Erin Anttila -Vanha nainen hunningolla... semmonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohtoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hippos";23383272]Sanat on tarttuvat joo, mutta kun 60v naisen tarinaa lauletaan lapsenomaisella ja lespaavalla kimitysäänellä, niin on AIVAN PAKKO vaihtaa kanavaa. Ja täytyy sanoa et jos tää tarina ois miehen laulamana, niin sitä pidettäs täällä ihan hirveänä[/QUOTE]

"Missä miehet ratsastaa" ei tosiaan tuo samanlaisia mielleyhtymiä kuin naisen laulamana "ja mä muistan kuinka mä ratsastin.. "

:D

Kiitos Erin!
Laulu kertoo elävästä elämästä, kuinka kadottaa itsensä, kun kauan aikaa laittaa muiden tarpeet edelle. Sitten havahtuu asiaan ja tekeen jotakin repäsevää, että tuntee taas elävänsä. Niillä muistoilla pääsee taas seuraavat 40 vuotta eteenpäin...

mielipiteeni on kyllä rankasti puolueellinen koska tämä henkilöityy minulla erääseen.
Mielestäni täs ei ole mitään kaksmielistä, se menee just niinkuin sanoissa sanotaan, hyvä kun kerrankin on myönteinen biisi, eikä mitään surkeeta vinkumista.

Kylläpä jotkut kirjoittajista on ennakkoluuloisia! Ja seksiähän voi harrastaa monella tavalla - onnetonta, jos ei ole koskaan kokeillut...

En usko, että nuori nainen ei olisi ymmärtänyt tuota ratsastamista. Ei vaan viitsinyt ennakkoluuloiselle äidilleen sanoa.

Kaunis, surumielinen biisi...

[QUOTE="vieras";23304126]"Isommalle, nyt tullee se hevoslaulu!" Kuulu takapenkiltä, kun tänään ajeltiin mökiltä kotiin. Etupenkkiläiset teki kaikkensa, että ei oltais ääneen hörötetty.[/QUOTE]

Aivan kuin meidän takapenkiltä ! Meillä myös nämä pikkuhevostytöt ovat alkaneet miettiä, minkä näköinen se hevonen on, jolla vanha mummu ratsastaa. On siinä etupenkillä pokassa pitämistä. Mä pidän kappaleesta muuten, mutta muakin häiritsee se, että esittäjä on liian nuoren kuuloinen vanhaksi naiseksi. Paula Koivuniemelle tai Kaija Koolle tuo olis kuin nenä päähän.

Ei tuota vanha nainen tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa, voihan nuorikin nainen tuntea itsensä vanhaksi, vaikka ikävuosissa mitattuna hän olisikin hyvin nuori. Miksi jokainen sana tarvitsee analysoida niin tarkkaan? Nehän voivat olla vertauskuvia ja jokainen voi tulkita kappaleensa eri tavalla. Toiset tykkää, toiset ei. Itse olen alta 20 -vuotias ja pidän kappaleesta kovasti. Kerrankin jotain hieman erilaista, ei ainaista itkunyyhkyrakkausluritusta.

Hieno kappale mun mielestä. Ihanaa, että Erin tekee omanlaistaan musiikkia. Nostan hattua, että on säveltänyt kaikki biisit itse ja sanoittanutkin melkein kokonaan.

Oletteko siis sitä mieltä, että kuusikymppisellä ei voi olla seksielämää? Voi voi sentään, miten rajoittunut sitä ihminen nuorena voikaan olla. Onneksi ikä tekee tehtävänsä ja avaa silmänne.

Kyllä minullakin on ratsastanut noin 60-vuotias nainen, mukava lomaromanssi pari vuotta sitten. Ikää en kysynyt, koska se tieto olisi ollut täysin turha. Molemmat silloin sinkkuja niin mikäs siinä.

Mä tykkään tästä biisistä. Ja sanat ovat hauskat ja osuvat, vaikken olekaan kuin vasta 26 v. enkä tällä hetkellä kenenkään miehen lakanoissa :) Mutta muistan tuon tunteen jo mikä tuli jo neljän vuoden seurustelun aikana, että tässäkö tämä nyt on seuraavat vuodet ja vuosikymmenet.

[QUOTE="vieras";23300162]Eikö ketään häiritse tuo toisen säkeistön epäloogisuus. Tyyppi seisoo portilla ja puhuu naapurinsa lumitöistä (eli on jo kai kotona) ja sitten vasta kerrotaan miten mies on jätetty nukkumaan.[/QUOTE]

Itse käsitin sen niin, että nainen on palaamassa kotiin rakastajansa luota, ja pysähtyy kotiportilla pohtimaan miten aiemmin oli jättänyt oman miehensä nukkumaan, ja nyt tuntuu siltä ettei haluakaan palata kotiin saati koskaan nähdä miestään enää. Ei mitään epäloogista. :)

[QUOTE="Audrey";23744558]Itse käsitin sen niin, että nainen on palaamassa kotiin rakastajansa luota, ja pysähtyy kotiportilla pohtimaan miten aiemmin oli jättänyt oman miehensä nukkumaan, ja nyt tuntuu siltä ettei haluakaan palata kotiin saati koskaan nähdä miestään enää. Ei mitään epäloogista. :)[/QUOTE]

Ei, kun se puhuu siitä syrjähypystään muutenkin "sinä" -muodossa ("sinun löytävän sen halusin") niin myös tossa kohdassa. Se jätti sen toisen nukkumaan, aviomiehestä kappaleessa ei puhuta paljon mitään.

En ymmärrä , miksi täällä pitää väitellä siitä , mitä laulun sanat oikeasti tarkoittavat. Kaikkien laulujen sanat tarkoittavat erilaisille ihmisille erilaisia asioita ja hyvä niin.
Sitäkään en ymmärrä , että miksi Erin ei saisi laulaa vanhan naisen näkökulmasta. Onhan Jenni Vartiaisellakin kappale Ihmisten edessä , jossa hän laulaa lesbon näkökulmasta , vaikka ei kuitenkaan ole lesbo. Itse tykkään biisistä vaikka olen 17 vuotias eikä laulu kosketa mitenkään omaa elämääni.

En ole koskaan tykännyt yhdestäkään Nylon Beatin biisistä. Kun eka kerran kuulin, että ko. nainen oli tehnyt sooloilua, niin ajattelin onkohan se samanlaista P***AA kuin Nyloneillakin oli.
Sitten eka kerran kuulin biisin tietämättä, että esittäjä oli Erin, niin tykästyin biisin fiilikseen.
En tiedä kenen tekemä tuo kappale on ja onko siinä omakohtaisuus taustalla, mutta sovitus on hieno.
Olenkin sielultani "countryman" - syntynyt väärään kultuuriin sen suhteen.
Tekstikin on tätä päivää, sillä tuolla baareissa notkuu hyvin paljon myös 50-60v ihmisiä petikaveria etsimässä.

Meillä valitettavasti jäänyt soimaan myös 4-vuotiaan tyttären päähän :/. Hän on (tässä tapauksessa) valitettavasti lapsi, jolla on paitsi tarkka nuottikorva, myös ilmiömäinen muisti...Toivottavasti ei laula päiväkodissa :O.

Yhteistyössä