Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"Johanna"
Ei työssäkäynti ja tienaaminen ole mitään ylellistä elämää, vaan normaali käytäntö, jolla rahoitetaan oma ja perheen eläminen.

Voi hyvänen aika :O
Mä nyt puhuin just niistä joilla se on. 200 neliön omakotitalo 2 autoo, vene, lomamökki jne. Tää on musta ylellisyyttä? Ja sit sanotaan on pakko mennä töihin kun vauva on 9kk kun muuten ei ole varaa elää jaa siis tarviiko elämiseen esim venettä? Ei! Siis varaa ylläpitää ylellistä elintasoo lapsesta piittamaatta.

Ja tämä on se mielipide minkä takia mä paskat nakkaan sille et ollaa nyt saatu sossusta. Jos ihmiset oikeesti kokee työnteon tärkeemmäks kun kotiäitiyden niin mun lapset saa näitä muiden äitejä kiittää siitä, että heillä on mahdollisuus olla kotihoidossa :)
 
[QUOTE="Johanna";27442331]Mä nyt puhuin just niistä joilla se on. 200 neliön omakotitalo 2 autoo, vene, lomamökki jne. Tää on musta ylellisyyttä? Ja sit sanotaan on pakko mennä töihin kun vauva on 9kk kun muuten ei ole varaa elää jaa siis tarviiko elämiseen esim venettä? Ei! Siis varaa ylläpitää ylellistä elintasoo lapsesta piittamaatta.

Ja tämä on se mielipide minkä takia mä paskat nakkaan sille et ollaa nyt saatu sossusta. Jos ihmiset oikeesti kokee työnteon tärkeemmäks kun kotiäitiyden niin mun lapset saa näitä muiden äitejä kiittää siitä, että heillä on mahdollisuus olla kotihoidossa :)[/QUOTE] meillä kaks autoa on ihan pakko olla. Meillä on asuntolainaa, ja näin matalien korkojen aikaan olis sulaa hulluutta maksaa korkoja, ja mä en halua olla kotona vuosikausia, haluan mennä töihin, koska en näe tarpeelliseksi tinkiä omasta ja lasten elintasosta. Se, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lapsiani en rakastais.
 
"Johanna"
Siis oleksä ihan tosissaan -kierukan hinta on kynnyskysymys, mutta uusi lapsi (hänestä väistämättäaiheutuvine kuluineen jotka ovat moninkertaiset kierukan hintaan verrattuna) ei?

Anteeksi mutta minusta kuulostaa siltä, että elämän realiteetit on nyt pahasti hukassa.
Kierukka otetaan pois ja lapsi tuo rikkautta ja onnee elämään mitä ei voi edes rahalla mitata joten juu todellakin on varaa lapseen aina <3
 
[QUOTE="Johanna";27442331]Mä nyt puhuin just niistä joilla se on. 200 neliön omakotitalo 2 autoo, vene, lomamökki jne. Tää on musta ylellisyyttä? Ja sit sanotaan on pakko mennä töihin kun vauva on 9kk kun muuten ei ole varaa elää jaa siis tarviiko elämiseen esim venettä? Ei! Siis varaa ylläpitää ylellistä elintasoo lapsesta piittamaatta.

Ja tämä on se mielipide minkä takia mä paskat nakkaan sille et ollaa nyt saatu sossusta. Jos ihmiset oikeesti kokee työnteon tärkeemmäks kun kotiäitiyden niin mun lapset saa näitä muiden äitejä kiittää siitä, että heillä on mahdollisuus olla kotihoidossa :)[/QUOTE]

eikö tuo nyt ole aika normaalia nykyään suomessa, ollut jo vuosikymmenet. Oli jo mummoillani nuo jutut. Työllä ne enenkin nuo hankkivat, nykyään tuntuu olevan niin, että mitään ei vitsitä asioiden eteen tehdä ja sitten ollaan kateellisia niile joilla on ja vaaditaan tukia isommiksi.
 
"Johanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27442357:
meillä kaks autoa on ihan pakko olla. Meillä on asuntolainaa, ja näin matalien korkojen aikaan olis sulaa hulluutta maksaa korkoja, ja mä en halua olla kotona vuosikausia, haluan mennä töihin, koska en näe tarpeelliseksi tinkiä omasta ja lasten elintasosta. Se, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lapsiani en rakastais.
Varmasti rakastat en ole väittänytkään ettet :)
Ihan yhtälailla on näitä sossupummeja jotka oikeesti haluaa elää sossun tuilla. Yhtälailla on näitä jotka ihan oikeesti seisottaa kahta autoo pihassa näyttääkseen coolilta :) tilanteita on erilaisia ei pidä ottaa mitään mustavalkosesti.
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27442360]Kierukka otetaan pois ja lapsi tuo rikkautta ja onnee elämään mitä ei voi edes rahalla mitata joten juu todellakin on varaa lapseen aina <3[/QUOTE]

On mullakin varaa miljoonaan lapseen kun ei se paksuna olo mitään maksa. Mutta ei mun palkasta ole kyllä niitä kaikkia elättämään että siinä mielessä ei ole varaa,kun mun pitää miettiä että riittääkö työstä ansaitsemani palkka elättämään jo olemassa olevat lapset ja saanko hankittua heille kaiken tarpeellisen ilman almuja ja kerjäämistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"huoh"
Siis oleksä ihan tosissaan -kierukan hinta on kynnyskysymys, mutta uusi lapsi (hänestä väistämättäaiheutuvine kuluineen jotka ovat moninkertaiset kierukan hintaan verrattuna) ei?

Anteeksi mutta minusta kuulostaa siltä, että elämän realiteetit on nyt pahasti hukassa.
Anteeksi mutta tuntuu että osalla on todella elämän realiteetit hukassa! Nimittäin sellaisilla joilla ei liiku pääkopassa muuta kuin raha, raha ja vielä kerran raha. Kulut sitä kulut tätä. Puhutte lapsista ikäänkuin ne olisivat yhtä kuin kierukka tai esine. Kuvottavia ihmisiä täällä! Eläkää omaa elämäänne hioen sädekehäänne tai olkaa elämättä, mutta antakaa edes toisten elää ja rakastaa lapsiaan. Itse ilmeisesti ette kykene kokemaan mitään positiivisia tunteita saati rakkautta. Teidän lapsia minä säälin, vertaatte niitä hyödykkeisiin!
 
[QUOTE="Johanna";27442381]Varmasti rakastat en ole väittänytkään ettet :)
Ihan yhtälailla on näitä sossupummeja jotka oikeesti haluaa elää sossun tuilla. Yhtälailla on näitä jotka ihan oikeesti seisottaa kahta autoo pihassa näyttääkseen coolilta :) tilanteita on erilaisia ei pidä ottaa mitään mustavalkosesti.[/QUOTE]
Se nyt on taas typerää seisottaa kahta autoa pihassa, vaikka ei tarviskaan. Tuo, että joku haluaa elää sossuntuilla, vaan ylittää mun käsityskykyni ihan täysin. Itse olisin huolissani, minkälaisen kuvan annan lapsilleni, meillä kun on kotona aina opetettu, että työnteko kannattaa, ja jos jotain haluaa, itse tehdään töitä sen eteen.
 
"vieras"
Ehditkö päivittäin antaa yksilöllitä huomiota kaikille viidelle (vai kuudelle)?
Älä nyt ihmeessä tehtaile vauvoja lisää. Lapset ei aina pysy vauvoina, tulee haastavia kausia ja silti pitäis vanhempien jaksaa. Jatkuva raskaana oleminenkaan ei hyväks oo kropalle. Oot nuori mutta kroppa ei näytä siltä. (Anteeksi, en tarkoita pahalla).
 
