♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Onpas täällä ollut ikäviä uutisia parina päivänä :cry: toivottavasti jostain onnistutaan kaivamaan se hyvä mieli takaisin. Inhottavia kun tilanteet kestää niin kauan. Muistakaa että olette äärimmäisen vahvoja ja luottamusta itseensä ei saa menettää. Kun aika taas on, nokka kohti menosuuntaa!

Ehkä positiivisella mielelle laittaa tämän aamuinen positiivinen raskaustesti :giggle: tänään 34/28. Ja uskallan varmaan jo merkitä itseni yk2 positiiviseksi. Tästä se sitten lähtee pikku hiljaa ja toivotaan että pikkuinen pysyy mukana. :p

• Tykkää
Reactions: atvk87
Voi ei, paljon ikäviä uutisia täällä :( Jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille! Toivottavasti plussatuuli puhaltaa taas pian :)

Tervetuloa @Bambinen! Kiva, että täällä on muitakin, joilla ei yritys ole ihan vielä ajankohtainen :D Meillä on suunnitelmissa aloittaa yritys keväällä, mutta kuumeilen täällä näin etukäteen, kun lähipiirissäni ei tällä hetkellä ole muita kuumeilijoita, joiden kanssa jakaa ajatuksia :)

Onnittelut @Ann33! Ihanaa, että teillä tärppäsi nopeasti. Toivottavasti jatkotkin menee hyvin! :) Muistelen, että kerroit syöneesi pillereitä n. 10 vuotta. Minulla on sama tilanne ja olen hieman jännittänyt ja panikoinut, vaikuttaako niin pitkä käyttö jotenkin siihen, ettei kroppa lähtisikään toimimaan normaalisti, kun pillerit lopettaa. Teidän nopea tärppi siis antaa vähän toivoa ja uskoa siihen, että asiat voi myös sujua nopeasti, vaikka pillereitä olisikin takana 10 vuotta :D

Täällä kuumeilu on paikoitellen jo todella kovaa. Onneksi on kohta joulu ja uusivuosi, niin saa vähän muuta tekemistä ja ajateltavaa :D Tammikuussa sitten gynelle ja helmikuun alussa viimeiset pillerit. Kunpa aika menisi nopeasti :D

@Önnö muistelet oikein. Jospa tästä olisi toivon hiventä niille että kyllä se kroppa toimii vaikka pillereitä on kauan syönyt. Olen välillä lopettanut muutamaksi kuukaudeksi ja kuukautiset ovat alkanee tällöin normaalisti. Uskoin tähän että nytkin käy niin, vaikka toisaalta pelko koko ajan että joutuu odottamaan toooosi kauan. Olen kuullut että omaa kohtaloa voi hieman arvailla, miten lähisukulaiselle on mennyt. Tässä kohtaa pitää myös paikkansa sillä sisarukseni ovat saaneet todella nopeasti tärpin.

Voi kun tulisi tässäkin ryhmässä paljon plussatuulia <3

Viimeksi muokattu:
@Önnö muistelet oikein. Jospa tästä olisi toivon hiventä niille että kyllä se kroppa toimii vaikka pillereitä on kauan syönyt. Olen välillä lopettanut muutamaksi kuukaudeksi ja kuukautiset ovat alkanee tällöin normaalisti. Uskoin tähän että nytkin käy niin, vaikka toisaalta pelko koko ajan että joutuu odottamaan toooosi kauan. Olen kuullut että omaa kohtaloa voi hieman arvailla, miten lähisukulaiselle on mennyt. Tässä kohtaa pitää myös paikkansa sillä sisarukseni ovat saaneet todella nopeasti tärpin.

Voi kun tulisi tässäkin tyhmässä paljon plussatuulia <3
@Ann33, lähisukulaisia, joihin verrata, ei ihan hirveästi ole, joten ei päästä hirveästi arvailemaan, vaan joudutaan jännittämään loppuun asti :D Sisaruksia minulla ei ole kuin yksi veli, eikä hänellä ole vielä lapsia. Äidilläni tärppäsi kuulemma todella pian, joten se onneksi lupailisi hyvää. Äiti oli kuitenkin parisen vuotta nuorempi kuin minä, kun yritys alkaa, eikä hän myöskään ollut syönyt pillereitä yhtä kauan, joten vaikea sanoa, miten vertailukelpoinen se tärppiaikataulu on :D

Miehen vanhemmilla taas kesti, ehtivät jo käydä tutkimuksissakin, mutta saivat lopulta kuitenkin luomusti lapset. Välillä vähän ahdistaa tuo miehen vanhempien pitkä yrittäminen ja on joskus tullut mietittyä, voiko miehellä olla jotain sellaista, että meilläkin kestää sitten kauan. Ollaan puhuttu tuosta huolesta ja on se miestäkin hieman mietityttänyt välillä, mutta pitää nyt vaan ottaa rennosti, kuumeilla ja haaveilla rauhassa ja murehtia vasta sitten, jos ongelmia joskus ilmenee :)

@Ann33, lähisukulaisia, joihin verrata, ei ihan hirveästi ole, joten ei päästä hirveästi arvailemaan, vaan joudutaan jännittämään loppuun asti :D Sisaruksia minulla ei ole kuin yksi veli, eikä hänellä ole vielä lapsia. Äidilläni tärppäsi kuulemma todella pian, joten se onneksi lupailisi hyvää. Äiti oli kuitenkin parisen vuotta nuorempi kuin minä, kun yritys alkaa, eikä hän myöskään ollut syönyt pillereitä yhtä kauan, joten vaikea sanoa, miten vertailukelpoinen se tärppiaikataulu on :D

Miehen vanhemmilla taas kesti, ehtivät jo käydä tutkimuksissakin, mutta saivat lopulta kuitenkin luomusti lapset. Välillä vähän ahdistaa tuo miehen vanhempien pitkä yrittäminen ja on joskus tullut mietittyä, voiko miehellä olla jotain sellaista, että meilläkin kestää sitten kauan. Ollaan puhuttu tuosta huolesta ja on se miestäkin hieman mietityttänyt välillä, mutta pitää nyt vaan ottaa rennosti, kuumeilla ja haaveilla rauhassa ja murehtia vasta sitten, jos ongelmia joskus ilmenee :)
Eihän nuo suoraan mitään kerro, mutta hyvä juttu jos äidillä tosiaan on tullut nopeasti tärppi. Hienoa, jos pystytte juttelemaan näistä asioista etukäteen. Se on hirmu tärkeää. Luulen että akuutin hetken tullen mieliala on aika impulsiivinen. Jos asioita on edes vähän pohdittu etukäteen, se voi hankalaa tilannetta edes pienen verran helpottaa. Tai itse olen ainakin näin pohtinut, ja tottakai kaikki tekee miten itse parhaaksi näkee :)

Eihän nuo suoraan mitään kerro, mutta hyvä juttu jos äidillä tosiaan on tullut nopeasti tärppi. Hienoa, jos pystytte juttelemaan näistä asioista etukäteen. Se on hirmu tärkeää. Luulen että akuutin hetken tullen mieliala on aika impulsiivinen. Jos asioita on edes vähän pohdittu etukäteen, se voi hankalaa tilannetta edes pienen verran helpottaa. Tai itse olen ainakin näin pohtinut, ja tottakai kaikki tekee miten itse parhaaksi näkee :)
@Ann33, jep, olen kyllä ollut tosi kiitollinen, että miehen kanssa on pystytty kaikista tällaisista puhumaan. Varmasti auttaa myös sitten, jos ongelmia ilmenee, että niistä on jo keskusteltu melko kattavasti etukäteen.

Ollaan myös paljon puhuttu kasvatuksesta ja arvoista, koska tullaan joiltain osin melko erilaisista perheistä. Ollaan onneksi löydetty yhteisymmärrys ja se “meidän tapa” ajatella ja toimia ja ollaan myös keskusteltu siitä, että tulevien isovanhempien kanssa täytyy hyvissä ajoin käydä hieman keskusteluita siitä, mitkä on asioita, joita halutaan siirtää myös meidän lapsille ja mitkä niitä, joita ei haluta :D Molempien perheistä ollaan onnistuttu mun mielestä poimimaan ne parhaat palat, mutta täytyy sitten joskus vielä pitää huolta, että isovanhemmatkin ymmärtää sen :D

@Ann33 paljon onnea!! :love:

Ja toi kohtalun arvailu on aika totta tai antaa vähän suuntaa yleensä tai näin haluan uskoa (samaan tyyliin kuin se, että kaksosia suvussa). Mun porukoilla tärppi kävi n. puolen vuoden jälkeen meidän molempien lasten kohdalla ja ilman kummempia yrittämisiä, eli jätetty vain ehkäisy pois. Ja äitini oli kumminkin jo 35v ja 37v. Ei olla miehen kanssa keskusteltu asiasta, ei ole tullut mieleen. Miehelläni kumminkin 3 sisarusta pienillä ikäeroilla.

