ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
mucus
Alkuperäinen kirjoittaja hiiohoi:
Monilla on tuota palelua.. Tietääkö joku, mistä se oikein johtuu?
Ilmeisesti siitä, kun ruumiinlämpö on sen noin puoliastetta normaalia korkeampi raskauden alussa, niin ympäristön lämpötila tuntuu normaalia kylmemmältä, kuten sairaanaollessa kuumeessakin.

-skeptikko-
mietin kun monella on rinnat kipeana kun mulla ei ole varsinaisesti kipeat mutta nannit on koko ajan kovat kun normaalisti ne "laskeutuu". Parina paivan tuntui viiltavaa kipua toisessa rinnassa mutta ei ne ole kylla kasvaneet eika arkana, nannit vain hieman herkat. Etta onko muilla ollut samanlaisia oireita?

...
ömm, oon yrittäny lukee kaikkialta noita raskauden alku oireita ja on vähän samat oireet mut asia on vaan se että syön normaalistikki kaikkea hyvää ja paljon. Niin ja vielä se että rintojen herkkyys on mulle normaalia koska oon sen verran nuori et mulla on melkein aina kipeet rinnat :s olin yhdynnässä ilman ehkäisyä enkä myöskään käyttäny jälkiehkäisyä syystä ja toisesta, tästä on joku viikko yhdynnän jälkee. en sanois tätä pahasti mut en todellakaan haluaisi mitään lasta siksi tässä onkin pieni paniikki päällä :s

Malviina
Kierukka pois heinäk., välissä kk:t. Epäs. kierto. Pitäisi mahd. alkaa sunnuntaina. Rinnat arat jo pitkän aikaa, eilen viiltävää kipua ristiselässä, pientä nipistelyä vatsassa siellä sun täällä silloin tällöin. Ei etovaa oloa.Outo pullamainen tunne..

Ipanako :) ?
Mahassa juilivaa kipua. lähes jatkuvaa nipistelyä, ensin harvemmin, nyt melkein koko ajan. Välillä tuntuu myös selässä. Jatkunut jo yli viikon.. lisäksi ollut pari kivuliasta "repäisyä"..kierto epäsäännöllinen, mutta ei yleensä näin pitkää taukoa
..huomenna aamulla teen testin.

Nelli25
Apua!
En tiedä olenko raskaana. Yritystä on ollut ja voisin hyvinkin olla. Jos nyt olisin, olisin n.neljännellä viikolla.
Siskoni on saanut kaksi lasta ja ensimmäinen asia mistä hän on tietänyt olevansa raskaana on ollut maidon eritys rintaa purístaessa heti alkuraskaudesta.
Nyt ihan huvikseni kokeilin puristaa rintoja ja sieltä todella tuli maitoa!!! Molemmista!!!!
Voiko rinnoista tulla mitään muuta eritettä kuin maitoa?
Kuukautiset on ollut ihan säännölliset joten mitään hormonihäiriötä ei pitäisi olla.
Toivon todella kovasti lasta, voiko pelkkä ihmismieli saada aikaan maidon erityksen?
Muitakin raskauteen viittaavia oireita on:
-pieni päänsärky
-lämmöt 37,1 (flunssainen olo)
-nenä tukossa
-närästys
-välillä rytmihäiriöitä
-hirveä jano koko ajan
APUA KAIVATAAN! NYT JÄNNITTÄÄ...

Maijustiina
En tiedä olenko aikasemmin tänne kirjoittanut, mutta mulla ihan ensioireina oli rintojen turvotus ja kiukkuisuus. Suutuin siis ihan ihme asioista ja itkeskelin. Nyt kun raskauden kesto on varmistettu ultralla, alkoivat nämä oireet jo rv 2+4, muistaakseni kp 22/33. Ekan plussan tein viikon kuluttua oireiden alkamisesta. Pahoinvointi, väsymys, yöpissitys ja nälkä alkoivat siinä rv 5 paikkeilla ja jatkuu vielä...

Maijustiina 13+1

ipanako :) ?
Ei tullut plussaa, mutta ei näy kyllä "paloautojakaan".. Teen testin parin päivän päästä uudestaan, jos vielä aihetta. sitten pitäis kyllä jo näyttää, oonko raskaana vai en.

..........!
Hormoonisydeemit tekee sen rinta eritteen (eikös nuo liittyne maidon eritykseenkin).
Hormoonimuutoksia se raskauskin aiheuttaa, mutta voi olla muutakin heilahtelua sillä saralla...
Googlettaessa "rinnan erite" löytää sivun jossa kerrotaan tarkemmin mm. milloin syytä tarkistuttaa onko rintasyöpä. Se maitomainen kuuluu kohtaan normaalia, ei huolta.

minävainen
minäkin olisin ollut jo monasti raskaana.......
No, kaipa sen tietää jos oikeesti on. Harvemmalta lienee "jää huomaamatta".
Kiva olis tietty tietää heti alkumetreillä syystä tai toisesta.......

TIKTAK
Raskausoireiden kirjo ollut aikamoinen 3 raskaudessa joista yksi mennyt kesken. Päällimmäisenä hajuherkkyys, ällötys jo ennen oksentelujen alkua, palelu, mielialan vaihtelut ja rintojen suunnaton arkuus. Maidon eritystä on ollut vain raskauksien ulkopuolella, imetysaikoina tietenkin ja sitten joku ihme hormonihäiriö muutama vuosi sitten. Melkeinpä kaikkia voi aiheuttaa myös pms sekä migreenin aura:( Tässä sitä taas tjottaillaan ja jestas että haaveet kasvaa sekä oireet yhtäkkiä lisääntyy vaikkei raskaaksi (ainakaan vielä) ole tullutkaan... Tosin nuorimmaista (jo koululaista) toivottiin ja yritettiin 6 vuotta, että eipä tässä kai ole enää toivoakaan. Mutta tuohon "kaipa sen sitten oikeasti tietää" oli pakko kommentoida... tarina mennä vuosilta, sukulaisnaiselle oli sanottu että vaihdevuodet on alkaneet ja ehkäisyn voi jättää pois.. Hän alkoi ajan päästä ihmettelemään kun vatsassa möyri ja turvotti, ajatteli saaneensa tappavan syövän.. Lääkäri tutki jonkun aikaa ja tokaisi että rouvan täytyy nyt vaan alkaa nopeasti valmistautumaan vauvan tuloon, kun laskettu aika on parin kuukauden päästä:) Ei sitä siis aina tiedä.. tosin onhan se eri juttu kun ei osannut ajatellakaan sitä vaihtoehtoa:) Lapsi oli siis kuitenkin erittäin rakastettu yllätys iltatähti.

oireilija
Piinaviikot todella. Kiitos tästä ketjusta, on niin kiva lukea että oireita VOI oikeasti olla ennen menkkojen poisjäämistä! Tää on niin jännää, enkä todella usko että kuvittelisin, oireet on niin selkeitä ja outoja, ei normaalisti ole tällaista koskaan.
Oviksen tunsin kuten yleensä, nippailuna toisessa munasarjassa, lima oli kirkasta, runsasta ja venyvää.
Nyt sitten, oviksen jälkeen on juilinut alavatsassa, ensin siinä saman munasarjan puolella, ja sitten kohdun kohdalla. Menkkamaisia kramppeja, vaikka menkkojen alkuun on vielä yli VIIKKO! Eli ei siis todella voi olla menkoista kyse. Aivastellessa tuntuu että munasarjat repeytyy irti, sattuu tosi kipeästi.
Rinnat on kipeät, niitä vihloo, ja ne on turvoksissa ja nöpöttää. Se voi kyl johtua myös tästä hirveestä palelusta.
Lisäks mua väsyttää, on ihan vetämätön olo, alaselkä on kipeä, ja hengästyn kävellessä, vaikka harrastan aerobikkia ja pitäisi olla kohtalaisen hyvä kunto. Maha on turvoksissa ja pömpöttää, röyhtäilyttää, eikä tee mieli syädä mitään, ei ole nälkä ollenkaan, täysi olo vain.

Mutta, en voi tietää vielä, testata voin vasta ensiviikon lauantain jälkeen, JOS menkkoja ei tule.
Mille se teistä kuulostaa?

Yhteistyössä