Esikoisesta haaveilevat <3<3<3

mä meen kohta katsomaan sinkkuleämää-leffaa mun kaverin kanssa :) jännittää ihan hulluna ja piti jo pakata nenäliinat matkaan siltä varalta, että siinä sattuu jotain ikävää :D oon aika herkkis :D

oon miettiny tänään tosi paljon tätä vauvantekohommaa..ei pitäis näillä yk:illa olla huolissaan, mutta jotenkin tuntuu niin pahalle, että jo neljä yrityskertaa eikä pikkuista kuulu ei näy..miehes vaan sanoo, että ei sais hätäillä, että kyllä se vauva meillekin tulee ajan kanssa..mutta millon on meidän aika?
jotenkin mulla on sellanen tunne, että täti tulee to-la välillä ihan varmaan ja yk:t eikun lisääntyy..helv..pitää olla ihmisen päästään jotenkin vialla kun kuvittelee kaikenmaailman oireita, jotka ei sitten ihan taatusti pidä paikkaansa..hävettää oma heikkous, että toivoo niin paljon, että sit oikeasti voi kuvitella asioita niin vahvasti.. :ashamed: :ashamed:
 
HaLPe
Meidän ei pitänyt kertoo kellekkään vauvahaaveistamme, mutta kuinkas kävikään...nyt sitten oon kuitenkin kertonut kolmelle ihmiselle. :D siskolle, ystävälle ja työkaverille. Se oli kyllä parisuhteelle hyväksi, mies kun ei oikein jaksa mun ainaisia höpinöitä... :D
Sisko ei kyllä tainnut oikein uskoa mun höpinöitä, koska ei noteeraa millään lailla sitä.Ei siis kysele että jokos?? tai vastaavaa...vaan suunnittelee kesäksi yhteistä ryyppy/grilli iltaa. Työkaveri ja ystäväni ovat olleetkyllä ihanasti tukena. En kadu kenellekkään kertomista. En vaikka en koskaan raskautuisi. Heille on jotenkin niin helppo jutelle asioista, niistä ikävimmistäkin. Ystävänikin yrittää 3 lasta ja voidaan jutella vauva höpinöitä miltein lakkaamatta...heh! :LOL: :heart:
 
Siniviuhka

mukavaa leffa iltaa!!!

joo ei vielä pitäis olla huolissaa näillä yk:lla...mutta, mutta...
tiedän yhden pariskunnan jolla kesti ensimmäisen saanti noin yk9 ja
nyt heillä on kaksi ihanaa lasta
kun puhuttiin miehen kanssa vauva jutuista niin yllätyin todella kun hän olikin aika maassa ja syytti itseään kun en oo vielä raskaana. Kyllä se sai minut "vahvistumaan" ja tsemppaamaan itseäni ja miestäni että ei meissä mitään vikaa kyllä me vielä vauva saadaan...
 
En oo viel kaikkii viestei kahtona mitkä tul aiemmin mut kommentoin sen verta et juu en päässy luovuttajaks.. No mut onneks miehest sentää tullu vakio verenluovuttaja mun ansiosta et on must jotai hyötyy ollu :D Eli km:stä tulee olla 6kk enne ko voi luovuttaa taas ja jos haluaapi raskautua uudestaan ni toivottavaa ois et ei sit luovuttais verta... Eli ei suositella vaiks kyselin aiemmin mailitse ni sanoivat et sit voi tulla jos menkat alkanu yms. Noh, eipä sit luovutella pariin vuoteen ainaskaa :headwall: Ko vuos karenssia tulee synnytyksestä ja imetyksenkää aikana ei pitäs luovuttaa ja jos yritetää het uutta eli pikkukakkosta ni sit on turha aatella luovuttavansa ko ehk joskus aikasintaan varmaa 8 vuode päst iha riippuen millo raskautuis :p
 
nii ja simpulle piti kans viel kommentoida et TOIVOTTAVASTI sanomises osuis oikeeseen! :D Tää muute taas hairahtu ostaan greippimehua vaiks eka aattelin men ilman kommervenkkejä täs kierros :p Mut hitto ku ottaa päähän toi verenluovutus ko haluis auttaa!! :headwall: :'(
 
miracle
no harmillista ettet voinut luovuttaa verta...
minä en oo koskaan luovuttanut. Ensin en voinut koska painoin liian vähän (en enää:ashamed: ) ja sitten kun jouduin ekaa kertaa leikkeukseen ja samalla selvisi mikä veriryhmä mulla on niin en oo pitänyt mitenkään tärkeänä luovuttaa. Minä olen AB ja sitä ei kuuleman niin paljoo tarvita...ja nyt en tietenkään halua kun yritetään vauvaa.. :heart:
 
miracle harmi ettet voinut luovuttaa..
voisin varmaan muuten ja tahtoisinkin olla luovuttaja, mutta minä oon niin herkkä jo pelkälle verikokeelle, että pyörtyilen miten sattuu labrassa aina :D lähes joka kerta alkaa huimata ja pyörryttää ja sit onkin lystiä istua laboratoorion aulassa hoitsujen määräyksestä vähintään se 5-10min, että alkaa tulla "parempi happi"...
 
