ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
out
mulla alko oletetun hedelmöittymisen jälkeen n. 2 pv päästä päivittäin huono olo, ei kokoajan mutta huomasin että nyt ei oo kyllä mahataudin oireita ne pahat olot. 4 pv ennen kuin menkat ois pitäny alkaa tuli tosi kovia menkkamaisia kipuja alaselkää ja siitä tajusin että nyt on kakkonen aluillaan. pe piti menkkojen alkaa, eipä kuulunut, tein testin, tuli haamu, ma aamuna tein varmistuksen ja alle minuutin testi oli jo täysin plussalla:), ei tät vielä kyllä oikein usko todeksi että meidän neitonen on kohta isosisko :)!

-
mulla kanssa raskauden oireita (aiemmipi keskeytetty raskaus takana), mutten toistaalta voi uskoa, että taas olisin. pillerit alotettu heti keskeytyksen jälkeen (nyt n. 3kk käytetty) ja taas kamalaa alaselkäsärkyä, alamahan särkyä, pahaa oloa jne.
mutta joo, ootellaanpa vielä viikko ja sitten testejä kehiin.

Kohta kahden nappulan emo
Ensimmäisestä alkoi kahvi maistua järjettömän pahalle ja kahvin juonti jäi siihen. Toisessa raskaudessa sekstailtiin miehen kanssa edellisenä päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja alkoi oksettaa, kun otin mieheltä hmm... Tein testin samantien ja näytti erittäin haalean plussan.
Yhteistä molemmille järjetön palelu (pahin ekaoire) sittemmin väsymys sekä jatkuva öklö olo, jota helpotti vähän se, että söi pitkin päivää jotain pientä. Lisäksi tässä toisessa raskaudessa oli alussa alaselkäkipua ja pelkäsin todella menettäväni vauvan. Myöhemmin kipeytyivät rinnat. Näin minulla.

Vainoharhainen?
Lähdin vain etsimään keskustelua ruskeasta vuodosta ja päädyin tänne. Ja nyt huomaan, että minulta löytyy muitakin ihmeellisiä "oireita" kun tätä lukee. Ehkä olen vain vainoharhainen, mutta tämä vuoto, jota tänään ja eilen on ilmennyt, on hyvin kummallista. Paksuhkoa, hyvin niukkaa ja ruskeaa. Menkkani ovat tähän asti alkaneet aina kirkkaan punaisella, runsaalla vuodolla. Lisäksi pms-oireita ei ole ollut nimeksikään, yleensä tissit on kipeät jo pari viikkoa ennen ja kiukuttelen minkä kerkiän, tissit on nyt vain hieman arat ja turvonneet ja olen ollut hyvin "epäkiukkuinen". Lisäksi viime viikolla paleli ihan hirveästi, mikä on epänormaalia minulle. Ja viiltävä, OMITUINEN kipu alavatsassa viime viikolla, kesti pari minuuttia. Ja olen syönyt ihan sikana. Kaikkea. Karkkia ja jäätelöäkin, vaikka niitä en yleensä syö.

Ja kaikenlisäksi olen potenut omistuista vauvakuumetta pari päivää ja osittain vitsillä heittänyt miehelle, että mitäs jos tehtäisiin vauva. Ja olen nähnyt parina viime yönä unta, että olen raskaana. :D

Ei mun kyllä raskaana pitäis olla, mutta nyt vähän "pelottaa". Olen vainoharhainen, eikö niin?

kesätyttönen
Mä aloitin pillerit km:n jälkeen ja nyt syönyt 3 liuskaa. raskausoireita pukannut jo jonkin aikaa. Tälläkin hetkellä turvottaa ja juilii -oikeastaan polttaa, tuota alavatsaa. Nännipihojen ympärille on muodostuneet sellaiset pigmentti renkaat. Jännäilen nyt, että oiskos kyseessä vaavi vai pelkästään oudot pillerien sivuoireet. Huomenna soittelen terveysasemalle ja pyydän päästä juttelen henkeviä meidän lääkärin kanssa. :)

antzi*
Näin just plussaaneena (4rv ei edes vielä täynnä) tässä oireita jotka jälkeenpäin voin sanoa r-oireiksi ennen + :

*rintojen kipu
* alapää erilainen sisältä (siitä huomasin kun käytän lugeja niin lugejen ekoina päivinä oli eri tuntuinen kun ennen plussaa)
* Itkuherkkyys
* Menkkakivut mahassa

nyt plussan jälkeen on oikeastaan samat oireet. :) Itkuherkkyys vaan on voimakkaampaa.

tuleva teinimammako?
Odottelen täs menkkoja jotka olis pitäny laskelmien mukaan alkaa jo muutama päivä sit. Ei näy, ei kuulu, vaikka on semmone omituinen olo niiku aina normaalisti menkkojen alkaessa/niitten aikana. Meinaan tulla hulluksi jo odottelusta.. Pieni flunssa iskeny, rinnat aavistuksen verran arkana, etova olo jo toista vaiko kolmatta päivää, muutama kipee vihlasu ollu alavatsassa, hillitön väsymys jne.. Onko tää toiveajattelua? Kirjotin kai vaa purkaakseni itteeni, mahollinen raskaus tuntuis silti nii epätodelliselta.. Onko noi oireet ees mahollisia näin alkuvaiheessa vai pitäskö niitä ilmaantua vasta joskus kuukauden päästä hedelmöityksestä?

tuleva teinimammako?
Nii ja tosiaan tavallisesti menkat on lähes oireettomat, ainoastaan jalkoja särkee pari päivää ennen menkkoja kipeesti ja parina ekana päivänä myös.. Ja nyt ei mitää. Tiiän olevani lapsellinen näine mietteineni, mut ei voi mitään et pistää pakostaki mietityttämään...

Itsekin menkkoja odottava
vai kenties ensioirepino? On vähän turhauttavaa kun haluaa lukea niitä oikeita raskauden ensioireita niin tyttöset tulee tänne luettelemaan oireensa ja sit sanoo et menkkojen pitäs alkaa viikon päästä. Eikö tuollasille arvuutteluille ole omat ketjunsa?

Ei välttämättä oireita
Kolme raskautta, joissa kahdessa ei mitään oireita ekojen viikkojen aikana tai pitkään aikaan, kolmannessa sitten palelu, pientä lämpöä ja myöhemmin väsymystä.

rv 23
Mulla oli plussausta edeltävässä kierrossa tosi paljon oireita, jotka alkoi jo ennen kun menkat piti alkaa; rinnat tosi kipeät, pissahätä, vatsavihlaisut ym. Seuraavassa (plussa)kierrossa, jolloin en todellakaan odottanut yhtään mitään (luulin silloin oviksen jo menneen) alkoi n. 1 viikko ennen oletettuja menkkoja, menkkakipuja muistuttavat vatsakivut. Normaalisti kivut ovat vihlaisuja, kuplimista yms. mutta nyt vatsatuntemukset oli lievät menkkamaiset kouristus/supistuskivut.

Raskaus paljastui yllättäen rv 5 lääkärikäynnin yhteydessä, koska kärsin n. 4 tuntia kestävästä vatsakivusta (oikean kyljen alla, säteili alavatsaan). Kipu tuntui lähinnä istuessa. Oli aikamoinen yllätys kun epäilin kärsiväni kohtutulehduksesta ja tuloksena olikin sitten positiivinen raskaustesti. Epäilivät kipujen takia kohdunulkopuolista, joten kävin reilun viikon ajan verikokeissa ja ultrassa seurannassa. Mutta raskaus todettiin kuitenkin alusta asti normaaliksi, ja nyt siis rv 23.

Muistan myös, että silloin rv 5 alussa, rinnat kipeytyi ja turposi jonkin verran, vaikkei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin edellisestä negakierrosta. Muuten normaaliolo.

Varsinaiset raskausoireet alkoi vasta rv 7:
- Hirvittävä palelu
- Aamukuvotus- välittömästi heräämisen oli syötävä jotain
- Kahvi ei enää maistunut
- Iltaväsymys
- Kaikki rasvainen ruoka ällötti- jatkui rv 16 asti
- Pienikin nälkä aiheutti kuvotusolon
- Aamuripuli- muuten ummetus

Nyt jälkeenpäin ajatellen, mulla on aina ollut aika erilaisia kiertoja, välillä paljon "oireita", välillä ei juuri mitään. Ainoastaan oviskipuilut on oikeastaan aina ollut samanlaiset. Ja nytkin tässä ekassa plussakierrossa oireita ei ollut ainakaan yhtään enempää kuin aiemmin. Tai siis ne "kunnon oireet" alkoi vasta silloin rv 7, ja ne oli sitten niin vahvat tuntemukset, etten ole sellaisia koskaan aiemmin tuntenut.

pöhkö*
Mulla alko rinnat oleen arat pari päivää ennen menkkoja ja nyt kestäny menkkojen aikaankin viidettä päivää jo. Sivuilta rinnat lähinnä arat. Tänään kauhea mahakouristus. Aika niukkaa vuotoa, mutta kuitenkin ihan verta. Ketään joka olisikin ollut raskaana, vaikka menkat tulleetkin? Tuota rintojen arkkuutta sivuilta lähinnä ihmettelen.

äiti81
Rinnat oli tosi kipeet ennen testiä jo eka raskaudessa. Hyvä että pystyi edes kaveria halaamaan kun niin pakotti... Toinen "oire" oli kahvin maku, joka muuttui surkeaksi. Onneksi kahvia pystyi taas nauttimaan normaalisti synnytyksen jälkeen. Muuta en nyt muista..

tuleva teinimammako?
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin menkkoja odottava:
vai kenties ensioirepino? On vähän turhauttavaa kun haluaa lukea niitä oikeita raskauden ensioireita niin tyttöset tulee tänne luettelemaan oireensa ja sit sanoo et menkkojen pitäs alkaa viikon päästä. Eikö tuollasille arvuutteluille ole omat ketjunsa?
Samassa jamassa tässä molemmat ollaan.. Sul tais tulla vähä lapinlisää juttuun mukaa. Haluisin tosissani tietää onko mun tuntemuksis perää, siks tänne kirjotin.

höh
aika turha ketju. Henkilökohtaisia oireita on niin paljon kun on raskaana oleviakin, sen nyt tämäkin viestiketju osoittaa.
pääsääntöisesti on pahoinvointi, rintojen nimpistely ja kuukautisten poisjääminen.

Lisää oireita löytää ja niistä keskusteluja laittamalla googleen sittaatteihin "raskauden ensioireet"

Miksi ette mee raskaustestiin (tai osta sitä apteekista) vaan piinaatte itseänne jännittyneenä täällä?

henkilökohtaiset oireeni
Tässä minun henkilökohtaiset raskausoireet ennen plussausta (tein testin kun menkat oli 5 tuntia myöhässä):

-nännit kipeät
-lämpöä 37,3 (norm36,5)
-flunssa
-väsymys

caracat
mun menkkojen piti alkaa 5.7.07. tuli vaan muutamana päivänä sellaista rusehtavaa niukkaa vuotoa. Maanantaina tein 2 apteekin raskaustestiä ja näyttivät haaleaa plussaa. Soitin samantien labraan josko pääsisi verikokeeseen ja pääsin samantien. Puolenpäivän jälkeen sain varmistuksen terveysasemalta; positiivinen!!! =)

Nyt on menossa 4+6..

Oireita on ollut; väsymys, etova olo, sellainen paine heti navan alapuolella (lääkäristä sanoivat että alavatsa turpoaa), vihlaisut ja nippailut alamasussa, jatkuva pissalla juokseminen, nännin on arat, kylmä, välillä taas ihan tajuton hiki!!!

Nyt vaan toivotaan että kaikki on hyvin. Tuntuu et välillä juoksen vessassa ihan muuten vaan tarkistamassa onko tullut jotain vuotoa. Välillä ihan vainoharhainen olo.. tätä on niin pitkään odotettu et mielikuvitus kyllä pistelee ihan omiaan.. =)

MInä vaaaaann..
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
aika turha ketju. Henkilökohtaisia oireita on niin paljon kun on raskaana oleviakin, sen nyt tämäkin viestiketju osoittaa.
pääsääntöisesti on pahoinvointi, rintojen nimpistely ja kuukautisten poisjääminen.

Niinpä. Kun lueskelen tätä ketjua, niin tuleepa mieleen että mulla on tälläset oireet ollu monen vuoden ajan ihan joka päivä, mitä täällä ihmiset sanoo että on raskausoireita. Silti en oo koskaan ollut raskaana. Ne nyt on vaan sellasia yleisoireita, ja riippuu ihan kierrosta ja kaikenlaisista pillereiden alottamisista ja lopettamisista ja psyykehän tekee vaikka minkä oireen jos niin haluaa. Onhan se hyvä epäillä raskautta ajoissa ja huomata se ajoissa ettei tee mitään vahinkoa lapselle, mutta eiköhän se raskaus tule sillon kun sitä kaikista vähiten odottaa :)

Oireita
voisin lisäillä omanikin joukon jatkeeksi. ennen testin tekoa oli jo hirvittävän huonoa oloa varsinkin iltasin kun olin nukkumaan menossa, yölläkin joutui ylös nousemaan sen kuvotuksen takia. testin tein 5 päivää ennen kun olisi pitänyt kuukautiset alkaa ja näytti vahvaa plussaa. vasta viikolla 9 alkoi oksentelu joka on jatkunut tähän päivään saakka (viikkoja on nyt 12+5) rinnat todella kipeät ja kasvaneet huomattavasti. ja myös hajuaisti "parantunut", ja monet hajut ällöttävät.

tässä omiani
Mulla ei edellisiin kiertoihin ollut mitään muuta poikkeavaa kuin että vatsan nippailu jatkui ja jatkui. Normaalisti vatsaa nipisteli noin neljä päivää ennen tätiä ja nipistelyt hävisivät kokonaan pari päivää ennen tätiä. Tässä plussakierrossa siis nipistelyt jatkuivat ihan tädin saapumattomuuspäivään ja sen ylikin.

Yhteistyössä