Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"Johanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27442433:
Pari vuotta sitten maksoin yhden mulle täysin tuntemattoman paragualaisen ihmisen kilpirauhasleikkausen. Välikädet olivat mulle riittävän luotettavat, joten uskalsin antaa rahat. Muutama kuukausi sitten sain kuulla, että kyseinen ihminen on työkykyinen, töissä ja elättää taas perheensä. Rahani eivät siis menneet hukkaan, vaikka olinkin etukäteen varautunut siihenkin, että menevät hukkaan.

Kuten sanoin, marraskuu on mulle töiden vuoksi kiireinen. Joulukuun alussa voisin ottaa vähän vapaata ja tulla Tampereelle maksamaan kierukkalaskusi. En tietty kotiisi ole änkeämässä vaan sinne kassalle lääkärissä :D. Jos kuullostaa hyvältä, laita y-viestiä :)
En osaa laittaa yv:tä. Yleensä en täällä edes lue mitää. Tää palsta ja toiminta on mulle ihan uutta, mut jos oot fb:ssä niin laita siellä mulle yv :)
 
jaha
[QUOTE="Johanna";27442179]Noin mäki ajattelin ja kituutin pitkään. Kun luottotiedot meni ja alko oikeesti olla tosi tiukkaa oli pakko nöyrtyä ja ekan kuun aikana saatiinki heti tonni ja rästit pois se helpotti :)

Mutta myöhemmin meidän sossusta saatu on ollut noin 500€ siks mua huvittaakin tämä paasaaminen xD ei perusosa tule sossun maksettavaksi vaan perusosa on se mikä ihmiselle kuuluu siitä vähennetää omat tulot. Meillä nyt ne kelan etuudet ja jäljelle jäänyt summa tulee sosiaaliturvana. Nyt ei olla 2kk haettu lainkaan, koska mies tienaa puoltoista tuhatta vanhempainrahaa ja luultavasti sossusta ei tulis mitään. Ei sossujen tuilla kyllä herroiks elellä, mut rahankäyttökin on valintoja. Mä voin syödä sitä makaroonia ja kulkee kirppari vaatteissa kunhan lapsilla on monipuolinen ja hyvä ruoka sekä uudet ja hienot vaatteet. Rahaa on just senverran kun tarvii. Ite sen päättää miten käyttää.

Tämä hifistely kone pesee pissaset pehmolelut,tyynyt jne ilman, että ne menee pilalle. Otsonointi on todella hyödyllinen. Olemme olleet todella tyytyväisiä tulokseen :)[/QUOTE]

Tässä oli hieno referaatti siitä miten sairaaksi elämäntapapummin ajatusmaailmakin muuttuu. Juhlitaan isoon ääneen sossusta saatuja ylimääräisiä rahoja ("saatiin heti tonni ja rästit pois") vaikka pitäs olla nöyränä kiitollinen saamastaan avusta. Kuvitellaan että kelan ja työkkärin tuilla eläminen on jotenkin vähemmän lusmuilua kuin sossutuilla (ihan sama mistä sä ne rahas kuppaat, et kumminkaan tee työtä niiden eteen). Mies TIENAA (JOO-O, siis kuvitelkaa :D ) kun saa kelasta rahaa, lapsille on tärkeää saada UUDET ja hienot vaatteet (varsinkin kun ei ite niitä joudu maksamaan).

Otsonointi. Tiedätkö sä edes mitä se tarkoittaa? :D Ja kuka teille niiden leluille kuseksii, kasvata lapses niin ei tarvii moisesta murehtia.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Johanna";27442497]En osaa laittaa yv:tä. Yleensä en täällä edes lue mitää. Tää palsta ja toiminta on mulle ihan uutta, mut jos oot fb:ssä niin laita siellä mulle yv :)[/QUOTE]
Olen mä FB:ssä, mutta varmaan yhtä käsi sen kanssa kuin sinä tän palstan kanssa :D Mutta koitan löytää sut FB:ssä ja laitan viestiä. Toivottavasti löydän sut sieltä.
 
