Esikoisesta haaveilevat <3<3<3

Kyl mä luulen et meillä kans liinaillaan. Ja varmaan reppukin ostetaan. Kun tuo mun siippa tykkää sienestää ja käydä muutenkin mettässä paljon ja ihan varmana haluis ottaa pikkuisen mukaan reissuilleen. :) Ja varmaan muutamilla festareilla käydään niin sielläkin bebe kulkis repussa hyvin mukana.

Kestovaipoista aattelin et otan aluks sit muutaman, myös kerttiksiä. Sit kun se arki lähtee rullaamaan niin voi ehkä siirtyä kokonaan kestoiluun. Sitä kun on niin vaikea sanoa et miten menee ne ekat kuukaudet vauvan kanssa... =)

Kunhan sellaisen saisi ensin... ;)
 
kantoliina tulee meillekkin :)
ajattelin kokeilla attachment parenting systeemiä tai ainakin soveltaa. se perustuu siihen että raskausaika on 18 kk. ekat 9 kk vauva on tietenkin masussa ja toiset se on ulkopuolella. eli kantoliinassa mahdollisimman lähellä äitiä. tässä vaiheessa mä oon yllä erimielktä, miksei lapsi vois muka olla isiäki lähellä?! niih!

btw mua seuraavaks raskautuneeks veikanneet voivat laittaa pelimerkkinsä toiseen hevoseen. täälä ollaan kuivina ku saharassa istuneena... ei mitään oireita mitä ei muutenkin ois joka kuukausi...
paitsi taas ihan armoton masennus! jotkut ajatukset säikäyttää... :ashamed:
 
hihii, festarivauva :) meillä tuskin mies suostuisi reppua kantaa, sen luonteen tietäen... tai ehkä pikkuneiti/herra sais miehenki heltyy siihen =)

joo mäki meinasin et alussa niitä kertiksiä. arki on muutenki varmaan melko opettelua siinä ni yritä sit kestojen kanssa toimia oikein ettei haise... ei mitään ylimääräistä..

en oo kyl kuullukaan vessaviestinnästä? onks se "uus" juttu?
 
Huoh. toivetta elättelen, et menkat alkais heti renkaan poiston jälkeen..ja et kaik alkais meneen normaalisti. U know :LOL: Oon heti kauhee ahne! Mutta empä tästä naisen kropasta oikeen tie kuinka viisas se on ;) Tajuuko laittaa menkkaa kehiin ja alottaa kaiken "alusta" =) Toivetta elättelen et ennen jouluu nappais. Mut sit on kumminkin pelko, oon niin lihava, ylipainoa 20kg, mut hiljalleen kyllä tippumassa! Saanu jo painoa lähemmäs 80kg eikä sitä 90kg! Eikös se lihavuus pakkaa vähän vaikuttaan naisen toimintoihin? Täytyy varmaan lohduttautua sitten sillä ku oon vie niin kakara :LOL:
 

TIISTAI 10.6.2008


Laala...................... kp 124/??..................................yk 1

Ouska......................kp 84/35...................................yk 3

susanna85..............kp 69/28...................................yk 2

Stella82...................kp 57/30-32.............................yk 9
apsu.........................kp 55/35...................................yk 2

Duffy.......................kp 48/?? .................................yk 2

JJ-t.......................... kp 31/30-33................................yk4
mami-ehdokas.........kp 30/28-30................................yk 5

Kat...........................kp 29/35......................................yk1
tiger75.....................kp 27/27-29................................yk 11
Jouskari-82............. kp 26/28......................................yk9
Veiled87..................kp 25/28-29.................................yk 4
Siniviuhka............... kp 25/27-29.................................yk 4
Rva B.......................kp 23/33......................................yk14
Tuulia85.................. kp 23/33......................................yk 6
mulmul.................... kp 23/27-30...............yk 10(palstatauolla)
nibbler.................... kp 22/28.........................................?
outsa5.....................kp 21/33........................................yk 4
Emiliana.................. kp 21/28-33..................................yk 3
Kride........................kp 20/20-30..................................yk 3
TinyAngel.................kp 20/29-30..................................yk 3

Suunnistaja.............kp 18/26-28..................................yk 3
Mersey.....................kp 18/30.......................................yk 4
Minnie-.....................kp 17/31-33..................................yk 2
tyty86......................kp 16/30-35..................................yk 4
Kauris-82.................kp 14/28-35..................................yk 3
Veena......................kp 14/24-28..................................yk 13
johanna83...............kp 14/32-40..................................yk 3
Nanniina..................kp 14/32-36..................................yk 9
HaLPe......................kp 13/24-25..................................yk 4
Lumikeiju.................kp 12/28- ....................................yk 2
Santtuli....................kp 12/27......................................yk 3
Kuumeilija............... kp 12/26-35.................................yk 5
xAnnax....................kp 11/ 28-31 ...............................yk 7
Daadeli...................kp 10/27-31..................................yk 3

