Erin Anttila -Vanha nainen hunningolla... semmonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohtoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä laulussa on mielestäni sama tunnelma (ja aihe) kuin Hiljaiset sillat -elokuvassa. Hyvä biisi, countrymaisuudesta pari plussaa lisää.

Hyvä haku, koska muistaakseni jossain haastattelussa Erin itsekin toi Hiljaiset sillat -leffan esiin.

Spotifysta koko levy jo löytyy, suosittelen lämpimästi tutustumaan ja sen myöskin sitten ostamaan jos tuntuu että kolahtaa. Näin teen minä ainakin heti huomenna.

Puhumattakaan kun Samuli Edelmann laulaa siitä sängyssä olevasta tatuoidusta miehestä Millana :laugh:

Minuakin kyllä häiritsee vähän se Erinin äänen nuoruus tuossa biisissä enkä todellakaan kuuntelisi tuota lapsen aikana. En ole tiukkis mutta en halua lapsen rallattelevan tuollaista biisiä sitten kuitenkaan. Samantien menee radio kiinni muidenkin "arveluttavia sanoituksia" sisältävien biisien kohdalla.

Eikös se ole Anssi Kela kuka tuon laulaa!
En ymmärrä tuota, tatuoidusta miehestä Millana?????

Miksi te vertaatte / äärettömän naiivia) Nylon Beatia ja Eriniä ja Jonnaa ??? Eikös se ole ihan eri asia kokonaan. Molemmat tekee soolouraa ja Naikkarit oli ja meni omalla tyylillään. Vai pitäisikö hein molempien laulaa smaa kuin duonakin?
Hyvä että on erilaista molemmilla ja erottuu yhteisestä tekemisestä.

Taitaa useimmilla biisin inhoajilla olla ongelmana puhtoisen 60-v. naisen mielikuvan rikkoutuminen. Ei kellekään tullut mieleen, että 60-vuotias nainen saattaa olla mieleltään edelleen nuori? Ei kaikista tule koskaan marjanpoimijia, villasukkienkutojia ja kotiin mädäntyviä mummeleita. Erinin huoleton, tyttömäinen, kepeä laulutyyli sopii hyvin kuvaaman tämän vanhan naisen luonnetta ja tuntemuksia. Ei kai naiselta halut katoa iän myötä?

Musta tämä on kiva biisi, MUTTA en ymmärrä miksi 30+ laulaja laitetaan laulamaan "40v saman miehen lakanoissa". Siis eihän kappaleiden tarvitse omasta elämästä olla, mutta kyllä tuolla sanoituksella Koivuniemen Paulan tms pitäisi olla esittäjä....siis vähän yhtä häiritsevää, kun 30+ Maija Vilkkumaa yhä laulamassa teiniangstista

Ei sitä ole "laitettu" mitään laulamaan. Laulu on Erinin säveltämä ja sanottama. Miksi 34-vuotiaan naisen pitäisi laulaa vain 34-vuotiaan naisen asioista? Voihan sitä olla sielultaan vanhempi ja pystyä katsomaan maailmaa muidenkin silmin. Eikä se nyt ole niin tavatonta, että mies laulaa naisen asioista (Anssi Kela - Milla ?) tai vähän nuorempi laulaa vanhemman ihmisen elämään liittyviä biisejä. Pitäisikö kaikki lastenlaulutkin olla 5-vuotiaiden esittämiä?

[QUOTE="vieras";23304084]...mutta ihan ymmärrettävää, kun huomioi millä foorumilla ollaan ;-).[/QUOTE]
[QUOTE="Kenguru";23304199]Voitko tarkentaa viestiäsi. En ymmärrä mihin viittaat kommentillasi, ja mitä sillä tarkoitat.[/QUOTE]

Veikkaisin, että tuossa viitattiin siihen, että täällä on heti moraalisaarnaajat osoittamassa mieltään, kun joku laulaa tabuiksi lukeutuvista asioista. Rankasti yleistettynä voisi sanoa, että pienten lasten äideillä on valitettavan usein taipumusta tällaiseen.

siis mikä ihme teitä vaivaa? eletään 2000 - lukua, biisi on kaunis ja kertoo tunteikkaasti tarinaa, taitaa nää biisin vihaajat olla jotain seinästä repäistyjä, kari tapiota kuuntelevia, elämäänsä vihaavia pullataikinanveivaajia joille seksi on vaan pakkopullaa lapsentekotarkoituksessa

Hirvee biisi. Siis biisinä ihan. En tykkää enkä ymmärrä mitä ihmiset tässä kuulee/näkee. Nuo lyriikat mielenkiintoisemmat kuin itse biisi, mutta ei niissäkään mitään erikoista ole.

[QUOTE="vieras";23300162]
Eikö ketään häiritse tuo toisen säkeistön epäloogisuus. Tyyppi seisoo portilla ja puhuu naapurinsa lumitöistä (eli on jo kai kotona) ja sitten vasta kerrotaan miten mies on jätetty nukkumaan.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";23300162]

voi herranen aika...
...mutta ihan ymmärrettävää, kun huomioi millä foorumilla ollaan ;-). [/QUOTE]

[QUOTE="Kenguru";23300162]

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
...mutta ihan ymmärrettävää, kun huomioi millä foorumilla ollaan ;-).

Voitko tarkentaa viestiäsi. En ymmärrä mihin viittaat kommentillasi, ja mitä sillä tarkoitat. [/QUOTE]

[QUOTE="20-v. vanha sielu";23300162]

Veikkaisin, että tuossa viitattiin siihen, että täällä on heti moraalisaarnaajat osoittamassa mieltään, kun joku laulaa tabuiksi lukeutuvista asioista. Rankasti yleistettynä voisi sanoa, että pienten lasten äideillä on valitettavan usein taipumusta tällaiseen. [/QUOTE]

Minä liittäisin nuo kaksi ylintä yhteen. Laulussa mietitään jälkeenpäin, mitä on tapahtunut, eikä siinä ole mitään epäloogista. Nainen on palaamassa yöllä kotiinsa reissustaan ja hän miettii omaa elämäänsä. Hän päättää palata takaisin arkeensa, vaikka muitakin vaihtoehtoja varmasti pyörii mielessä...

oon 36 v ja lähes koko elämäni (22 vuotta) viettäny saman miehen kanssa,
ja mun mielestä tämä on aivan loistava biisi,,ei se anna houkutusta eikä kerro elämästäni mutta mulle joka olen jo kohta melkein täysikäisten lasten äiti niin biisi antaa paljon,,,

[QUOTE="mira";23996084]sanoittaja ei varmaan ole Erin ja eräs tunnettu lauluntekijämies.[/QUOTE]

Kannattais ottaa faktat selville ennenkuin alkaa laukomaan ylläolevaa. Ei se oo niin vaikeeta. Vanha nainen hunningolla on täysin(sanoitus ja sävellys) Erinin käsialaa. Edu Kettunen on ollut mukana sanoittamassa kolmea levyn biisiä, mutta Vanha nainen hunningolla ei ole siinä joukossa.

Jos Koivuniemi laulais tän tupakan polttamalla äänellä niin sitten muuttuisi härskiksi. Nyt kuullostaa raikkaalle, ei ollenkaan väärälle. Rakkaus ja seksi ei katso ikää.

[QUOTE="vierailija";23274156]Näin se on nähtävä. :)[/QUOTE]

no ei välttis.... mä oon nyt 35 ja 20 vuotta saman miehen lakanoissa :D eli 40 vuotta niin 55-v :D Ei lähelläkään kuuttakymppiä, nainen parhaassa iässä 40-60! Uskokaa pois, kokenut nainen on paras ja nuoret miehet tykkää :D

On se ihmeellistä. Täällä sitä moraalinen kukkahattu päässä kritisoidaan "irstaita" laulun sanoja.
Mistäpä luulette, että ihqu Bryan Adamsin "Summer Of 69" kertoo?

Niinpä ;)

Ja tuostahan on Hanna Pakarinenkin tehnyt oman coverinsa...

Astun vieraassa yksiössä, mietin miten helppoa on kertoa tuolle huokaavalle tytölle, että olen nainut ennenkin. Ja miten yksinkertaista on selittää, kuinka akti hiipuu pitkittyessään, viisi yötä saman kanan hetuloissa, heterouteni melkein hylkäsin. Sen takaisin sä herätit.

Ja mä tiesin kuinka mä ratsastan, kapakan siivouskomerossa jo sua hiplasin. Otin pienoisen riskin kun sua mä paljaalla vetelin. Olin luolamies mä tunnelmissa--- Olin luolamies mä tunnelmissa---

Seisoo pamppuni kauan, ja kuulen kuinka pussit läpsyttää. Ei tehnyt entinen kana hommiaan kunnolla eilenkään, vaikka niin uhosi.
Sut jätän aamulla toipumaan, enkä tahdo toista yötä kanssasi.
Vihreämpi ruoho aidan takaa jälleen kutsuu, en usko että uusi torttu olis lujassa, vaikka moni naama onkin mutrussa..

JNE JNE:::

Miksi se on niin kamalaa jos nainen laulaa ratsastamisesta ja pettämisestä. Mut jos joku mies tekee saman ni se on hitti ja hienoa.
Mä tykkään tästä piisistä ja jostain syystä sopii fiiliksiin nyt niin että se soi monta kertaa päivässä.

Tykkään biisistä ja Erinistä. Mahtavat sanat, joita voi kukin tulkita miten haluaa. En ymmärrä jeesustelua sanoihin liittyen: elämäähän tuollainen on ja varmasti aika tavallista oli mies/nainen vanha tai nuorempi.

Tää on taas yksi tekopyhyyden huippu. Ja olettavasti aika nuoren kommentti.

Kyllä Nygård saa laulaa "preeria horo siinä on ämmille läksyy" mutta kun Erin vetäs biisin elävästä elämästä niin alkaa oksettaa. Puhumattakaan että ihannoidaan lavalla tekokyrvällä ratsastavaa ruova GaGAa tai liki alasti keikuttelevaa Rihannaa. Siinäpä vasta oksettavaa esimerkkiä sille perheen pienelle.

Totta kuulkaas on että mummotkin harrastaa seksiä, ja saattaa sitä harrastaa nuoren miehen kanssa. Erin kertoo aiheen kauniisti, ei hankaamalla haarojaan ja esittämällä tissejään =)

Mikä ihmeen PREERIA horo :D :D Vähänkö repesin. Olisko kuitenki REENIÄ horo :D En tokene tästä ikinä...

Miksi kaikki pitää ottaa niin tosissaan? Meidän 8-v. pojan suosikkibiidejä ovat tämä ja Selvä päivä. Ihan pienenä alkoi tanssia aina kun radiossa soi Tahdon rakastella sinua. Tuskin miettii sen kummemmin mitä tarkoittavat. Itsekin suunnilleen vasta aikuisena tajusin mitä Akin ja Turon Viilaten ja höyläten -biisissä tarkoitetaan, se soi koko ajan kun olin noin kymmenen...

Yhteistyössä