Emilyn ja luomusynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mitä väliä?

No onhan se aika idioottimaista väittää toista kiven kovaan, mikä ei ole totta.

Mutta miksi se sinua häiritsee? Antaa toisen väittää ja tuskinpa tahallinen tarkoitus on että antaisi sellaista kuvaa.
Eiköhän Emilyn olisi synnyttänyt ekankin luomuna jos olisi tiennyt ettei ole pakko ottaa lääkkeitä. Ja jos toinen on syntynyt luomuna niin mitä sitten on väliä? Päinvastoin voi omalta kohdalta kertoa että kumpi oli hälle parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mitä väliä?

Mutta miksi se sinua häiritsee? Antaa toisen väittää ja tuskinpa tahallinen tarkoitus on että antaisi sellaista kuvaa.
Eiköhän Emilyn olisi synnyttänyt ekankin luomuna jos olisi tiennyt ettei ole pakko ottaa lääkkeitä. Ja jos toinen on syntynyt luomuna niin mitä sitten on väliä? Päinvastoin voi omalta kohdalta kertoa että kumpi oli hälle parempi.

"kumpi oli hälle parempi" ? Siiis mikä kumpi? Ei hän ole synnyttänyt lainkaan luomuna.....ei kumpaakaan

Mitä väliä?

"kumpi oli hälle parempi" ? Siiis mikä kumpi? Ei hän ole synnyttänyt lainkaan luomuna.....ei kumpaakaan

Mistä sinä sen tiedät? Olitko jalasta kiinni pitämässä?

Mitä väliä?

Kyllähän hänen synnytyskertomukset sen jo sanoo :) Selvällä suomenkielellä...

Mitä väliä?

Kyllähän hänen synnytyskertomukset sen jo sanoo :) Selvällä suomenkielellä...

ok. Mitä ne kertoo? Kyselin tätä jo varmaan aiemmin, mutta siis mitä toimenpiteitä Emilynin synnytyksissä on tehty?

kalvojen puhkaisu...ilokaasu...

jännä, ite olen synnyttänyt ilokaasulla kertaa kaks (ilman mtn muuta) ja kalvotki on kummallaki kertaa puhkaistu... mut en ole kyllä ikinä älynnyt hehkuttaan luomusynnytystäni...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1182066,75#m12742561

Ilmeisesti Emilyn katsoo ilokaasun olevan luomua synnytyksessä. Saman arvion tekee moni muukin. Mä tosin olen eri mieltä.

Niin mäkin, sillä kaks kertaa ilokaasulla synnyttäneenä en ole mielestäni synnyttänyt luomuna, vaan vahvasti kipulääkittynä (ilokaasu vieny multa hyvin tunnon jos sitä saa vaan kokoaika vetää ilman taukoja)

Mä koen synnyttäneeni luomuna,koska ekassa synnytyksessä kerran kokeilin ilokaasua,mutta se ei auttanut mitään ja sen jälkeen en mitään muuta ole saanut/ottanut.Kolme synnytystä siis takana.Mun mielestä se on ihan se ja sama kokeeko joku synnyttäneensä luomuna vai ei.En mä kuitenkaan mihinkään ylpeile ja hehkuta luomukokemuksiani kun tiedän,että joillekin se synnytys ei vaan ole niin helppo kuin mulla sattui olemaan ja myöskään mun mielestä luomusynnytys (miten tahansa tulkittuna) ei ole mikään hyvän äitiyden mitta kuten ei moni muukaan asia kuten imetys ynnämuut..

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1182066,75#m12742561

Ilmeisesti Emilyn katsoo ilokaasun olevan luomua synnytyksessä. Saman arvion tekee moni muukin. Mä tosin olen eri mieltä.

Juu, ei se ole, eikä kalvoen puhkaisu ja piikit.

Tää kalvojen puhkaisu olikin uus juttu. Eli että ei kuulu luomusynnytykseen. En oo koskaan tullut ajatelleekskaan sitä tuolta kantilta. Joskus siihen ei vaan voi itse vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
Kaikesta jotku jaksaakin. Jeesus. Kai täällä palstalla on kaikilla oikeus väittää vaikka luuta lihaks jos haluaa ja jos häiritsee sen koneen saa aina kiinni.

Kaikilla varmaan oikeus myös rajoihinsa sekä niiden ilmaisuun = "en halua että minulle valehdellaan, koska se on väärin, enkä siedä käytöstä".

Ja valehtelu ei sos. hyväksyttävää, että eiköhän valehtelija voi ihan itsekin laittaa koneensa kiinni?

Ketä kiinnostaa onko joku synnyttänyt luomuna tai ei? Mua itseäni ei tää kivunlievityskysymys hetkauta ollenkaan.

Mäkin vouhkaan täällä jo liikaa, vaikken ees paljoa, mutta oikeesti tuntuu että monet pimahtaa ihan täysin lapsen saatuaan. Tulee väittelemään ja vouhkaamaan ja hehkuttamaan omaa paremmuuttaan kaikenmaailman asioissa ja yks turhimmista hehkutuksista on luomusynnytys. Mua harmittaa henk.koht. että jotkut ihmiset lakkaavat olemasta vanhoja itsejään ja muuttuu vaan ja ainoastaan äideiksi lapsen saatuaan. (Ja mulla on hyvä syy uskoa että aktiivisimmat vauhkoajat tälläkin palstalla on just sellaisia.)

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
aqua-rakkulat; luomu vai ei?

No miten ne muka luomua on... ei ainakaan minusta.
Minusta luomua ei ole koko sairaalasynnytys.

no siis aqua-rakkulathan on pelkkää vettä mutta onhan siinä se neula. siks kysyn.

onko luomu sit se että kotona kylpyammeessa synnyttää ilman mitään apuja?? :attn:

Olen mäkin synnyttänyt luomuna ja peräti kaksi kertaa. :D

Eka synnytys tapahtui luomusti epiduraalin sekä kipupiikin voimin ja imukupin avulla. Toinen luomusynnytys onnistui sitten pelkällä peräruiskeella ja epiduraalilla. :xmas: