ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
mulla oireina
Aluksi hedelmöittymisen jälkeen älyttömän levottomat jalat ja kädet. Tosin oltiin juuri silloin helteisessä matkakohteessa, joten sekin saattoi vaikuttaa. Mutta tuo jalkojen levottomuus on jatkunut koko raskauden ajan (nyt 19+5). Ensimmäinen selkeä ensioire oli menkkojen poisjäänti. Sitten kestikin kauan ennen oikeita oireita; vkolla 8 alkoi lievä pahoinvointi ja jatkuva ällötys joka kesti viikolle 12. Muuta ei voi oikein ensioireiksi laskea.

minä*82
mulla parina iltana jalat ihan levottomat minkä luulin johtuvan kun oltu sisällä niin paljon kun kovia pakkasia ja lapset kipeenä. maha ihan äly turvoksissa(normaalisti löysät farkut puristaa nyt mahasta) minkä luulin johtuvan "kokoaikaisesta" syömisestä. rinnat turvonneet muttei kipeät niinkuin yleensä jos menkat alkaa on ollut todella kipeät kipeät.
eilein siis tein testin ja plussa tuli,en voinut oikein uskoa koska oli vasta ensimmäinen yrityskierto. mutta jotenkin silti tiesin että oon raskaana. oon tiennyt myös kahdesta aikaisemmasta. oon sanonut miehelle kuten nytkin juuri ennen testin tekemistä että kyllä mä varmaan kuule odotan!
no nythän kun rupeaa miettiin niin siitä ne levottomat jalatkin johtu kun molemmista raskauksista on aina ollut jalat ihan levottomat. yleensä ennen menkkoja mulla on tosi huono olo eikä ruoka maistu mutta nyt ei ollut huonosta olosta tietoakaan vaan nälkä koko ajan. kylmä on koko ajan,tosin palelen kyllä muutenkin jonkin verran. eikä sitä huonoa tuulta ja kiukkukohtauksia ole ollut mitä yleensä kyllä on =) pissalla on saanut myös pari päivää käydä aika ahkeraan.mutta eiköhän siinä niitä jo ollut!

Silja76
Hei, onko kellään ollut raskauden ensioireina aftojen eli kipeiden rakkuloiden ilmestyminen suuhun ja pissan hajun muuttuminen voimakkaammaksi? Itse en ole vielä testannut ja voin tehdä sen vasta sunnuntaina, mutta tällasia oireita olen huomannut, en tiedä liittyvätkö mitenkäään mahdolliseen raskauteen, mutta....

heetu
Tätä päivää ei meinannut uskoa koskaantulevan, että minä voin tälle palstalle kirjoittaa. Kolmen vuoden yritys ja viikko sitten elämäni ensimmäiset kaksi viivaa tikussa. Ikääkin on jo 37 v.
Ja oireita... Mistään en tiennyt etukäteen raskaana olevani. Mikään ei poikennut normaalin kierron vaivoista: rinnat kipeät, vatsa kipeä, väsynyt olo jne. Vasta kun olin odotellut kuukautisia viikon päivät, niin sitten mietin testin tekemistä. Ja plussahan sieltä rävähti heti ruutuihin.
Nyt viikon aikana on rinnat edelleen älyttömän kipeät, ei pahoinvointia, mutta muuten kumma olo. Hiukan krapulainen tms. väsähtänyt olo koko ajan. Ja mielettömät vilun väristykset välillä.
Nyt mennään päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan parasta.
Nyt mennään 6 viikolla.

Malina
Tänään mennään kp 23/28-30 ja jännitetään hurjasti, olisiko tärppi viimein tapahtunut. Ovulaatio oli kp 17 ja eilen kp 22 tuli noin kolikon verran veristä vuotoa pyyhkiessä, joka sitten tänään on ollut enää aavistus rusehtavaa limaa. Kiertoni on muuten säännöllinen, koskaan ei ole minkäänlaisia välivuotoja tullut. Tulkitsisin tämän itse kiinnittymisvuodoksi.

