Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
Sanna F
Itse en ikäväkseni vielä ohjelmaanne ole nähnyt, mutta osasin odottaa että palauetta tulee :) halusin toivottaa kovasti tsemppiä teille tähän "palautemyllyyn" joka lähti jo ennalta pyörimään :) luin avan sivuilta mitä teille kuuluu nyt ja mukavalta kuullosti.
Viittasin teihin lauseessani, että kyllä mä nyt ymmärrän miten jotkut tekee lapsia paljon" (vai miten se menikään) sillä on ne vaan niin ihania, oli elämäntilanne mikä hyvänsä.
Meilläkin mies vaihtaa paskavaipat siinä missä muutkin, sekä syöttää soseet, siivoaa ja tekee ruuan! Tyttäreni ei ole koulussa koska ei päässyt haluamaansa kouluun. Eikä vieläkään ole vaihtanut ainuttakaan p vaippaa :)
Ymmärrän hyvin, että kaikki pointit eivät mahtuneet ohjelmaan millään. Tunti on lyhyt aika!
Hatun nosto, että tulit itse oikomaan asioita!
 
Keittiönoita
[QUOTE="juupajuu";27437766]Niin, siinä on tietysti aina se vaikeus, että kuten sanottu, kulisseihin on mahdoton nähdä ja kun keskustellaan tästä ohjelmasta, niin ei ikävä kyllä ole mahdollista ottaa huomioon, kuin tuotantoyhtiön meille tarjoilema kuva.

Mielestäni keskustelu velloi jo pitkään yleisellä tasolla moraalista ja siitä mikä on moraalisesti väärin ja mikä ei. Ei siis enään viitattu varsinaisesti sarjaan, vaan käytiin enemmänkin yleisellä tasolla keskustelua moraalisesta oikeutuksesta nostaa sosiaalietuuksia vaikka olisi mahdollista mennä töihin, mutta ei huvita.

Ja jo työstä kieltäytyminen voidaan näkemykseni mukaan määritellä juridisesti vääräksi, koska siitä seuraa rangaistus (karenssi). Asia eriksen on tietenkin se, että usein turvaudutaan vielä lisäksi vilppiin, jotta katenssilta vältytään (esim. työhaastattelussa luodaan valheellisesti kuva siitä, että ei selviydytä työstä, jolloin työnantaja ei halua henkilöä töihin).[/QUOTE]
Hyvä pointti. Mä olen jotenkin ajatellut, että karenssi on vaihtoehto. Monihan joutuu kieltäytymään työstä ihan vaan vaikkapa lastenhoito-ongelmien tai kulkuyhteyksien vuoksi ja siten saavat sen "rangaistuksen" eli karenssin. En siis ole ajatellut tuota karenssia juridisena rangaistuksena kuten vaikka sakkoja tai vankeustuomiota vaan vaihtoehtona. Mutta nyt kun esitit asian noin, niin jos on esim yh ja alle kouluikäisiä lapsia eikä ole mahdollisuutta ympärivuorokautiseen hoitopaikkaan (ei esim kulkuyhteyksiä lähimpään ympärivuorokautiseen päiväkotiin), niin kieltäytyminen kolmivuorotyöstä olisi tuon mukaan juridisestikin väärin. Mä en siis ole aiemmin ajatellut, että karenssin saaminen olisi juridisesti väärin, mutta nyt täytyy pureskella tätä uutta ajatusta :)
 
