Elovauvat 2007

Viikkoon en ole edes koneella käynyt. Oltiin Joulu Tallinnassa ja hyvin sujui reissu poikien kanssa. 2,5 v esikoinen pääsi Isin ja kummien kanssa jopa eläintarhaankin eläimiä ihmettelemään. Milo käyttäytyi kuin olisi ikänsä (koko huimat 4 kk) autolla ja laivalla matkustellut. Matkan aikana poika löysi varpaansa ja ne onkin ollut loppuvuoden hauskin juttu.

Sittemmin meillä ei ole kovin kivaa ollutkaan. Keskiviikkona iski influenssa (kova kuume, nuha ja yskä ) esikoiseen, torstaina minuun ja toissa yönä myös Miloon. Kaiken kukkuraksi toissa yönä myös mies oksenteli pari kertaa, mutta nyt on onneksi jo kunnossa. Univajeesta johtuen itse en tunnu tervehtyvän millään. No, kuume ei nyt enää hivo 39:ää, mutta muuten olo on ihan hirveä, hyvä kun lapset jaksaa jotenkin hoitaa. Onneksi äitini (joka on työn puolesta influenssarokotettu) kävi auttelemassa meitä pahimpina päivinä, suurkiitos hänelle, en tiedä miten olisi muuten selvitty. Viime yökin meni taas Miloa lohdutellessa, itse yskiessä ja esikoisen yskintää kuunnellessa..

Palalilen asiaan kun voidaan paremmin, niin ei mene pelkäksi valittamiseksi.

77mm ja Milo 4 kk 1 viikko
 
Heips täältäkin pitkästä aikaa!

77mm:n perheelle kovasti voimia!!!

Täällä alkaa pojalla olla yli 3 viikkoa kestänyt ripuli ohi. Ainakin toivottavasti. Syytä ei löytynyt. Allergiatestitkään eivät näyttäneet mitään. Nyt sitten mulla ja miehellä on kauhea flunssa päällä. Pitää toivoa, ettei poikaan iske. Nukkuminen meillä on edelleenkin tosi huonoa. Nyt pikkumies on vielä keksinyt, ettei halua nukkua yksin, vaan äidin vieressä. Eikä 5 tai 10 cm päässä, vaan aivan kiinni. No, siinähän äiti ei sitten taas nuku, mutta kaipa nuo pojan unet ovat kumminkin tärkeämpiä. Voi kun meilläkin joskus nukuttaisiin ihan normaalisti. Alkaa tämä melkein 5 kk nukkumattomuus painaa. Kiinteitä meillä maistetaan hitaasti. Vähänkin suuremmista määristä menee masu sekaisin. Kaksi kertaa päivässä pieni määrä vihannessosetta ja teelusikallinen hedelmäsosetta silloin tällöin jälkkäriksi. Vaan eipä tuo poika tunnu äidinKERMAN lisäksi muuta tarvitsevankaan, kun 4 kk painoa oli jo 9,3 kg :LOL:.
 
Nämä kaksplussan sivut tökkivät meidän koneella tosi pahasti, onko muilla ollut samoja ongelmia?

Voimia kaikille tautien kanssa painiville!! Tätä univajetta ja yöheräilyä on riittämiin ilman tauteja niin en edes uskalla kuvitella mitä ne tuovat tullessaan.

Tapaamisesta: Minulle kävisi parhaiten maanantaista-torstaihin päiväsaikaan. Perjantaina meillä on äitivauvajooga joka aloitetaan helmikuussa.

Zamppa oletko muuten tulossa joogaamaan?

Voimia ja yöunia toivottaa unista haaveileva Soippa
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

5kk neuvolakuulumisia tulin kertoilemaan;

pituus: 64,8cm
paino: 6330 g
pipo: 41 cm

Korttiin terkkari kirjoitteli seuraavaa;

kasvu tasaista, rm+, kiinteää aloitellut, viljat ja lihan voi lisätä ruokavalioon, iho siisti, oppinut ryömimään, touhukas tyttö

Juu, eli kävinkin jo ennen joulua kertoilemassa pikaisesti että meidän tyttö oppi sitten ryömimään viikkoa vaille 5kk ikäisenä. Nyt on ihana seurata kun hän huomaa jonkun tavaran jonka haluaa saada niin hirveän tohkeissaan ryömii tavaran luo. Hyppykiikussa on myös tyttö ollut ja se on ehdoton hitti. Oikein kiljahtelee riemusta kun siinä saa olla pystyasennossa ja lelukori laitetaan viereen niin viskoo intona leluja lattialle. Hyppykiikustahan ollaan paljon eri mieltä mutta meillä ainakin neuvolan täti sanoi että kun on tarpeeksi alhaalle viritetty kiikku että lapsen jalkapohja ovat kunnolla maata vasten, polvet hieman koukussa niin voi huoletta pitää. Mutta en kyllä ole silti pitänyt pitkää aikaa kerrallaan.

Kiinteiden syönti on kyllä totaalista porsastelua. Olen joutunut nyt riisumaan tytön vaippasilleen syönnin ajaksi kun olen saanut muutaman vaatteen pilalle porkkanalla enkä haluaisi pilata kaikkia vaatteita. Ei lähde puhtaaksi vaikka olen yrittänyt sappisaippuaa yms. Olisiko teillä kokeneemmilla mitään neuvoa miten syömisestä saisi vähän siistimpää puuhaa? Olen pitänyt ruokalapun alla harsoa, mutta ei vakauta mitään. Tyttö jotenkin imeksii lusikasta kuten tissistä ja sitten työntää kielellä osan ulos tai pöristelee ruoka suussa kun semmoisenkin hauskuutuksen on oppinut. Ruoka valuu kaulaa pitkin vaatteille. Sitten menee nyrkit suuhun ja sen jälkeen ruokaa onkin joka paikassa. Minusta tuntuu että alkuun hän osasi jotenkin ottaa lusikan paremmin mutta nyt taitaa koko syöminen olla vaan yhtä leikkiä.

Iltapuuroa ollaan parina iltana vähän maisteltu ja se ei kyllä ainakaan näin alkuun ole ollenkaan tytön mieleen, mutta liekkö puurosta vai mistä johtuvaa mutta tyttö on nyt nukkunut yöt paremmin kuin pitkiin aikoihin. Nukkumaan menee yhdeksän-kymmenen aikoihin ja ensimmäisen kerran herää syömään kolmen-neljän maissa ja nukkuu tämän ensimmäisen pätkän omassa sängyssä jossa ei síis tähän asti ole suostunut oikein nukkumaan, varsinkaan pitempiä pätkiä. Helpottaa itseäkin kun saa yhteen putkeen nukkua useamman tunnin.

 

Yhteistyössä