♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ajattelin aloittaa uuden aktiivisen ketjun kaikille ensimmäisestä lapsesta haaveilijoille. Tämä ketju on kaikenikäisille, haaveilijoille, kuumeilijoille, yrityksen aloittaneille, pitkään yrittäjille, luomuilijoille, lapsettomuushoidoissa oleville, tjottailijoille, oviksen tikuttajille, kaikki keinot käytössä-yrittäjille, ja mitä ikinä vaan voi keksii lisää. :) Eli kaikille meille jotka haaveilee esikoisesta. ♥

Ajatuksena olisi jakaa tuntemuksia siitä mitä mieleen tulee ensimmäistä lasta yrittäessä.

Esitelynä vielä tähän loppuun että itse olen 27-vuotias, mies 28-vuotias. Ehkäisykapseli poistettu 5/2015 ja ensimmäinen yrityskerta takana, ensimmäiset luomumenkat menossa, eli nyt kp3/n.kp30 ja yk2 meneillään. Itsellä yritys päällä 100-0 ja älytön vauvakuume, mies jahkailee vielä vähän (ilman kumia kuitenkin pääsääntöisesti), sanoo että olisi iloinen asia jos vauva tulisi, varsinaisesti ei ehkä vielä toivoisi vauvan ilmoittavan itsestään.... miehet... pahempia jahkailijoita kuin naiset, ainakin vauva-asioissa :unsure:

Haluaisitteko että alettais pitämään listaa?
 
Mä tulen myös tänne kirjottelemaan ja lukemaan! :)
Taustaa: Olen 22-vuotias ja mies 25v. Ehkäisy jätettiin pois marraskuussa 2014. Nyt menossa YK 8 ja kp 20/28. Ovis bongattiin ja hyödynnettiin ;) Esikoisesta haaveillaan. Nähtäväksi jää myös, auttaako tupakoinnin lopettaminen raskautumista meidän kohdalla jollain tavalla. Nyt siis eka savuton yrityskierto meneillään.
 
Mukana! Mie oon 24 täyttävä tyttönen, mies 26. Vauvakuume on aivan kauhian kova! Mekin alettiin yrittämään vauvaa siinä loka-marraskuussa. Eli onko se nyt sitten yk 8-9 menossa. Kp 26-28, nyt menossa kp 19. Viime viikolla ovista yritin bongailla, mutta tikut näytti viis peräkkäistä päivää positiivista (n) Entiiä miten se pitäs tulkita, mutta ainaki ne päivät hyödynnettiin :LOL:

Mulla on varmaan vuoden verran ollu enemmän ja vähemmän välivuotoja, joihin pari kuukautta sitten määrättiin terot, toivottavasti niistä ois apua. Mulla on ollu aina vähän semmonen olo, etten sais koskaan lapsia. Entiiä miksi tuntuu vaan siltä. Toivon kyllä sydämeni pohjasta että oisin väärässä. Tämä 9kk on jo piinaa. Voi niitä onnekkaita joilla tärppää jo pelkästä kosketuksesta :D

Toivottavasti emme viivy kauaa täällä ryhmässä;)
 
Hei. Olen 20v ja mies 22. Mulla on aika kova vauvakuume, mutta mies ei oikeen ole innostunut asiasta vielä :(. Oon tosiaan pyörinyt tuolla lievästi kuumeilevissa. Ja esikoista tietty haaveilen :love:. Meillä ei kuitenkaan oikeen ole ehkäisyä (hormonaalinen ei sovi ja kuparikierukan sivuvaikutukset oli aivan kammottavat :confused:)
. Ollaan käytetty keskeytettyä ja varmoja päiviä ;). Tietty sillon tällöin kortsu oviksen aikaan.

Nyt tässä kierrossa ovis oli viikon myöhässä, syytä en tiedä (n) (mullakin näytti plussaa viikon ovistestit) ja me taidettiin puuhailla samana yönä ku ovis oli keskeytetyllä :oops:. Ei menty loppuun asti, mutta lähellä oli. Nyt sit vähän jännäilen miten käy :rolleyes:.

Niin joo tosiaan nyt on kp 25/28
 
Viimeksi muokattu:
Mukana ollaan! Ikää pian 22-vuotta, miehellä 25, esikoisesta haaveillaan, samoin kuin koirasta tontista omakotitalosta.. onhan näitä. :D
Viimeisen pillerin nappasin tarkalleen tammikuun 12.päivä ja maaliskuussa varsinaisemmin alotettiin yrittämään. Kierrot huiteli alkuun pilllereitten jättämisen jälkeen 35/36 mutta nyt pari viimeisintä ollut 28, jospa se siihen tasottus. :) Toinen kierto ovistikkujen kanssa menossa, saappas nähä mitä tuleman pitää. Nyt kp12/28(?).

