Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
---
Ei varaa ehkäisyyn, joten tehdään vauva. Eihän se vauva paljoa tarvi ja hei lapsilisääkin saa yli 200e. öö... Mites sitten, kun se lapsi kasvaa ja tarpeetkin kasvaa? Tuleeko lapsen tekeminen halvemmaksi loppupeleissä kuin se ehkäisy ? :eek:
 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437330:
Mutta sinäkin voisit joko lopettaa työnteon ja alkaa hankkimaan lisää lapsia tai hankkia parempi työ. Valintoja, valintoja.
Minusta tuo sinun asenteesi on todella vääristynyt. Ei se ole niin, että ihmisillä on joku automaattinen OIKEUS jäädä kotiin makaamaan muiden elätettäväksi. On meitä, jotka emme ole kateellisia emmekä halua tuollaista elämäntapaa, mutta meidän mielestä jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon yhteiskuntaa varten. Kyllä, Kyllä, minä olen niin omituinen että teen pienellä palkalla osa-aikatöitä ja yksi syy siihen on se, että haluan kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa. Ja niin sen pitäisi ollakkin.
 
Minusta tuo sinun asenteesi on todella vääristynyt. Ei se ole niin, että ihmisillä on joku automaattinen OIKEUS jäädä kotiin makaamaan muiden elätettäväksi. On meitä, jotka emme ole kateellisia emmekä halua tuollaista elämäntapaa, mutta meidän mielestä jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon yhteiskuntaa varten. Kyllä, Kyllä, minä olen niin omituinen että teen pienellä palkalla osa-aikatöitä ja yksi syy siihen on se, että haluan kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa. Ja niin sen pitäisi ollakkin.
Valinnoistahan tässä nimenomaan on kyse. Tosin itselle se on aina ollut selvää, että jos haluaa downshiftata, se on mahdollista vasta sitten, kun ei sossun apua siihen tarvi.
 
"vieras"
Tunnen itseni tyhmäksi, että tein 9-10h päivää ja varmasti matalapalkkaisemmalla alalla kun mitä suomessa vaan voi olla. Miksi minä en vaan kävele sossuun ja anna perseen levitä.. Öö, koska sen verran on ylpeyttä jäljellä, että itse itseni elätän.. Huh huijaa, sanon. Pesukeen saa torista varmasti alle 200€ ja tasan toimivan.. Mä en vaan tajua en.. Tai no, itsekki tässä kohta pyöräytän perheemme neljännen lapsen ja ns. kotona olen kumminkin sen 6v ollut, vaikka töitä samalla tehnyt ja ammattipaperitkin löytyy..
 
"vieras"
Ja mistä syystä kyseisen akan eka lapsi on huostaanotettu? Ei ihan terveistä perheistä/äideiltä huostaanoteta..

Ja minkäköhän työpaikan/ammatin nuo meinaa hankkia, millä elättäisi tuon katraan? Pienipalkkaisella alalla ei elätetä edes kolmea muksua ilman lisäavustusta sossusta.
Sehän se ongelma on, kun lapsia alkaa olla noin paljon, sossun avustukset ovat jo kuussa enemmän kuin esim. kk-avustajan käteenjäävä tili (n.1600e)
 
[QUOTE="ope";27437228]Monelle oli varmaan kova pala katsoa tämä jakso, koska harva uskaltaa elää noin: vähällä rahalla, leppoisasti lasten kanssa.
Kasvattavat varmaan kelpo veronmaksajia lapsistaan.
Kivanoloinen perhe ja varmasti rakastavat lapsiaan kovasti.
Joku tietysti jo arvosteli, koska isommat ovat osan aikaa hoidossa. Mitä sitten.
Arvostan kovasti tämän nuoren perheen ratkaisuja. Olisinpa uskaltanut tehdä saman, kun omat viisi olivat pieniä![/QUOTE]


En ole jaksoa katsonut mutta ihmettelen kuinka työttömät loiset saavat kasvatettua kelpoja veronmaksajia kun lapset tottuvat siihen että vanhemmat ovat kotona ja silti rahaa tippuu tilille säännöllisesti?
 
