ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
'janus'
No niin, nyt saan ihan virallisesti tänne kirjuutella. EIlen tuli haalea plussa, kp 26/24-28.
Oireita ollut
-huimaus, heikotus
-palelu
-alamahan ja selän jomottelu
-väsymys

Lisää ootellaan! :)

Aurea76
Moi! Janus: tuutko mukaan perustamaan heinämammat... plussasin tänään yllättäen ja puolen vuoden yrityksen jälkeen, ja endolainen olen

Ja oireet:
- heti oviksen jälkeen lämpö tähän päivään saakka 37-37.5
- flunssa koko tämän ajan
- rinnat turvonneet
- palelu
- kauhea väsy, viime viikolla nukuin 11h yöllä ja sit vielä päikkärit 2h
- menkkafeelikset
- nälkä (suolaisen)
- rintojen ympärillä vahvat suonet
- tällä viikolla alkoi itkuisuus, ärtymys jne
- usein pissalla
- leikkasin sormeeni (eri) kahtena eri päivänä, kohelo (tiedä sit onko oire mutten muuten ole kohelo)
- hereillä 04 alkaen viime yöt eikä unta sen jälkeen
Eli tosi paljon normaalia PSM oireita ja tavallisen flunssan oireita joten en uskaltanut ajatellakaan tärppiä :)

mi-iu
Hei, mä just pystytin heinäkuun 2008 odottajat, jos nimi ei kelpaa niin muutetaan se, mutta tulkaa ihmeessä sinne.. en halua yksin keskustella ;)

Ja raskausoireisiin...

odotin menkkoja kun koko ajan jomotteli niinku ne olis alkamassa..
sitten pissalla on saanut juosta vähän väliä
muutamana yönä heräsin neljän aikoihin
väsyttää, viime yönä nukuin 11h ja edellisenä vkloppuna yhtnsä 25h..
niin ja tissit tuntuu kylmässä räjähtävän, sattuu kovasti
muuten rinnat kasvanu ja turvonnu huomattavasti
ja mahakin tuntuu olevan turvoksissa, tai sit olen lihonu :p :)

plussatestin tein 5pv, kun menkat olis voinu alkaa jo 1-2 pv..

heiree
oli jos jonkinmoista oiretta siitä asti kun pillerit jätin..joka kuukausi petyin,kun täti sieltä saapui..nyt olin varma,että en ole raskaana, ja että kuukautiset alkavat..

olin nähnyt erinäisiä "enneunia" kierron aikana ja olisiko ollut 6 pvää ennen oletettuja kuukautisia näin unta,että sain plussan testiin..aamulla tein sitten testin ihan huvikseni,ja haalea viiva tuli..kyllä oli yllätystä kerrakseen..

ja jälkeenpäin ajateltuna "poikkeavia oireita" olivat toisen nännin nipistely,ja hikoilu,vaikka palelin koko ajan.. eilen selvä plussa pärähti muutamassa sekunnissa(3+6)..
nyt ei ole kuin erinäisiä vatsan nippailuja,rintojen turvotus ei ole laskenut ja väsyttäis ihan kamalasti...

Kitsi1979
Plussasin eilen :) (oli kp 31/30)

Kierron viimeisien päivien oireita:
- pissa muuttui keltaisemmaksi/jopa tumman keltaiseksi ja haisi voimakkaasti, haju jäi melkein vessaan vetämisenkin jälkeen

- rinnat tosi kipeät ja on vieläkin. Kipeytyivät myös edellisissä kierroissa ennen menkkoja, mutta nyt eivät olleet niin terävän kipeät eivätkä niin turvonneet.

- paleli iltaisin ja lämpö oli koholla

- alamahaa vihloi vähän eri puolilta. Plussapäivänäkin vielä alavatsan jomottelua, ei kuitenkaan niin voimakasta kuin menkkojen aikaan. Vieläkin jomottelee ihan vähäsen.

- tärkein ehkä kaikista: PMS-oireet eivät tulleet ollenkaan! Eli ennen menkkoja en ollut masiksissa tai väsynyt, vaan pikemminkin hemmetin iloinen ja energinen! Mulla on ollu niin voimakkaat PMS-oireet aina, että niiden pois jäännistä oikeastaan alkoi tulla sellainen olo, että voisin olla raskaana!

- kummempia mielihaluja mihinkään ruokiin ei muuten ollut.

Tuleva äiti
Plussa tuli tänään, oli aikamoinen shokki ja järkytys. Mutta ensioireita olivat menkkamaiset kivut jo noin kahden viikon ajan (odotin koko ajan menkkojen alkavan), rintoihin sattui ja etenkin kylmässä ulkona todella paljon. Paha olo jo viikon ajan ja jatkuva nälkä. Pissattaa todella usein, n. 1-2 tunnin välein.

plussannut
nyt voin itsekkin tänne kirjoittaa juuri testin tehneenä kaksi tummaa viivaa pärähti välittömästi... Eli oireita rintojen aristus, menkkamaiset maha kivut pissalla ramppaaminen, janottaa, nälkä, vilunväreet, huimaus, hikoilu. Oireet tulivat minulla siis hyvin varhain...

Sipuli56
Itse aloin epäillä raskautta kun nivusissa tuntui useasti viiltävää kipua, plussasinkin jo rv 3+4 - viiva oli haalea, mutta toisaalta tein testin keskellä päivää kun olin hypännyt jo monta kertaa vessassa.

Rintoja alkoi pian kivistämään, suonet tulivat enemmän näkyviin, ja olin melko turvoksissa, lisäksi nänneissä olevat nyppylät tulivat korostuneemmin esiin.

Olin viikon kaksi aivan kuolemanväsynyt ja pissatti koko ajan. Kuudennella viikolla alkoi huono olo ja oksentaminen pikkuhiljaa..Välillä iski myös menkkamaiset jomotukset selkään ja kylkiin...Valkovuoto lisääntyi reilusti jne,,,

pinoccha
Hmmm...45 vee ja kk myohassa about 3 viikkoo... Kamala huimaus, mielialat vaihtelee, itkettaa, hermo kireella, valilla tuntuu kun kk alkais...kamala vilu myos ja yolla pissattaa...onko mahdollisesti vaihdevuodet vai ???

Minni x
Vihdoinkin voin kertoa omia oireitani, vuosia yritetty, lopulta inseminaatiolla tärppäsi... Satoja kertoja olen lukenut tätä ketjua, että jospa jospa:)

Eli ennen plussausta ei ollut mitään muuta kuin aivan tajuttomia menkkakipuja (täsmälleen samanlaisia kuin aina) ja pientä vuotoakin tuli pari päivää ennen. Plussauksen jälkeen rinnat ovat vähän turvoksissa (olisin kyllä luullut, että olisi enemmänkin kipeät) ja pientä kuvotusta aamuisin. Väsymystä, vilua tai nälkää ei ollenkaan...

sarlatii
mulla kans pamahti kaksi viivaa aivan samantien.
jännittää hiukan,huomenna neuvolaan ihmettelemään.
Nyt ollut oireina alavatsan nippailu "menkkakivut", järkyttävä väsymys ja älyttömät mielialan vaihtelut.

Miisa*
Esikoisesta (poika)
- rinnat älyttömän kipeät, kasvoivat heti yhden kuppikoon
- ällöttävä olo
- mahan nippailut joka puolelta
- menkkakivut
- pissahätä usein
- kova jano
- lantio levisi heti
- turvotus
- ERITTÄIN hyvä hajuaisti, en pystynyt käymään ruokakaupassakaan, kun alkoi ällöttää

Nyt tässä uudessa raskaudessa
- närästys, jos ei syö usein ja paljon
- Väsymys
- PALELU suurimman osan päivästä ja yöstä ja jos ei palele, niin hiki valuu
- kova turvotus
- finnit
- hiukset rasvoittuneet
- räjähdysaltis mieliala!

viimeinkin
Laitanpa minäkin tähän oireeni ennen plussaa, koska olen tätä ktjua niin monesti lukenut:
- rintojen arkuus alkoi myöhemmin, kuin sellaisissa kierroissa, joissa en ole tullut raskaaksi
-näkö(?) terästyi
-tunne siitä, että jotakin tapahtuu kropassa...
-tukkoinen nenä
-ruokahalu väheni

naksuli
Plussasin kp26/28

Oireet alkoi viikko oviksen jälkeen...
- kauhea väsymys
- vilu
- hajuaisti parani
- rinnat painavat, ei kipeät
- finnejä leukaan
- menkkaoireet puuttuivat
- painon tunne vatsassa
- iltaisin yökötystä
- kauhea jano ja kurkku kuiva koko ajan

Jotenkin vaan tiesin että nyt on napannut siksi testasinkin noin aikaisin ja tuli selkeä plussa heti.

toivossa eläjä
eli.. ekaa kertaa tunsin oviksen, tuli myös hitusen vaaleaa vuotoa.. sen jälkeen lämmöt äi 37.9 ku norm on aina 36.3.. tätä on kestänyt jo 8päivää..
lisäksi mulla on ollut kauhea migreeni pari päivää ja olen tosi itkuherkkä..(meinas itkettää ku asiakkaalle tein palautuskuittia töissä..) olen ihan sekava.. en oikein pääse mukaan päiviin.. olen kuin sumussa.. ja vatsa on turvonnut..lievää outoa oloa masussa.. vauva olisi niiin toivottu.. menkkoihin vielä pari viikkoa.. piinaavaa odotusta..nyt noin pari päivää olen ollut huonovointinen aamuisin. lisäksi suklaanhimo on kamala.. yritän olla realistinen ja rauhassa jotta en kuvittele oireita.. mitä mieltä oireista.. sain keskenmenon kesäkuussa..

linneab
Alkuperäinen kirjoittaja toivoja:
Olisin kysynyt, että onko moni plussannut ilman, että nännit/rinnat olisi ollut jo kipeänä? Eli et se oire olisi tullut vasta vähän myöhemmin? Toiveissa eletään....
Täällä tuli kipeiksi vasta plussan jälkeen. Plussaa edeltävänä päivänä ei aamukahvi maistunut ja muuten mieli oli ennen plussaa rauhallinen verrattuna siihen, mitä normaalisti ennen kuukautisia.

samoja oireita
ennen plussaa:
-ennen menkkoja tuun ihan hulluksi, nyt oli tosi lauhkea ja rauhallinen ;)
-ei menkkakipuja
-rinnat arat
-masussa vihloo jos asentoa vaihtaa nopeasti

heti plussan tultua:
-nukuttaa/uupunut olo
-suussa maistuu kun oisin postimerkkejä nuollut
-pissattaa paljon useemmin
-nälkä (voisin ahmia koko ajan)

tätä kirjottaessa jotain 4+4

vieras vaan
Plussasin 4 päivää sitten, eli esikoinen ilmoitti tulostaan.

Oireita ennen plussaa:
- Rintojen arkuus ja nännien superarkuus

Plussan jälkeen:
- Rintojen arkuus ja nännien superarkuus
- Alavatsan jatkuva jomotus
- Väsymys
- Vessassa käynti tiheentynyt varsinkin öisin
- NÄLKÄ!

Viikkoja kuitenkin vasta säälittävät 4+3 :) toivotaan, että kaveri pysyy mukana.

Yhteistyössä