[QUOTE="huoh";27442396]Anteeksi mutta tuntuu että osalla on todella elämän realiteetit hukassa! Nimittäin sellaisilla joilla ei liiku pääkopassa muuta kuin raha, raha ja vielä kerran raha. Kulut sitä kulut tätä. Puhutte lapsista ikäänkuin ne olisivat yhtä kuin kierukka tai esine. Kuvottavia ihmisiä täällä! Eläkää omaa elämäänne hioen sädekehäänne tai olkaa elämättä, mutta antakaa edes toisten elää ja rakastaa lapsiaan. Itse ilmeisesti ette kykene kokemaan mitään positiivisia tunteita saati rakkautta. Teidän lapsia minä säälin, vertaatte niitä hyödykkeisiin![/QUOTE]

Kyllähän se raha näyttää pyörivän itse kullakin mielessä. Jos ei pyörisi niin ei sinne sossuunkaan papereita laittaisi menemään ;)
 
"Herkko"
Johanna:
Kun laitat lapsille sitä herkkutiskin lohta ja pysyttelet itse makaronissa, niin kai sentäs pistät lapset syömään kalan nahkoineen ja muistutat että toisilla ei ole varaa syödä sitäkään?
 
Kylläpä olen saanut uppoamaan rahaa erityisruokavalioon, kun on ollut tarvetta. Vakuutukset maksaa, lapsien tarvitsemat lääkkeet maksaa. Ja kun noita ajattelee, kierukka tulee todella halvaksi ;)
 
[QUOTE="Herkko";27442536]Johanna:
Kun laitat lapsille sitä herkkutiskin lohta ja pysyttelet itse makaronissa, niin kai sentäs pistät lapset syömään kalan nahkoineen ja muistutat että toisilla ei ole varaa syödä sitäkään?[/QUOTE] ei ny liiotella :D
 
Mun pahin pelko oli lasten ollessa pieniä, että sairastun vaikka syöpään, ja joku muu joutuu hoitamaan lapseni, koska itse en olisi enää jaksanut.
Likka oli alle vuoden ku sairastuun toisen kerran syöpään. "Onneksi" silloonen mies ja lapsen isä oli työtön ja pystyi olemaan lapsen kans kotona eikä tarvinnu viedä lasta hoitoon. Oli tarpeeks rankkaa muutenki ku olin pois kotoa paljo ku olin sairaalas.

Jos sairastuusin uudestaan, niin exään onneks voi luottaa niin paljo, että huolehtiis likasta tuona aikana.
 
"Johanna"
Keittiönoita, olet todella kiltti :)

Ja Johannalla ei tavallaan ole mitään hävettävää kun kaikki tietää kuka hän on. Moni ei täällä ota häpeän takia apua vastaan :/

Onko sulla Johanna haasteellisia päiviä? Siis lapsilla uhmaikää tms? Kaikki tsempit sulle, itse olen myös teininä lapsen saanut ja raha-asianikin sössinyt.
Ai että onko :D Alex on diagnoosia vaille erityislapsi ja hänen kanssaan ei ole yhtään helppoo päivää. Maksimus on perheneuvolan jonossa tutkimuksiin samasta syystä. Esikoisella on diagnosoitu adhd ja epäilen tätä toimintohäiriöö itsellänikin.
Sarafina on Diiva joka kuvittelee pyörittävänsä kaikki sormensa ympärille ja Kristofinkin uhma nostaa päätään joten..
Juu kyllä päivät on todella haastavia ja propsit miehelle joka tätä sirkusta jaksaa pyörittää <3
 
"vieras"
Minusta olisi ankeaa elää vuodesta toiseen miettien, että jos jotain tarvitsee, niin maksaako sen joku muu ts. sossu.

Mitäs se kierukka nyt kustantaa, 150 euroa? Jos aloittaa heti raskaaksi tultuaan säästää 10 euroa kuussa, niin ihan mukavasti on rahat koossa siinä vaiheessa, kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen...