"vieras"
En ole jaksoa katsonut mutta ihmettelen kuinka työttömät loiset saavat kasvatettua kelpoja veronmaksajia kun lapset tottuvat siihen että vanhemmat ovat kotona ja silti rahaa tippuu tilille säännöllisesti?
Yleensä niistä lapsista ei kasva veronmaksajia, vaan samanlaisia pummeja, kuin vanhemmista. Tutkittu juttu. Eli kunhan tämänkin perheen lapset ovat aikuisia, niin kahden sijaan perheessä onkin 7 sossun kanta-asiakasta :(. Toki joskus joku saattaa räpistellä irti tuosta "perinnöstä", mutta yleensä lapset seuraavat vanhempiensa mallia.

Mistäpä he työntekoa oppisivat arvostamaan?
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";27437053]Pakko kommentoida, kun niin moni tarttui tuohon valmiiksi viipaloituun juustoon; me ollaan ostettu toisinaan sitä siksi että se on ollut kilohinnaltaan sellaista isompaa könttiä HALVEMPAA :D Eka russutin miehelle siitä, että tuhlaa tuollaisiin, mutta mies sitten näytti mulle kaupassa hintoja, että eipäs kun se säästää...[/QUOTE]

Saman olen huomannut ja siksi meillekin näitä ostetaan. Ja mikä parasta, tulee koko juusto syötyä viimeiseen pisaraan. Ennen meillä jäi palajuustosta sellainen kuivunut, rähvitty köntti jäljelle jota kukaan ei saanut enää juustohöylällä leikattua ja lopulta roskiinhan se meni (meillä syödään juustoa aika vähän), joten nyt tulee kaikki käytettyä mitä tarvitaan.
 
"vieras"
[QUOTE="kolmen äiti";27438392]Saman olen huomannut ja siksi meillekin näitä ostetaan. Ja mikä parasta, tulee koko juusto syötyä viimeiseen pisaraan. Ennen meillä jäi palajuustosta sellainen kuivunut, rähvitty köntti jäljelle jota kukaan ei saanut enää juustohöylällä leikattua ja lopulta roskiinhan se meni (meillä syödään juustoa aika vähän), joten nyt tulee kaikki käytettyä mitä tarvitaan.[/QUOTE]

Juuston voi vaikka siinä vaiheessa kun sitä on kolmannes jäljellä raastaa raastimella raasteeksi ja pakastaa. Se käy pakastettuna tosi hyvin moniin ruokiin esim. gratiineihin ja lasagneen.

Kokonaisena palana ostettu juusto nyt vain ON edullisempaa.

Ihmetytti sekin että lapsilla oli takkuiset hiukset ja likaiset naamat.
 
"öttiäinen"
Juuri kuuntelin uutisia. Päivähoitopaikoista on huutava pula Helsingissä ja myös muissa suurissa kaupungeissa.
Uutisissakin kerrottiin , että kotona oleville vanhempien lapsille on tarjottu kerhotoimintaa mutta se ei ole ottanut tuulta purjeisiin. Työhön pässeet vanhemmat ei saa lapsiaan hoitoon kohtuullisen matkan päähän vaan töihin menon kannattavuus katoaa matkakustannuksiin. Ja tämä vain kun yksi äiti-ryhmä pitää kiinni oikeudestaan subjektiiviseen päivähoitoon vain omaa napaansa ajatellen. Ei mitään yhteisöllisyyttä.

Mietin miksi pitää käyttää yhteiskuntaa hyväksi ihan häikäilemättä kun lakiin on tullut lapsus? Varastatko , vietkö kaupan kassasta rahaa jos kassa auki ja myyjä auttaa toista asiakasta kauempana?
Otatko lainaan naapurin auton jos hänellä on jäänyt avaimet virtalukkoon ajatellen , että voi voi mutta kun siihen on mahdollisuus kun ei olla huolehittu tarpeeksi. Näissäkin asioissa monen moraali tulee ja estää teot.

Miksi sitten ei kanneta yhteiseen hyvään rahaa ja hyvinvoinnin edistämistä ja mennä töihin, hankita jopa se halvempi pesukone, huolehdita ehkäisystä niin kauan kunnes voi itse elättää lapsen ja jopa hoidetaan lapset itse kotona jos nyt kotona sattuu olemaan?

Mikä tästä tilanteesta tekee niin erilaisen kuin nämä varkaudet? MInusta vapaaehtoisesti työttömät ovat juuri näitä varkaita jotka varastaa niiltä tuen joilla oikeasti on vaikeaa saada mitään töitä tai joutuvat irtisanotuksi ja tarvitsevat tukimuotoja hetken. Huom hetken! eI SUUNNITTELEMALLA lisää lapsia jotta rahat piisaa olla kotona.

Lapset on ihania ja aivan suloisia mutta kun lapsia osaa tehdä pitäisi muistaa , että itse niistä joutaisi huolehtimaan. Kun huomaa olevansa yhteiskunnan elätti (vaikka se on täysin laillista mutta moraalitonta) pitäisi jo tämän ihmisen tajuta , ettei tämä ole reilua muita oikeasti pulassa olevia kohtaan.

Miksi en luokittele heitä oikeasti pulassa oleviin. MInulle kuvastu esimerkiksii ohjelmasta tunne , että näin on hyvä ja näin mennään. Muutoksiin ei ole tarve. Mutta aina voi huudella etten tiedä perheen todellista tilannetta enkä tiedäkään mutta kun arvioin ohjelman perusteella on se häikäilemätöntä muuta yhteiskuntaa kohtaan.

Moraali, se tuntuu monelta puuttuvan. Ollaan kuin lapset jotka ajattele , että näin voi tehdä kun kukaan ei estä.eikä näe.
 
"essie"
[QUOTE="vieras";27438427

Kokonaisena palana ostettu juusto nyt vain ON edullisempaa.

.[/QUOTE]

Perusteles, miksi kokonaisena palana ostettu juusto on edullisempaa jos siivutetun kilohinta on halvempi? :D
 
Pienyrittäjä
Minusta tuo sinun asenteesi on todella vääristynyt. Ei se ole niin, että ihmisillä on joku automaattinen OIKEUS jäädä kotiin makaamaan muiden elätettäväksi. On meitä, jotka emme ole kateellisia emmekä halua tuollaista elämäntapaa, mutta meidän mielestä jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon yhteiskuntaa varten. Kyllä, Kyllä, minä olen niin omituinen että teen pienellä palkalla osa-aikatöitä ja yksi syy siihen on se, että haluan kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa. Ja niin sen pitäisi ollakkin.
Peesi!
 
"öttiäinen"
[QUOTE="Jenis";27436923]Ei jumalauta. Oon sanaton.[/QUOTE]

Minäpä tiedän miksi se on edullisempaa. Vallmiit justosiivut ovat oikeasti paksuja. Vaikka kilohinta on edullisempi tulee se käytettyä nopeammin. Kokonaisesta voit ottaa ohuita siivuja ja eikä se justo edes niin älytärkee ole siinä leivän päällä.

Eli valmiissa viipale määrä ei olekaan niin suuri kuin köntistä otetusta jos omaa ohuita siivuja leikkaavan höylän :)
 
"vieras"
No, itse en tuollaista elämää halua, siksi valintani on toiset.

Mutta tämä perhe on päättänyt elää näin. Mitä sitten? Ei ne lapsetkaan siellä huonosti voineet, ihan tyytyväisiä iloisia ihmisiä oli koko sakki. Jos siellä olisi näkynyt selkeitä laiminlyöntejä lasten osalta, olisin huolissani, mutta ei.
Tämä on hauska ilmiö. Ollaan suvaitsevaisia, hyväksytään erilaisuus mutta kun joku elää toisella tapaa, kukaan ei kuitenkaan ymmärrä, kukaan ei voi käsittää koska ITSE en ikinä tehtäisi niin :)
 
"essie"
[QUOTE="öttiäinen";27438469]Minäpä tiedän miksi se on edullisempaa. Vallmiit justosiivut ovat oikeasti paksuja. Vaikka kilohinta on edullisempi tulee se käytettyä nopeammin. Kokonaisesta voit ottaa ohuita siivuja ja eikä se justo edes niin älytärkee ole siinä leivän päällä.

Eli valmiissa viipale määrä ei olekaan niin suuri kuin köntistä otetusta jos omaa ohuita siivuja leikkaavan höylän :)[/QUOTE]

juu, toki tuo on totta jos laskee sen siivujen mukaan. Meillä kun grammamäärät on suunnilleen samoja oli valmiita viipaleita tai köntti niin ei voi laskea noinkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27437686]

Uusi pesukone oli laadukas ja päädyimme siihen, koska pesukoneey ovat meillä osoittautuneet hyvin lyhyt ikäisiksi :( toistaiseksi ollut hyvä ostos. IPhone on ostettu miehen ollessa vielä töissä ja tienatessa lähes 3000/kk

En pidä meidän väliaikaista vuoden pituista sossun asiakkuutta perheemme elämäntapana.

1lapsista on kuntouttavassa päivähoidossa ja toinen esikoulussa 3kotona.

Mitähän vielä :D kysykää toki niin vastailen parhaani mukaan ;)
Galleriasta murto-osa näkyy julkisesti. Ja fb:ssä vahingossa muutama julkinen merkintä enkä jaksanu poistaa. Ei siis julkinen profiili :D[/QUOTE]

Luin irc-gallerian blogiasi ja olit tammikuussa hehkuttanut että sait iPhonen. Jos miehesi on vielä tuolloin ollut hyväpalkkaisessa työssä niin miten on mahdollista, että tulonne koostuvat vain tuista ja ovat n. pari tonnia, vaikka pelkästään liiton raha olisi tuossa tapauksessa hyvä? Tässä ketjussa joku oli mainninnut, että olit kommentoinut jollekin, että jos laittaa lapsen hoitoon niin miksi hän ei adoptoisi saman tien? Oletko tosissasi tuota mieltä, varsinkin kun omasi ovat hoidossa? :D
 
hyi hitto
Vähän käy sääliksi noita lapsia sitten joskus tulevaisuudessa. Pienenä ovat varmasti ihan tyytyväisiä elämäänsä ja pienet ei tosiaan paljon vaadi, mut voi olla, että häpeävät tilannattaan jonkin verran jossain vaiheessa. Ei omaa huonetta, ei opiskelurauhaa/muutakaan rauhaa pienessä asunnossa, ei kivoja vaatteita/kaikki vaatteet kirpparilta, ei harrastuksia, ei perheen yhteisiä lomia jne. Tai siis luulen, että mitään noista eivät tule saamaan.

Mut voihan se olla, että teininä sitten saavat motivaatiota itse tehdä toisin.
 
Jos tuo mies olis oikeesti ollu 17-vuotiaasta asti töissä, jossa tienaa n. 3000€/kk, josta nyt ollut n. vuoden työttömänä, niin hän kyllä saisi ansiosidonnaista, jolloin perhe ei joutuisi elämään kokonaan tukien varassa, joten kukakohan tässä nyt yrittää saada tilanteensa näyttämään paremmalta muiden silmissä.... Hmmmmmm...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27438340:
Valinnoistahan tässä nimenomaan on kyse. Tosin itselle se on aina ollut selvää, että jos haluaa downshiftata, se on mahdollista vasta sitten, kun ei sossun apua siihen tarvi.
Mitä tää tarkalleen ottaen tarkoittaa? Mä kun kevensin oman jaksamiseni vuoksi ja lapsieni. Jos teen osa-aikatyötä mutta silti saan joskus tt-tukea tai asumistukea, onko se väärin?
Mielestäni jaksava, onnellinen perhe on tärkeämpi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä