Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"hmm"
Aiotko vielä tehdä uuden vauvan? Ihan tosi, kun lapset kasvaa koululaisiksi, ne ei oo enää niitä ihania pieniä palleroita joita on helppo rakastaa. Ei kannata nyt tehdä enempää.
 
"vieras"
Niin hei muuten ensimmäinen kierukka on ilmainen,se on ihan yleinen käytäntö eikä mikään paikkakuntakohtainen juttu. Et ole ihan hirveästi tainnut koko asiaa selvitellä edes..
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27442053]Juu olen meinas henki lähtee. :/

Mun pitää varmaan nyt ihan erikseen mainita, että en mä voi sanoa ettei ehkäsyt käy ellen ole kokeillut ;)

Kierukat on ainoot jota en ole kokeillut ja molempia olen miettinyt. Mutta riski molemmissa on.[/QUOTE]

ja sun mielestä lapsi on halvempi kuin kierukka??
KÄYTÄ KUMIA sossuelätti!
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27442119] Lapsi tarvii rakkautta ei rahaa <3[/QUOTE]

:headwall: Kyllä se lapsi jumankauta tarvii rahaakin, ei vielä pk-ikäisenä, mutta koita tajuta että lapset KASVAA. Jalkkisharkat maksaa, sukset maksaa, kouludiskot maksaa, koulureput maksaa, viikkoraha maksaa, särkkisreissut maksaa, leffaan meno kaverin kanssa maksaa. Sossuko nekin sun lapsilaumalle tarjoaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kfkfkf
Se on kyllä totta, että pienet lapset ei vielä maksa juurikaan. Kun lähestytään teini-ikää niin ruokamäärät kasvaa, tarvitaan jos jonkinlaista vempelettä ja vaatetta. Pelkästään teinien ruokkimiseen menee paljon rahaa. Ja itselläni 8v ja 11v pojat joista vanhempi syö jo tosi paljon. Tarvii harrastusvälineitä, uusia vaatteita, jne
 
rietas
Väittäisin, että lapsi tarvitsee molempia, sekä rakkautta, että rahaa -tai ehkä sitä rahaa suoranaisesti tarvitsee se lapsen kasvattaja.

Ei ne ole mitään toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Hölmöä vedota siihen, että rakastaa enemmän kun tienaa vähemmän.
 
"Johanna"
mä oon toisinaan asioinut liha/kalatiskillä silloin kun se ruoka on halvempaa (kg hinta) kuin ne vakuumipakattujen. Ja mielummin sen kaiken turhan kalorirahan laittaa ehtaan lihaa tai kalaan. Ei me joka viikko sitä osteta mutta silloin tällöin tekee terää syödä hyvin eikä elää säästöliekillä. Me ei edes saada sossusta mitään kun raja tulee muutamalla eurolla vastaan.

itse koin lama-ajat niin että sossuun mentiin salaa äidin kanssa ja kellekään ei saanu puhua asiasta. KUNNES äitini tajus kuinka helpompaa tuo sossuraha on ja alkoikin sielä notkua ylimääräisen toivossa. Joka tapauksessa en ala samaan vaikka pitäisi kuulemma jo mennä kyselee tukia (mies menetti duunin) mutta saatana,en mene prkl
Noin mäki ajattelin ja kituutin pitkään. Kun luottotiedot meni ja alko oikeesti olla tosi tiukkaa oli pakko nöyrtyä ja ekan kuun aikana saatiinki heti tonni ja rästit pois se helpotti :)

Mutta myöhemmin meidän sossusta saatu on ollut noin 500€ siks mua huvittaakin tämä paasaaminen xD ei perusosa tule sossun maksettavaksi vaan perusosa on se mikä ihmiselle kuuluu siitä vähennetää omat tulot. Meillä nyt ne kelan etuudet ja jäljelle jäänyt summa tulee sosiaaliturvana. Nyt ei olla 2kk haettu lainkaan, koska mies tienaa puoltoista tuhatta vanhempainrahaa ja luultavasti sossusta ei tulis mitään. Ei sossujen tuilla kyllä herroiks elellä, mut rahankäyttökin on valintoja. Mä voin syödä sitä makaroonia ja kulkee kirppari vaatteissa kunhan lapsilla on monipuolinen ja hyvä ruoka sekä uudet ja hienot vaatteet. Rahaa on just senverran kun tarvii. Ite sen päättää miten käyttää.

