~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Miuski & Lemongrass - Löysinki tuan sivun ku viitsi vaan vähä googlettaa! ;) Mutta kiitos teille!

Kun kerta tännekkään ei mitään ihmeempiä kuulu, niin laitetaan uutta masukuvaa tältä aamulta:



Vauva potkii masussa minkä kerkiää, ei tarvi ainakaan miettiä liikkuuko vai ei, pikemminki mietin usein koska se jaksais olla liikkumatta! ;) :heart:

majj & 27+2
 
miuski kuullessani et joku tuttu/puolituttu on saanut juuri vauvansa maailmaan niin tulee hetkeksi sellainen olo et kumpa jo mekin saisimme omamme ja muutenkin mulla kauhea virstanpylväiden laskenta käynnissä, alkaa siis olla taas kovin malttamaton ku 30 viikkoa lähestyy... odottavan aika on pitkä!

hikka aivan ihanaa ku olen niin varmasti sen hikan tuntenut vauvalla nyt parina päivänä, jostain syystä se on hänellä aina aamupäivästä... mut ei siitä voi erehtyä, pienen pieni "nykiminen" ja toistuu rytmikkäästi. Ja mies tunti sen myös.

omaa napaa eilen töissä loppupäivästä iski taas suppailut ja selkä oli myös vähän aikaa tosi kipeä, tuntui ettei edes huilaaminen auttanut. Onneksi kello alkoi olla jo kotiinlähdön ajassa joten sit ne asettui kokonaan ku kotiin pääsi huilaamaan loppuillaksi. Toivottavasti tuosta ei tule töissä jokapäiväistä, sitten on kyllä varmaan saikkua haettava.. ja jännä etten edes tehnyt mitään kauhean rasittavaa, monta tuntia olin jalkojen päällä kylläkin et jos se sit sen laukaisi.

tukisukat onko muut ostanut? ostin Cittarista ja eivät tietenkään ole mitkään viimeisen päälle laatusukat varmaan siihen hintaan mut olen kyllä huomannut jo et on niistä apua, ei enää kivistä jalkapohjia niin herkästi jos joutuu paljon jaloillaan olemaan.

Aika hauska ku nyt alkaa tämä vuosi olemaan puolessa välissä niin johan tulee raskausuutisia, meidän seudulle tänne metsän keskelle on sitten tulossa 6 talouteen vauvoja ihan muutaman kilsan säteellä! Vaunukerho kokoontuu jatkossa...:D

Vapaapäivä ja sataa kaatamalla:( olishan nuo koiruudet varmaan pidemmälle lenkille halunneet, jospa sit iltapäivästä... Meillä koirilla vuodesta toiseen olen käyttänyt Expotia vai mikä lie olikaan eikä ole punkkeja näkynyt.

Minttu+PikkuJ 27+4 :heart:
 
Eea
Ihanat masut teillä Millukka ja Majj. :)

Miuski, välillä tuntuu ettei 30 viikkoa tule itsellä koskaan täyteen, vaikka täälläkin jo monet ovat todella lähellä. Tuntuu, että laskettuunaikaan on vielä ikuisuus. Kokonainen kesä vielä edessä. Yritän nyt vain keskittyä nauttimaan "vapaudesta", ja siitä, kuinka helppoa esikoisen kanssa on. Luulen, että vauvan syntymän jälkeen väsähdän vielä monta kertaa. :)

Käytiin äsken neuvolassa ja tässäpä kuulumiset sieltä:

painoa tullut 800 g/vko. Itse säikähdin, mutta terkkari ei ollut moksiskaan. Alussa paino nousi kuitenkin todella rauhallisesti ja tasaisesti.
RR: 119/75
hemppa. 118
kohdunpohjan korkeus 23,5 eli keskikäyrille on tipahtanut

10.6. olisi sitten edessä sokerirasitus. :x

Eea & Urkki 25+6
 
Miuski
Tulee mieleen pitemmillä rv:llä oleviin, että kohta joutuu luopumaan siitä vauvamasusta ja minä saan vielä nauttia siitä hetken. Ehkä niin päin on haikeutta niille jotka ovat aluillaan :D Ihan hullua, mutta nautin niin kovasti olla raskaana, että toivottavasti tämä raskaus aika menee hitaasti minulla :heart: :rolleyes:
 
Minusta on ihan aolla raskaana :heart: kaipasin lasten synnyttyä niitä ihania potkuja ja masua,vaikka se hankala onkin välillä. Koitan nauttia tästä raskausajasta kaikin tavoin,kun ei mitään isompia fyysisiä,henkisiä eikä muitakaan ongelmia ole. Tiedän että tämä on mun viimeinen raskaus,joten jo nyt on valmiiksi haikea olo :) toki odotan innolla tulokkaan näkemistä,mut se aika tulee nopeammin kuin luuliskaan...

Mammy+pikkuneiti piiperoinen :heart: 27+0
 
Syyskuisista kurkin teitä ;)

Miuski, mä ajattelen tota päivittäin. Oon syyskuisissa se hännänhuippu ja sä olet vielä pidemmällä!! :D Ja mulla kremppaa riittää jo nyt :( Mulla se 30 ei kyllä tuu ikinä, saati sit LA.

-Santtu ja Tirriäinen 20+5
 
Miuski Kyllä mullaki tulee välillä mieleen että voi ku joillaki on jo nyytti sylissä, mutta sitten ajattelen niin että en olis vielä valmis vauvaa ottamaankaan syliin ku kaikki hankinnat on vielä eessäpäin. :D Ja kiva kuitenkin seurailla vauvan potkuja mahassa ja muita möyrimisiä! joita varmasti tulee vielä ikävä <3

Tottis tuli mieleen tuosta sf-mitasta, että 27 menee hitusen yli ylikäyrän, mutta teidän terkka taitaa olla vaan hätäilevää sorttia.. Koska mullaki oli 26+4 sf mitta 27, eikä siitä sanottu mitään.. itse mietin vaan et meneepäs korkeella :D

Tuntuu tää saikulla olo aika karseelta, neljän seinän sisässä.. ei mitään tekemistä, ei kellekkään voi puhua ku mieski töissä.. huoh.. tulis ees lämpimät säät nii vois olla jotain tekemistä. :kieh:

Hyppy ja murunen 27+5
 
Viimeksi muokattu:
perhevalmennus Onko teillä jo ollut perhevalmennusta ja mitä siitä teille jäi päällimmäisenä mieleen? Meillä oli 3 kertaa neuvolan terveydenhoitajan vetämänä. Sain puhuttua miehen matkaan, vaikka hänellä jo entuudestaan on lapsia ja oli jo tuttua juttua. Kuitenkin huomasin sen lähentävän meitä tässä raskausasiassa ja näiden kertojen aikana mies on alkanut selvästi paijailemaan enemmän mahaa ja juttelemaan raskauteen ja lapsen syntymään liittyvistä asioista. Itse en ollut ennen valmennusta edes miettinyt koko synnytysasiaa, saatikka sitä, että se lapsi oikeesti putkahtaa tuolta vielä poiskin :D No nyt se on jo konkreettista odotusta ja jännityksellä odotan vauvan tuloa. Synnytys ei pelota, mutta imettäminen tuntuu aika hankalalle. Minun rinnat on olleet tosi kipeät koko raskausajan ja kauhulla ajattelen sitä, että joku imaisee sitä :vampire:

Muutoin Kaikki isompi tarpeellinen on hankittu ja olen saanut tosi paljon edullisesti vaatteita tuttujen kautta. Niin ihania hypisteltäviä. Seuraavaksi alkaakin tilan raivaaminen näille tavaroille :) Vointikin on ollut aika hyvä ja sain eilen kuulla, että sokeriarvot on erinomaiset (ylipainosta huolimatta), verenpaine, hemoglobiini ja kilpirauhasarvot kunnossa. Tästä on hyvä jatkaa vauvan odotusta.

Tsemppiä kaikille odottajille :heart:

Miisu 26+2
 
Miuski: mulle rupee puolestaan välillä tulemaan pieniä paniikinpoikasia kun tosiaan esikoista ootellaan ja sekä mulla, että miehellä aikas vähän kokemusta lapsista (saatikka sitten ihan vauvoista) noin ylipäätään. Yksin ilta tuosta rupesin toistelemaan mihelle, että: Tajuatko nyt ihan oikeesti, että sitten kun tullaan synnäriltä niin meillä on VAUVA ja meidän PITÄS tietää kuinka sen kanssa toimitaan! Ja me ollaan sit ihan niinku kolmistaan! Tajuatko, ny ihan varmasti??? :LOL:

Ja muutenkin oon välillä ruennut miettimään, et kuinka sitä sitten tietää mitä milloinkin pukea päälle, milloin antaa ruokaa, milloin laittaa nukkumaan... Osaako imettää, onnistuuko imetys ja yleensä sitä, että kuinka kaikki sujuu.. Että tänne pukkaa lähinnä pientä paniikkia pikkuhiljaa.. Onneksi äitee tulee pohjanmaalta pariks viikoks meille heti kärkeen niin päästään alkuun tässä vanhemmuudessa. :)

Mutta sitten taas toisaalta, en malta odottaa, että saadaan oma nyytti syliin ja lähteä rakentamaan uutta tulevaa yhdessä oman pojan kanssa :heart: Tällön tuntuu et viikot tosiaan matelee, mutta sillon kun päällä paniikki niin tuntuu, että ne juoksee :LOL:

Tällä hetkellä ootan niin kovin, etä saisin nuo työhommat pakettiin ja jäädä kotirouvaksi :LOL: Vielä olis 14 työpäivää ja siinä on kyllä se 14 päivää liikaa.. :) Jahas, jos sitä suuntais suihkuun ja lähtis kurkkiin josko ipanaiselta olis juhlamekko saapunu postilaatikkoon! :)

Piianappula + Pikku Pena 27+6 :heart:

Nii ja täällä oli "kohdunsuu galluppia" ollunna:

RV 12+6 - 3 cm - kiinni
RV 25+6 - 3 cm - kiinni
 
Hyppy on siinä se heittoaisa ja kiitokset kommentista tuohon sf mittaan. Miulla on vähän hysteerinen terkka, tosin paljon se on rauhottunut niiltä ajoilta kuin esikoista ootin :)

Minuu pelottaa ihan pirusti tuo perjantain äitipolikäynti :( en meinaa saada enää nukutuksikaan yöllä kun niin jännään ja pelkään...

~tottis pikaseen
 
Hyppy: olit löytänyt kivan näköiset vaunut! Nyt minäkin odottelen muiden kommentteja tuohon heittoaisa asiaan, kun en itekkään oikein ymmärtänyt varmaksi. :) Mulle käännettävä työntöaisa = heittoaisa mutta voin olla täysin väärässä :LOL:
 
No sitä mieki pähkäilen että käännettävä työntöaisa = heittoaisa ? :D
Ei olisi järin kalliitkaan, en raaskisi vaunuista maksaa auton hintaa, joten tuommoset suht. edulliset ja kivannäköiset olis nuo!
 
Piianappula ei meilläkään ollut miehen kanssa minkäänlaista koekmusta vauvoista ennen pojan syntymää mutta niin se vaan on itsekseen tää vanhemmuus mennyt. Synnärillä opetetaan ne perusasiat ja kannattaa ehdottomasti kysellä siellä hoitajilta, koska he ovat ammattilaisia. Paljon kannattaa myös luottaa ihan siihen äidinvaistoon, koska itse kuitenkin tunnet vauvasi parhaiten. Ihan kaikkia neuvolankaan ohjeita ei välttämättä kannata pilkulleen noudattaa, vaikka mä olen kyllä tykännyt että meidän terkalta saa aika hyvin tukea. Mä panikoin taas kuinka saan kaiken sujumaan kahden kanssa, kun mies on niin paljon töissä.

