EMILYN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
KYLLÄ! Mut antaapa osan äideistä kilpailla kuka on se "kovin" kivun sietäjä B)

Joo, ihan rauhassa vaan, mun mielestä vaan aika typerää ja naurettavaa, eikö sen synnytyksen pääasiallinen tarkoitus oo kuitenkin saada tenava jotakin kautta ulos? Eikä äitien kilpailla, kuka on kovin jätkä synnyttämään?

Niinhän sen pitäis olla. Itellä molemmissa synnytyksissä meinannut käydä köpelösti niin oon aivan samaa mieltä kuin sä et pääasia jotta murusen saa terveenä ulos =)

Joo, ihan rauhassa vaan, mun mielestä vaan aika typerää ja naurettavaa, eikö sen synnytyksen pääasiallinen tarkoitus oo kuitenkin saada tenava jotakin kautta ulos? Eikä äitien kilpailla, kuka on kovin jätkä synnyttämään?

Minä en miettimälläkään keksi, mistä tähän joku kilpaileminen vedetään jos joku ei halua mitään mömmöjä itseensä?

Vanhan ketjun oletta nostaneet ;) Mutta mulla jäi mietityttämään, että miski pitää kalvot puhkaista antureiden takia? Siis mikä on syy miksi tarvitsee ne anturit. Eikö ne vattanpäällä olevat riitä? Itselläni ei 3 viimeisessä synnytyksessä ole mitään antureita laitettu :/

Voi jeesus, kai se nyt on ihan se ja sama, vaikka vauva tulis puudutetusta persereiästä ulos, kunhan syntyy elävänä ja terveenä?

Oon samaa mieltä kuin KKK. Mutta mun mielestä tässä ketjussa ihmisillä on nyt kaksi erilaista näkökantaa. Osa tulkitsee tuon KORKEAMMASTA KIPUKYNNYKSESTÄ puhumisen niin, että ko. ihminen muka vaan kehuskelisi olevansa kivun edessä sinnikkäämpi kuin esim. kivunlievitystä ottavat. Toisten mielestä taas ko. ihminen aistii jonkin kivun lievempänä kuin jotkut muut, esim. kivunlievitystä ottavat.

Minulla mielestäni on korkea kipukynnys. Ja mielestäni kyse on nimenomaan siitä, että jostakin syystä mun kroppani reagoi siihen kipuun heikommin kuin useimpien muiden ihmisten kroppa. Eli kyse ei ole siitä, että itse olisin jotenkin muita parempi tai sinnikkäämpi, vaan siitä, että mun kroppani on jollakin tavalla erilainen, ehkä viallinen jollakin tapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aurora - eivät ne kivunlievitykset minunkaan kipuani poistaneet, mutta kyse ei olekaan kivun poistosta, vaan lievityksestä. Ja millä sinä tulet määrittelemään muitten synnytyksiä helposti, jos et ole omastasi selvinnyt ilman lääkityksiä, toisilla on korkeampi kipukynnys ja kestokyky eri tilanteissa, kyse ei ole mistään äitiyden mittarista.

Voi blaah vaan taas tuolle kommentillesi.. "yhyy, minua niin sattui ja sinun synnytyksesi oli helppo" Hoh hoijaa.

No nythän sinä jo tässä sanot epäsuorasti että "minä olin parempi kun minulla on korkeampi kipukynnys". Ei siinä ole kyse kipukynnyksestä vaan eri synnytykset on erilaisia ja niistä eri tavalla kipua. Turha siitä kehuskella muille jotka on tarvinneet kivunlievitystä että "minäpä selvisin ilman". Ärsyttää täällä tämä kilpailu kuka on paras äiti; kuka synnyttää ilman kivunlievityksiä, kävelee synnytyssalista osastolle, pitää vauvan täysimetyksellä jne..

Minä taas en näe mitään "olen parempi äiti kuin muut" Ehkä yrität lukea liikaa rivien välistä?

Minä tarkoitin kipukynnyksellä sitä, että kestän kipua paremmin kuin toiset. Tekeekö se minusta sitkeämmän? Ehkä tekeekin. Tekeekö se minusta paremman kuin muista? Ei tosiaankaan.
Voin myöntää olevani ylpeä luomysynnytyksestä, mutta mitä sitten? Miksi se joidenkin mieliä niin pirusti kirvelee?

Itse olen synnyttänyt lähes luomuna, jos niin voi sanoa..eli ilman puudutteita, synnytys kyllä käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Miksi itse olen sitä mieltä että ilman puudutteita synnyttäminen on hienonpaa, on se että siinä kokee suurempia tunteita, riemua ja onnistumista kun se pieni sitten on syntynyt.. en osaa selittää, mutta paljon hienonpi kokemus!!!! tiedä millä oli vaikutusta mutta kyseisestä synnytyksestä ei tullut kuin yksi tikki, eli nopein palautuminenkin!

terv. äiti * 3 (takana synnytys kivunlievityksillä, synnytys sektiolla, synnytys "luomuna" käynnistetty)

Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aurora - eivät ne kivunlievitykset minunkaan kipuani poistaneet, mutta kyse ei olekaan kivun poistosta, vaan lievityksestä. Ja millä sinä tulet määrittelemään muitten synnytyksiä helposti, jos et ole omastasi selvinnyt ilman lääkityksiä, toisilla on korkeampi kipukynnys ja kestokyky eri tilanteissa, kyse ei ole mistään äitiyden mittarista.

Voi blaah vaan taas tuolle kommentillesi.. "yhyy, minua niin sattui ja sinun synnytyksesi oli helppo" Hoh hoijaa.

No nythän sinä jo tässä sanot epäsuorasti että "minä olin parempi kun minulla on korkeampi kipukynnys". Ei siinä ole kyse kipukynnyksestä vaan eri synnytykset on erilaisia ja niistä eri tavalla kipua. Turha siitä kehuskella muille jotka on tarvinneet kivunlievitystä että "minäpä selvisin ilman". Ärsyttää täällä tämä kilpailu kuka on paras äiti; kuka synnyttää ilman kivunlievityksiä, kävelee synnytyssalista osastolle, pitää vauvan täysimetyksellä jne..

Minä taas en näe mitään "olen parempi äiti kuin muut" Ehkä yrität lukea liikaa rivien välistä?

Minä tarkoitin kipukynnyksellä sitä, että kestän kipua paremmin kuin toiset. Tekeekö se minusta sitkeämmän? Ehkä tekeekin. Tekeekö se minusta paremman kuin muista? Ei tosiaankaan.
Voin myöntää olevani ylpeä luomysynnytyksestä, mutta mitä sitten? Miksi se joidenkin mieliä niin pirusti kirvelee?

Juuri näin. Minä en kuvailisi helpoksi ja lieväksi kivuksi sellaista, jossa tuntuu että henki lähtee. Sitkeämpi kyllä voi olla, se on sitä kipukynnystä ja asennetta, mutta ei liity paremmuuteen mitenkään. Minusta kamalampaa ja enemmän kestettävämpää olisi ollut se epiduraalin ottaminen, itse henkkoht pidän sitä pelottavampana ja kivuliaampana vaihtoehtona. Joten en ymmärrä, miksi joku väittää että luomusynnyttäjät pitäisivät itseään parempana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Vitsit, mun piti esikoinen synnyttää luomuna..koska ennenkin on ilman mömmöjä pärjätty ja se on kipua vaan :ashamed:
kyllä siinä minulla mieli muuttui, kun en päässyt sängyltä ylös enkä oikeestaan mitään tajunnut mistään...taisin aika paljon eri mömmöjäkin kokeilla :whistle:
Ei mitään luomua ollut siinä touhussa :laugh: kun sitä lyötiin käyntiinkin kolme päivää :whistle:

Toiveissa olis tän kakkosen kohdalla, et sais lähtee kotoo synnyttää eikä tarttis käynnistää...mutta mitään en enään vanno, otan lääkkeellistä lievitystä jos tarvitsen ja jos en, niin sitten en :D

Voi, en mä toistakaan sitten luomuna saanut väkertää maailmaan :'( käynnistetty ja melkein epiduraalin saaneena olin tänkin jälkeen... :D

Yhteistyössä