♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Möörtsi, voi kuinka jännät paikat! Toivottavasti huomenna näkyisi plussa! :)

@syystyttö, voi ei! Ikäviä uutisia, mutta yritä kuitenkin olla liikaa miettimättä noita worst case -skenaarioita, ne ovat kuitenkin onneksi melko epätodennäköisiä. Toivottavasti tilanne ratkeaisi itsekseen ja pääsisitte uuteen yritykseen :)

@atvk87, pahoittelut uudesta kierrosta ja tsemppiä uuteen yritykseen. Tieto päivitetty.
 
@Möörtsi tuolla toisessa ketjussa ainaki viipulainen on kertonu että dpo6 näkyi jo haamu jossain raskaudessa hänellä.

@syystyttö toivottavasti nyt tuuri kääntyisi ja kaikki kääntyis parhain päin. Kurjaa tommonen.

Ja juu kyllä vaan tää vauvakuume valtaa ajatukset ihan vähän väliä. Siitä kertoo jo sekin että tällä palstalla pitää käydä vähän väliä tarkistamassa onks uusia viestejä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Möörtsi
@Hiutale89 Ikävä kuulla :( Tsemppiä seuraavaan yrityskiertoon! :)

@syystyttö Voi ei :( Toivottavasti kaikki menee hyvin, ettei tule mitän vakavampaa. Tseppiä! :)

@Piusy Onnea plussasta :)
Ja muutkin plussanneet onnea! :) En jokaisen nimimerkkiä just muista.

Taas hieman taustailtu kun odotan että saan aloittaa letrot. Nyt yk 2 ja kp 16. Ehkä se innokas oviksen ja oireiden seurailu alkaa kun saa lääkkeet käyttöön :) Verikokeiden tulokset tuli, osaisko joku tulkita niitä? :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista ja vastauksista! :)

Vertaistuen tärkeyden mainitsinkin jo edellisessä viestissä, mutta voisin avata sen merkitystä vielä vähän.

Me päätettiin miehen kanssa, että ei kerrota kenellekään, että jätettiin ehkäisy pois. Tähän on pääasiassa kaksi syytä: tuntuu ihanalta pitää näin isoa ja "kutkuttavaa" salaisuutta vain kahdestaan, näin aluksi. Toisena syynä se, että realisteina tiedostamme sen että saattaa mennä vuosia, että tulen raskaaksi, jos sittenkään, enkä henkisesti jaksaisi jos joku jatkuvasti kyselisi asiasta että joko nyt, joko nyt. :confused: jos kukaan ymmärtää mitä tarkoitan :D olen vaan huomannut, että raskauteen liittyvissä asioissa kysyjät ovat harvoin hienotunteisia, vaikka minusta juuri näin tärkeän asian kanssa pitäisi olla varovainen.

Onneksi mies on ihana ja innoissaan ja jaksaa puhua kanssani niin paljon kuin vain kehtaan höpöttää tästä:love: On tämä vauvakuumeilu vaan varmastikin niin erilainen kokemus naiselle kuin miehelle. Siksi ajattelin liittyä teidän seuraanne. :)

Mites te muut, oletteko kertoneet kenellekään? Miksi, miksi ei?
 
@syystyttö voi ei! Hirveetä, toivottavasti menisi kaikki hyvin, eikä leikkausta tarvitsisi!

@voittamaton kyllä siinä haamulainen näkyy, toivottavasti vahvistuu! :)

@Nemi_K Tervetuloa! (y) Ajatukset pyörivät näin loppukuusta ainakin vauvajutuissa koko ajan. Hermot menee kohta. :ROFLMAO: No ei, tässä kuussa on vain ollut ristiriitainen olo, en tiedä, jotenkin pelottaa.
Olen kertonut äidille ja siskolle, sekä joillekin kavereista. Ei sitä edes tajua ennen tämmöistä yritysaikaa, että miten arka aihe on. Mun kaveri on nyt alkanut viljelemään lapsivihaansa joka suuntaan ja menee kyllä sen jutut niin ihon alle, ei siis ennen ole ollut mitenkään lapsivihaaja ennen mun kertomista. Muuten en kadu, että olen kertonut. Ei kukaan lähipiirissä yritä, enemmän miehen kaverit on kiinnostuneita, kuin omani, hänen kavereilla lapsia jo onkin. Ikää meillä kumminkin on vasta se 20 ja 22.

@Riannah mäki alan olee jo aikas korkeella, huoh. :D

@Möörtsi täällä kans tuntuu turvottelevan ja alavatsassa vihlaisee aina välillä. Rinnat edelleen hieman kipeät vaihtelevasti, mikä on outoa, koska mulla ei rinnat ole olleet kipeät sitten pillereiden aloituksen, tosin nyt ei niin vahvaa, mutta huomaan sen kumminkin. Valkovuotoa on aika paljon, tuntuu vähän kuin ois menkat alkamassa. Ja maha on sekaisin ja edelleen pissattaa koko ajan. En kumminkaan uskalla uskoa mihinkään oireeseen, koska tuo pettymyksen pelko. Toivottavasti sulla alkaisi nyt testit näyttää jo jotakin! (y)
 
@Nemi_K Me ei kerrottu kenellekään, juuri samasta syystä, ettei halunnut muilta kyselyitä ja painetta ja toisaalta juuri tuo, että se tuntuu silloin sellaiselta omalta ihanalta jutulta! Ainoa poikkeus on, että kesällä avauduin vauvahaaveistani lyhyesti yhdelle vähän etäisemmälle miespuoliselle ystävälle, joka oli itse tulossa syksyllä isäksi. Siinä sitten kesänurtsilla haaveiltiin, että jospa olisin pian raskaana ja olisi suunnilleen samanikäiset muksut - no, ei nyt vaikuta ihan siltä, että olisi toteutumassa... Hän on kuitenkin sellainen superluotettava tyyppi, jota kuitenkin melko harvoin näen ja joka ei tunne juuri muita ystäviäni. Toisaalta hänen kanssaan oli ihan ihana jutella vauvajuttuja :X3:

@Möörtsi Täällä jännittelen sun raskaustestien tuloksia! Kerro sitten, miten käy :)
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@syystyttö olen pahoillani :( toivottavasti ei tarvitsisi mennä vaikeimman kautta ja kohdunulkoinen päättyisi luonnollisesti.

@voittamaton kauhea minä päivänä menit testaamaan :LOL:. Pidähän meidät ajantasalla, toivottavasti plussaisit!

Tsempit muillekkin piinailijoille ja tervetuloa uusille! Hirveesti tullut viestejä nii ei tahdo pysyä kartalla mitä kaikkee tääl on jutusteltu saati kommentoimaan kuin pieneen osaan niistä.

Itellä tänään ehkä dpo 11, eikä minkäänlaisia oireita, vastapainona muiden oireiluille :LOL:
 
Dpo 8, aamupissasta One Step-liuska negatiivinen.. :confused: Vuoto on nyt loppumassa eli sen kaks kokonaista päivää kesti. Ajattelin käydä pc-liuskoja ostamassa vielä niin saa iltapäivällä kokeilla niillä. Tuosta one stepistä ei oo mitään kokemusta aiemmin. Oireista sen verran että pää oli eilen ihan hirveen kipee koko illan. Liekö hormoneja nyt kehossa ja se saa päänkin kipeäksi. Toiveikas edelleen olen, eiköhän parin päivän sisään ala jo jotain näkyä :X3::love:
 
@lovecoco On joo, erittäin aikaista :whistle: Oon vaan niin kärsimätön!

@Nemi_K Mies ei halua meillä et kerrotaan kellekkään.. Parhaalle ja ainoalle ystävälle oon kertonut ja hänkin asuu toisella puolella Suomea. Siskolleni sanoin et aiotaan jättää ehkäisy pois mutta ei mitään sen tarkempaa. Vähän yksin tän asian kanssa on, varsinkin kun mun mieheni taas on niin kärsivällistä tyyppiä et se pitää mua aivan typeränä näiden oireideni ja testien tekemisten kanssa :ROFLMAO:
 
Onnea, @marrrsipaani !!! :love::love::love: On kyllä varmaan ovis ollut aiemmin. Mulla oli dpo 10 vielä nega ja tuollainen plussa vasta dpo 15. Toki ne on yksilöllisiä. :)

Niin ja oireista tosiaan sen verran, että mulla ei ennen plussaa ollut selkeitä oireita, vaikka tosi tarkasti kuulostelin itseäni. Vähän plussan jälkeen kipeyty rintarauhaset ja se sama jatkuu edelleen. Sattuu siis painaessa, mutta iho ei ole kipeä. Hampaiden harjaus alkoi aiheuttaa yökkimistä aikaisessa vaiheessa, mutta muuten ei ole pahoinvointia vielä. (Nyt 4+6.) Väsymystä ei ole. Alavatsassa on tuntemuksia pari kertaa päivässä, mutta ei voi kivuksi sanoa. Jatkuva nälkä oli myös varhaisimpia oireita ja lämpö on ollut pari kymmenystä normaalia korkeammalla dpo 12 lähtien.

Meillä plussakierto oli se, jossa lopetin ovistestit, lämmön mittailut ja kalenterin katsomisen. Seksiä harrastettiin todennäköisesti kolme päivää ennen ovista, päivä ennen ovista ja päivä oviksen jälkeen eli joka toinen päivä. En kuitenkaan usko, että raskautuminen johtui stressittömyydestä. Ennemmin kyse oli varmaankin sattumasta. :)

Onnea kaikille yritykseen! Se on pakko sanoa, että plussa tuli ihan puun takaa eli se voi olla mikä tahansa kierto kenelle vain. Toivottavasti pian kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Onnea @marrrsipaani !!! :love: Hieman kateellisena täällä olen. Vuoto nimittäin jatkuikin edelleen, nyt kolmatta päivää! Pelottaa että nämä nyt onkin sitten menkat :cry: Pitäisi alkaa vasta yli viikon päästä. Testit ei oo sanonut tänään mitään, oon tehnyt klo. 7 ja klo. 10, eri herkkyydellä olevat. En tiiä, nyt alkaa kyllä usko loppua kun tuo vuotokin jatkui.. Pitänee vielä lukea noista kiinnittymisvuodoista voiko ne olla tälläset. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Me ei olla kerrottu vielä yrityksestä mitään. Vanhemmilleni olen vähän vihjaillut, eli tietävät, että jossain vaiheessa on toivottavasti heillekin lapsenlapsia luvassa, mutta en kertonut, että yritys on käynnissä.

Syynä eniten varmaan se, että tuntuu, että tässä yrityksessä voi mennä kauankin. Sitten äiti alkaa sääliä ja surkutella, mitä inhoan. Etenkin kun itsellään on raskaus alkanut heti, kun vain alkoi yrittää eli pari viikkoa yrityksen alkamisen jälkeen on jo tehnyt plussatestin. On kova keksimään kaikista pikkuoireista ties minkäkinlaisia diagnooseja, joten luulen, että tässä olisi sama juttu ja se on tosi ärsyttävää.

Lisäksi vielä meillä on miehen kanssa toiveissa iso perhe (tai mikä nyt kenenkin mielestä on iso) ja en usko äitini pitävän siitä. Sekin varmaan tulisi kuitenkin puheeksi samalla. Mieluummin jättää puhumatta koko aiheesta.

Ärsyttää, kun joko en huomaa ovista/sitä ei tule tai sitten on taas pitkä kierto. Viimeksi ovulaatio oli vasta kp 37 (ainakin arvelen niin). Ollaan tässä kierrossa ihan kunnolla pupuiltu ja tuntuu ihan turhalta, jos ei ovulaatiota tulekaan. Toisaalta sen testaaminenkin tuntuu hankalalta, kun kierrot vaihtelee niin paljon.
 

Yhteistyössä