"Johanna"
Itse en ikäväkseni vielä ohjelmaanne ole nähnyt, mutta osasin odottaa että palauetta tulee :) halusin toivottaa kovasti tsemppiä teille tähän "palautemyllyyn" joka lähti jo ennalta pyörimään :) luin avan sivuilta mitä teille kuuluu nyt ja mukavalta kuullosti.
Viittasin teihin lauseessani, että kyllä mä nyt ymmärrän miten jotkut tekee lapsia paljon" (vai miten se menikään) sillä on ne vaan niin ihania, oli elämäntilanne mikä hyvänsä.
Meilläkin mies vaihtaa paskavaipat siinä missä muutkin, sekä syöttää soseet, siivoaa ja tekee ruuan! Tyttäreni ei ole koulussa koska ei päässyt haluamaansa kouluun. Eikä vieläkään ole vaihtanut ainuttakaan p vaippaa :)
Ymmärrän hyvin, että kaikki pointit eivät mahtuneet ohjelmaan millään. Tunti on lyhyt aika!
Hatun nosto, että tulit itse oikomaan asioita!
Juu mä mainitsin jo jaksossa et olen tottunut arvosteluun ja aina yritän oikoa käsityksiä parhaani mukaa :)
Minä näin itsekkin jakson vasta nyt ja jo avan esittely alunperin oli todella yliampuva, mutta media on :D
 
Järkisyyt
Jos keskimääräisen duunarin vuodessa maksamat verot ovat 7000-9000 € niin siitä on hyvä laskea kuinka monen työntekijän KOKO veropotti menee jo pelkästään tämän YHDEN perheen elatukseen. Siis ELATUKSEEN jolloin näistä veroista ei heru SENTTIÄKÄÄN vaikkapa sairaanhoitoon, koulutukseen yms yms!!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437372:
Ärsyttävyys ko perheessä luullakseni piilee siinä, että he ovat tehneet elämässään täysin erilaisia arvovalintoja kuin mitä kukin ärsyyntynyt on moraalisista ja kasvatuksellisista syistä voinut tehdä. Kun tämän asian omassa itsessään tiedostaa, ärsytyskin alkaa hävitä.
Minä en usko, että tuollaiset ihmiset ovat tehneet elämässään yhtäkään arvovalintaa.
 
ohimennen
En katsonut ko. ohjelmaa, enkä edes lukenut koko ketjua ja silti aion oman mielipiteeni tähän sanoa! Tai siis yhteen asiaan. Toimeentulotuen saamisessa taitaa olla sellainen kieroutuma, että asiakkaaksi voi olla vaikea päästä (viitaten noihin aiempiin kommentteihin äkillisestä sairastatumisesta/vammautumisesta tai muusta hetkellisestä hädästä), mutta kun asiakkaaksi on päässyt on käsittääkseni jatkuva tuen saaminen sitten helppoa. Tämä voi luoda vaikutelman, että ei kannata edes hetkellisesti päästä pois tuen piiristä kun takaisinpääseminen voisi olla jälleen takkuista.
 
"hippuliina"
No hei jos ootte niin vitun kateellisii, niin mikä estää elämisen samaan tyyliin? ei mikään joten antaa mennä vaan niin ei tartte katkerana täällä pillittää!

Miksi mä menisin töihin tilanteessa jossa siitä ei jäis käteen edes sen perusosan verran? en miksikään, tyhmäähän se ois painaa 40tuntii viikossa töissä ja hakea toimeentulotukea kuitenkin!

ei muakaan sellanen kiinnosta.
 
"joopajoo"
[QUOTE="hippuliina";27437969]No hei jos ootte niin vitun kateellisii, niin mikä estää elämisen samaan tyyliin? ei mikään joten antaa mennä vaan niin ei tartte katkerana täällä pillittää!

Miksi mä menisin töihin tilanteessa jossa siitä ei jäis käteen edes sen perusosan verran? en miksikään, tyhmäähän se ois painaa 40tuntii viikossa töissä ja hakea toimeentulotukea kuitenkin!

ei muakaan sellanen kiinnosta.[/QUOTE]

Eipä tarvitse ihmetelllä miksi valtiolla on niin paljon lainaa, miksi kuntien ja valtion talous on ihan kuralla ja miksi on taas lama tulossa.
Ihmiset elävät yli varojensa .... maksattavat kaiken yhteikunnalla :(
Ei kateeksi käy mutta raha hanat pitäisi pistää poikki. Vaate- ja ruokaseteleitä korkeintaan tuommoisille.
 
[QUOTE="joopajoo";27437997]Eipä tarvitse ihmetelllä miksi valtiolla on niin paljon lainaa, miksi kuntien ja valtion talous on ihan kuralla ja miksi on taas lama tulossa.
Ihmiset elävät yli varojensa .... maksattavat kaiken yhteikunnalla :(
Ei kateeksi käy mutta raha hanat pitäisi pistää poikki. Vaate- ja ruokaseteleitä korkeintaan tuommoisille.[/QUOTE]pakko peesata
 
hohhoi
http://www.avatv.fi/ohjelmat.shtml/erilaiset_aidit/aitien_tarinat/1643252

Kyllä on muijalla pokkaa. Kohta on taas uus penska tulossa ja sossun elättinä oleminen jatkuu.. Muka aikoo opiskelemaan.. kuhan yrittää kiillottaa sädekehäänsä ja parantaa antamaansa pummi-kuvaa.
 
luulisin
Alkuperäinen kirjoittaja Tuilla elävä;27437464:
No ei meillä kyllä ole. 30e kuussa puhelimiin on aika minimaalinen summa jos miettii mitä meillä menisi jos vaikka polttaisimne tupakkaa (200e)

Iphonesra kun saa aina melkein omansa pois. Juurikin siksi kun on ollut niin halpa kk summa. Ei se tee 24kk sopimuksella lähellekkään niin paljon mitä puhelin maksaa uutena kaupassa.
että käytöstäkin pitää vielä maksaa jotain...?

Meillä nettotulot 6500 - 8000 e / kk välillä, kummallakaan ole mitään iPhoneja tai muitakaan ihmehärveleitä puhelimessaan. Miehen puhelin on töistä saatu ja työnantaja maksaa laskun. Oma on joku ikivanha luuri joka pelittää aivan hyvin. Kulut pienet kun on edelleen vanhapuhepaketti, olisiko jotain 18 e / kk?

Mulle ei ole avautunut se, miksi kaikkea tekniikkaa pitää älyttömästi hankkia vaikka todennäköisesti vanhempikin laite toimisi edelleen? Varsinkaan jos siihen ei oikeasti olisi edes varaa (=pitää sitä rahaa sossusta hakea) Kaipa sitä on vaan kalkkis; ehkä tuon putkitelkkarin töllääminen pari kertaa viikossa on tyhmentänyt?
 
"asiaa"
Sellainen pointti tuosta pesukoneen ostosta, mitä en tässä ketjussa huomannut on että sossun maksusitoumuksella tai sillä että vie kuitin sossuun ei voi ostaa käytettyä! (paitsi tietysti jos joku liike niitä myy, yksityiseltä ei voi ostaa).

Toinen asia on se että paljonko oikeasti kuvittelette että on sossun osuus valtion menoista? Se on ihan mitättömän pieni summa, verrattuna kaikkeen muuhun turhaan mitä valtion rahoja (=verorahoja) pistetään esim. yhden kansanedustajan matkakuluilla maksettais 5-6 perheen sossun avustukset/kk ja oopperatalolla maksettaisiin koko toimeentulotuki järjestemä pitkäksi aikaa, saati sitten eu maksuilla...
Niin, sama nousi mieleen. Kyllä jaksetaan paasata sossusta, olisko aika alkaa katsomaan mitä muuta TURHAA ja älytöntä verorahoillamme maksellaan???
En ole seurannut ohjelmaa mutta en jaksa ymmärtää miten jotkut ihmiset jaksaa jauhaa sossun rahoilla elämisestä.
Otetaan sosiaaliturva pois kokonaan, olisitteko sitten vinkujat tyytyväisiä? Sitten kun itsellenne käy köpelösti, eipä ole apua saatavilla. Sekö olisi kivaa? Vain sen takia että jotkut käyttävät ehkä sosiaaliturvaa väärin. Haloo idiootit!
 
apuaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27437963:
tai ämmää. mitä ihmeellistä tossa nyt oli. tuotahan on pilvinpimein nykyisin. hullu se on joka töitä tekee, viisas hoksaa, että ei tarvii tehdä mitään kyllä yhteiskunta elättää
MONTA kertaa PITÄÄ muistuttaa????

Saadakseen TT-TUKEA:
-perusteltava miksei koulutuksessa, työssä jne.
-oltava työnhakija/sairauslomalla/vastaavalla
-jos ei, vähennetään perusosaa huomattavasti
-jos ei, vähennetään lisää/evätään


MUTTA kun tämä ei KOSKAAN mene päähän täällä palstalla.
Täällä vaan luullaan AINA, että sossu on helppo tiski, josta saa rahaa tekemättä MITÄÄN.

Tuon ed. mainitun lisäksi, pengotaan:
-molempien tiliotteet useilta kuukausilta
-kaikki etusijaiset ja haetut/haettavat tuet
-tilisiirrot
-menot (vain pakolliset merkkaa; ei iphonet, ei telkkarit jne.)
-vuokrasopimus, vuokran oltava riittävän pieni, ylijäämän maksavat asiakkaat ITSE mistä maksavat (kunnilla rajansa)

Se, joka maksaa tt-tukea ihmisille, ketkä a) ei ole sairaita ja työkyvyttömiä tai b) eivät ole missään työn/opiskelupaikan hakijoina, eikä alenna perusosia, toimii LAITTOMASTI.
 
apuaaa
Ensijaisia tukia ovat mm.
-sairauspäiväraha
-asumistuki
-äitiysraha ym.
-työttymyyspäiväraha
jne.

Monilla nuo onkin haettu ja/tai saavat mutta tulot jää silti liian pieniksi.
Menoja ei vieläkään ole Lassien ja Ticketin haalarit, iphone, telkkari, mätkyt, velat, sakot jne.

Tuloja on veronpalautukset, kaikki tilisiirrot, säästöt (vaikka laissa sanotaan, ettei pieniä säästöjä tule huomioida tuloina - huomioidaan usein silti).

Voisin tiivistää, että sossu haluaa kaikki tiedot siihen asti mikä on menkkakiertosi tai siis siinä menee raja.
On joka kuukausittaista TYÖTÄ hakea lippuja ja lappuja, todistaa sitä ja tätä syntymästään lähtien ja jännittää tuleeko mistään rahaa vai ei.

Jos joku terve LAISKUUTTAAN tätä tekee, niin pointsit sille, ettei taida laiska ollakaan!!!
Kuka helvetti laiskuuttaan lähtee tuohon rumbaan ja saa muka rahaa laittomasti - veikkaan että harva.
Ja tällöin voi sossun muikkeli katsella peiliin.

Suuri osa asiakkaista on:
-narkomaaneja
-alkoholisteja
 
"vieras"
Kelpo veronmaksajat tarvitsisivat myös kotoaan esimerkin työssäkäymisestä, muuten lapsista tulee helposti sossupummeja seuraavassa sukupolvessa.
Tää on se pelottavin asia tuollaisessa. Lapset eivät saa muuta mallia, kuin pummin mallin. Mä en usko, että tuollaisesta perheestä kasvaa mitään veronmaksajia. Sossupummius valitettavasti periytyy eli nää perheet kasvattavat vain lisää loisia :(
 
"essie"
Sellainen pointti tuosta pesukoneen ostosta, mitä en tässä ketjussa huomannut on että sossun maksusitoumuksella tai sillä että vie kuitin sossuun ei voi ostaa käytettyä! (paitsi tietysti jos joku liike niitä myy, yksityiseltä ei voi ostaa)..
Kyllä voi ostaa yksityiseltä kunhan saa kuitin. Me esim. ostettiin huutiksesta vaunut, pystyttiin osoittamaan tilitiedoista, että ollaan vaunut maksettu ja saatiin sossusta rahat tilille.
 
apuaaa
[QUOTE="vieras";27438117]Tää on se pelottavin asia tuollaisessa. Lapset eivät saa muuta mallia, kuin pummin mallin. Mä en usko, että tuollaisesta perheestä kasvaa mitään veronmaksajia. Sossupummius valitettavasti periytyy eli nää perheet kasvattavat vain lisää loisia :([/QUOTE]

Että mua oksettaa tuollaiset provot. Sairastu sinä psykoosiin ja puhu loisista sitten.
Siinä menee kuule monen aivot, ihan fiksut, pilalle.
 
"äippä12"
[QUOTE="vieras";27438117]Tää on se pelottavin asia tuollaisessa. Lapset eivät saa muuta mallia, kuin pummin mallin. Mä en usko, että tuollaisesta perheestä kasvaa mitään veronmaksajia. Sossupummius valitettavasti periytyy eli nää perheet kasvattavat vain lisää loisia :([/QUOTE]

Tämä on kyllä ihan tutkitustikin totta, valitettavasti. Poikkeuksia löytyy toki mutta sossun asiakkuus kyllä yleisesti "periytyy".
 
[QUOTE="Johanna";27437686]Täällähän kuohuu :D no ei oo uutta. Marko on ollu koneistajana 17v lähtien ja työ on ollut lähinnä napin painallusta. Toimeliaana ihmisenä Marko kaipaa monipuolisempaa aktiviteettia ja jaksosta tietty jätettiin pois mieheni intohimoineb työllistymissuunnitelma.

Sulle, joka siellä iniset rikoksista ja pettämisistä. Salli mun nauraa. Minä otin avioeron joten mieheni ei mua pettäny. Minä halusin perua eron, mut uus akka takertu niin, että oli valmis jopa maksamaan jos haen kakkosvaiheen ;) minä sain mieheni takas ja uus akka jäi inisee kunnianloukkauksista ja uhkailuista. Mutään perättömiä ls ilmoja en ole ikinä tehnyt!!


Kauppareissu yhdessä tapahtuu pari kertaa vuodessa :D ja synnärillä join vettä, muutenkin kannatan terveellistä ruokavalioo ja ruuasta harvoin säästetään.

Uusi pesukone oli laadukas ja päädyimme siihen, koska pesukoneey ovat meillä osoittautuneet hyvin lyhyt ikäisiksi :( toistaiseksi ollut hyvä ostos. IPhone on ostettu miehen ollessa vielä töissä ja tienatessa lähes 3000/kk

En pidä meidän väliaikaista vuoden pituista sossun asiakkuutta perheemme elämäntapana.

1lapsista on kuntouttavassa päivähoidossa ja toinen esikoulussa 3kotona.

Mitähän vielä :D kysykää toki niin vastailen parhaani mukaan ;)
Galleriasta murto-osa näkyy julkisesti. Ja fb:ssä vahingossa muutama julkinen merkintä enkä jaksanu poistaa. Ei siis julkinen profiili :D[/QUOTE] hmm... Ensinnäkin se pesukone, teitä on niin paljon, että varmaan 2 konettakaan ei olis pahitteeksi, tuskin kukaan nykypäivänä vapaaehtoisesti käsin pesee ;)

Tuossa toisessa vastauksessa kirjoitit, että kuinka ohjelma näyttää, kuinka huostaanotetulla lapsellasi olisi hyvä teidänn luona. Anteeksi vaan, mulle ei välittynyt sellaista kuvaa, tai siis varmasti olisi, eihän sussa tai ukossas, lapsistas nyt puhumattakaan, mitään vikaa ole. Oikein mukavalle sakille vaikutitte, mutta elämänhallinta tuntui olevan hukassa. Ohjelmasta sai kuvan,että käytätte sossua automaattina, josta voi vaan hakea tukea tarvitsemilleen hankinnoille. Että työnteko ei juurikaan innosta, kun sossusta saa. Miten tuollaisen kuvan antaminen vaikuttaa myöhemmin, jos sitä työtä joskus olisi hakemassa, (ohjelmassa kun ei mainittu, että olette vain vuoden olleet ttt-asiakkaita)...netillä kun on armottoman pitkä muisti :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä