Mulla on raskausviikkoja kasassa 4+3, joten laitan tänne niitä todella ensioireita.
-Ensinnäkin, mulla oli mitä tuntuvin ovis ja siitä lähtien pienen pieniä nippailuja kohdussa sekä limailin aika kovasti pitkään oviksen jälkeen. (olin ihan varma että jotain mätää menossa kun sellaisia tuntemuksia heti hankalasta oviksesta eteenpäin.)
-nippailut ovat jatkuneet itseasiassa tähän päivään asti..
-Noin viikko oviksesta, aloin olla -tadaa- kuin ennen menkkoja: hirveää väsymystä, itkuherkkyyttä, masennusta, rintojen arkuutta ja alakuloisuutta.
-sit alkoikin hirveät närästykset! Närästi jo melkein pelkästä maidosta! (Alkumetrit-ketjulaiset saivat naureskella mun oire-listailusta, sillä niitä kyllä riitti..)
-Kahvi ei yht'äkkiä uponnutkaan
-sit n.puolitoista viikkoa oviksesta, yökkäilin aamusella pönttöön. Olin ihan varma että oksennustauti (arvaa naurettiinko mulle taas, kun olin itse varma että oksutauti..) sillä kuka nyt muka aamupahoinvoisi ennen kuin plussanutkaan..
-lisäksi alkoi turvottaa vatsaa ihan mielettömästi!! Kuin olisin koko ajan ihan ähky! (tämä jatkuu yhä, juon koko ajan hiilihapollisia että röyhtäilisin)
siis sama tunne kuin pullistaisi mahaa koko ajan äärimmilleen, arvatkaa miltä vatsalihaksissa jo tuntuu..
Saan jalkaani vain jumppahousut jos haluan mukavuutta.
-rinnat ovat olleet turvoksissa ja kipeä
-lisäksi palelin ja palelen yhä, iltaisin ihan älyttömästi! Olen kiinni patterissa ja viltin alla, silti tärisen..hrr
-ja kerran vielä:se väsymys..musta tuntuu että mulla ei ole energiaa mihinkään, heti kun pysähdyn, voisin nukahtaa pystyyn..huoh.
No, aikamoinen lista. Nyt todella toivon että pikkuinen pysyy matkassa eikä pippurisesti ihan kamalasti enää aiheuttaisi oireita, ainakaan lisää..
Aikamoinen romaani tuli, mulla on ollut monioireinen alku.
karamelli rv4+3