Humu82..................kp 8/27-33..................................yk 3
della....................... kp 6/ ??......................yk 8(palstatauolla)
ElinaMaria..............kp 5/28.......................................yk 5
miracle....................kp 4/32-36.........................yk 3 (km04/08)
Talvis.......................kp 3/30-31(-46).......................yk 3
kiharapää............... kp 3/32-35(-43).......................yk 10
Arabel......................kp 3/25....................................yk 14
Citilda......................kp 3/27-28................................yk 4
EllaMaaria...............kp?/??.......................................yk1
Zoe-F......................kp?/??.......................................yk1

keskiarvo:
[color]
HAAMUJENGI:
[color]

Diodium
vinka.......................Kuumeilee!!
Alisa84....................Kuumeilee, yritys alkaa piakkoin
Emppa.....................Odotamme pikaista paluuta!
mimmukka81..........Palailee kesällä!
Pantalaimon............Taustailee ja toivottavasti palaa asiaan kesän jälkeen
Piglet...................... Taustailee, käy silloin tällöin kp 22/27-
Miragle88...............Yritys alkaa piakkoin
Linna
Louvre.....................Palstatauolla
Simppu82.................Palstatauolla, tjoittailee
[color]



miisa84........................yk 2
Marimint81...................yk 1
mouku80......................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine......................yk 6
Puliina..........................yk 5
Sydänkäpynen.............yk 3
ronja78........................yk 3
EAK ..............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave .........yk 3
henni82 .......................yk ?
Fairytale84..................yk 4
Tinii..............................yk n 1v.
koiramamma................yk 1
Nauruprinsessa...........yk 1
Mayah..........................yk 1
Cora85.........................yk 2
Cristiina.......................yk 7
Novelle78....................yk 14
siniapila ......................yk 3
sanni30........................yk 4
memmy........................yk 3
LEP...............................yk 3
DaylightDancer............yk 2.......35/27
vauvahaaveita.............yk 5......28/27-30
jive-.............................yk?
Juli05...........................yk 9
kaisukka81..................yk 6.......44/38
toiveilija82....................yk 9.....36/34-42
Sirpula..........................yk 9.....32/34-71
inkaliina-83..................yk 3..... 48/28-31
Haidi84.........................yk 7.... 34/28-29
Charmophis................yk 2.........39/35-38
Niiskunena-78........... yk2......... 30/28

kesk.arvo =

 
ollos hyvät arvon neitokaiset :) päivän lista!

oh..onpas kyllä miellyttävää tsiigailla tuosta listasta, et niin ne vaan omat kp:t vetelee viimeisiään..toisaalta harmittaa se, että tietää milloin menkkojen pitäs alkaa niin ei ainakaan vahingossakaan jää huomaamatta jos eivät alakkaan :D
 
Chamorphis
Päivää kaikille! :wave: Ajattelin tulla vaihteeksi tälläkin puolella käymään.... Toi kantoliina on ollu täälläkin mielessä. Ja samoin noi kestovaipat. Mähän nyt tietty oon käyny kattoos kelan sivuilla hätäinen kun oon noita etuja sun muita niin siellä oli kuvitettuna toi äitiyspakkaus. Siinä paketis näyttää tulevan kestovaippa niin saa mukavasti tuntumaa siihen jos sitte ostais niitä lisää. Muutenki aika ihkuja vaatteita. Jakavat ens vuoden kevääseen asti sitä, että plussatuulia kaikille notta ehditte mukaan siihen jakoon... +++++++++++++ :whistle: :D
Kivasti menee koko päivä perseelleen yksien verikokeiden takia. En tiettykään saanu syödä ennen verikokeita ja tietty sitten laatta lensi niin rakkaasti ja nyt yrjöttää koko ajan ja pitäs siivota! :headwall: :kieh:
 
ihan fiksuu juttuu!! mut en tosiaan oo ennen kuullu vessaviestinnästä... aika hyvä artikkeli löyty aiheesta, et enempi se on asenteest kii ku viitseliäisyydestä... mua hiukan jännittäis miten kylässä käydessä onnistuisi "hei, meiän muksu pissii lavuaariin, kai sopii?" moni vierastais... mut kypsyttelen asiaa, ois kiva ainaki kokeilla :) jos vaaville tulee samanlaine herkkäa atooppinen iho ni vaipat ei oo kivoja...
 
mä ainaski aattelin kokeilla vaippojen kans tota vessaviestintää. Eli niin paljon ko mahollist ni yrittää ilman vaippaa ja sit kylässä vaipan kanssa ja sillonkii jos huomaa et on pissahätä ni meen sit pissattaan sitä ku voihan sen antaa sit lavuaariin pissiä tai pönttöön ku tukee vain oikeella tavalla :) Eikä mul oo juuri semmosia läheisiä jotka aattelisin olevan semmosta vastaan, ku eihä niide tarvi tulla mukaan kahtoon :D Menee vaa vessaan ja sanoo et taitaa lapsella olla hätä, et ootas mie varmistan ja sit menee ja sannoo psss psss ja kahtelee tulleeko mittää :)
 
se on kyl tosi et sitte ku ei oo vaippaa ni se kusi lentää... :D muistan pikkusiskosta ku oon sitä 6v vanhempi et monesti oli iskä märkä ku meni hoitopöydälle sählää. :)

tuol ei mainittu sitä kakattamista vvv:ssä? pönttöö ilmeisesti?
 
:wave: haippa taas, täällä on sauna-festeiltä selvitty! Kyllä oli lystii :D Muistona siitä punottava olkapää jonka aurinko polttanut ja toisessa polvessa ruhje :LOL:
Kyllä kuulkaas unohtui raskautuminen viikonloppuna, oli niin kivaa :D

Onnea niiskunenälle plussan johdosta!! :flower:

(.) Tissit turpeet ja kipeät, tänään polttelua alamahassa, eli taitaa se tätsy tulla kohta. Ei muuta kuin positiivisin mielin kesän ollessa päällä, aletaan sit syksyllä työstään kunnolla plussaa ;)
 
Toi on aikas mielenkiintoinen tuo vvv :) *minäki täällä oman korteni kekoon kannan* kummitytöllä käyttäävät kestovaippoja ja mamma sano ainaski että kyllä sillä huomattavia summia säästää. ajattelin itsekkin kokeilla.

).( menkkamaisia nippailuja masussa, eilen oikealla puolella ja tänään keskellä, ehdin jo toivomaan että josko touhutipoissa olis ollu simppoja ja tarpeeksi vahvoja sellaisia (joo herra tosiaan tuli ihan minne sattuu) sitten ajattelin mitata lämmön ja kun se nomaalisti on 36,4 niin nyt se sitte oli 35,5 :eek: piti iha pulssi kokeilla että onko sitä enää hengissäkään :p
 
taidan höpistä täällä vaan.. vaikka sielläkin listoilla oon... ja muutenki ei siel oo esikkotyyppejä ku neljä (oli pakko laskee ennen ku tulin tänne vinee :D) ni blah... ei jotenkaa pysty samastuu esim kolmatta yrittävien teksteihin
 
nii no toki se on erilaista mut jotenkii mie oon tottunu noihi muihi pinoihi jo eli niihinkii jos on jo kuudettaki kuumeilevia ko sillo ko alotin palstailun ni tääl esikkoa kuumeilevis oli iha mielettömän hiljasta ja tylsää ni tää ol sillo pino joho kirjottelin vähempi :p ny onkii sit kääntyny vähä päälaelleen senkii suhtee :LOL:
 
voi kiesus teidän kanssa!!! ja mä pidän itseäni ahkerana palstailijana, niin muutamassa tunnissa olette saaneet tämmösen kasan tekstiä aikaan. :LOL: Täällä tärppi päivät tuloillaan. Limat valuu reisille asti, mut kipuilua ei viel.
Ja taitaa se meidän isäntäänkin se vauva kuume tulla, yöllä töistä tultuani mies heräsi ja kysyi aivan paniikissa, et hän on varmaan mennyt pilaamaan tämän kierron vauva- yritykset!! Ja minä olin, että mitä???!!! :eek:
Hän ei ollut voinut vastustaa kiusausta pienestä käsityöstä saunassa ja rassukka luuli, et nyt kaikki hyvä sperma on valunut saunanlauteita pitkin lattialle... Lohdutin miestäni ja sanoin, et menen nuohoomaan itseäni saunanlattiaa vasten, eiköhän sieltä ne valioyksilöt pelasteta.. Ja nauruksihan se meni ja taidettiinhan me viel muodonvuoksi harhoitella ylihuomista varten :ashamed: :whistle:
 
Daadeli joo kiitos vaan eriskummallisesta mielikuvasta saunanlattialla nuohoomisesta :D ei taida tähän tilanteeseen edes kuvastavaa hymiötä löytyä :LOL: :LOL:

jes, kerrankin mukava viikonloppu tiedossa, mennään mun miehen kotiin "kotimieheksi" kissoja vahtimaan kun miehen vanhemmat lähtee itse reissuun .. :) siellä on aina niin mukavaa. jos on hyvä keli niin grillaillaan ja voisi vaikka yrittää lettuja paistaa ihan muurinpohjalla. sit loppuillasta saunotaan ja otetaan muutama siideri, niin kylläpä pääsee täti unohtumaan :) ( sikälimikäli se nyt yleensäkään tulee ja tuleehan se kuitenkin ) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
musta tuntuu kyl et sukulaiset saattaa pitää mua hösönä, ketään ei oo käyttäny kestovaippoja vauvalle, ja mä ajattelin et alkaisin tekee... mua kiinnostaa kaikki ekologiset jutut..
Samoja ajatuksia täälläkin! =) Mä oon vuosia käyttäny kestositeitä, alapää ja iho tykkää niistä paljon enemmän kuin ärsyttävistä muovisiteistä. Ei kutise, eikä hiosta! Ja kun ajattelee millanen hirvee jätemäärä tavallisista siteistä ja vaipoista tulee!! :eek:

Saa sitten nähdä millaista kakka-rumbaa se olisi vaavin kanssa, että kestääkö hermot kestovaippojen kanssa. Mutta kaikkihan on omasta asenteesta kiinni... :)

 

Yhteistyössä