[QUOTE="huoh";27442396]Anteeksi mutta tuntuu että osalla on todella elämän realiteetit hukassa! Nimittäin sellaisilla joilla ei liiku pääkopassa muuta kuin raha, raha ja vielä kerran raha. Kulut sitä kulut tätä. Puhutte lapsista ikäänkuin ne olisivat yhtä kuin kierukka tai esine. Kuvottavia ihmisiä täällä! Eläkää omaa elämäänne hioen sädekehäänne tai olkaa elämättä, mutta antakaa edes toisten elää ja rakastaa lapsiaan. Itse ilmeisesti ette kykene kokemaan mitään positiivisia tunteita saati rakkautta. Teidän lapsia minä säälin, vertaatte niitä hyödykkeisiin![/QUOTE] ihan yhtälailla ne lapset kustantaa, samoin kuin se kierukkakin.
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27442360]Kierukka otetaan pois ja lapsi tuo rikkautta ja onnee elämään mitä ei voi edes rahalla mitata joten juu todellakin on varaa lapseen aina <3[/QUOTE]
Kannattaa miettiä, mitä sun lapsesi tulevat ajattelemaan. Pystyttekö te antamaan lapsillenne sitä samaa rikkauden ja onnen tunnetta, mitä sä itse sanot lapsista saavasi. Paitsi rakkautta, mun mielestäni lapsi tarvitsee myös muita eväitä elämään. Onko teillä rahkeita siihen?
 
[QUOTE="huoh";27442396]Anteeksi mutta tuntuu että osalla on todella elämän realiteetit hukassa! Nimittäin sellaisilla joilla ei liiku pääkopassa muuta kuin raha, raha ja vielä kerran raha. Kulut sitä kulut tätä. Puhutte lapsista ikäänkuin ne olisivat yhtä kuin kierukka tai esine. Kuvottavia ihmisiä täällä! Eläkää omaa elämäänne hioen sädekehäänne tai olkaa elämättä, mutta antakaa edes toisten elää ja rakastaa lapsiaan. Itse ilmeisesti ette kykene kokemaan mitään positiivisia tunteita saati rakkautta. Teidän lapsia minä säälin, vertaatte niitä hyödykkeisiin![/QUOTE]

niin. Eihän me jotka mietitään myös lapsen tulevaisuuttakin rakasteta lapsiamme ollekaan. Ei tietenkään. Jännä juttu vaan on se, että kun suunnittelet elämäsi oikein niin voit tehdä monta lasta, hankkia tarvittavat jutut + vielä olla kotona niiden lasten kanssa. :O Käsittämätöntä eikö!?
 
Keittiönoita
[QUOTE="Johanna";27442284]Tarkoitus on opiskella ammatti. Mies haluaa opiskella jo toisen :) ei me sossuntuilla elätetä teinejä, kun ei ole mitään syytä kotona notkua ellei ole alle 3vuotiaita lapsia. Ja toivonmukaan se kierukka sopii sinä joka ehdotit maksamista. Oletpa todella avulias. :) kyllä olen ihan tosissani ja ongelmaksi on muodostunut se kierukan hinta kertalaakilla. Ei mulle ole lääkärit mitään puhuneet ilmaisesta kierukasta. Kapselin sain 2007 ilmaiseksi synnärillä.[/QUOTE]
Pari vuotta sitten maksoin yhden mulle täysin tuntemattoman paragualaisen ihmisen kilpirauhasleikkausen. Välikädet olivat mulle riittävän luotettavat, joten uskalsin antaa rahat. Muutama kuukausi sitten sain kuulla, että kyseinen ihminen on työkykyinen, töissä ja elättää taas perheensä. Rahani eivät siis menneet hukkaan, vaikka olinkin etukäteen varautunut siihenkin, että menevät hukkaan.

