huolta :D

Vähän ihmetyttää miehen siskon suhtautuminen tähän raskauteen. Hän on todella lapsirakas ja hänen parhaan ystävänsä 1,5 wee tyttö tuntuu olevan kaikki kaikessa. Mutta luulisi että olisi meidänkin puolesta iloinen. Kyllä hän onnitteli, mutta muuta ei olekkaan sanonut. Olemme ajatelleet häntä kummiksi vauvallemme, mutta en halua kummia, joka ei ole yhtään kiinnostunut lapsesta. Voihan se olla että suhtautuminen muuttuu kun vauvaon syntynyt, mutta jotenkin en usko. Tuntuu että hän on kateellinen, koska koko suku puhuu hänen vauvakuumeestaan. Hankala homma, en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Onneksi tässä on vielä aikaa ja koko kesä edessä :)

HanTalle voimia masun kanssa. Toivottavasti saat ensiyönä nukuttua.

Alley ja Vilpertti 13+4

Iltoja.
HanTa Sullakin alkaa toi loppu häämöttää,nii nuita juilintoja tulee ;) Mutta kovasti jaksuja sulle :hug: :heart:

Täällä ei kummosia ole tapahtunut.Kävin tuossa lenkillä.Limatkin vaan irtoilee :D Kauhee klöntti oli taas tullut.Sellanen oikein venyvä ja iso.
Lenkillä kun kävin masu kovettu vähän väliä ja vauhtia piti hiljentää,kun alko tuntumaan niin kireältä ja ahdistavalta.Muuten olo ollut ihan jees,väsyttää vaan aika kovasti.

Me muuten poksuttiin tänään :heart: 35+0 :heart: :heart:

Meillä ainakin Nuppu on niin iltapainotteinen liikkeissään, että aamulla en aina välttämättä liikkeitä tunne sen liikelaskentaohjeen mukaisesti.

Raskausarpia mullakaan ei vielä ole. Mutta reisiin sain raskausarpia pari vuotta sitten kun lihoin äkisti 15 kg. Onhan ne jo aika hyvin vaalenneet ja toivottavasti uusia arpia ei tulisi
:whistle:

Jaksuja kipujen ja supistusten kanssa :hug: Sannyalla limat lentelee :D Sun LA on muuten mun synttäripäivä :heart:

Heippa!

Vilma hyvä että käytit näyttämässä varmuuden vuoksi. :) Ja hienoa että kaikki oli hyvin! :heart:

sheivailusta... :D sääret ja kainalot hoitelen mutta alapöheikkö saapi olla just sellaisessa luonnontilassa kun on... :p Mä en ala sen kanssa tuhraamaan. Sit siistin ku on synnytys ohi ja näen jotain!!!

Talvis otahan iisisti ettei pikkuinen tule liian aikaisin maailmaan. :)

TA niinhän ne sanoo että aika kultaa muistot. :) Toivotaan että sulle käy samoin. :hug:

Suukkis no mut sehän on että vauvat syntyy +/- 14vrk lasketusta ajasta. :) Jotkut aiemmin ja jotkut myöhemmin ja jotkut ajallaan. :D Vähän on malttamaton ja jännittynyt olo. :) Periaatteessa vauva kun voi tulla koska vaan.

(.) Tänään käytiin ostamassa turvakaukalo vauvalle. :) Nyt saa tulla maailmaan. Tai ei, ei vielä. Meijän auto on vieläkin huollossa!! :LOL: Ihana päivä ollut tänään! NIIN LÄMMIN!! :heart: Mulla ei oikeesti oo mitään kiirettä vielä saada vauvaa ulos... sen verran jännittää toi synnyttäminen. Mä yritän olla ajattelematta sitä - kuitenkin se lähtö synnyttämään tulee ihan puun takaa niin en viitti ajatella sitä liikaa. :D Ehtii muuten tulla paniikki. Mä keskityn nyt vaan olemaan ja möllöttämään. (niin ja vähän siivoomaan keittiöö, kylppärii ja takapihaa... :D )

EM ja Dodoliina 37+ 4 :heart:

Huomenta!

Talvis, kiitos tuesta :hug: Onneksi sinunkin supistelut on hellitänyt :)

Hanta, onko tänään yhtään parempi olo? :hug:

Alley, harmi jos miehen sisko käyttäytyy noin :( Ehkä hän ei ole vielä tajunnut, että hänestä tulee täti :)

Sompio, onnea poksuista päivän myöhässä :flower: Mä olen ajatellut tehdä niitä liikelaskentoja (musta kyllä tuntuu että saan vaan koko siitä lapusta stressin) sillei, että aina kun vauva alkaa liikkumaan niin siitä tunnin eteenpäin. Kun turha kai sitä on nukkuvaa tai muuten hiljaista vauvaa alkaa kiusaamaan :D

Sannya, ei sun lähtöön enää kauaa voi olla :)

EM, just tollasia kommentteja mä tarviin, kiitos :heart: osittain siksi ei haluta tästä kenellekään puhua kun sen huolen lisäksi tiedän, että saisin myös niitä ärsyttäviä "ei vauvat koko aikaa liiku" kommentteja. Ei liiku ei, mutta jos vauva on ihan erilainen kuin muina päivinä ja lopulta lopettaa kokonaan.. En tosiaan haluaisi elää sellaisen syyllisyyden kanssa, että miksi en mennyt.
Jospa Dodoliina odottelee ensin sen auton ja sit vasta pakkaa tavaransa ja jättää yksiönsä :D :heart:

Vilma ja Elma 24+2

huomenta!

Täällä en saa pidempään nukuttua.Heräsin *itunmoiseen selkä jomotukseen ja ala jomotukseen.Kävin vessassa.Jatku taas.Noh menin nukkuu,ja jatku taas.No sit se laantukin,ku huomasin että sain nukuttua.Mut sit ku sain nukuttua vähän aikoo alko uudestaan.
Eli en ole varma supisteleeko.Mutta ala selkä juilinta ei ole kivemmasta päästä ja mahakin taitaa kovettua.Nyt sit lasken täällä mitenkä useasti tulee.Sen mie kllä tiedän että kunnon supistuksia nää ei ainakaan ole kerran voin ihan kävellä ym.Hpph.Seuraillaan.

Supistuksia tullut nyt kohta 2 tuntia.Ja n.10min välein.Mutta vielä ei tunnu pahalla.Siskollekkin just ilmotin ja soitti takasi,nii hänellä alkanut supistelut samalla tavalla.Ja ei ollu sillon alussa koskenut,mutku loppua kohden menny nii alkovat koskemaan.
Jos lähtö tulee,nii mie ilmotan.Ja jos tulee nopee lähtö nii heitän tänne kommentin vaikka että LÄHTÖ! :LOL: Tai sit jos HanTa on meses sillon,nii sille kerron.Nii se juoruaa teille kaikki :D

vilma pään sisäisesti on :D sain nukuttua viime yönä muutaman tunnin ja muutaman pätkän :D
Illalla alko olo... ihan kuin menkat alkais parin päivän päästä... alavatsaa poltteli tutulla tavalla...
Tuohon heräsin yölläkin muutaman kerran...
Nyt on masu ihan normi... jätkä vetää aamujumppaa pehmeellä alustalla :D

kiva mä saan olla virallinen juorukello kiitos sanya mä yritän pitää päivän konetta päällä :D en kyl lupaile mitään ton tikkusen toiminnasta :D

alley älä välitä... yritä olla välittämättä... tuntuu varmasti pahalle ^*hali* mutta maailma on ikäviä ihmisiä täynnä :( ole vain onnellinen pikkuisesta

emkin alkaa valmistautumaan :D

sairaalakassi sainpas eilen aloteltua sitä :D

raskausarpia ei ole tullut vauvan myötä vielä yhtään :D
Mutta koivista niitä löytyy ennestään muutama haalenneena.... saman tarinan kertoneena kuin sompio pikainen lihominen...