Lähes ovulaatiosta saakka on nyt tuntunut vihlomista alamahassa ja tänä aamuna heräsin kovaan alamahan kramppiin. Rinnat ja nännit ovat todella arat, olleet jo ovulaatiosta asti. Näiden oireiden lisäksi minulla on vahva tunne että nyt olisi tärpännyt. Eilen ja tänään testit vielä negatiivisia (dpo 5 ja 6), niinkuin tietysti olettaa saattaakin, kun päiviä on vasta näin vähän ovulaation jälkeen. Mutta voi tätä kärsimättömyyttä!Menkkojen ei toivottuun alkuun on siis viikko vielä aikaa, joten kärsivällisyyttä kysytään nyt todellakin.

voisiko..
Ittellä menossa kp 39 ja pari negatestiä tehnyt, joista viimeisimmäksi tehtyyn ilmestyi roskishaamu. Eilen parilla kerralla veskissä pyyhkiessä tuli rusehtavaa limaa, nyt tänään tullut vähän rusehtavaa vuotoa.. Tissit on turvoksissa, muttei arat, tähän päivään asti on ollut pientä kirkasta limaista vuotoa, suussa outo maku, hiukset rasvoittuu nopeeta, pari finniä oli naamassa (yleensä niitä ei ole)... Eli siis voisiko olla niin, että olisinkin raskaana? Ei kait tuo rusehtava vuoto enteilisi km?? :(

minä**
Luulin vaihdevuosiksi tuota hikoilua:)) Oikein kunnon aaltoja, noin 5 päivää ennen oletettuja menkkoja alkoivat ja jatkuvat yhä.... menkat ei alkaneet ja raskaustesti näytti plussaa++++

elli24
Mulla niità oireita sitten piisaakin... puuttuu ainoastaan mielialan vaihtelut ja pahoinvointi mutta eikòhàn nekin aikanaan saavu. Tàssà oireitani:
-haavauma huulessa
-vatsa turvoksissa
-hullut unet
-arat rinnat
-runsas valkovuoto
-alavatsa kipeà
-flunssa
-làmpòily
-huimaus
-hetkittàinen pàànsàrky
-vàsymys/heikotus
-palelu-kuuma
-sekava olo
-jano
-jatkuva vessassa ramppaaminen
Ja varmasti jotain vielà unohdinkin... Plussaamisesta kulunut n. 4 pàivàà :D

minnu2
Mulla menossa kp 20, ovis ollut n. kp8-10 aikoihin jo. Mä oon nähnyt nyt kolme yötä hurjia unia. Ne on sellaisia todella todentuntuisia ja ihan sekoja. Aamulla on ihan hölmö olo hetken kun herää, kun ei tiedä mikä on totta uni vai tämä elämä :D Noissa unissa on kaikissa ollu mieletön tunnelataus, viime yönä uni oli aika ahdistava, seilailin Tyynellä valtamerellä karikoissa uimapatjan kanssa ja pelkäsin ihan hirveesti.
Eilen alko jomottelemaan alavatsaa menkkamaisesti ja autosta noustessa on ollut yksi repaisykipu. Ei tässä muuta ihmeellistä. Plussaa toivotaan, olemme lapsettomuushoidossa.

Sunni
Listaanpas itsekkin, kun aikoinaan tuli luettua muiden oireita :)

- menkkakivut, kuten normikuukautisissa, vähän ärhäkämmät
- järkyttäviä vihlomisia esim autosta, tuolista noustessa.
- rinnat oli kipeät kuten aina enne menkkoja, hitusen kovemmat, varsinkin kainalonpuoleiset sivut oli erityisen herkkää aluetta.
- mittailin huvikseni lämpöjä, ne oli aina 37.1
- ensin tuli roskishaamu, lämmöt ei laskenu, alko iltapalelu että piti televisiota vahata aina viltin suojasta. Kokoajan menkkakipuja ja niitä kipeitä vihlaisuja.
- plussauksen jälkeen menkkakivut muuttu kunnon kivuksi, vihlo ja jomotti, janotti ja au näitä tissejä!! :)

Eihja...
Kuinka pian voi alkaa tuntemaan ensi-oireita, esikoista odottaessani en tuntenut mitään ennen rv 8, nyt harrastimme seksiä viikko sitten torstaina, perjantai oli ovulaatio päivä ja iltapäivästä tunsin kuinka lämmin aalto meni alavatsassa, lauantaista lähtien alavatsani on tuntunut raskaalta, ihan samanlaiselta kuin esikoisen kanssa loppuraskaudessa, minulla on mieletön nälkä kokoajan, vessassa saa juosta yhtenään, palelee ja väsyttää ja on todella turvonnut olo.. jopa mieheni sanoi eilen rintojeni olevan suurentuneet viikossa :D tein testin mutta se ei vielä näytä tulosta kun aikaa on vielä reilu viikko mahdollisiin kuukautisiin.. voisiko tämä olla sitä vai kuvittelenko vain?!

Viola 76
Ennen plussausta: oviksesta asti lämmöt koholla, niinkun tavallisissakin kierroissa, mutta viikko oviksen jälkeen lämmöt vielä vähän nousi korkeammalle, 37.1-37.3. Myös kaikenlaisia nipistelyjä, ja kuten ekassakin raskaudessa, muutama päivä ennen oletettuja menkkoja alkoi menkkamaiset kivut, siitä jo tiesin että on tärpänny. Yleensä kivut alkaa vasta kun menkatkin tai päivää ennen. Kaikenlaisia muitakin oireita oli, kuten vilu, nälkä, turvotus illalla, pissatus, mutta niitä on ollut kaikissa kierroissa. Eroavaa oli kuitenkin huimaus, tosi alhaselta tuntuva verenpaine, mitä ei ollut ekassa raskaudessa. Mahassa tuntui kiinnittymisen aikaan jännää pistokipua, mitä ei kans yleensä ole.
Haamuplussan jälkeen: väsytti ja mahaa edelleen vähän nipisteli, lämmöt jatkoi korkeella. Ja sit 6 viikon aikoihin alkoi taas, ah niin ihana pahoinvointi.

iida-liisa
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
olen nyt 5. viikolla eli suht alussa.

Oireet ennen raskauden toteamista:

- arat rinnat
- keskittymisvaikeudet
- menkka kivut
- ja tietty menkkojen puuttuminen
-lisääntynyt virtsaamistarve
- naapurin kauhukakarat kuulostavat enkeleiltä, samoin bussissa laulava 4-vuotias poika

Raskauden toteamisen jälkeen:

- pahoinvointi
- hajuaisti todella herkkä (sain luennolla yskäkohtauksen kaverini käsirasvasta YÖK)
- Aloin pitämään currysta vaikka ennen inhosin sitä
- Tuntuu kuin mahassani olisi pieni golfpallonpuolikas
- ruskeaa vuotoa (niin kauan normaalia kunhan ei ole kirkasta verta)
- Hillitön pelko keskenmenosta
- Väsynyt
- Oikeastaan nyt tekisi mieli oksentaa tähän tietokoneelle
- Työ ei kiinnosta
- Mies on kiihottavampi kuin ennen (onhan hän nyt voimakas ja turvallinen isukki :) )
- Orgasmi tulee kuin vain katsookin miestä
- Tekee mieli kaikkea suolaista, hyvin vähän makeaa
- Alaselkä sattuu
- Finnit katosivat

Olen kaikin puolin onnellinen!

Mulla on toi pco (monirakkulaiset munasarjat)eli toivotaan et pysyyy sisäl ku kaksi vuotta ollaan yritetty.
Missä vaiheessa alkoi tulla ruskeata vuotoa ja tuliko sitä paljon????

Tickan
Viimeisistä kuukautisista on nyt 34 pv-kierto normaalisti 29-30. Noin viikko sitten nännit tulivat aroiksi ja ympäriltä rauhaset? turposivat ja tuli pientä näppyä. Leukaani tuli myös hillitön finni- vuosiin ei ole sellaista ollut. Rintani "kutiavat", mutta nännit nöpöttää ja aristavat. Ostin Apteekin oman raskaustestin ja sain tänään negatuloksen. Voikohan testiin luottaa vai voikohan kyseessä olla niin matala hormonipitoisuus, ettei ko. testillä vielä näy?

mammaliini:)
Eka raskaus: oireita ei oikeastaa ollut... en tajunnut ede niitä etsiä...keskenmeni
Toinen raskaus: Alamaha kivut, repäisi silloin tällöin tuonne kohdun sivuille, kun kohtu kasvoi...raskas olo alamahassa, rinnat kipeät ja kasvoivat vauhdilla...väsymys
Kolmas raskaus: Kipeät rinnat, selkäkivut, alavatsa kipuili vähän..Keskenmeni
Neljäs raskaus: Rinnat tosi kipeät, alavatsakivut, repivä tunne kyljissä, turvonnut olo, pissattaa, tosi energinen ja iloinen olo. Uni tulee helposti.

Yhteistyössä