EMILYN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mulle on ihan sama miten luomusynnytys määritellään, omassani otin tunnin ajan ilokaasua ja se oli huono juttu eli parin kuukauden päästä jätän senkin ottamatta.

Mutta sultahan puhkaistiin kalvot,ei sekään kuuluu luomuun...ei mitkään toimenpiteet...

Synnytyksiä EI VOI VERRATA!
Kaikilla on erilainen kipukynnyskin.
Rakenteeltaan joka nainen on erilainen.
Ja jos teillä synnytyksiä joudutaan käynnistämään niin olen VARMA että joka ikinen ottaa kaiken lääkkeen/avun mikä vaan tarjotaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Mulle on ihan sama miten luomusynnytys määritellään, omassani otin tunnin ajan ilokaasua ja se oli huono juttu eli parin kuukauden päästä jätän senkin ottamatta.

Mutta sultahan puhkaistiin kalvot,ei sekään kuuluu luomuun...ei mitkään toimenpiteet...

Puhkaistiin kun "piti" laittaa sydänanturi vauvan päähän ja siitä alkoi sitten ponnistaminen. Eli oli se kuitenkin melkoisen luomua lähes loppuun asti ;)

Tuota,,mikään pakko ei ole laitattaa sitä anturia päähän. 3raskaudessa en antanut ronklia yhtään ylimääräistä krt alapäätä. Sen kyllä tietää, jos alkaa lapsi heikkenemään.

Alkuperäinen kirjoittaja BisBis:
Tuota,,mikään pakko ei ole laitattaa sitä anturia päähän. 3raskaudessa en antanut ronklia yhtään ylimääräistä krt alapäätä. Sen kyllä tietää, jos alkaa lapsi heikkenemään.

Mistä sen tietää, jos lapsen vointia ei seurata millään antureilla...?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Puhkaistiin kun "piti" laittaa sydänanturi vauvan päähän ja siitä alkoi sitten ponnistaminen. Eli oli se kuitenkin melkoisen luomua lähes loppuun asti ;)

Ei yhtään luomua kylläkään kun oli anturit,ilokaasut,kalvon puhkaisemiset....tyhmää edes väittää että melkein luomuna,kun ei edes lähellekään...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Kyllähän mahan päältä mitataan sykkeet, myös ultraa voidaan käyttää. Mutta tosiaan, mulla ei ole ollut riskiraskaus ja mikään raskauksista ei ole pitkittynyt, tai siis synnytys. Tiedän monia, jotka ovat kans kieltäneet ropeltamasta alapäätä ja näin kans, antureita ei ole laitettu, ellei kalvot ole puhkaistu. Jos aletaan epäillä jotain vikaa synnytyksessä, niin silloin siitä myös sanotaan synnyttäjälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Kyllähän mahan päältä mitataan sykkeet, myös ultraa voidaan käyttää. Mutta tosiaan, mulla ei ole ollut riskiraskaus ja mikään raskauksista ei ole pitkittynyt, tai siis synnytys. Tiedän monia, jotka ovat kans kieltäneet ropeltamasta alapäätä ja näin kans, antureita ei ole laitettu, ellei kalvot ole puhkaistu. Jos aletaan epäillä jotain vikaa synnytyksessä, niin silloin siitä myös sanotaan synnyttäjälle.

Mun esikoisesta ei saatu mitattua sykkeitä mahan päältä. Yritettiin, hetken aikaa saattoi kuulua, ja sitten taas ei kuulunut mitään.
Eli oli se anturi sitten pakko laittaa, ultraäänilaitetta ei synnytyssalissa ollut.

Mulla sattui kans 3.raskaudessa, että vauva 'hyppi' koko aika ees taas. Mutta aina kuitenkin löydettiin ne. Mutta on hyvä, jos ei äiti ole varma, niin aina silloin pitää tehdä kaikki, että selviää vauvan olo.

Mulla sattui kans 3.raskaudessa, että vauva 'hyppi' koko aika ees taas. Mutta aina kuitenkin löydettiin ne. Mutta on hyvä, jos ei äiti ole varma, niin aina silloin pitää tehdä kaikki, että selviää vauvan olo.

Mistä äiti, varma tai ei, voi tietää vauvan voinnin synnytyksen aikana, jos sitä ei seurata? :D

kuulin kun lääkärit jutteli, että se ei ole ehkä kovin järkevää jättää laittamatta siksi että äiti ei haluaisi... Kuitenkin se on sata kertaa luotettavampi kuin mahan päältä otettava käyrä.

BisBis näin kätilönä voin todeta että ultraa ei ole synnytys salissa,käyrät otetaan pois käytöstä ponnistusvaiheessa.eli se anturi on ainut yhteys lapseen ja siihen kuinka hän voi.
Koskaan en ole tavannut äitiä joka tietäisi lapsen sykkeen yms vatsassa synnytys tilanteessa ja olen maailmaan aikakasan lapsia auttanut.

Siis hmm, onko Emilyn siis sitä mieltä että luomua on jos äiti ei saa kivunlievitystä? Eli aiotko seuraavassa synnytyksessä kiillottaa kruunuasi sillä ettet itse saa lievitystä, vai ihan jättää lapsen voinninkin seuraamatta anturein? Mikä tää luomuinnostus nyt on, miksi kukaan haluaa jättää vauvan sykkeet seuraamatta kun sellaiseen mahdollisuus on? Mikä tässä on nyt tärkeintä, se että saa sanoa että luomusynnytys? Se, että "kärsit, kärsit niin kirkkaamman kruunun saat" vai mikä ihme?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis hmm, onko Emilyn siis sitä mieltä että luomua on jos äiti ei saa kivunlievitystä? Eli aiotko seuraavassa synnytyksessä kiillottaa kruunuasi sillä ettet itse saa lievitystä, vai ihan jättää lapsen voinninkin seuraamatta anturein? Mikä tää luomuinnostus nyt on, miksi kukaan haluaa jättää vauvan sykkeet seuraamatta kun sellaiseen mahdollisuus on? Mikä tässä on nyt tärkeintä, se että saa sanoa että luomusynnytys? Se, että "kärsit, kärsit niin kirkkaamman kruunun saat" vai mikä ihme?

Mun mielstä täälä kiilottaa aika moni kruunuaan mm. abortilla ym!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja mitä jäi tältä kirjoittajalta taas ymmärtämättä, kun nimenomaan sanoin että kärsimys alkoi kalvojen puhkaisun jälkeen :headwall:

EMILYN, kuinka sulla vaikutti se ilokaasu? Mä otin sitä vain muutaman kerran, koska en tykännyt siitä olosta minkä se aiheutti. Tuli sellainen olo kuin olisin ollut kännissä ja siinä tilanteessa halusin olla mahdollisimman selväjärkinen.

Juu, ensisynnyttäjänä ihan uusi juttu koko toimenpide minulle enkä sitä osannut kyseenalaistaa. Langattomat anturit mahan päältä valui koko ajan (liikuin, konttasin jne) alas ja lopulta vauva oli niin alhaalla että niillä ei saatu kunnolla ääniä kuulumaan. Ja tadam, täysin turha kalvojen puhkaisu |O

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
EMILYN, kuinka sulla vaikutti se ilokaasu? Mä otin sitä vain muutaman kerran, koska en tykännyt siitä olosta minkä se aiheutti. Tuli sellainen olo kuin olisin ollut kännissä ja siinä tilanteessa halusin olla mahdollisimman selväjärkinen.

Mullakin tuli siitä juuri se hetkellinen känni-olo päälle ja sillä hetkellä se tuntui lievittävän kipua, no kai känni yleensäkin sen tekee :D Mutta vaikka kätilö vakuutti, että vaikutus katoaa melkein samantien pois niin mulla oli sellainen pöhnä päällä vielä ponnistaessa ja sen päätteeksi, että uskoisin ilokaasulla olleen vaikutusta asiaan ja seuraavan kerran haluan synnyttää "selvinpäin" :)

Yhteistyössä