niin mä oon miettiny, et pitäskö kertoo esim siskolle, mut se on sellanen hehkuttaja ja mua alkais varmaan painostamaan vaik se vaa hyvää tarkottas..tai sit ystävälle jol on jo vaavi..se vois kertoo omia raskautumiskokemuksia..en mäkään haluais liikaa miestäni rasittaa tällä aiheella..mut onneks täältä saa vertaistukea.. :heart:

Mä en voi kans luovuttaa verta, ku oon niin pieni..haluisin kyl, enkä pelkää neuloja..todella arvostettava asia jos joku käy säännöllisesti luovuttamassa..:)

mua:tänään ollu vahvat ovis-tuntemukset ja äsken pupuiltiin! mies oikein ehdotti ja kysy, et eiks tänään oo se joku hyvä päivä ja sit pupuilun jälkeen se piti mut sängyssä jalat ristissä eikä antanu mennä mun pesulle.. :D siiinä reilu puol tuntii maattiin ja sit se päästi mut pois.. :p taitaa sille olla iskeny oikee kunnon vauvakuume.. :heart:

HP

Tervetuloo muuten uudet! :flower:

Hauskat pohdinnat miraclella :D
 
mie oon vast 4 krt käynä mut het 18 ko täytin ni yritin men luovuttaas. Mul vaa usein ollu hempan kans ongelmia ko välil just joku 124 ni en piäse :p

HaLPe, kannattaa kyl kertoo jollekin jos tuntuu et ois kivempi ku ois muitaki läheisiä kuin vaa palstalaiset joille purkaa asiaa :) Toki voit mutkii meseen lisäillä ja sitä kautta enempi tutustua ja mun kans pohtia asioit jos haluat :) Mie oon kertona parille kaverille ja vanhemmat tietää myös sekä miehen vanhemmat ja siskot. Iha sen vuoks et raskautumisest kerrottii ko mu mielest o sillai kivempi ko mahd. km:stäki o kivempi kertoa ko jo raskauvest tiesivät kuten se sit niin menikin :ashamed: Mut silti se ol sillai kivampi mu mielest :)
 
DeviLiah nyt vaan innolla odottamaan seuraavaa kiertoa :D mites tossa renkaassa muute on et kui kaua voi ne tehot vaikuttaa?
jostai ku luin että pillereissä ne voi vaikuttaa jopa puol vuotta mut eikö se sit taas oo ristiriidassa pillerien ohjeiden kanssa joissa lukee että jos sillo ja sillo jää pilleri ottamatta niin voi tän ja tän % varmuudella tulla raskaaksi :/ kunon pähkäilyä taas ;)
 
miracle kyl varmaan pitää jollekkin kertoo jos yrityskiertojen määrä vielä kovasti lisääntyy..mut vielä kuitenkii tunnen, et se vaa lisäis "vauvanteko-stressiä" ja olis kiva kertoo, sit ku ois oikeasti jotain kerrottavaa esim. plussa...:)
 
Toivon tosiaan, että kauaa ei tarttis odotella kuukautisten säännöstymistä! Jos nää naisilla on jotenkin perinnöllistä, ni mammalla on kyllä napannu aina heti ehkäsyn lopetettua.. Mut saas nähdä miten tän plikan käy! Tarkotus olis enne häit saad alulle ja oishan se kiva ennen häitä saada. Mut häät vast 08/09 =)
 
mulla oli myös rengas ja kuten listasta näette, viides kierto näyttäis tulevan väistämättä..kunnon yritystä siis.

ainiin! eipä ollut sinkkuelämää elokuvana kovin hääppöinen...sarjassakin oli enemmän tunnetta.
ja nyt tiedän ja muistan miksen ikinä ole tykännyt käydä elokuvissa...en yksinkertaisesti voi sietää niitä hemmetin14v ihkudaapissiksiä jotka tirskuu ja hihittää onnensakukkuloilla kun näkee pehmoseksiä elokuvassa!! :kieh: :kieh: ja sitä, että joku ajoi koko elokuvan ajan mädänneen kananmunan hajuista pierua... :x :x
kylläpä taas vähintään 5v menee ennen seuraavaa leffateatterireissua..
 
