A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:Olisi kamalaa elää tuollalailla varpasillaan. Voi kun saisi ap sinut jotenkin kuvittelemaan sen, miten ihanaa on olla joko yksin tai jonkun kanssa niin, että saat olla täysin oma itsesi. Saat olla aidosti sitä mitä olet. Parisuhteessa voit sanoa mielipiteitäsi, riidelläkin, ja silti voi luottaa siihen, ettei toinen ala väkivaltaiseksi tai muuta. Siinä on äärettömän vapaa ja rauhallinen olla.
Ja olen minäkin ollut toisenlaisissa suhteissakin ja se on ollut ahdistavaa. Se syö sisältäpäin. Ja silloin ei ole ollut edes lapsia kuvioissa. Onneksi olen uskaltanut irrottautua silloin aikoinaan, vaikka hyppy tuntemattomaan se tietenkin oli. Mutta kuule kyllä siitä selviää! Mieluummin yksin ja lapsen kanssa kuin huonossa suhteessa, joka vaikuttaa negatiivisesti myös lapseenne. Olet nuori vielä ja elämää paaljon edessä päin.
Tuosta minä haaveilen jatkuvasti. Ajattelen millaista olisi olla yksin ja kaipaan tosi paljon vapautta. Kaipaan niin että sattuu. Mutta siltikään en pysty lähtemään. Terapiassa olen käynyt koko tämän vuoden mutta tuota lähtemisongelmaan en ole pystynyt ratkaisemaan. Olen myös keskustellut erään läheisen ihmisen kanssa, joka on kokenut samanlaista. Hänen tarinansa järkyttävät minua eivätkä ne edes paljoa eroa omasta tilanteestani. En ymmärrä miksen pysty eroamaan. Ehkä kuitenkin alitajuisesti valmistelen muuttoa, koska olen siivoillut kaappeja ja varastoja ja heittänyt pois turhaa tavaraa vaikka kuinka paljon.