eikö ninatt hyväksy kivunlievitystä synnytyksessä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn ei pääse kirj ja lähtee nyt duuniin:
On muitakin kivunlievityskeinoja kuin epiduraalit, jurpot..

Ööö.. käsittääkseni kaikki mitkä lievittää kipua on kivunlievitystä ja jos NinaTT ei hyväksy mitään kivunlievitystä, hän ei hyväksy MITÄÄN mikä lievittää kipua. Eri asia tietysti jos Nina ei vaan hyväksy epiduraalia.

Noooo....minä sanon tähän vain, että mieli voi muuttua siinä vaiheessa, jos synnytyskipu ihan kestämättömäksi muuttuu ;). Ei liian hanakasti kannata tässäkään asiassa yhtä mieltä olla.

Hm, ei siis ammetta, ei kaurapussia, ei suihkua, ei jalkahierontaa, ei akupunktiota. Eikä mieluusti edes tukihenkilöä mukaan, koska sen läheisen läsnäolo voi auttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hm, ei siis ammetta, ei kaurapussia, ei suihkua, ei jalkahierontaa, ei akupunktiota. Eikä mieluusti edes tukihenkilöä mukaan, koska sen läheisen läsnäolo voi auttaa...

No varmaan kyl tarkottaa noita kaikkii lääkkeitä ja semmosia...
Mä luulen, että mua ois auttanut paljon, jos ei oltas pistetty selälleen. Hirveä asento.

luin blogin, muutkin kirjoitukset siis.

asiallista, jäsenneltyä ja faktat tarkistettuja ja aivan oikeaa asiaa kaikki. käsittäisin, että hän tahtoo jakaa tietoa joka edesauttaa lapsen (ja sitä myötä vanhemman) hyvinvointia ja tahtoo kyseenalaistaa länsimaissa viime vuosikymmeninä syntyneitä tapoja, joista on muodostunut "normaaleja". tykkäsin lukemastani siis.

kivunlievityksestä, luomusynnytykseksi lasketaan käsittääkseni synnytys jossa ei ole käytetty mitään kemiallisia apuja, akupunktio taas on ihan muuta eli luomuna menee.

minua osin harmittaa kun molemmissa synnytyksissä ollut paljon kaikkea siihen oikeasti kuulumatonta. en vain kestänyt kipua millään. en tiedä olenko kipuherkempi, enkö ollut valmistautunut vai mistä johtuu. jos saan vielä lapsen niin pyrin luomusynnytykseen, tahtoisin sen kokea.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
käsittäisin, että hän tahtoo jakaa tietoa

Kyllä, hän todellakin tahtoo jakaa tietoa -yhdestä jos toisestakin asiasta. Ja hyvin mustavalkoisesti. Hän on poikkeuksetta aina oikeassa ja totuuksia on vain se yksi...

Kyllä, hän todellakin tahtoo jakaa tietoa -yhdestä jos toisestakin asiasta. Ja hyvin mustavalkoisesti. Hän on poikkeuksetta aina oikeassa ja totuuksia on vain se yksi...

kuulostaa jotenkin narsistiselta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ehkä ei narsistiselta, mutta kapeakatseiselta ja yksioikoiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ehkä ei narsistiselta, mutta kapeakatseiselta ja yksioikoiselta.

oli miten oli mutta olisi kyllä kiva kuulla ninatt:n mielipide tästä asiasta, b,logissa sitä oli vain hiukan sivuttu tai sitten en lukenut oikeasta kohdasta

Yhteistyössä