Iltaa! Tää jatkuva helle on varmaan sekoittanut meidän isännän pään. Mä olin tänään aamuvuorossa ja hän illassa. Niin hän oli täällä imuroinut, pessyt koneellisen pyykkiä ja astioita ja siivonnut työpöydän keittiöstä. Olin ihan H-Moilasena että niinku täh! Ei yleensä noin paljon kotitöitä tee. Hänen hommia on enempi imurointi. Tänään tosin ei ollut hellepvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HaLPe:
mies oikein ehdotti ja kysy, et eiks tänään oo se joku hyvä päivä ja sit pupuilun jälkeen se piti mut sängyssä jalat ristissä eikä antanu mennä mun pesulle.. :D siiinä reilu puol tuntii maattiin ja sit se päästi mut pois.. :p taitaa sille olla iskeny oikee kunnon vauvakuume.. :heart:
Eikö ookin ihanaa huomata, että miehessäkin ilmenee oikeeta vauvakuumetta!? :heart: :heart: :heart: Mulla oli tänään ensimmäinen tikutuspäivä, ja mies kysyi heti kotiin tultuaan, että onko tullu kahta viivaa.. Olin ehtiny vain pissiä purkkiin, vaan en ehtiny jäädä odottamaan sen jäähtymistä huoneenlämpöiseksi, joten delegoin testin tekemisen miehelle, ja painuin töihin. Sieltä tuli niin söpösti hetken päästä viesti että "vain yksi viiva ja suupielet alaspäin...." Se oli musta niin hellyttävää... :heart: Ihanaa kun hänkin on nyt ihan täysillä mukana tässä, vaikka kauan se kypsyttely hänellä kestikin.

Se on niin äärimmäisen tärkeä se tunne, että molemmat ollaan täysillä mukana, ja nyt se tunne on täällä vahvistunut :heart:

Halauksia kaikille täällä palstalla ja tässä pinossa olijoille! :heart: Kyllä me kuulkaas naiset ittemme vielä raskaiksi saadaan!! Ennemmin tai myöhemmin!! Saatte nähä -ja kokea!! Elämä on IHANAAAAAAAAAAAAAA! :heart:

 
Kat
Huomenta kaikille!
Mekin viikonloppuna puhuttiin puulelujen ym rakentamisesta. No, eilen mies kävi sit ostamassa uuden sahan ja jotain muuta pieneen vajaansa... :) Toivottavasti pääsee vielä joku päivä niillä rakentamaan jotain.
 
Huomenta!

Mulla olis yks asia joka mietityttää, jos joku osaa vastata, niin kiva juttu! Eli mun kierto on lyhentynyt siitä alun 28 päivästä 25. Ja ihan kellontarkka kierto on. Nyt vaan kummastelen, kun vuotopäivät kesti ennen sen 4-5 päivää ja viimeset 3 kiertoa niukkaa vuotoa on tullut sen 2 päivää. Jotenkin mun mielestä liian lyhyet menkat? Vai huolehdinko turhaan kenties? Raskaana en ole, mietin vaan että pelaako kaikki mussa ihan niinku pitäs. Edes greippimehu ei lisänny mun limoja/vuodon määrää...

Gynelle oon menossa vasta elokuussa, joten yritetään näin palstakamujen kanssa jospa vaikka apuja löytyis?

Ihanaa tiistaita kaikille! :)
 
eilen ostettu 2l valion greippimehua kaappiin... :p meillä ei tossa kaupassa missä mä oon töissä ja aina myöskin käyn, oo tota mehua, ni piti kilpailijan kaupasta santsata... ja sain samal ostettuu vauva-lehdenki "salaa" :) en oo duunissa siis kertonu yrityksest, vast ku oon siel rv 10-12.. ku sit on pakko kertoo ku on aika raskasta nostella kaikkii painavii laatikoi.
 

Täällä vaan oma napa kummastuttaa :eek:

Etova olo jatkuu yhä, tosin hiukan helpottamaan päin, koska siihen on alkanut tottua.
Yöllä en nukkunutyhtään, tuli semmosia hikipuuskia,ettei saanut nukuttua. Kääntyilin vain tuskissani sängyssä.
Ja maailman suurin ihme: Oon töissä lyhythihaisessa! Minä, jolla yleensa sen 2 villapaitaa ja lämmitin täysillä. :LOL:

Vai kävi Talvis tukemassa kilpailijoita? Miekin teen noin miehen selän takana. Hesestä saa hyvää kahvia, vaikka ukkeli boikotoi Turkua ja Hartwallilta hyviä kivennäisvesiä, vaikka boikotissa on myös Hjallis ja Jokerit ja Hartwall.. :p

Arabel, kahden päivän vuodot on aikayleisiäkin, tosin kannattaa kysäistä gyneltä.Mullaollu vuodot just tollasia monta vuotta, ennenkun alotin greippimehun. Kumma kun ei sulla toiminut. Ootko alottanu tai lopettanu jotain hormonilääkitystä, mikä ois voinu ohentaa sun limistä niin, että vuoto jäi niukaksi?

IHANAA huomata että foorumilaisten miehilläkin on vauvakuume menossa. Meillä myös. Eilen viimeksi olisi halunnut vauvan tehdä... ;) Toivottavasti on tärpännyt. :heart:

-Rva B.
 

Yhteistyössä