Toivotaan, että tämä ketju on meille jokaiselle hyvinkin lyhyt välipysähdys, ennen plussanneisiin siirtymistä. (y):barefoot:
 
Täällä kans ilmottautuu esikoisesta haaveileva kumpikin ollaan 25v. Yritys aloitettu 11/14 eli yk 8 tai 9. Itsellä vauvakuume ollut jo 5 vuotta:X3: mutta mies intoutui asiasta vasta viime marraskuussa. Ovistikut toista kiertoa käytössä ja tässä kierrossa aloitin gelee royalit. Kierto tällä hetkellä menossa 18/33 ovis pitäs olla tulevana pe. Vähän alkaa turhauttamaan jo tämä yritys (n)
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 1.7.2015)

Yritys päällä:
Paputoive 27v (mies 28v).............ya 6/2015, yk2​
Jembbba 22v (mies 25v)..............ya 11/2014, yk8
Toukokuinen 27v..........................ya 4/2015, yk3
nanja_ 24v (mies 26v)..................ya 10-11/2014, yk 8-9
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
ladygreen 24v (mies 25v)............yk1
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 8 tai 9

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]

Plussanneet:

Taustalla:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tanja12 ja nanja_
Päivitin listan. Onko riittävä noin että pelkkä yk? Ajattelin että ilmoitellaan punaisella kun tilanne muuttuu, niin päivitelen sitten listaa. Tanja12 laitoin sinut "varsinaista yritystä odottaviin kuumeilijoihin", toivottavasti saadaan sut sieltä plussanneisiin ;) niinku kaikki muutkin! :) Ja kiva että näin moni on jo ilmoittautunut mukaan.

Omasta tilanteesta vielä... Laitoin itseni kuitenkin tuonne yrittäjiin (viime kierrossa ainakin ehkäisy oli sen verran vähällä käytöllä etenkin oviksen aikaan), mutta keikautan Tanja12 seuraksi jos mies kovin alkaa jarrua painamaan ja pukee kumiukkoa ahkerammin päälle. Mies kokee ettei vielä ole varma onko valmis isäksi. :unsure: Kuitenkin asiasta pystytään keskustelmaan, haluaa lapsia kyllä, mutta ilmeisesti aika ei vielä ole ihan täysin kypsä. Ilmoittelen miten tässä kierrossa meidän ehkäisyasian käy, käytetäänkö kumia vai ei. Jotenkin minulla on sellainen olo että hän jopa toivoisi minun tulevan raskaaksi, ilman että hänen tarvitsee päättää haluaako aloittaa yrittämisen vai ei. En tiedä ymmärsittekö, en tiedä ymmärränkö ihan itsekään. :LOL: Sen verran mystisiä on nuo miehen toimet.:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: trady
Mukana ollaan. :) Meillä yritys on aloitettu tammikuun lopulla ja nyt on meneillään yk6. Minä olen 27v ja mies 26v. Ihan niin kuin huupelsonilla on mullakin vauvakuumetta ollut jo useamman vuoden.
Tää yritysaika on ollut mulle henkisesti aika raskasta. :unsure: Odotin ensin, kuin kuuta nousevaa, että aletaan yrittämään vauvaa ja luulin vauvakuumeen vähän rauhoittuvan, kun vauvalle on annettu mahdollisuus tulla. Mutta eipäs vaan, niin on kaikki pelot vaan nostaneet päätään ja varsinkin nyt, kun yritystä alkaa olla takana puolisen vuotta, tuntuu että päässä pyörii vähän väliä, et onko meissä joku vika, kun ei tärppää. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä aikoihin ennen tammikuuta eli sen puolesta kiertojenkaan ei pitäisi olla pillereiden takia sekaisin. Mulla on kierrot olleet aikalailla säännölliset ja oviksen monesti tunnistan. Nyt oon yrittänyt pitää vähän kesälomaa vauvakuumehössötyksestä, vippaskonsteista ja oireiden kyttäilystä, vaikka tätä sivua tuleekin silti lueskeltua. :rolleyes:

Toivotaan, että täällä tulisi pian plussia! :)
 
Mukana ollaan. :) Meillä yritys on aloitettu tammikuun lopulla ja nyt on meneillään yk6. Minä olen 27v ja mies 26v. Ihan niin kuin huupelsonilla on mullakin vauvakuumetta ollut jo useamman vuoden.
Tää yritysaika on ollut mulle henkisesti aika raskasta. :unsure: Odotin ensin, kuin kuuta nousevaa, että aletaan yrittämään vauvaa ja luulin vauvakuumeen vähän rauhoittuvan, kun vauvalle on annettu mahdollisuus tulla. Mutta eipäs vaan, niin on kaikki pelot vaan nostaneet päätään ja varsinkin nyt, kun yritystä alkaa olla takana puolisen vuotta, tuntuu että päässä pyörii vähän väliä, et onko meissä joku vika, kun ei tärppää. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä aikoihin ennen tammikuuta eli sen puolesta kiertojenkaan ei pitäisi olla pillereiden takia sekaisin. Mulla on kierrot olleet aikalailla säännölliset ja oviksen monesti tunnistan. Nyt oon yrittänyt pitää vähän kesälomaa vauvakuumehössötyksestä, vippaskonsteista ja oireiden kyttäilystä, vaikka tätä sivua tuleekin silti lueskeltua. :rolleyes:

Toivotaan, että täällä tulisi pian plussia! :)
Voi Mustikk4, kuulostaa niin tutulta! Meilläkään ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä varmaan viiteen vuoteen, mutta marraskuussa vasta alettiin yrittämään eli yk 8 menossa. Sitä on koko ajan semmonen olo ettei me varmasti saada lapsia ja meissä on vaasti jotakin vikaa.. kauhia pelko koko ajan :( toivottavasti olemme väärässä! Pitäis vissiin yrittää rentoutua ja olla ressaamatta.. helpommin sanottu kuin tehty :D
 
Tosi hyvä toi lista (y)

Paputoive toivotaan että sä et joutuis yrityksen odottajiin :). Miehet on kyllä kummallisia, niistä ei sit ota mitään selkoa :cautious:

Muakin on mietityttäny että onko jommassa kummassa jotain vikaa ku ei keskeytetyllä tuu "vahinkoa" :D. Kuitenkin sillon tällöin käyny pikku moka, että ollaan puuhailtu oviksen aikaan, pikkusen humaltuneena vielä :D...miehellä ennakointi voi olla sit vähän haasteellisempaa.

Mun miestä ahdistaa mun vauvapuheet, niin oon yrittäny olla puhumatta niistä. Ehkä se sit jossain vaiheessa lämpenis asialle :rolleyes:
 
nanja_ Sehän siinä onkin, että yritäppäs tässä nyt rentoutua, kun aikaa vaan kuluu eikä mitään tapahdu. :devil: :D Gynekin sanoi mulle viime marraskuussa, että meillä on hyvät mahdollisuudet, kun ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut hetkeen ja munasarjat saaneet toimia ihan normaalisti jo pitkään ennen yritystä. Sillon vielä ultrattiin ja kaikki oli kunnossa. Mutta ei siltikään mitään. :(
Mulle on tosin nyt kesällä tullut jo sellanen olo, että on ihan kyllästynyt tähän koko hommaan. Päätin, että pidän kesän vähän lomaa ja jos syksyllä vaikka menisi uudelleen gynelle käymään ja ollaan me miehen kanssa jo vähän puhuttu, et se menis antaan siemennestenäytteen myös..
Mutta oon myös ajatellut, etten halua et koko kesä menee sen takia pilalle, että mä vaan suren, kun ei vauvaa tule. Täytyy yrittää jotenkin pysyä positiivisena ja nauttia kesästä. :)
 
Mä olen käynyt yksityisellä. Täällä missä mä asun ei pääse kauheen helposti kunnallisella gynelle, mulle on sanottu aikanaan et ehkäisyasiatkin hoitaa ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri, kun olisin joskus gynelle halunnu mennä. Täytyykö sitten olla jotain ihan selvää vaivaa, mitä ei terveyskeskuslääkäri osaa hoitaa, jotta gynekologille pääsis. :confused:

Kurjaa ladygreen, että sulla on kierto alkanut heittää noin. Mulla on kierrot olleet yleensä 27-28 päivää, mutta joskus on lymmillään ollut 26 ja viime kierto oli 31 päivää. Oli jo ihan ehtinyt toivo heräämään, että nytkö meillä tärppäsi, mutta pettymys oli suuri, kun menkat sit alkoikin niin myöhässä. Ikinä ennen ei ollut noin pitkää kiertoa ollut.
 
Mustikk4, haluutko tohon listalle mukaan? laitanko yrittäjiin vai taustailemaan kun nyt kesän yrität lomailla yrittämisestä?

Meillä ainakin kunnan sivuilla lukee että lapsettomuustutkimukset voidaan aloittaa jos raskaus ei ole alkanut vuoden kuluessa ja on ollu säännölliset yhdynnät. Jos on pitkä kierto niin voihan sitä kysyä perhesuunnitteluneuvolasta että voisko munasarjojen tilannetta tarkastaa ultralla (PCO:n poissulkemiseks). Yksityisellähän kaikki tutkimukset varmasti onnistuu ilman aikarajoja, sieltä puolen voi varmaan saada jo ennen vuoden täyttymistä lähetteen kunnalliselle puolelle lapsettomuuspoliklinikalle, jos jotain häikkää löytyy.

Meillä vasta tosiaan eka kierto takana ehkäisyn lopetuksen jälkeen, niin en osaa täysin samaistua teidän tunteisiin huupelson, nanja_ ja Mustikk4. Voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu. *halit* ja toivon todella teille plussaonnea! (ja myös muillekin :))

Mitä omiin tuntemuksiin näin ensimmäisen yritykskierron jälkeen tulee niin seksi oli jännittävää ilman ehkäisyä ja teki mieli koko ajan. Tuntui muutenkin että olin uudelleen ihan rakastunut mieheeni. :love: Luulen että oma hormonitoiminta lähti hyrräämään eri tavalla luomukierrossa kuin ehkäisykapselin aikaan. Koko kierron ajan oli mitä ihmeellisempiä tuntemuksia ja kuvittelin olevani raskaana ja tein testejäkin. :whistle: Sitten kun kuukautiset alkoi olin tietysti hieman pettynyt, ihmeissäni omiin vahvoihin tuntemuksiini ja ylitulkintaan, mutta toisaalta iloinen että kierto oli heti ehkäisyn jälkeen normaali.

Meillä yritysasiasta on keskusteltu uudelleen hyvässä hengessä. Mies ei tiedä itsekään haluaako vauvan nyt vai vähän myöhemmin. Jäi miettimään asioita. Raukka luulee että kun yritys aloitetaan (minusta se on jo aloitettu :giggle:) niin vauva seuraavana päivänä loikkaa syliin ja isälliset tehtävät alkavat samointein.:ROFLMAO:
 
Samaistun noihin pelkoihin! Itkin siskolle jo ennen yrityksen alottamista, että entäs jos me ei ikinä saada lapsia, että en voi uskoo että semmonen onni kohtais meitä!:cry: (No nyt kyllä kuulosti vähintään sille, että meille ei oo ikinä tapahtunut mitään hyvää.. ). Sitten oli vielä semmonen harhakuva, että kyllä ne heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen tulee, no ei tullut. Mitenkä se voikin joillekkin tupsahtaa syliin tuosta vaan? En ymmärrä.
Muuten, onko muilla minkälaisia vippaskonsteja käytössä? :)
 
Paputoive ihan samat tunnelmat oli täällä, kun jätettiin ehkäisy pois. E-pillerit lopetin viime keväänä alapään kiputilojen ogelmien takia ja vauvasta ruvettiin puhumaan tämän vuoden tammikuussa. Yritys aloitettiin kuitenkin vasta huhtikuussa. Oli todella vapauttavaa, kun ei tarvinnut enää stressata ehkäisystä! Tuntui, että kaikki estot omalta kohdalta katosi ja nyt on vain voinut nauttia lemmiskelystä. Musta on tullut aivan uusi nainen tämän myötä ;)

Juu ja kahdella ekalla yrityskerralla oon ollut ihan varma, että oon raskautunut.... mutta mua taisikin vaivata harmiton kysta. Nyt sellaiset oireet (vessassa ravaaminen ja paineen tunne alavatsalla) ovat kadonneet. Tosin... viime kierrossa sain yhden vaaleanpunaisen haamun, joka ei kuitenkaan vahvistunut. Ehkä se oli hipaisu :love:

Vippaskonsteja en oo vielä käyttänyt, mutta foolihappoja popsin. Jotkut ovat kaiketi juoneet hieman punaviiniä alkion kiinnittymisen tueksi. Tietääkö joku, miksi greippimehua juodaan?
 
Minäkin kittasin tuota greippimehua keväällä, mutta sitten tuli stoppi. Pitänee aloittaa uudelleen jos tämä tästä ei ala muuttumaan.. :D
Hei hyvät kanssa kuumeilijat, oon ihan onneton noitten testien kanssa. Nyt pitäis olla menossa kp13 ja testasin just ovista. Eilinen viiva oli selkeesti tummempi kun tänään, whyy? :cry: Ei kuitenkaan siis niin tumma, että selkee ovis ois ollu enkä sitä oottanutkaan, vaan miksi se on vaalennu? Onko se normaalia? Terkuin epätoivonen..:confused:
 
Henttis oisko niin, että testitikuissa voi laatu vaihdella? Voi sulla olla vain normaali ovuloimaton kiertokin. Onko sulla mahis laittaa kuvia testeistä tänne? Itselläni menossa kp 11 ja oon testaillut kans ovista ja saman vahvuista haaleaa viivaa vielä antaa. Oletan, että mulla ovis olis vasta la tai su.
 
Mulla on käytössä foolihapot ja homeopaattisia.. Yks ystävä ehdotti niitä, kun ainakin hänen kohdallaan oli auttanu raskautumista. Mulla noi on ollu aktiivisessa käytössä nyt vaan kahden oviksen ajan. Kyllä ne mun mielestä mahdollisesti vahvistaa ovista jollain tavalla? Muita kikkoja en vielä ole kokeillut :)
 
Ladygreen kerro sit mitä sanoivat sieltä kunnalliselta puolelta vai saitko ees kiinni? Laitanko sulle tohon listaan ya 5 vai 6/2015?

Mulla käytössä vaan foolihappo, kun sitä suositellaan jo yrityksen aikana syömään. Muuten oon yrittäny jäädä yhdynnän jälkeen vähä pötköttelemään enkä oo ihan suoraan ampassu vessaan valuttelemaan simppoja pönttöön ja pesulle, mut aika nopeesti mies patistelee minuu vessareissulle kun vähän vielä arkailee tämän yrityksen suhteen.

Tanja12 sinuna en murehtisi siitä onko teissä vikaa vielä tuossa vaiheessa. Aika monet käyttää keskeytettyä yhdyntää/varmoja päiviä vuosikausia ehkäisynä ja se toimii. Toki oma kiertonsa pitää tuntea ja miehen osattava keskeyttää. Ja onhan niistä touhutipostakin raskaaksi tultu. Että ei se 100-varma ehkäisynä ole, mutta kyllä se raskaaksitulemista vaikeuttaa, ihan kuin se ei vaikeaa jo muutenkin olisi. Oletteko muuten puhuneet miehen kanssa siitä mitä jos tulisitkin raskaaksi?
 
Nanja_ ja mustikk4 kauheat pelot täälläkin on voiko ikinä lapsia saadakkaan.. äiti ja sisko ovat tulleet vahingossa raskaaksi pelkästä vauva ajatuksesta nutta itelle ei ees suurimmasta toiveesta :( aivan kauheeta tämä aika. E-pillerit lopetin 6/14 kauhean masennuksen vuoksi mikä helpottikin heti ja kaikki oireet hävis. Mutta on sitä pillereiden aikaanki itketty miksei vahinkoa tapahdu niinkuin muille.
Täällähän poppakonstit on otettu käyttöön gelee royal eli kuningatarmehiläisen hunaja ja raskausajan vitamiinit.
Kovasti plussatuulia kaikille eiköhän se vauva ilmoittele tulostaan toivottavasti pikaisesti:love:
 
  • Tykkää
Reactions: nanja_
Onpa täällä vaan tullu päivän aikana kivasti juttua :) Mie oon tähän mennessä käyny yksityisellä gynellä. Kunnalliseen mennee tällä perällä niin kauaa päästä. Viimeksi kävin abouttirallaa pari kuukautta sitten, määräsi primotultit kolmeksi kuuakudeksi välivuotojen vähentämiseksi. Niitä oon nyt sitten popsinu kaks kuukautta ja toivonu että niistä ois jottain apua tämän raskautumisen suhteen,,, vielä tuloksetta :( kehotti se gyne että kävisin tässä joskus kp 12 taas siellä niin katottas onko ovista edes tulossa. jos nyt menkat alakaaki niin soitan sinne kyllä heti!

Yks päivä tuli äitin kanssa puhetta, että kauan sillä on menny meijän viiden lapsen saamisen yrittämisessä... ollaan tultu kuulemma kaikki heti ja yks ihan yllärinä. Miksi tämä on ittellä sitten näin hankalaa :(

Niin ja itte oon kans sitä greippimehua ryystäny. Pittääpä kokkeilla seuraavaksi sitä foolihappoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikk4

Yhteistyössä