Tämä hifistely kone pesee pissaset pehmolelut,tyynyt jne ilman, että ne menee pilalle. Otsonointi on todella hyödyllinen. Olemme olleet todella tyytyväisiä tulokseen :)
 
Minusta tuo sinun asenteesi on todella vääristynyt. Ei se ole niin, että ihmisillä on joku automaattinen OIKEUS jäädä kotiin makaamaan muiden elätettäväksi. On meitä, jotka emme ole kateellisia emmekä halua tuollaista elämäntapaa, mutta meidän mielestä jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon yhteiskuntaa varten. Kyllä, Kyllä, minä olen niin omituinen että teen pienellä palkalla osa-aikatöitä ja yksi syy siihen on se, että haluan kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa. Ja niin sen pitäisi ollakkin.
Ei se ole mitenkään vääristynyt kyllä mun mielestäni. Tämän maan systeemit nyt vain ovat rakennettu niin, että jokaisella on oikeus ja mahdollisuus jäädä työttömäksi ja syljeskellä kattoon tukien rullatessa.
 
[QUOTE="Johanna";27442119] Lapsi tarvii rakkautta ei rahaa <3[/QUOTE] lapsi tarvii juurikin sitä rakkautta, mutta lapsen vanhemmat tarvii rahaa, pitääkseen siitä lapsesta ja sen lapsen tarpeista huota. Eihän se raha oo tärkeintä, mutta arki on huomattavasti stressittömämpää, jos joka penniä ei tarvi laskea, eikä miettiä, mistä rahat huomisen ruokaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27442198:
Ei se ole mitenkään vääristynyt kyllä mun mielestäni. Tämän maan systeemit nyt vain ovat rakennettu niin, että jokaisella on oikeus ja mahdollisuus jäädä työttömäksi ja syljeskellä kattoon tukien rullatessa.
Ei se mikään oikeus ole, vaan mahdollisuus. Ne ovat aivan eri asioita.
 
Se on kyllä totta, että pienet lapset ei vielä maksa juurikaan. Kun lähestytään teini-ikää niin ruokamäärät kasvaa, tarvitaan jos jonkinlaista vempelettä ja vaatetta. Pelkästään teinien ruokkimiseen menee paljon rahaa. Ja itselläni 8v ja 11v pojat joista vanhempi syö jo tosi paljon. Tarvii harrastusvälineitä, uusia vaatteita, jne
Toi on niin totta, meidän vauva on kuluttanu ehkä n. 1000e, tähän luen vaunut, sängyn, turvakaukalon, vaatteet, vaipat ruuat, ja on lähempänä vuoden ikää, kun taas teinit, ovat kuluttaneet samassa ajassa moninkertaisen määrän rahaa..eihän vauvat maksa, mutta niistä vauvoista kasvaa teinejä, jotka vasta maksaakin.
 
"Johanna"
Tottakai lapsi tarvii molempia. Ilmaisin ehkä asian väärin, mutta tarkoitin, että pieni vauva ei tarvitse sitä ylellistä elämää vaan äidin tai isän sinne kotiin hoitamaan ja rakastamaan eikä päiväkodin isoa ryhmää missä ei kaikkia tarpeita välttämättä edes huomata. :(
 
rietas
Hmm, nöyrtymään joutunut. Ennen eli velaksi, jota ei ole pystynyt maksamaan ja nyt tuilla. Eli ns. vieraiden rahoilla koko ajan. Mikä nöyrtyminen siinä on?
 
rietas
[QUOTE="Johanna";27442241]Tottakai lapsi tarvii molempia. Ilmaisin ehkä asian väärin, mutta tarkoitin, että pieni vauva ei tarvitse sitä ylellistä elämää vaan äidin tai isän sinne kotiin hoitamaan ja rakastamaan eikä päiväkodin isoa ryhmää missä ei kaikkia tarpeita välttämättä edes huomata. :([/QUOTE]

Ei työssäkäynti ja tienaaminen ole mitään ylellistä elämää, vaan normaali käytäntö, jolla rahoitetaan oma ja perheen eläminen.