No nyt alkaa Sannyalla tapahtua , huiiii :D Toivotaan, että supparit olis avaavia ja pääsisit vaavinhaku reisulle :hug:

Hanta, hyvä että sait nukuttua :heart: Hitsit te ootte kyllä kaikki kohta synnyttämässä :LOL: Mä en tämän piiiiiiiitkän kohdunkaulani kanssa kyllä varmaan synnytä kuin syyskuussa aikasintaan :LOL:

Raskausarvista, ei ole tullut, mutta vielä ehtii. Teininä kasvupyrähdyksen aikaan tuli reisiin, mutta ihan näkymättömissä ovat jo. Toivottavasti jos ja kun tulee nytkin niin haalentuisivat yhtä nopeasti.

Huomenta mamskut!

Ai Sannya se siel taas pitää meitä jännityksessä ;) kuulostaa kyl lupaavalta kaikin puolin.. ei voi enää kauaa kestää ku oikeesti joudut lähtemään!

Alley: sun miehes sisko on varmaan hieman järkyttynyt... mut kunhan tottuu ajatukseen ni varmasti lähtee innolla sun odotusasioihin yms. mukaan. muistan nimittäin ite sen ajan kun yritettiin ja tuttavat alkoi pamautella omia "mä oon raskaana" -uutisia, ni mä ainakin olin niin pettynyt siihen omaan tilanteeseen sillä hetkellä et sen vuoks menin ihan puihin ja asiaa piti sulatella.

kummeista mulla ei oo muuta ajatusta kun miehen sisaret. tuntuu nimittäin kaikilla olevan useampia kummilapsosia jo valmiiksi.

vaatteista... tein just vaatetilauksen ku ei oo tosiaan mitään kevyempää vaatetta kaapissa mikä mahtuis enää päälle. ihan vaan paitoja/tunikoita/löysät housut ihmisten ilmoille B) nekin on sellasia, mitä varmasti käytän viel synnytyksen jälkeen. -ja jotenkin ei enää jaksa lähteä kaupoille itseään varten kiertelemään kun menee hermot....

(.) Täälläkin viimeyön unet meni parin tunnin pätkissä. Ja eilen aamulla mulla veti suonta niin kovaa et huusin! sen jälkeen ei pystyny juuri kävelemään ja vieläkin on toinen pohjelihas aivan juntturassa :( magnesiumia oon koht syöny jo purkillisen et eipä kauheest taida auttaa... jalat muutenkin aika kipeän oloset koko ajan.

Mä haluan johonkin läpivalaisulaitteeseen et näkis miten päin tuo prinssi tuol hengaa! häiritsee ku ei osaa sanoo ja potkuja tuntuu musta suhteessa vähemmän kun sitä suurempaa myllerrystä.

vilmalle muuten :hug: Mä viimeksi neuvolassa sanoin potevani huonoo omatuntoo ku en osaa ajatella liikkeistä juuri mitään. mut terkka rauhotteli et kyllä sä sitten huomaat ja huolestut jos asiat muuttuu. -ja mun mielest sulla oli siis tosi hyvä syy käydä tarkistuksessa

Supistelut jatkuu,soitin jo synnärillekkin että mitä täs nyt tehään :D Ku oon niin ulapalla.Sano että kyllä sie tiedät sit kun aika koittaa.Se oli kätilö,joka vaikutti vähän vittuuntuneelta.Jee jee.Kävin suihkussakin,ku se kehotti lämpö juttuja.
Tosiaan,alkaa noi supistukset tuntumaan jo aika jämäkiltä,ja suihkussa kun olin nii tuli vähän väliä,mut perkele ku kelloo ei ole sielä nii en saanu selville mikä väli oli.
Hitto ku on niin outo olo,ku en tiedä että mistään mitään.

Yhteistyössä