ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
Katinka*
Mun ensioireet siinä järjestyksessä, kun ne tuli:
- omituista vihlontaa alavatsassa, joka ei ainakaan mun mielestä ollut mitenkään yhdistettävissä kuukautisiin
- kuumeinen olo ja veto poissa
- rinnat aivan mielettömän arat ja nännit esillä koko ajan, mitä ne ei normaalisti ole

Ennen positiivisen testin tekemistä (viikko siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa), toi vihlonta poistui. Plussan jälkeen poistui myös kuumeinen olo ja rintojen arkuus helpotti. Tilalle tuli jatkuva pahoinvointi. En varsinaisesti oksentanut, mutta etoi koko ajan ja ei tehnyt yhtään mitään mieli.

Minni33
Nyt minäkin voin kirjoittaa tälle palstalle tuntemuksiani, kun plussasin eilen menkkojen ollessa myöhässä n. yhden päivän, joten en ärsytä ketään "turhilla arvuutteluilla"! Menkat piti alkaa pe/la, torstai-iltana alkoi ihan selvät menkkakivut, ja yöllä piti käydä vessassa tsekkaamassa tilanne. Mutta mitään ei tapahtunut, ei pisaraakaan verta. Sama juilinta jatkui melkein yhtäjaksoisesti, josta aloin päätellä (tämän palstan tarinoitten ansiosta), että on tainnut tärpätä. Ja niin olikin, viivat ilmestyivät näkyviin melkein heti, ei tarvinnut odottaa ja kärvistellä 3 minuuttia.

Väsymystäkin on ollut, mutta se voi olla työperäistäkin. Mieliala on kyllä heilahdellut tosi voimakkaasti, siitä mies jo oli ruvennut epäilemään, että jotain on tekeillä. Rintojen arkuuttakin on ollut, mutta sitä on kai ollut muutenkin ennen menkkoja.

Juilinta jatkuu ajoittain yhä, saa nähdä mitä muuta viikko tuo tullessaan! Hassu olo, kun on tämmöinen ihana uutinen eikä voida kertoa vielä kellekkään..

HEI MINNI33
Onnea plussasta. Laske laskettu aikasi vaikka helistin.fi sivulla ja ilmoittaudu toukokuisiin, siellä voit kertoa uutisesi!!! Vai ootko jo eka kesäkuinen, ei laskupää toimi!

Hukassa.
Moikka. Mulla alkoi pari päivää sitten paha olo ja nipistely alavatsassa oikealla puolella. Myös päätä on särkenyt ja olen palellut koko ajan. Kaikki oireet täsmäävät raskauteen, mutta oon saanu jo kolmee negaa, enkä enää jaksa uskoa että olisin raskaana. Onko mahdollista että olisin kuitenkin? (nyt olisi vko 6 menossa, viimeisin testi tehty viikolla 4)

viidesti
Jokaiselta raskaudelta vähän eri tavoin ensioireet:

1. rintojen jomotus kuin mustelmilla, kasvaneet. Iho hehkeä ja akne poissa, olo energinen
2. turvotus, väsymys, esikoinen hyljeksi äidinmaitoa
3. turvotus, väsymys
4. turvotus, väsymys, juilinta, rankat menkkakivut
5. väsymys, huonontunut iho, rasvaiset hiukset, kärjistetyt allergiaoireet ja jatkuva kutina silmissä ja kurkussa, rinnat selvästi kasvaneet

Tänään plussa
Juuri plussasin, uskomaton fiilis :) Viidennestä kierrosta tärppäsi, ikää 29 vee ja esikoinen siis tulossa.

Ei mitään muita oireita kuin että eilen alkoi palelemaan ja tänään hoksasin että jospa tekis testin kun menkat oli yli viikon jo myöhässä. Rinnat eivät ole kipeänä, ei pahaa oloa eikä muuta. Siksi ajattelinkin että en varmasti ole raskaana. Testiin onneksi kuitenkin pärähti heti vahva plussa. Testin tein kp 37.

aa-puu-va
Mulla alkoi viime torstaina omituinen vatsakipu ja turvotus. Olo oli myös vähän etova silloin. Etovuus meni ohi mutta kipu jatkui epämääräisenä. Viikonlopun aikana nännit kipeytyi. Viime yönä ne oli jo niin herkät, että mahallaan nukkuminen kävi kipeää rintoihin. Eilen illalla painelin mahaani ja sen jälkeen tuli viiltävä kipu ihan alavatsaan. Makuulla ollessa se hieman helpotti ja nyt se tuntuu sellaisena jatkuvana pienenä nipistelevänä kipuna ihan alavatsassa ja edelleen on olo jotenkin turvonnut sieltä vatsan seudulta.

Seuraavat menkat pitäis alkaa viikon päästä tiistaina, eli nää oireet alkoi kp 17, nyt menoss kp 21. Ärsyttää, kun ei tiedä onko tässä raskaudesta kyse vai mistä - on vaan ihan ainutkertaista tämmöinen vatsakipu. Raskaustestiäkään ei vissiin vielä kannata tehdä(?). Jos tässä on kyseessä raskaus, niin se on yllätys, koska ei ole ollenkaan tarkoitettu ja menee kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ihan uusiksi *hui*.

Muumimamma75
Itselläni takana kaksi raskautta, molemmat tärpänny eka yrittämällä (onneksi). Nyt ovulaatio oireiden perusteella tod.näk. 1.10.07. Jänskään, olenko vai enkö ole raskaana... alamahaa juilii ja vihloo välillä tosikin kovasti. Pissan testasin, ei ollut tulehdusta, kun hiukan on sellainen kirveleväkin olo... Rinnat ehkä vähän arat, kahdella edellisellä kerralla rinnat alusta asti (siis testauksen aikaan) tosi arat. Ja rintojen verisuonet huomattavasti "esillä". Välillä kylmä, välillä kuuma. Lupailee hyvää, mutta vielä ei uskalla luottaa positiiviseen. Ens maanantaina testaus :)

Muumimamma75
elikkäs lauantaina (6.10) oli hiukan menkkamaisia oireita vaikka oli kp20. Pikkareissa huomasin olevan peukalonpään kokoisen ruskean läiskän, ei siis varsinaisesti verta. Sen jälkeen ei ole ollut mitään. Kuvittelin jo että nyt ei ole tärpännyt, kun ei aiemmilla raskauksilla ole tuollaista ilmennyt. Mutta nyt luettuani näitä ketjuja, voisin sen kuvitella liittyvän kiinnittymiseen!?? Sen näemme ensi viikolla, ei vain malttisi odottaa.

haamuilija
höh: sulle sen verran että näitä juttuja on kiva lukea. Ei siihen sen enempää syitä tartte, miks tällanen ketju on perustettu! :) Ite oon nyt haamuillu pari kertaa. ja nyt ois rv 4+5. Alavatsa kipuilee ihan HIRVEESTI ja tuhrua tulee ajoittain.

haamuilija
ja vielä lisäystä oireisiin:

- tissit ei oo yhtään kipeät (siks epäilenki et oonko nyt oikeesti raskaana)
- jotenki väsyny ja kipeä olo, päätä kuumottaa, mutta lämmöt ei oo ku 36,5-36,8)
- tosiaan toi kova alavatsakipu ja selkäkipu välillä
- nii ja välillä pahoinvointia

mietinpä vaan
Ovulaatio oli viikko sitten ja nyt vihloo vatsaan ja rintoihin vähän väliä. Iltaisin kauhea vilu ja väsyttää ja janottaa... Lämpö koko ajan 37,2. Kipeä en ole... Mietin vaan että voiko nää nyt olla raskausoireita ku oviksesta on vasta niin vähän aikaa. Mulla ei oo normaalisti ennen menkkoja mitään oireita joten en näitä siihen liittäis... Onko jollain ilmaantunut raskausoireet selkeästi ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa???

Nyt tärppäs
Ihanaa! Nyt uskallan jo itsekin kirjoittaa. Yksi km takana ja nyt rv7+1. Olen lueskellut muiden oireita ja suurin osa kuullostaa tutulta. Rinnat on ihan turvoksissa ja ajoittain etoo kaikki haju. Vessassa saa ravata jatkuvasti. Varasin ensimmäisen neuvola-ajankin...nyt eletään jännittäviä aikoja. Onnea kaikille odottajille....

hope80
Kertokaa kokemuksia ns "tuhruvuodosta". Kuinka paljon / montako päivää ruskeaa vuotoa on tullut, vaikka onkin plussannut loppuen lopuksi. Itselläni on ollut lämmöt koholla melkein viikon (37 puolin ja toisin). Ollaan yritetty 6 kk. Nyt menossa Kp 29/31. Eilen tuli ihan pikkasen ruskeaa tuhrua ja tänään myös. Onko kellään näitä samoja kokemuksia?
Toisina päivinä on paleltanut aivan sairaasti. Hieman kuumeinen höntti olo ollut n. 2 viikoa. Plussan toivossa eläen.

nii-i
mä mietin taas, että jos ovulaatiosta on noin viikko ja viime yönä tuli kirkasta verta hieman (jatkunut vähä myös päivällä), niin onko kyseessä mahdollisesti kiinnitysvuoto vai menkat? Asiaa askarruttaa vielä se, että menossa eka kierto ilman pillereitä, joten luomumenkoista ei mitään muistikuvaa. Laskujen mukaan menkkojen pitäs alkaa vasta parin viikon päästä. tsiisus!

maybeee
Heh, testi näytti miinusta mut oireet on niin tämmösiä.. Ikinä ennen ollu nännit kipeet mut nyt on, menkkamaisia kipuja ja outoja kouristuksia vatsassa, vatsa turvoksissa ja ilmaa täynnä, janottaa, väsyttää.. voi olla mitä vaan mut tuntuu niin raskaudelta. En tiedä, parin päivän päästähän se selviää.

'janus'
Selailen kaikki mahollisia ketjuja tästä aiheesta ja menen entistä enemmän pyörälle päästäni.
Yritämme toista lasta. Nyt on kp23/24-28. Muutaman päivän ajan on ollut huimausta ja heikotusta. Eilen oli lähdettävä töistä kesken kaiken, kun meinasin pyörtyä ja oli huono olo. Muita oireita on vain juuri tuntuva alavatsan nipistely silloin tällöin. Kaikki tössä ovat nyt sitä mieltä, että olen raskaana. Toivon kovasti, että olisin, mutta testissähän se ei vielä näillä päivillä näy. Testasin, mutta nega tuli. Niin oli esikonkin kohdalla ensimmäinen testi nega. Nyt pitäisi vaan malttaa oottaa muutama päivä.
Nyt tietty huolettaa, että entä jos en ookaan raskaana ja mulla onkin joku vakava sairaus, joka tekee näitä heikotuksia!! :/

oireita
Huh.. empä ikinä olisi uskonut että minä tulen tänne kirjoittamaan ainakaan tällä aikataululla, kun vasta lokakuussa lopetettiin ehkäisy..

Ensioireita
Ennen plussausta:
- Järkyttävä PALELU (nukuin kuumavesipullon kanssa kolmen peiton alla)
- Alavatsan nippailut => nämä hieman erilaisia kuin ennen menkkoja ja tiheämmin nippailuja
- Lievä kuvotuksen tunne (ajoittaista)
- Noin viikko ennen menkkojen alkua kiinnitymisvuotoa aika paljon. Yhtenä päivänä töissä ja seuraavana yönä tuli kirkasta verta ja luulin että menkat alkaa ajoissa. Sitten se loppui ja tuli vielä hieman ihan ruskeaa vuotoa
- Rinnat arastaa mutta ei hirveän paljoa enempää kuin yleensä ennen menkkoja
- Varma tunne että olin raskaana

Plussasin vasta tunti sitten, joten katsellaan mihin oireet kehittyy.. Menkat olisi pitänyt alkaa vasta tänään

pikkumyy28
Plussasin viime keskiviikona :)
-ensimmäinen poikkeava oire oli rintojen kipeytyminen sivuilta (aiemmin ja oviksen aikoihin nännit kipeinä), menivät niin kipeiksi etten voinut nukkua mahallani
-tunteet heilahtelee:itkettää ja naurattaa ilman sen kummempaa syytä
-alavatsassa vihloskelee, samoin välillä pistää vasemman puolen alimman kylkiluun kohdalle
-alaselkää on vihlonut
-palelu
-heräily aamuyöllä tosi aikaisin (04 aikoihin)
-pissittää koko ajan
-kuvotusta ja krapulamainen olo joka helpottaa syömällä

Hansuliini81
Ajattelin minäkin vähän kirjoitella tänne kun lueskelen näitä juttuja aikas paljon. Mulla oli ovis kierron 18-19 päivä(kierron pituus n.31pvä), ja 26 päivän yöllä heräsin kovaan viiltävään kipuun. Aiemmin ei ole mitään sellasta ollut, ihan outo kokemus. Onko kenelläkään tietoa mitä se ois voinu olla? voiko olla esim.kiinnittymisestä? Noh...kierron 28 päivä tuli sellanen olo ensimmäistä kertaa, että nyt olen raskaana.Kaikki tuntu jotenkin epätodelliselta ja oudolta. Seuraavana päivänä tein testi ja oli nega.Samaisena päivänä tuntu että maailma romahti ja olin yllättävän itku herkkä.Tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä tuli limansekaista, vaalean ruskeaa vuotoa paperiin...mitäköhän ois? Pelottaa niin että menkat alkaa.Nyt kirron 30pvä.Kaksi vuotta lasta yritetty:(

Yhteistyössä