Niin, minä muuten käyn töissä. Tienaan vähän yli tonnin kuussa, miehen palkka on samaa luokkaa. Ei siis paljon, mutta sen verran kuitenkin, että saadaan ihan itse maksettua asuminen ja ruokittua lapset. Eläkettäkin kertyy.
 
rietas
...ja jotkut jaksaa erityislasten kanssa arjen pyörittämisen lisäksi vielä käydä töissäkin, mutta nehän onkin vaan niitä ahneita paskoja joilla ei muuta pyöri mielessä kuin raha ja ylellinen elämä...
 
"Johanna"
Tässä oli hieno referaatti siitä miten sairaaksi elämäntapapummin ajatusmaailmakin muuttuu. Juhlitaan isoon ääneen sossusta saatuja ylimääräisiä rahoja ("saatiin heti tonni ja rästit pois") vaikka pitäs olla nöyränä kiitollinen saamastaan avusta. Kuvitellaan että kelan ja työkkärin tuilla eläminen on jotenkin vähemmän lusmuilua kuin sossutuilla (ihan sama mistä sä ne rahas kuppaat, et kumminkaan tee työtä niiden eteen). Mies TIENAA (JOO-O, siis kuvitelkaa :D ) kun saa kelasta rahaa, lapsille on tärkeää saada UUDET ja hienot vaatteet (varsinkin kun ei ite niitä joudu maksamaan).

Otsonointi. Tiedätkö sä edes mitä se tarkoittaa? :D Ja kuka teille niiden leluille kuseksii, kasvata lapses niin ei tarvii moisesta murehtia.
Kerroppa mulle miten sä saat 2vuotiaan pitämään vaippaa öisin jollei halua? joo no sun lapsi oli varmaan 2v yökuivaki. On meilläki Maksimus ollu, mut lapset on erilaisia. Jos se tyttö nyt ei ehdi vessaan yöllä tai pissaa sänkyynsä niin anteeks, kun kasvatin huonosti. Siksi kysyn nyt sulta sit kasvatusvinkkejä aiheen suhteen??
 
Mä oon kyllä sitä mieltä, että parempi sossun on maksaa se kierukka (tai mikä tahansa reseptillä saatava ehkääsy) toimeentulotukiasiakkaalle ku maksaa lisää toimeentulotukea uuden vauvan myötä. Se ehkääsyn maksaminen tulee yhteiskunnalle paljo halvemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
Minä en ole nyt kyllä ymmärtänyt, että mitä ahnetta on käydä töissä? Kautta aikojen on ihmisten pitänyt elättää itsensä. Ahnetta on se, että ei käy siellä töissä, vaan olettaa, että joku muu maksaa.
 
"Johanna"
...ja jotkut jaksaa erityislasten kanssa arjen pyörittämisen lisäksi vielä käydä töissäkin, mutta nehän onkin vaan niitä ahneita paskoja joilla ei muuta pyöri mielessä kuin raha ja ylellinen elämä...
Eihän ne sitä arkee pyöritä, kun päivät töissä ovat ;D

Nojoo tästä ei tuu loppua koskaan. Mulla on tuhansia kommentteja lukematta ihanku joulukalenteria avais :D yhtää ei tiä mitä tulee esiin.
 
viueras
[QUOTE="Johanna";27442602]Kerroppa mulle miten sä saat 2vuotiaan pitämään vaippaa öisin jollei halua? joo no sun lapsi oli varmaan 2v yökuivaki. On meilläki Maksimus ollu, mut lapset on erilaisia. Jos se tyttö nyt ei ehdi vessaan yöllä tai pissaa sänkyynsä niin anteeks, kun kasvatin huonosti. Siksi kysyn nyt sulta sit kasvatusvinkkejä aiheen suhteen??[/QUOTE]

Öö, laittamalla se vaipan lapselle? Mitä luulet, kun lapset on murkkuja, niin miten onnistut auktoriteettina olemaan, jos 2-vuotias jo tekee mitä lystää?

terveisin kahden adhd-lapsen äiti (jolla itselläänkin on adhd)
 
rietas
[QUOTE="vieras";27442614]Minä en ole nyt kyllä ymmärtänyt, että mitä ahnetta on käydä töissä? Kautta aikojen on ihmisten pitänyt elättää itsensä. Ahnetta on se, että ei käy siellä töissä, vaan olettaa, että joku muu maksaa.[/QUOTE]

Ihan hemmetin hyvin kiteytetty. Juuri näin.
 
kyllä
[QUOTE="niinpä";27437201]Paljonkohan tämä perhe on tullut yhteiskunnalle maksamaan? Naisen esikoinen on huostaanotettu, nainen ei ole ollut itse töissä ollenkaan, kuusi lasta joista puolet on hoidossa yhteiskunnan piikkiin (sossun asiakas ei maksa hoidosta euroakaan), sossu maksaa perheen elatuksen ja pesukoneet...joo. Sanattomaksi vetää.

Sen tahtoisin tietää, miten tuo mies on välttänyt mm. työkkärin osoitukset? Minulla samaa ikäluokkaa oleva mies, 2 viikkoa ehti olla kerran työttömänä ja kyllä siinäkin ajassa tuli jo käsky mennä rekrytilaisuuteen jne.[/QUOTE]

Ite en ole ohjelmaa katsonut mutta ihmettelen kyllä miten ihmisiä suututtaa toisten tapa elää :D Nainenhan ei ole ollut töissä kun on koko aikuisikänsä ollut raskaana tai vauvan kanssa kotona ( ikäähän oli 26v ja lapsia jo 5??)
Mitä vikaa on pistää lapsia hoitoon varsinkin jos ovat jo isompia eikä ihan pikku vauvoja kun on vauva kotona ja isommat kaipaavat varmaan jo omanikäistä seuraa yms. virikkeitä mitä kotona ei ole tarjolla.
Sossuhan maksaa pesukoneen kenelle tahaansa lapsiperheelle joka saa sosiaalihuollosta tuke vaikka edes sen 40€ kk. Lapsiperheessä kun on oltava ihan inhimillisyys syistä pesukone. Vai pesettekö ite pyykkinne käsin? Saattikka sitten lasten pyykkejä joita päivän aikana tuppaa tulemaan.. luultavasti heillä enemmän kuin valtaosalla sättijöistä. Työkkäri on aika helppo välttää jos haluaa, ja mieshän ei töihin kuuleman mukaan halunnut. Eikä sieltä töistä varmaan niin paljon paalua saa että se kannattaisi vain yhden noista vanhemmista olla töissä, kun kaikki mitä tienaat vähennetään tuloista ja sitten jää vielä kaikki hoitomaksut, sähkölaskut, uudet pesukoneet ja kaikki muukin vielä enemmän kiven alle kuin sossun asiakkaana.

Semmosta. Ehkäisyä heille kuitenkin lämpimästi suosittelen :)
 
"Johanna"
Öö, laittamalla se vaipan lapselle? Mitä luulet, kun lapset on murkkuja, niin miten onnistut auktoriteettina olemaan, jos 2-vuotias jo tekee mitä lystää?

terveisin kahden adhd-lapsen äiti (jolla itselläänkin on adhd)
Artikuloinko mä epäselvästi? Miten saat sen vaipan pysymään päällä jos 2vuotias ei sitä halua? Hän on iso tyttö, mutta vahinkoja sattuu. Kai se sit on kasvatuksesta kiinni.
 
rietas
[QUOTE="Johanna";27442626]Eihän ne sitä arkee pyöritä, kun päivät töissä ovat ;D
[/QUOTE]

Ei jumalauta, toi oli kyllä röyhkeesti sanottu. Kokeilepa joskus niin mieles vois muuttua.
 
[QUOTE="vieras";27442614]Minä en ole nyt kyllä ymmärtänyt, että mitä ahnetta on käydä töissä? Kautta aikojen on ihmisten pitänyt elättää itsensä. Ahnetta on se, että ei käy siellä töissä, vaan olettaa, että joku muu maksaa.[/QUOTE]

Pakko olla samaa mieltä vaikka itte viä elänki pääasias Kelan rahoolla ja saan välillä toimeentulotukea. Valmistuminen lähihoitajaksi on kuitenki enää muutama kuukaudes pääs eli teen jotaki sen eteen, että töitä tulis olemaan jatkos. Ja töitä teen koko aika koulun ohes ja samalla suoritan myös toista koulutusta.

Musta ei olisi ikinä olemaan vuosikausiksi kotona. Lisää lapsia toki haluan, mutta kyllä varmaan mahdolliset tulevat lapset menis hoitoon ennen 3v. ikää kuten likkaki menis. 9kk ikäästä tuskin laittaasin hoitoon.
 
"vieras"
Kannattasko vaikka soittaa sinne äitiysneuvolaan ja kysyä sitä kierukka-asiaa?

Ja niille joiden mielestä on kylmää ja itsekästä ajatella vain "rahaa rahaa rahaa", onhan se raha nyt kuitenkin aika tarpeellista elossa pysymisen kannalta. Mun mielestä olisi itsekkäämpää tehdä lisää lapsia tilanteeseen jossa ei rahaa ole eikä hajuakaan miten sen lapsen elättää. Ai niin,mut tuleehan rahaa seinässä olevasta reiästä kun ensin kiltti sossuntäti ne sinne laittaa.

Lapsi ei todellakaan ole mikään esine vaan lapsi on tunteva olento jolla on tarpeita. Haluan tarjota lapsilleni muutakin kuin lämmintä kättä eikä se välttämättä tarkoita aina uusinta,hienointa ja parasta.

Miten joillekin voi olla niin vaikeaa käsittää tätä yksinkertaista yhtälöä Työ--->Palkka----->Elämiseen tarvittavat hyödykkeet. Mikä oletus se on että kannetaan kaikki valmiina eteen aikuiselle ihmiselle?

"Te ette rakasta lapsianne,yhyyy ja kyynel" Siis voi herranjumala,eikö muiden ihmisten lapsuudessa vanhemmat käyneet töissä?! Mä kasvoin siihen ajatukseen että aikuisten tehtävä on käydä töissä että voi elättää perheensä,ei meillä ainakaan koettu edes vaihtoehtona mitään kotona lorvimista vapaaehtoisesti. Työn tekeminen oli itsestäänselvyys ja osa normaalia perheen arkea. Sama se oli kavereiden keskuudessa,jos jonkun vanhempi jäi työttömäksi niin lapsetkin ymmärsivät että se tarkoittaa jotain ikävää eikä ole mikään tavoiteltava tilanne.

Mutta ihannoikaa ihan rauhassa tuota kotona makaamista ja lasten liukuhihnatuotantoa,ehkä ne rrrrrrakastaa niitä lapsiaan ihan hirrrrrrrrveeesti enemmän kun tavalliset työssäkäyvät vanhemmat. Kyllä se lapsi varmaan oikein kyllästetään sillä rakkaudella.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27442614]Minä en ole nyt kyllä ymmärtänyt, että mitä ahnetta on käydä töissä? Kautta aikojen on ihmisten pitänyt elättää itsensä. Ahnetta on se, että ei käy siellä töissä, vaan olettaa, että joku muu maksaa.[/QUOTE]
Ahneutta on tienata enemmän kuin hengissä pysyäkseen tarvitsee :) Itse aloitin downshiftauksen jo toista vuotta sitten ja ajoittain nostan enemmän palkkaa kuin mitä itse tarvitsen. Nostan sitä siis läheisteni hyväksi. Mutta mitä vähemmän kulutan, sitä vähemmän tarvitsen rahaa. Ja sitä vähemmän mun tarvitsee tehdä töitä leipäni eteen. Ja maksaa veroja.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä