Jooh, paljon olikin juttua tullut lyhyessä ajassa, toivotaan että meidän neiti vielä nukkuu sen aikaa että ehdin kirjoitella.
Syömisestä ja sen vaikeudesta: Jep jep, meillä ihan sama ongelma. Osittaisimetyksellä mennään, ja aina välillä saa meidän tyttö kauheita raivareita sekä rinnalla että pullolla. Eli luulen että kyseessä on jonkin sortin rintaraivo TAI sitten se, että hän ei enää halua maata selällään. Meilläkin nimittäin koko ajan kammetaan pystyyn, ja hermo menee jos joutuu oleen sylissä selällään. Te jotka imetätte, koittakaas sängyllä maatessa, meillä ainakin tissi kelpaa tuossa asennossa aina. Jos en pääse makuultaan imettämään niin joskus auttaa se, että katson et tyttö on tiukasti napa minun napaa vasten kyljellään sylissä. Tai sitten huijatkaa että liikkellä ollessanne tarjoatte rintaa tai pulloa. Mut jos ei syö kunnolla, niin sit ei syö ollenkaan. Mun mielestä on turha alkaa pelaan sen pullon kans niin et syöminen kestää tunnin. Kyllä se sit syö kun tosissaan on nälkä.
Ja vellit siksi VASTA n. 6kk iässä, että viljoja EI saa antaa ennen sitä. Maissivelli tai peruna-porkkanavelli on sit asia erikseen.
Imetyksen epäonnistumisesta: Mulla ei myöskään se imetys onnistunut tämänkään lapsen kohdalla. Esikoisen kohdalla se oli tosi iso juttu mulle. Masennuin siitä tosi pahasti, ja tunsin itseni suorastaan kelvottomaksi äidiksi. Nytkin se tuntuu todella pahalta, ja on mulle tosi arka asia. Jos joku tulee tiedustelemaan että miksi annan pullosta maitoa, pahoitan liiankin herkästi mieleni. Varsinkin syyllistävät, paasavat imetysintoilijat ovat mulle myrkkyä, koska minä NIIN KOVASTI olisin halunnut lastani imettää, mutta en pystynyt. Meillä mennään vieläkin osittaisimetyksellä, toivottavasti mennään pitkään niin. Toivoisin että kiinteiden aloituksen jälkeen pärjättäis ilman lisämaitoa, sitä ei ole kovin paljon edes tarvinnut antaa, tänäänkin on mennyt vasta n. 1,5dl ja yöllä imetän vain, koska meillä Milja nukkuu klo 23-04(tai joskus jopa 06) niin mun maito riittää hyvin. Huomasin muuten et heti kun jätin aamupalan pelkäksi 2dl jogurtiksi, mun maito meinasi loppua. Nyt kun olen syönyt aamupuuron, niin maitoa tulee ihan erilailla.
Meillä on mennyt arki ihan kivasti, Milja kovasti pitää päätäpystyssä masullaan ollessa ja syö nyrkkejään. Toivoisin että aika pysähtyisi hetkeksi, ja minun pieni vauvani pysyisi pidempään pienenä vauvana. Meillä ei ole mitään kiirettä aloittaa kiinteitä ruokia tai vellejä, Milja pärjää niin hyvin maidolla, eikä korvikkeen määräkään niin järin suuri ole/vrk. Mun mielestä ei sais missään vaiheessä mennä yli 2 litraa maitoa vuorokaudessa, melkein kysyisin neuvolasta et josko vois laittaa vähän perunaa tai jotain jo lisäksi. Turhaan vaan venyy vauvan vatsa noin älyttömästä määrästä.
En nyt muista mitä muuta mun piti kirjoittaa, tosi harmi että Hemu2:lla maidon tulo on loppunut tuon takia. Mikä taika siinä etumaidossa sit oikein on? Miks ei takamaitoa saa mennä? Toivottavasti pääsette tuosta vaivasta pian. Meillä on ensiviikolla 3kk neuvola, vaikka 3kk tulee täyteen vasta 5.11. Voi tsiisus kun aika juoksee. Mikä siinä oli että sen mahan kans ne viimeset viikot tuntu kuukausilta, ja nyt sit viikot juoksee ohi?
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!