ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
mamero
viime viikolla plussanneena oireet ovat vielä tuoreessa muistissa:

-valkovuoto lisääntyi jonkin verran
-maut ja hajut vahvistui
-rintoja aristi
-mahassa tuntui painetta ja välillä vihlaisuja, jos nousu nopeasti tms.
-tukkoinen nenä ja koko olo tukkoinen
-suolaista tekee mieli

nämä kaikki siis alkaen n. viikko ennen plussaa. Ja oireet jatkuvat edelleen ja vain voimistuvat. Tässä kaikille oireileijoille infoa. Tätä oli kyllä ihanaa lukea kun itse oireili. Plussia kaikille halukkaille!:)

Sheme
Mulla on ollut kierukka (kupari sellainen ) jo puoltoista vuotta. Viimesistä kuukautisista EHKÄ on nyt 28p...ehkä-siksi et en oo varma muistelisin et oli 14-16 et alkovat. Mulla on ollut 16v jo kuukautiset 2päivän pituiset kerrallaan et ei oo paljoo haitanneet mun elämää. Ja enpä ole merkannut päiviä kalenteriin kun kierukkaan ollut niin tyytyväinen. Nyt kuitenkin, viime menkat oli oudot... ja nyt jo 2 vk ainaskii rinnat ovat olleet toooosi kipeet aj kasvaneet 2 kuppikokoa. Muuten olen ok, kait...ehkä väsyttää, joo, ja niin, kuumetta on ollut muutaman päivän tai siis lämpöö 37,6 en kyllä tunne muuten oloo kipeeks mitenkään. Rinnat kyllä on niin kipeet et en pysty nukkuu ilman liivejä ja pehmosta tyynyä... toisekseen ne on niin isot suhteessa siihen mitä olivat ja kiinteän kovat et kaverit ovat kyselleet.... eli..hmm... oonkohan raskaana? Tein tänään testin ruokkiksella mut se oli neg. mut taas en ole varma kierrostani. Vai onko mulla rintatulehdus, lol???

Sheme
Vielä siis, et oltiin harkittu, kyllä et otetaan toi kierukka pois jossain vaiheessa tässä ja annetaan luonnon hoitaa hommansa, joten sillä tää tuntuu jotenkin niin hassulta. Tosin ei vielä otettu kun tuli mulle pupu pöksyyn... Mulla ei ees käyny mielessä mikään raskauteen liittyväkään, ajattelin vaan ehkä tossa reilu viikko sit et kappas, edellisista menkoista on vasta muutama viikko ja taas turvottaa rintoja kivasti, ja ukko tykkää. Mut sit.... ne vaan jatko kasvamistaa, ja sit ukko *kauhisteli*:) mitä niille on tapahtumassa, olenko lomalla pumpannut ilmaa niihin vai mikä ihme ja kumma on. Nyt niihin ei tosiaan voi ees koskee...ukko ajattelee et mulla on jokin outo hormooni häiriö:) kuin myös minäkin ( ajattelin ensin ) , mikäs sen mukavanpaa kun 27 v alkaa vasta tissit oikeesti kasvamaan;)...mut nyt paniikki kasvaa.Kuvittelenko mä vaan kaiken ja voiko kierukalla tulla raskaaks, mulla tänään tosiaan näytti negaa. Please auttakaa tätä hormooni hirviöö:)

sheme.
Ilmeisesti, kuukautiset alkavat sittenkin. Vielä ei tullut kunnolla mut eilen koski mahaan vasemmalle puolen munasarjojen kohdalle ja tänään aamulla tuli verta vähän paperiin, ja nuppineulanpäänkokonen melki musta hyytymä. Ei sen enempää ole tullut vielä, nipistely jatkuu kuitenkin masussa, eli kunnon vuotoa odotellessa. Rinnat ovat edelleenkin turbotissit, ja kivikovat, isot kaksikuppikokoa. Testiä en viitti tehä kun tuntuu et noi oireet ovat menkkaoireet. Vai mitä mieltä olette?

karamelli83
Mulla on raskausviikkoja kasassa 4+3, joten laitan tänne niitä todella ensioireita.:D

-Ensinnäkin, mulla oli mitä tuntuvin ovis ja siitä lähtien pienen pieniä nippailuja kohdussa sekä limailin aika kovasti pitkään oviksen jälkeen. (olin ihan varma että jotain mätää menossa kun sellaisia tuntemuksia heti hankalasta oviksesta eteenpäin.)
-nippailut ovat jatkuneet itseasiassa tähän päivään asti..
-Noin viikko oviksesta, aloin olla -tadaa- kuin ennen menkkoja: hirveää väsymystä, itkuherkkyyttä, masennusta, rintojen arkuutta ja alakuloisuutta.
-sit alkoikin hirveät närästykset! Närästi jo melkein pelkästä maidosta! (Alkumetrit-ketjulaiset saivat naureskella mun oire-listailusta, sillä niitä kyllä riitti..)
-Kahvi ei yht'äkkiä uponnutkaan
-sit n.puolitoista viikkoa oviksesta, yökkäilin aamusella pönttöön. Olin ihan varma että oksennustauti (arvaa naurettiinko mulle taas, kun olin itse varma että oksutauti..) sillä kuka nyt muka aamupahoinvoisi ennen kuin plussanutkaan..
-lisäksi alkoi turvottaa vatsaa ihan mielettömästi!! Kuin olisin koko ajan ihan ähky! (tämä jatkuu yhä, juon koko ajan hiilihapollisia että röyhtäilisin)
siis sama tunne kuin pullistaisi mahaa koko ajan äärimmilleen, arvatkaa miltä vatsalihaksissa jo tuntuu..:) Saan jalkaani vain jumppahousut jos haluan mukavuutta.
-rinnat ovat olleet turvoksissa ja kipeä
-lisäksi palelin ja palelen yhä, iltaisin ihan älyttömästi! Olen kiinni patterissa ja viltin alla, silti tärisen..hrr
-ja kerran vielä:se väsymys..musta tuntuu että mulla ei ole energiaa mihinkään, heti kun pysähdyn, voisin nukahtaa pystyyn..huoh.

No, aikamoinen lista. Nyt todella toivon että pikkuinen pysyy matkassa eikä pippurisesti ihan kamalasti enää aiheuttaisi oireita, ainakaan lisää..:)
Aikamoinen romaani tuli, mulla on ollut monioireinen alku.:D

karamelli rv4+3

Mulla-
Kova palelu
Menkkakivut ja nippailut
Turvotis mahassa
Kova jano
Kuvotus
Hajuherkkyys
Väsymys
Päänsärky
Valkovuoto
Hiivatulehdus (ekaa kertaa elämässä ja onkin vaivannut koko raskauden ajan)
Migreeni
ym..

Nyt menossa rv25

Tsemppiä oireilijoille!

jänskättää
enää ei ois ku kaks päivää menkkoihin jos ne nyt sit alkaakaan!
oireita on seuraavia:nännit on kipeät ja nöpöttää koko ajan,vähän nippailuja vatsassa,nenän tukkoisuutta joka yö ja aamu,janottaa entistä enemmän mitä yleensä,pahalla päällä ollut,mieskin valittaa siitä :) mut odotellaan pari päivää ja katsotaan mikä on tilanne sit! ilmottelen tänne sit! tsemppiä ja aurinkoista kesänalkua!

Käkkäräpää
Mulla olis pitänyt menkat alkaa lauantaina 26. päivä, sitä ennen olen jo ollut sitä mieltä, että olen raskaana. Jätin nimittäin pillerit pois reilu kk sitten. Pari päivää ennen oletettua ovista tuli nännit tosi kipeeks. Ilmavaivoja on ollut ihan hirveesti. viikko sitten keskiviikkona koko illan oli menkkamaisia kipuja, ja niitä on ollut melkein joka päivä hetken parin verran. Valkovuoto on runsastunut, nyt on rinnat tosi arat, pissaamistarve lisääntynyt, pissa haisee enemmän kun normaalisti, maha on turvoksissa ja kun nukkuu mahalteen tuntuu että maha on kuin ilmapallo. Huomen aamulla teen testin =) Jo ilman testiä, tiedän tämän tunteeni takia että olen raskaana. Jos en niin mitä tämä sitten on?!?!? Se selviää aamulla. Kerron kyllä =)

kysymys odottajille
Te joilla on ollut jatkuva vessassa ramppaaminen oireena, niin haluisin udella, tuleeko pissaa kuitenkaan paljoa kun vessassa käyntien välit on tihentyneet? Joidenkin lähteiden mukaan tihentynyt virtsaamisen tarve johtuu vilkastuneesta aineenvaihdunnasta ja toisten mukaan kohdun kasvusta.
Syy miksi kysyn, on se että olen pari päivää juossut vessassa niin että kun pääsen veskistä pois, menee 15 min niin pissahätä tuntuu taas mutta pissamäärä ei ole järin suuri.

ei kai vaan..?
eksyin tänne palstalle, kun googletin raskauden ensioireita.. Itsellä ei mitään muuta "outoa" oireilua ole, kuin että rinnat ovat parissa viikossa kasvaneet ihan julmetusti.. :-O Täytyy varmaan rientää testin tekoon kaiken varalta. Aika oudolle tuntuu tämä rintojen kasvu. Eikai parissa viikossa voi lihoa niin paljoa, että rinnat ei mahdu liiveihin..?! Vaatteet ei kyllä muuten tunnu pienentyneen..

Sheme
Täällä taas:). Tänään näytti testi positiivista. Nyt tuijotellut sitä epäuskoisena... Ensioireista..hmm...olen lukenut tätä palstaa tiiviisti, ja ajatellut että tekasen kuvittelemalla oireita, ja menkat sieltä tulee. Eipä tullutkaan. Rinnat olleet kipeät, väsy olo koko ajan, pissalla rampannut siis JATKUVASTI, lämmöt 37,3 tasaseen, menkka kivut tai luulen niin. On juilinut sit ihan jokka puolelta kyljistä alavatsaan ja selkään, siksipä juuri, en viittinytkään testailla kun ajattelin et mieli tekee tepposia. Väärässä siis oltiin:) Hyvä niin. Testiä aloin harkittee ja miettii eilen illalla tosissaan, kun rinnoista tuli maitoa.! Joko raskaus tai^^.

Katsotaan miten tässä käy, toivottavasti hyvin!

Ja edelleen; allekirjoitan noi muitten edellä mainitut oireet monelta osin ja ps.tavallaan tiesin siltikin;).

Annapellu
Niin se testi sitten tehtiin äitienpäivän päätteeksi, ja tuloksena kaksi viivaa!
Ensin jo katsoin että njääh ei se toinen viiva tule siihen kuitenkaan.. Ehdin jo ajatella, että punertava valkovuoto on nyt sitten jotain muuta "vikaa", kunnes toiseen ikkunaankin ilmestyi toinen viiru. Piti hakea mies olohuoneesta katsomaan ja siinä sitä sitten ihmetyksestä onnellisina pällisteltiin tikkua ja piti ne viivat ikuistaa kamerallakin... :D

No joo, nyt yrittänyt ottaa ihan iisisti, koska ollaan niin alussa vasta, mutta aika jännää on kyllä!! Alavatsaa ja -selkää juimii hetkellisesti aina silloin tällöin. Nälkä kun iskee niin se kanssa iskee, ja sama pätee väsyynkin. Eilen kaupassa kauppakärryjä työnnellessä ajattelin, että kuukahtaisin varmaan kumolleen jos ei olis ollut ne kärryt siinä tukena. NIIN kamala väsy oli, että ei tosikaan!

Nyt vaan katsellaan kuin tämän pienen alun käy!

Tupulainen
Täällä plussattiin viisi päivää sitten. Ensimmäiset oireet ilmaantuivat jo joskus viikon päästä ovulaatiosta, kun aloin ihmetellä normaalia herkempää yökkäysrefleksiä. Hammasvälejä langatessa yökkäytti helposti. Vähän ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa olin ärtyisä ja vatsa kipeytyi ja ajattelin jo, että menkat alkavat, koska tunne oli ihan samanlainen. No, mitään ei kuulunut. Nyt on menossa kp 34 ja menkkamaiset kivut on jatkuneet koko tämän ajan. Eilen oli tulla välipala ylös hampaita pestessä, eli kuvotus on pahentunut vähän, vaikka on menossa kaiketi vasta 4+6. Kovasti jännittää, sillä tämä on ensimmäinen raskauteni, ja tietysti toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin! :eek:)

Yhteistyössä