jonna82 meillä nuo ruokamäärät oli juurikin sama luokkaa tuossa iässä. Kävimme lastenosastollakin, jossa tyttömme tutkittiin ja totesivat, että hänellä vain on pieni mahalaukku ja syödessä vetää epätavallisen paljon ilmaa vatsaan, joka sitten täyttää hetkessä. Saattaapa olla syntyjään myös vähän ronkeli ruuan suhteen. Ohjeena ns. pakkosyöttöä 150ml. kerralla jolla tuloksena tyttö sitten söi ja oksensi, söi ja oksensi...
Nyt tyttömme on lähes 3kk. ja edelleen riitely pullolla jatkuu vaihtelevin menoin. Pakkosyötön lopetin välittömästi kun sairaalasta tulimme, pelkäsin että tyttö lopettaa kokonaan syönnin ja alkaa hylkimään pulloa, jos ruokailutilanteet aina ovat epämiellyttäviä. Nyt ihan viimeisen viikon aikana olen huomannut, että huomaamatta, kun kävellään ja lauletaan ja syödään, niin sattaa jopa 120ml. mennä kerralla... ja röyhytys on ehdoton saada tulemaan. Edelleen vrk. määrä ei yllä lähellekään tavoitearvioita, mutta mitä siitä, jos paino nousee. Olen nyt pyytänyt ylimääräisiä painokontrolleja ja hyvin kasvaa tyttö. On luonnostaan pieni, mutta pituus paino suhteessa ok.
Nykyään tuntuu, että vauvat on kamalia kuulamörssäreitä jo syntymästään ja tämä ainakin minulla aiheutti stressiä. Kavereiden vauvat, kun ovat 1-2kk. nuorempia ja menevät kohta kirkkaasti meidän typyn ohi...
Toki kannattaa antaa lääkärin tutkia, josko siellä joku paikka ahistaa, ettei ruoka mene alas, mutta usein siihen liittyy muitakin oireita, kuten voimakasta oksentelua, painon laskua, vauvan vireyden laskua ym...
Meillä syödään välillä vähemmän, välillä enemmän, välillä usein, välillä harvemmin. Jotain kuitenkin syödään ja olenpa jo hiukan soseitakin maistattanut ja peruna porkkana sekä maissivelli ovat maistuneet tytölle hyvin...