Kuten sanoin, marraskuu on mulle töiden vuoksi kiireinen. Joulukuun alussa voisin ottaa vähän vapaata ja tulla Tampereelle maksamaan kierukkalaskusi. En tietty kotiisi ole änkeämässä vaan sinne kassalle lääkärissä :D. Jos kuullostaa hyvältä, laita y-viestiä :)
 
asian
Useasta lapsesta vastuu on todella suuri. Jos tekee monta lasta on aika uhkarohkea. Joku lapsista voi sairastua vakavasti, jolloin ollaan pitkiä aikoja sairaalassa. Kuka silloin hoitaa niitä muita? Entä jos kaiken jaksava äiti sairastuu vakavasti? Kuka hoitaa lapset? Jos sairastuu vaikka vakavaan masennukseen tai uupumukseen, niin silloin kaikki leviää käsiin. Makaat sängyssä sieltä ylös pääsemättä. Mun pahin pelko oli lasten ollessa pieniä, että sairastun vaikka syöpään, ja joku muu joutuu hoitamaan lapseni, koska itse en olisi enää jaksanut.
 
Nutturat kireellä
Ai nyt se muutaman päivän takainen morkkausketju jo unohtui. Eikö silloin sovittu, ettei ketään enää morkata minkään häneen liittyvän asian vuoksi? Koska eihän meistä kukaan todella tiedä mitä kaikkea siellä taustalla onkaan... vaikkapa kehitysvammaisuutta. :D
 
ohhoh
[QUOTE="Johanna";27442381]Varmasti rakastat en ole väittänytkään ettet :)
Ihan yhtälailla on näitä sossupummeja jotka oikeesti haluaa elää sossun tuilla. Yhtälailla on näitä jotka ihan oikeesti seisottaa kahta autoo pihassa näyttääkseen coolilta :) tilanteita on erilaisia ei pidä ottaa mitään mustavalkosesti.[/QUOTE]

täh. Onko jonkun mielestä coolia pitää kahta autoa, näinä päivinä, kun nytkin usa:ssa ilmastonmuutos tappanut ihmsiä ja aiheuttanut valtavat tuhot?

Oikeesti? Minusta on noloa, että meillä on auto. Hävettää kun lapseni 20 vuoden päästä asiaa muistelevat ja maapallolla on nälänhätä.

siis oikeesti sellaisia moukkia olemassa, jotka ovat ylpeitä sellaisesta asiasta, että kuluttavat luonnonvaroja tai omistavat jotain??? Noloa!!!!

ylpeä voi olla jos on mahtava tyyppi muille, on kohtelias, antelias, kiva, iloinen tuo hyvää mieltä muille, tai ylpeä voi olla, jos on sinnikäs ja osaa jotain tosi hyvin harjoiteltuaan pitkään, tai ylpeä voi olla jos on fiksu ja käyttää lahjaansa hyvin tai jos on nätti, siitäkin saa olla ylpeä yhtä lailla kuin älykkyydestä tai hyvästä luonteesta.

Mutta onko joku niin moukka, että luulee, että on hienoa että omistaa jotain, eli tuhoaa maapallon luonnonvaroja, niin että omille jälkipolville ei jää mitään?
 
[QUOTE="Johanna";27442179] lapsilla on monipuolinen ja hyvä ruoka sekä uudet ja hienot vaatteet.
[/QUOTE]

Sori, mutta särähti pahemman kerran korvaan tuo, että lapsilla pitää olla uudet ja hienot vaatteet. Ihan hyvin voi lapsillakin olla käytettyjä vaatteita eikä aina kaikkia tarvitte uutena hommata.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Kfkfkf
Keittiönoita, olet todella kiltti :)

Ja Johannalla ei tavallaan ole mitään hävettävää kun kaikki tietää kuka hän on. Moni ei täällä ota häpeän takia apua vastaan :/

Onko sulla Johanna haasteellisia päiviä? Siis lapsilla uhmaikää tms? Kaikki tsempit sulle, itse olen myös teininä lapsen saanut ja raha-asianikin sössinyt.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä