ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
tyttö19
hei, olen 19 vuotias ja nyt kun oon näitä täältä lueskellut niin tuntuis että oireet viittaisivat raskauteen.
mulla alko n. 1 kk sitten alavstakivut, vaikka menkkoja ei pitänyt tulla ainakaan viikkoon vielä. lopulta tuli vähän rusehtavaa vuotoakin. sitten oli vähän kuumeinen ja väsynyt olo mutta ei kuitenkaan kuumetta. sitten alko jokapäivänen vuoto,välillä kirkkaampaa ja välillä rusehtavaa,muttei kuitenkaan niin runsasta mitä kuukautiset. vihloi alavatsaa mutta yleensä oikealta puolelta ihan alhaalta nivelen kohalta. rinnat oli tavallista aremmat ja mulla otettiin sitten pissa testejä ja verikoe tän verivuodon takia, missä todettiin vaan että alhanen hemoglobini ja sain lääkityksen siihen. mutteivät sanoneet raskudesta mitään ? eliovatkohan mahdollisesti senkin katsoneet vai mitä? sanoivat vain että ei ollut klamydian tai tippurin aiheuttamaa tulehdustakaan eikä pissa tulehdusta. hmm mulla tuli kuitenki sitte menkat jotka kesti yhden päivän ja todella paljon verta tuli muttei ollut kipuja ollenkaan mitä tavallisesti olisi. huomenna vielä otetaan papakokeet. olen ollut todella väsynyt ja huimausta on ollut päivittäin.

MUTTa.. syön siis pillereitä (yasmin) ja siksi epäilen suuresti että voi olla raskautta mutta onko muilla ollut pillereiden käytön kanssa raskautta?
yritin viimeviikolla tehdä apteekin testiä mutta testi oli jotenki viottunut eikä näyttänyt mitään..tyhjää molemmmissa ruuduissa.

Nyt ku on viikkoja kulunu ja oli nää mun "menkat" nii oireet on oikeestaa poistunu. ei oo enää kipeet rinnat, ei välivuotoa, eikä huimausta niin pahasti, ainoostaan enää vihloo nyt tuonne oikealle alavatsaan ,nivusen lähelle.. :S
Tällä hetkellä toivon raskautta, koska pelkään että olisi jotain vakavampaa, mutta lasta en oikeastaan tässä elämän tilanteessa koulun ja poikaystävä intissäkin takia voisi.. hmm osaakohan kukaan sanoa mitään ?

tyttö19
hei, olen 19 vuotias ja nyt kun oon näitä täältä lueskellut niin tuntuis että oireet viittaisivat raskauteen.
mulla alko n. 1 kk sitten alavstakivut, vaikka menkkoja ei pitänyt tulla ainakaan viikkoon vielä. lopulta tuli vähän rusehtavaa vuotoakin. sitten oli vähän kuumeinen ja väsynyt olo mutta ei kuitenkaan kuumetta. sitten alko jokapäivänen vuoto,välillä kirkkaampaa ja välillä rusehtavaa,muttei kuitenkaan niin runsasta mitä kuukautiset. vihloi alavatsaa mutta yleensä oikealta puolelta ihan alhaalta nivelen kohalta. rinnat oli tavallista aremmat ja mulla otettiin sitten pissa testejä ja verikoe tän verivuodon takia, missä todettiin vaan että alhanen hemoglobini ja sain lääkityksen siihen. mutteivät sanoneet raskudesta mitään ? eliovatkohan mahdollisesti senkin katsoneet vai mitä? sanoivat vain että ei ollut klamydian tai tippurin aiheuttamaa tulehdustakaan eikä pissa tulehdusta. hmm mulla tuli kuitenki sitte menkat jotka kesti yhden päivän ja todella paljon verta tuli muttei ollut kipuja ollenkaan mitä tavallisesti olisi. huomenna vielä otetaan papakokeet. olen ollut todella väsynyt ja huimausta on ollut päivittäin.

MUTTa.. syön siis pillereitä (yasmin) ja siksi epäilen suuresti että voi olla raskautta mutta onko muilla ollut pillereiden käytön kanssa raskautta?
yritin viimeviikolla tehdä apteekin testiä mutta testi oli jotenki viottunut eikä näyttänyt mitään..tyhjää molemmmissa ruuduissa.

Nyt ku on viikkoja kulunu ja oli nää mun "menkat" nii oireet on oikeestaa poistunu. ei oo enää kipeet rinnat, ei välivuotoa, eikä huimausta niin pahasti, ainoostaan enää vihloo nyt tuonne oikealle alavatsaan ,nivusen lähelle.. :S
Tällä hetkellä toivon raskautta, koska pelkään että olisi jotain vakavampaa, mutta lasta en oikeastaan tässä elämän tilanteessa koulun ja poikaystävä intissäkin takia voisi.. hmm osaakohan kukaan sanoa mitään ? anteeks muuten varmaan väärä paikka valittaa mutta mutta...

tyttelityy
Hei! Olen lukenut tätä palstaa jo viime marraskuusta jolloin meillä aloitettiin yritys. Joku kuukausi olin tuntevinani oireita jos jonkinmoisia mutta menkat tuli joka kerta kuitenkin.
Tässä kuussa en jaksanut miettiä asiaa tarkemmin enkä edes tarkkaillut milloin ovuloin mutta silti plussa tuli! =) En edes heti viitsinyt tehdä testiä koska ajattelin että menkat on vaan myöhässä. Tein ekan testin kp 33/28 ja se oli negatiivinen. Haamuplussan sain vasta kp 36/28 ja tänään kp 40/28 sain kunnon vahvan viivan testiin, eli uskottava se on. Laskureiden mukaan on menossa rv 5 +3.
Oireita ennen plussaa ei ollut juuri ollenkaan, kerkesin ennen plussaa syömään muutaman ibumaxin tuntemiini kuukautiskipuihin ja join vähän punkkuakin yhtenä päivänä. Nyt myöhemmin ajateltuna oireita oli: lievät vatsakivut (yleensä rajut juuri ennen tätiä), selkäkivut puuttuivat kokonaan, kiukkuisuus puuttui, turvotus puuttui, levollinen ja onnellinen mieli, virkeys, unettomuus, nälkä ja välillä tuntui kipua munasarjoissa. Virkeys saattaa kyllä johtua siitäkin että rupesin syömään multivitaa..

Plussan jälkeen oireita on ollut todella vähän; "poltteleva" tunne kohdussa, niin että sen tiedostaa koko ajan, hajamielisyys (unohdan tyystin mitä olin tekemässä tai mitä aiemmin sanoin), totaalisen himmeet unet, heräily vähän väliä, yhtäkkinen ankara väsymys, pissattaa useammin kuin normaalisti, laimeat selkäkivut.
Olen odotellut todella pahaa pahoinvointia ja närästystä mutta ihmeen hyvin on vielä mennyt (koputtaa puuta). Mietinkin välillä että onko siellä edes mitään kun tuntemuksia on niin vähän. Eiköhän tässä vielä kerkeä kuitenkin ne pahimmat oireet tulla vielä.

-Miisis-
tyttö 19: tää on nyt tylsä vastaus sulle mutta teepä uusi testi, jos molemmat ruudut näyttää tyhjää niin testi on viallinen, tai oletko varmasti tehnyt sen oikein? Pillereitä syöneetkin on raskaaksi tulleet, varmuushan niissä on kai 99% luokkaa.

Sitten niitä oireita: meillä tärppäsi kuudennella yrityksellä, ja jonkunlaista aavistusta plussasta tuli mulle aikamoisen huimauksen myötä, joka oli ehkä ainoa selkeä ero niihin tuloksettomiin kiertoihin. Mulla on alhainen verepaine muutenkin ja nyt ilmeisesti laski vielä alemmas. Erityisesti jos otin vaikka oluen, alkoi huippaamaan niin että yhteen jäi, onneksi. Oli jotenkin 'tyhjäpäinen' olo. Toinen oire oli aika tolkuton väsymys ajoittain, mutta sitähän on toki joskus muutenkin.

Varsinaiset raskausoireet siis pahoinvointi ennenkaikkea, alkoi joskus 7. viikolla muistaakseni.

Nämä alkuraskauden oireiden kyselyt on sikäli hassuja, että kyseessä on hyvin epämääräiset oireet joiden perusteella erittäin harvoin pystyy mitään päättelemään, ja ne ovat kaikilla erilaiset. Vastasin nyt kuitenkin, kun itsekin näitä lueskelin kun vielä toiveilin, ja koitin kovasti kuunnella kehoani että olisko jotain oireita, tiedän siis tunteen. Tuo tärppäyskerta oli sellainen että otti rennommin jo koko touhun, ei todellakaan jaksanut mittailla aamulämpöjä oviksen aikoihin tms. Nyt 12. viikko menossa :)

Elina81
Hei kaikki, joilla oli ensioireena nenän tukkoisuus, ja jotka ovat nyt raskaana/saaneet lapsen!
Mulla on muitakin oireita, mutta tänään tuli ekaa kertaa ihan tosi kumma tunne nenään. Nenä ei oo sillälailla tukkonen että pitäis niistää tms, vaan ikäänkun nenässä olis painetta tai melkeen kun joku pitäis siinä jotain pyykkipoikaa tms. :D

Millälailla teillä toi nenän tukkosuus ilmeni?

Henkku85
Nyt olen onnesta soikeana kun vihdoin uskalsin tehdä testin (kp 33/28) ja plussaahan sietlä tuli. Ekalla kerralla onnistuttiin, toivottavasti pysyy matkassa tämä uusi asukki.

Oireita ei oikeestaan ollut sen enempää kun normaalissakaan kuukautiskierrossa. Rupesin epäilemään että voisin olla raskaana vasta siitä että ennen menkkoja ja nyt menkkojen jälkeen, on tullut sellaisia "aaltomaisia" kuukautiskipuja eli ei missään vaiheessa sellaista koko aikaista särkyä. Ja yleensä illalla enemmän tuntemuksia, näin aamulla ei ole mitään - ei edes pahaaoloa tai kuvotusta ja kahvikin maistuu.

Nännit ehkä on pikkasen kipeät kun oikein puristelee, mutta monesti rinnat on ennen menkkoja kauhean kipeät (joskus taas ei ollenkaan) joten tuostakaan kivusta ei mitään voinut päätellä. Samoin on viikon verran tuntunut kuin olisin lihonut 5kg, kun tuntuu että vatsa on niin turvoksissa että voisin hyvin jo olla paljon pitemmälläkin raskaudessani. Mutta turvotusta on esiintynyt joskus muulloinkin joten sitäkään en laskenut raskausoireeksi.

Väsymystä on ollut ja viluakin joskus... nekin voisi kuitenkin johtua ihan muistakin syistä kuin raskaudesta. Niin.. ja itku on ollut herkässä.. ja koko ajan tulee äksyiltyä jostakin. hermostun heti jos kaikki ei mene just niin kun pitäis (ei todellakaan minun tapaistani). Mutta tällaisiakin oireita minulla on joskus ennen kuukautisia.. joten kaikenkaikkiaan voisin kutsua itseäni melko oireettomaksi.. ainakin tässä vaiheessa.

Onnea ja tsemppiä kaikille odottajille ja yrittäjille!

Miimeli
Lähes kolmen vuoden yritys palkittiin, ja nyt vihdoin plussa!
Oireina ei muuta kuin aivan järjettömän kovat menkkakivut (jo viikko oviksen jälkeen), olin 100% varma, että menkat alkaa. Mutta eivät vaan alkaneetkaan, ja kivutkin vaimenivat. Ihanaa!

Lilieen
- Rinnat turvonneet ja arat
- Yhdynnän jälkeen kovat kivut (orgasmin jälkeen)
- Ei pahoinvointia, ei alavatsakipuja muuten, ei pahoinvointia (ainakaan vielä)
- Eilen apteekin raskaustestillä himmeä plussa.-> aika varhaisessa vaiheessa testasin.

Odotellaan vielä pari päivää ja testataan uudestaan.

Mietityttää influenssa ja kova kuume ovulaation aikana (12.2.) sekä sen jälkeen jälkitautina virtsatieinfektio viime viikon keskiviikosta sekä tietty lääkekuuri, joka yhä päällä.

Hormoniehkäisin poistettu 14.1. ja edelliset menkat siis 29.1.

Jänzkättää ehkä vähän!

kiva kiva!
Oireeita jo viikkoa aiemmin (kuten edellisessäkin raskaudessa):
-vilunväristyksiä
-rinnat aristivat
-lisääntynyt valkovuoto
-huimaus

Vähän ennen plussaa luulin jo että menkat tulevat kun alamaha oli parina päivänä kipeä!

Plussan jälkeen nuo ylemmät oireet, mutta valkkaria vieläkin enemmän! Nyt poskia lisäks kuumottaa sekä alamahaa myös.

mam77
Tässä mun oireita!
Plussasin kp32/33 (vahva viiva) ja oireita hyvin vähän: lähinnä lievää alavatsajomotusta silloin tällöin. Rinnat hyvin lievästi arat. Lisäksi nukun tosi huonosti; en tiedä onko raskausoire... Nyt olis mun laskujen mukaan vasta rv4+4.
Ekassa raskaudessa (jolloin plussasin kans samoina kp:nä, mutta haaleahko viiva) oireet oli heti alusta paljon voimakkaammat. Pari päivää ovulaation jälkeen alkoi menkkamaiset krampit, jotka vain yltyivät oletettujen menkkojen lähestyessä. (niitä ei sit tullu!) Lisäksi rinnat tavattoman kipeät.

Onnellinen nro x
Eilen rupesin tosissani ihmettelemään oloa, kun väsytti todella PALJON, nipisteli alavatsaa, huimasi, oli flunssainen olo, välillä palelti välillä hikoilutti ja aivastutti. Aamulla neljältä heräsin vessahätään ja olihan se pakko tehdä testi ja herättää mieskin. Se sano myöhemmin, että olisit voinut odottaa aamuun kun meni molemmilla yöunet:) Aamulla suihkussa olo oli tosi raskaana oleva (veikken ole koskaan ollut) pinkeine vatsoineen ja turvonneine rintoineen, mutta tein sitten vielä kasilta uuden testin ja plussahan sieltä tuli=) Yritystä on takana 7kk ja neljä kk Terolutia! Ens viikolla olis ollut aika lääkärille... Nyt ei tarvii mennä, paitsi neuvolaan=)

Kirsikankukkanen
Millon yökötys keskimäärin alkaa...? Nimittäin oon nämä viimeset 4 päivää epäilly olevani raskaana ("täti" ei tullutkaan viime maanantaina, ja se on yleensä tosi tarkka vieras), ja viikonloppuna on edessä matka Japaniin. Pelkään, että parin viikon matka menee "laatoitettaessa" wasabipeltoja...

yökkäämisestä
joillakin alkaa heti, toisilla sitä ei tuu lainkaan, hyvin yksilöllistä. itsellä menossa 7 raskausviikko ja ei yhtään yökötystä ollut vielä. siskolla yökkääminen alkoi viikolla 9 ja jatkui viikolle 12.

Oireista
Oireita ennen plussaamista (aamuvirtsasta kp 31/30):

- viikko oletetusta oviksesta tosi kipeitä vihlaisuja kolmen tunnin ajan vasemmassa munasarjassa (luulin, että olis puhjennut kysta)
- yllättävä vilutus ja funssaisuus, tuli myös ihan oikeaa flunssaa, nuhaa ja yskää
- muuten menkkamaiset ja väsyneet tunnelmat, olisi voinut alkaa menkatkin, eivät vaan alkaneet
- ja tärkeimpänä närästys! En ennen tiennyt, miltä se tuntuu. Kaamea röyhtäilytarve ja kupliminen noin viikko ennen oletettuja menkkoja. Siitä tiesin, että jotain outoa on meneillään.

Plussan jälkeen olen vaan haukotellut pitkin työpäivää ja nukahtanut yhdeksältä. Mikään ei yökötä, ehkä hieman hiivatulehduksen oireita.

minä vaan!!
Alkuperäinen kirjoittaja Lisa78:
Eilen testasin ja plussaa oli..

Noin viikon verran on ollut rinnat arat ja turvonneet, etovaa tunnetta silloin tällöin, itkuisuutta ja alavatsan nipistelyä..
Toivotaan että pysyy, menkkojen piti alkaa lauantaina joten yrittää tässä pitää pään kylmänä.
Ehkäisy(kierukka poistettiin) lopetettiin tämän kuun alussa ja ei voi uskoa, että jo nyt tärppäsi. Pelottaa ja hirvittää... =)
Olen ihan uusi täällä ja en oikein tiedä tässä, mitä pitäisi tehdä soittaako saman tien neuvolaa vai mitä? Kai kaikki selviää..
juu kun olet tehnyt plussa testin niin tietysti voit tilata ajan neuvolasta:)onnellista odotusta:)

raskas
Minulla oireena olivat uskomattoman kovat kuukautiskivut, kuukutisia vain ei kuulunut. Kivut jatkuvat edelleen päivittäin ja todella kovina (nyt rv5). Toivottavasti loppuu joskus.

Jännätään taas
Olenpa tässä ketjussa vastaillut aiemminkin, mutta se vauva meni kesken. Iloinen yllätys kun en enää uskonut raskautuvani! Mutta nyt menossa siis rv 4+4 ja plussasin rv 4+0.

- menkkakivun tapaiset jotka jatkuu
- vatsa kovemmalla kuin normaalisti
- välillä palelua, sitten taas termostaatti ihan toiseen ääripäähän ja tarkenin t-paidassa kotona
- ja sitten vain jysähti tunne että nyt pitää testata

Tälläkään hetkellä ei isommalti oireita
- vähän ehkä väsyttää normaalia enemmän
- alavatsakivut jatkuu, välillä voimakkaanakin välillä ei yhtään mitään
- vatsa edelleen vähän kovalla
- rinnat alkaneet kipeytyä ihan huolella
- satunnaisesti ihan pientä etomista

Toivotaan että pienoinen nyt pysyy kyydissä!

mirette
Pitäisi tässä varmaan itsekin lähteä testiä ostamaan. On nimittäin aivan jumalaton väsymys ja välillä outoa, kuvottavaa oloa, etenkin syömisen jälkeen. Pitäisi varmaan lähteä vetämään päiväunia, olisikin "vasta" viides kerta tänään. Mitä tuossa laskeskelin, niin jos raskaana olisin, rv. olisi kasassa nyt jotain 4. En kyllä jaksaisi uskoa, sillä menkat ovat tulleet suhtnormaalisti.

verdana
Juu. Nyt epäilyttää että olisin raskaana. En pode vauvakuumetta, emmekä ole vauvaa koskaan yrittäneetkään, eikä se ole ollut suunnitelmissa. Ehkäisy on ollut jatkuvassa käytössä ja olen siitä tarkka, mutta näitä oireita on nyt tullut ja raskautta aloin epäillä koska tuli vain yhtäkkiä sellainen TUNNE.
- Välillä jos nousen nopeasti ylös, niin oikealta puolelta alavatsaa vihlaisee aika kovaa!
- Päänsärky (todella kova, voi tietysti johtua jostain muustakin)
- Löysä vatsa, masu ei kuitenkaan kipeä
- Menkkojen olisi pitänyt tänään alkaa ja ne eivät KOSKAAN ole myöhässä ja n. 4-5 päivää ennen menkkoja alkaa alavatsakivut, joita nyt ei ole ollut OLLENKAAN (tämä kummeksuttaa koska tosiaan ikinä ei ole kivut jääneet pois) On sellainen olo ja tunne etteivät ne myöskään ala, koska kipuja ei ole ollut. Vain normaali menkkojen aikainen kiukkuisuus on kyllä tullut ja itkuherkkyys, eilenkin tihrustin 2 tuntia, enkä edes tiedä miksi.
- Pahoinvointi, tänään mm. työmatkalla aamulla tuli yhtäkkiä vain oksennus ja ruoan jälkeen tulee huono olo
- Rinnat todella arat ja nänneissä pieniä ihonvärisiä näppylöitä tullut...

Joo o, saas nähdä miten käy. Taidan tänne tulla ilmoittamaan kunhan testin saan tehtyä, ajattelin sen tehdä viimeistään maanantaina.

Yhteistyössä