@Önnö ihanaa, että ootte saaneeet toimimaan noin!:)

@marrrsipaani Joo, onneksi ollaan miehen kanssa oltu alusta asti hyvin keskustelevia ja analyyttisiä ihmisiä ja ollaan yhdessä pohdittu kaikennäköistä :) Mistään megasuurista eroista ei nyt toki ole kyse ja miehen kanssa ollaan oltu hyvin samoilla linjoilla alusta alkaen. Lähinnä jännittää, miten vanhemmat joihinkin asioihin suhtautuu.

Liikaa nyt paljastamatta, tilannetta ehkä parhaiten kuvaa se, että vanhempamme ovat keskenään hyvin eri "sosiaaliluokista". Ei ehkä perinteisin mittarein (koulutus, yms.), mutta maailmankuvaltaan, käytökseltään, harrastuksiltaan ja pyrkimyksiltään. Me olemme miehen kanssa nyt tässä 10 vuoden aikana nähneet molemmissa "luokissa" hyvät ja huonot puolensa ja valinneet ne hyvät molemmista :D Vanhemmat ehkä vain elävät hieman sokeasti siinä omassa kuplassaan, eivätkä välttämättä näe niin huonoina niitä asioita, joita me näemme, joten puolin ja toisin voi keskusteltavaa riittää, kunhan lapsiasiat tästä ajankohtaistuvat :)

• Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Möörtsi Joo samoissa mennään, eli dpo 5 :) Aattelin testata silloin jouluaattona.
Kerro sitten, mitä näytti, mutta muosta, että vielä on kovin aikaiset päivät. (y)

Täällä kipuilee alavatsa ja rinnat hieman kipeät. Ja pissattaa _koko ajan_. Ehkä kuvittelen, ehkä en. Viikko pitää vielä jaksaa. :LOL:

@marrrsipaani Joo, ihan sillä ajatuksella mennään et ei petytä vaikka negaa vielä näyttäiskin. :) Mullaki oli eka ajatuksena testata vasta 23.12, mutta ei millään malta ja mä oon ajatellut kyllä tuhlata testeihin. ;) Täälläkin vaikka ja mitä oireita, joka päivä oon ylös kirjottanut. :eek:

Täällä oli flon mukaan ovulaatio viime perjantaina, mutta ei mitään hajua oliko sillon ku tässä on kaikki ajatukset siinä, että ehtii rempata uuden kämpän ja muuttaa tän kuun aikana :ROFLMAO:

Jos oli perjantaina niin dpo8 nyt. Meidän jokapäiväinen seksikin on vähenteny pariin kertaan viikossa niin elättelen toivoa, että tärppi tulee nyt kun sitä vähiten yrittää. Testaan 23. päivä, jos sais laittaa miehen joulukalenteriluukkuun positiivisen raskaustestin. Tai sitten laitan sen negatiivisen :LOL:

Sovittiin kuitenkin, että ens vuoden alussa heti mies menee spermatesteihin niin saa tätä asiaa eteenpäin (y)

Hei mulle tuli mieleen vielä sellainen asia, mikä itseäni yrittäessä kiinnosti ehkä kaikista eniten: raskausoireet ennen plussaa. Kirjoitanpa ne tänne ylös, jos muitakin kiinnostaa ja tietty myös sitä varten, että itseäänkin saa vielä muistutella näistä.

Mulla ei tullut mitään sellaisia oireita, joita odotin tai kyttäsin aiemmin. Ei tullut pahoinvointia tms. Hämmentävin oire oli hengästyminen. En esim. pystynyt lukemaan ääneen ilman, että happi meinasi loppua! Loput oireet olikin sitten eritepainotteisia: pieretti ihan sikana (ah seksikästä), vatsa oli kovana (mulla usein päinvastainen ongelma) ja sai juosta pissalla. Lisäksi mulla raskausoire oli se, että tissit ei kipeytyneetkään lähes viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamista, kuten normaalissa kierrossa käy. Ne kipeytyi vasta kp 28/30.

Siinäpä mun oireet ennen plussaa (dpo11) (y)

Onnea plussasta @Ann33! :love::love:

Mun tuossa keskenmenneessä raskaudessa tissit kipeytyi kamalasti, mutta vasta just vähän ennen plussaa (jonka tein dpo 13). Ja mulla siis ei ollut tissikipuja tai arkuutta menkoissa koskaan, joten osasin siitä vähän arvata ;) Mutta kannattaa ehkä ihan rauhassa vielä malttaa niiden oirepiinailujen kanssa kunnes oviksesta on vähän enemmän kulunut aikaa :)

Jännitän täällä teidän puolesta! (y)

Ensiksi huomasin oireina turvotuksen, ilmavaivat (vaikka syönyt normaaliin tapaan), noustessa sohvalta tai öisin kääntyessä piti tehdä rauhassa ettei tule kramppien vatsaan (sattuu pirusti!), mahan nippailua. Kuukautisten lähentyessä alkoivat vatsakivut kuten kuukautistentapaan normaalisti, mutta sitten ne vaan jatkui ja jatkui viikon putkeen. 28/28 rinnat kipeytyivät selvemmin. Ovat ennen kuukautisia olleet arat, joten sen varaan en laskenut. Tänä päivänä aristaa niin paljon, että halaaminenkin sattuu :D

Mutta kaikkia noita oireita mulla oli myös ensimmäisellä kierrolla, joten kyllä mieli osaa tehdä tepposia. Sen takia en uskaltanut uskoa positiiviseen kuin kuukautisten ollessa myöhässä muutaman päivän. Sanoin miehelle että joko olen tulossa hulluksi tai sitten on oikeasti positiivista tiedossa :)

@tilliina @syystyttö @Ann33 kiitos oirekatsauksesta! Noita oonkin tässä ketjussa kaipaillutkin plussanneilta. Niin paljon kuitenkin porukka mahdollisia oireita miettii piinapäivillään. Tommoinen pieni kooste plussauksen jälkeen on niin kivan selkee :).

Pitäsköhän olla onnellinen, kun luultavasti dpo 10, eikä rintoja oo aristanut ollenkaan? :ROFLMAO:. Dposta nyt ei oo varmuutta, mutta jos mennään samalla aikataululla kuin edellisessä kierrossa, niin ois tuo dpo 10

Ja @Möörtsi pieni vuoto noilla päivillä kuulostaa lupaavalta (y)

• Tykkää
Reactions: tilliina
Tässä vielä listana mun oireet ennen plussaa (kopioin tuolta toisesta ketjusta). Jos kiinnostaa :)Toki nämä on yksilöllisiä! Ja tosiaan muistin päivät väärin, dpo 13 tein negan ja dpo 15 plussan.

Dpo 1-6 Ei mainittavia oireita.
Dpo 7 Parin pisaran verran vaaleanpunaista vuotoa.
Dpo 8 Huomaan hiusten rasvoittuvan nopeasti, ja käyn päivittäin suihkussa.
Dpo 9 VV runsasta.
Dpo 10 Rusehtavaa vuotoa vähän päivällä. Yöllä vessakäynnillä vähän punaista vuotoa, joka kuitenkin loppuu saman tien. Väsyttää hullun lailla, nukun pitkät torkut.
Dpo 11 Todella arat rinnat. Väsyttää ja kova nälkä ja jano. Paleltaa vähän. Alaselkäkipuja.
Dpo 12 Rintoja aristaa yhä enemmän, vaikea jopa nukkua kyljellä. Vaikuttavat vähän turvonneilta. Aamupalalla huono olo ja jugurtti saa yökkäilemään. Lämpö 36,5.
Dpo 13 Aamulla testattu nega (rfsu:n testi). Lämpö 36,8 ja rintojen arkuus jatkuu.
Dpo 14 Tissit arat vieläkin. Vähänhuonovointinen olo aamulla. Kova nälkä koko ajan!
Dpo 15 Testiin plussa (pregcheck-testi).

Yhteistyössä