Voi hyvänen aika :O
 
"Johanna"
Tarkoitus on opiskella ammatti. Mies haluaa opiskella jo toisen :) ei me sossuntuilla elätetä teinejä, kun ei ole mitään syytä kotona notkua ellei ole alle 3vuotiaita lapsia. Ja toivonmukaan se kierukka sopii sinä joka ehdotit maksamista. Oletpa todella avulias. :) kyllä olen ihan tosissani ja ongelmaksi on muodostunut se kierukan hinta kertalaakilla. Ei mulle ole lääkärit mitään puhuneet ilmaisesta kierukasta. Kapselin sain 2007 ilmaiseksi synnärillä.
 
[QUOTE="Johanna";27442241]Tottakai lapsi tarvii molempia. Ilmaisin ehkä asian väärin, mutta tarkoitin, että pieni vauva ei tarvitse sitä ylellistä elämää vaan äidin tai isän sinne kotiin hoitamaan ja rakastamaan eikä päiväkodin isoa ryhmää missä ei kaikkia tarpeita välttämättä edes huomata. :([/QUOTE]

ei vauvoja päiväkotiin suomessa otetakaan. Ole siis ihan rauhassa!
 
"Ihmettelen"
Miksi tämmöinen haloo yhdestä tv-ohjelman jaksosta? En käsitä!
Jokainen elää elämäänsä omalla tyylillään, jos se ei jollekkin ole ok, mitä sitten?
Enkä nyt kirjoita siksi että itse eläisin tuilla, olen työssä käyvä äiti, mutta en vain käsitä. :eek:
 
Kfkfkf
Mutta Johannan tai hänen miehensä ei edes oikeesti kannata mennä töihin, aika varmasti saisivat siltikin sossusta rahaa.

Meidän perusosa on jotain 1100e, 4 henkilöä. Siis summa mikä pitää jäädä vuokran yms jälkeen. Johannalla on 3 lasta enemmän, eli heidän perusosa on varmaan jotain 2000e luokkaa. Aika kovat palkat saa olla että jää tuo summa vuokran yms jälkeen, oletan että heidän asunto ja vuokrakaan ei ole mikään kovin pieni.
 
[QUOTE="vieras";27442142]Niin hei muuten ensimmäinen kierukka on ilmainen,se on ihan yleinen käytäntö eikä mikään paikkakuntakohtainen juttu. Et ole ihan hirveästi tainnut koko asiaa selvitellä edes..[/QUOTE]

Ei taida joka paikassa olla. Ainakin täällä itäpuolella maata se ois ollut maksullinen.
 
rietas
Siis oleksä ihan tosissaan -kierukan hinta on kynnyskysymys, mutta uusi lapsi (hänestä väistämättäaiheutuvine kuluineen jotka ovat moninkertaiset kierukan hintaan verrattuna) ei?

Anteeksi mutta minusta kuulostaa siltä, että elämän realiteetit on nyt pahasti hukassa.
 
Siis oleksä ihan tosissaan -kierukan hinta on kynnyskysymys, mutta uusi lapsi (hänestä väistämättäaiheutuvine kuluineen jotka ovat moninkertaiset kierukan hintaan verrattuna) ei?

Anteeksi mutta minusta kuulostaa siltä, että elämän realiteetit on nyt pahasti hukassa.
ihan lukion lyhyelläkin matikalla voin sanoa, että joku kaavassa ei täsmää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä