ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
riituska
Mulla menkkoihin viikko (noin - kierto on jostain syystä ollut entistä lyhyempi parin viime kierron ajan). Rinnat on tosi kipeät, kuten joskus muulloinkin ennen menkkoja, mutta nyt kipeytyi normaalia aikaisemmassa vaiheessa kiertoa. Samoin kävi kun olin viimeksi raskaana, vuosi sitten (se meni kesken). Tänä aamuna heräsin kurkku kipeänä ja nuhaisena. Saas nähdä.... Mielestäni tunnistin ovulaation selvästi tässä kierrossa (aina ei ole näin) ja jos tunnistin oikein niin se oli kyllä normaalia aikaisemmassa sekin. Mutta erittäin hvyään aikaan...

Nelli71
Mulla eka clomi + terolut-kuuri takana. Menkat aina olleet epäsäännölliset ja pillereiden jälkeen eivät tulleet ilman terolutia, myös epäilyä pco:sta. Nyt 30 kp, viikon verran ajoittain menkkamaista alavatsakipua, ei vuotoa, nännin aristaneet samoin viikon. Mittasin nyt illalla lämmön, joka 37 (norm. 36,6-36,8). Ikääkin jo reilut 35 ja ei aiempia raskauksia. Voisiko tää nyt olla sitä?? Ajattelin tehdä testiä huomenna.

jännääjä
...menkat myöhästyi 5 pv, nyt alkoivat aamulla kovemmalla kivulla kuin koskaan, mutta vuotoa tulee niin vähän, että ei ole koskaan tullut. toiv. pääsisin kirjottelee tänne..

oireeton
Ei mitään oireita, ennen kuin vasta viikolla 5+ alkoi etominen. Tai no juu, ennen plussaa ts. reilu viikko hedelmöittymisestä tuli vähäistä vuotoa, ihan vertakin kuitenkin.

*kyselijä*
Alkuperäinen kirjoittaja oireeton:
Ei mitään oireita, ennen kuin vasta viikolla 5+ alkoi etominen. Tai no juu, ennen plussaa ts. reilu viikko hedelmöittymisestä tuli vähäistä vuotoa, ihan vertakin kuitenkin.
Onko tuo oireettomuus yleistäkin? Onko ketään muuta jolla ei tuntuisi ne 'menkkajuilinnat' tai että rinnat tulisi kipeiksi? ... itse epäilen, että olisi syytä testata, mutta en ole uskaltanut testata vielä..

Eepu
Ihanaa päästä kertomaan omista ensioireista, vihdoinkin!

Mulla ensioireena viikko ennen plussausta oli todella flunssainen ja kipeä olo. Nenä on edelleen ihan tukossa ja olo kokoajan kuumeinen ja krapulainen. Päätä särkee jonkinverran vähän väliä ja niistäessä tulee herkästi verta nenästä. Tissit ovat todella kipeät, olleet jo viikon ajan. Siis paljon kipeämmät kuin normaalisti ennen menkkoja kipeytyessään. alamahaa jomottelee ja polttelee menkkamaisesti ja lisäksi välillä vihloo molemminpuolin. Plussasin kp 30 ensin aconin kympillä ja sitten vielä varmistelin apteekin omalla. Nyt rv 4+3, joten alkumetreillä mennään.

ensioireista
oireita oli "ennenaikaiset" menkkakivut, eli viikkoa ennen odotettua menkkojen alkupäivää... ja toinen sellanen normaali menkkoja ennustava mahan poreilu ja sekaisinolo. Eli en osannut todellakaan viime sunnuntaina odottaa plussaa ku oli niin menkkojen kaltaisia "oireet"...

vieläkö yksi
Pitää tulla omat oireet kertoo :) En kyllä yhtään osaa sanoo onko raskaus vaiko kiukkusii menkkaoireit. Edellisest raskauden alusta ku 7v.
Elikkä...oviksesta alavatsassa painontunne,reilu vkko sitte alko kihelmöimään rintoi ja ulkoreunoilta hirmu kipeät,nännit kipeät/kihelmöivät,huippausta muutamana pvänä vaikka istun,menkkamaista juimintaa tulee ja menee jo paripvää. Kp 27/27-28

Chocolate fountain
"menkkakivut" ja kipeät rinnat...ja jano. Ensimmäistä odottaessa ei ollut kovinkaan huomattavia noi kohdun kasvukivut, mutta nyt lähinnä niistä osasin epäillä raskautta, kun kivut jatku vaan, mutta menkat eivät alkaneet. Sitten tulivat rintojen aristus ja myös tuo jano. Juon liian vähän ja harvemmin on edes normaalisti janon tunnetta (paitsi hengästyessä ja kesällä). Rinnatkin on paljon kipeämmät kuin esikoista odottaessa. Ensimmäisessä raskaudessa oli taas kova päänsärky ja vaaleanpunainen vuoto yhtenä päivänä merkkeinä. Että aika erilaisia voivat olla raskausoireetkin eri raskauksissa.

Luru
Mulla ei ole lähes mitään oireita paitsi ajoittainen alavatsan nippailu ja tuo JANO. Rintaoireita ei ole ja ei myöskään etomista. Milloin yökkiminen tavallisesti tulee? Pitäsikö jo olla? Tosin rv vasta 5+4.

Pernilla2
piti vielä lisätä, että yökkimisoireet tulivat kyllä alavatsakipuoireiden jälkeen, palelu jatkui alusta asti aika pitkään. Aika alussa oli myös ruskeaa veristä vuotoa, välillä jopa vähän runsaamminkin.

sisukisu
Mulla tuli menkat ihan normaalisti, rintakipuja, sietämätön alaselkäsärky, väsy, seksihulluus, alavatsakivut alkoi heti, lihoaminen "ilman syytä". Tupakki ja kahvi maistui enemmän ku ennen.

En ennen km tiennyt olevani pieniin päin joten juuri aloitettu ehkäisy menkkapäivänä ja uudenvuoden viinasaldo taisi laittaa pienokaisen kesken. Yllätys oli suuri kun ehkäisykin oli päällänsä. Ambulanssissakin väittelin vastaan ettei mitenkään ole mahdollista. Nyt tietty paha olla kun olen muka synnyttänyt muttei ole vauvaa. Suosittelen varmuudeksi tekemään testin vaikka menkat alakais. Tää tunne on niin hirveä että kympillä jos irti pääsis ni maksaisin.

Minnie2
Voiko se ettei ole lainkaan rusehtaavaa tai veristä vuotoa, pelkästään kirkasta/valkovuotoa olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta? Pitäisikö mennä ultraan aiemmin kuin vk. 7? Nyt viikko 5+6.

om
to pitäis menkat alkaa, melko varma raskaudesta. Samo hurja jomotus alaselässä mikä ei ole ennen menkkoja näin kovaa (sama ekassa raskaudessa), hieman kuumeinen olo, ällötys joihinkin hajuihin, ajoittainen pahaolo, yleensä viikko ennen menkkoja pinna tosi kireällä nyt ei mitään siihen suuntaan..:), nyt vaan odotellaan to aamua!

hemppuli
Oireeni, joka oli erilainen menkkaoireisiin nähden oli NÄNNIKIPU. Muuten menkkamainen olo, kuin ne kohta alkaisivat..
Siis sellainen fiilari, että jotain on kropassa meneillään. Pian plussasta alkoi vilutus ja pissatus.

Vainoharhainenko
No niin, löytyihän näitä näköjään tästä ensioireet-ketjusta näitä _todellisia_ ensioireita, eli muitakin joilla oireilu on alkanut heti oviksesta. Luulen siis että tänään on ovispäivä ja tänään myös alkoi aivan merkillinen olo: oksettaa, mahassa kuplii, hajut alkoi inhottaa niin yhtäkkiä, että aamulla juotu mehulasi oli pakko viedä vierestä pois kun meinasi laatta lentää. Vatsa näyttää myös jo nyt siltä että odotan jo pitkällä, eilen ei näyttänyt. Myös housut kiristävät eiliseen verrattuna, vaikka olen syönyt vähän eikä mitään tee mielikään kun oksettaa. Edellisessä raskaudessa oli täysin samat oireet + kovahkot menkkakivut, mutta tosiaan tällä kertaa (jos tässä nyt raskaana ollaan) tämä alkoi jo nyt oviksesta. Pahinta on ettei pääse testaamaan melkein kahteen viikkoon!

Minni30
että ensioireet alkaisivat heti ovulaation jälkeen.
Eikös se menekään niin, että vasta kiinnittymisen jälkeen istukka alkaa tuottaa raskaushormonia, eli ainakin viikko ovulaatiosta menee tähän?? Tähän ketjuun olisi kiva saada vain niitä oikeita raskausoireita, eikä oviksen aikaisia tuntemuksia ja arvuutteluja - ja toivon ettei kukaan vedä tästä herneitä nenukkiin.

Vainoharhainenko
Olen tässä lueskellut oireista enemmän ja todellakin se menee niin että periaatteessa oireita pitäisi tulla vasta kiinnittymisen jälkeen, eli viikko oviksesta. Heti ovulaation jälkeen tuntuvat oireet johtuvat siis väkisinkin joko laskuvirheestä (eli ovis oli jo aiemmin) tai sitten sitä vain toivoo raskautta niin kovaa, että oireetkin tulee!

En tiedä mistä omalla kohdallani on kyse, mutta laskuvirheestä ei ainakaan. Edellisen viestin jälkeen samat oksetusoireet ovat kuitenkin jatkuneet, joten olen joko merkillisessä vatsataudissa joka ilmenee vain ajoittain ja siihen liittyy väsymystä ja hajuaistin voimistumista, tai sitten kuvittelen kaikki oireet. Tai sitten olen meedio ja oireilen vasta tulevaa raskautta! ;)

Kyllä naisen keho ja mieli ovat kummallisia!

Yhteistyössä