Ihanat masut Majj ja Millukka. :)

Tuosta "kateudesta" mä taas mietin että loppuukohan mulla raskausaika kesken, kun mitään ei ole hankittu mitä pitäisi ja vaatteet odottaa edelleen laatikoissa järjestelijää. Remonttiin on vajaa viisi viikkoa ja siitä kolmen viikon päästä pitäisi muuttaa viimeistään. Tänään tajusin että eihän siihen sitten enää jää aikaa kun pari viikkoa laskettuunaikaan ja mä olin ajatellut kaikki vauvahommat jättää sinne muuton jälkeen. Pakkohan mun on ne hoitaa varmaan ennen sitä. Liivinsuojia siis ostamaan. Ainakin ne ja liivit koitan hommata ennen muuttoa, muut pystyy mieskin hommaamaan.

Kestoliivinsuojista mä käytin myös Ainunkin suojia joita saa marketeista. Mulla ei vuotanut tissit ihan kauheesti eikä tissit tarttuneet niihin kiinni.

Tuntuuko muista että ruoka ei kauheesti maistu? Ja mä ainakin tuun tosi nopeesti täyteen. Ja illalla ei oikein voi syödä kun ne tulee vielä tunninkin päästä ylöspäin jos koittaa mennä nukkumaan. Piimää koitan aina muistaa juoda ennen nukkumaan menoa, se auttaa mun närästykseen onneksi.

Päksäkkä 29+5:heart:
 
Hyppy miellä oli abc-design vaunut (tosin vanhemmat kuin nuo,mutta ihan samanlaiset). Ne oli TOSI hyvät muuten,mutta melko raskaat ja isot. Eivät mahtuneet oikeen hyvin autojen konttiin,eli se kannattaa tarkastaa että on mitoiltaan autoon sopivat jos teillä auto on :D Mulla oli semmonen pikkunen astra ja sen konttiin meni heittämällä,mutta eivätpä mahtuneetkaan ford focuksen tai farkku seatin konttin kuin ottamalla renkaita irti..ja se renkaiden irrotus systeemi on noissa aika hanurista. Tai aluksi se toimii,mutta jos joutuu niitä remppaamaan paljon niin alkavat kulumaan ja renkaat eivät meinaa pysyä..
Mutta noissa tosiaan on heittoaisa ja säädettävä työntökorkeus jotka ovat molemmat tosi hyviä ominaisuuksia!!

Kateudesta on ollut puhetta. Miustakin tuntuu että aika välillä matelee eteenpäin,joskaa en ois vielä edes valmis vauvan tuloon. On kamalasti tekemistä vielä viikon 30 jälkeen ja en kuitenkaan vielä viitsi pestä vauvan vaatteita,järjestellä tilaa kestovaipoille/hoitotasolle jne.
Mä kuitenkin alotan valmistelut ajoissa,koska ei ikinä tiedä jos syntyykin tosi aikasin. Haluan että kaikki on valmiina :) Tuntuu kuitenkin ettei 30 viikkoa tule koskaan täyteen!!

MM ja Kirppu 27+4
 
mittumaaria aika jännä ko meil on ollu abc:t ja minusta ne oli pienet ja näppärät esim brion verratuna :D nyt meil siis briot. ja miusta noi mitat ei kyl tossa tuotetiedoissakaan viakuta kovin isoilta :) en tiijä onko noita sit olemassa eri kokosii?
 
Kiitos elokuuvaavi ja Päksäkkä kommenteista :) Rauhoitti mieltä,kun sai tietää,ettei se ookkaan niin vakavaa. :) Ja sainkin sitten tuloksen pissakokeesta,joka olikin puhdas.. Eli väärä hälytys! :)

kateudesta On jonkun verran,mutta mä mietin asiaa siltä kantilta,että "miks ei mulla voi tolla viikolla olla ton näkönen maha" Omani siis eri mallinen kun muilla,kun tuota omaa painookin oli ennestään.. :/ Vaikka ei sais vertailla,niin teen sitä koko ajan,missä tahansa liikunkin.. Ja kyllä myöskin se takia,että "enkös mä ookkaa vielä pitemmällä??"

perhevalmennusta täällä ei vielä edes oo ollu ja neukkutätskä pitää sen meille kuulemma ihan "yksityistilaisuutena" ei ilmeisesti oo kovin montaa esikon odottajaa tällä paikkakunnalla.. Tietäähän sen.. -.- Pitäis vain isäntä saada jotenkin houkuteltua mukaan.. Kun sit hävettää mennä yksinään,kun se on kuitenkin varmasti tarkotettu ihan molemmille..

päksäkkä mä en ainakaan saa syötyä samoja määriä kun ennen.. Heti alkaa närästää jos yrittää edes syödä samaa määrää.. Joten ihan suosiolla oon jättäny syömättä.. Eipä tuosta haittaakaan ole,mutta närästys on niin ärsyttävää ja paprikan ja appelsiinimehun oonki joutunu jättämään pois,kun muuten koko aika vain närästäis.. :/

Kävinpäs pyöräilemässä! :) Oli niin ihanan raikas tuoksu,kun sato ensin vettä! Istuttaisin kukkia nyt kun taas paistaa,mutta sateen jälkeiset kastemadot ällöttää niin paljon,etten voi kaivaa maata :( :D

Taiska ja napero 26+5
 
Miuski ja muut, mulla ainakin on kanssa sellainen olo että voi jospa oisin jo silä ja sillä viikolla, ja kun mietin omia viikkoja turhaudun että ai joo, vasta nää, höh..... Lähinnä, kun on tota supistelua ja huoli vauvasta, toivoisi, että olisi jo pitemmällä jotta JOS syntyisi, olisi se turvallisempaa. Toisaalta EN haluaisi että syntyisi vielä lähimaillekaan, kun haluaisin ehtiä ihan "lomalla" nauttia masusta ja potkuista ja kesästä ja ajasta esikoisen kanssa ennen kuin vauva syntyy....Ja toisaalta EN odota innolla sitä yövalvomista ja yösyöttöjä jotka odottaa heti kun vauva on ulkona masusta. Siihen tarvitsen vielä hieman valmistautumisaikaa. Ristiriitaista, niinkuin moni asia raskaudessa! =) Kiitti myös linkkivinkistä Miuski noihin villamyssyyn ja -tumppuihin, taidan tilata tuolta!

Mintulle tsemppihalit suppareihin, jää ihmeessä lepäämään jos ei asetu! :hug:

Hikkaa
on täälläkin sillon tällön vauvalla, se on aika hauskaa....:)

Olikos jollakin täällä ollut suonenvetoa? Mulla on ollut lievempänä aiemminkin, ja eilen tuli sellainen MEGAKRAMPPI, että oksat pois. Vasen pohje kramppas yhtäkkiä aivan hulluna eikä meinannut asettua millään, kipu oli sietämätön, itkin ja huusin ja oikeesti melkein toivoin että joku leikkais mun jalan irti, en voinut suoristaa enkä koukistaa enkä istua enkä seistä, sitä kesti varmaan 5 min ennenkuin helpotti, tuntui ikuisuudelta....Edelleenkin on toi pohje arka. Magnesiumia jo syön eikä taida oikein muuta keinoa siihen olla:kieh:

Ihanat masut Millukka ja Majj!

Punkkirokotteesta, nehän on punkin kantamaa puutiaisaivokuumetta vastaan, joka siis on viruksen aiheuttama tauti, borrelioosia vastaanhan ei ole olemassa rokotetta. Esim Ticovacista tosiaan pitää ottaa 3 annosta.

Perhevalmennusta
ei täällä liene ollenkaan. Esikoisesta oli yksi käynti synnärillä, nykyään ei sitäkään. Toisaalta, en oikeastaan uudelleensynnyttäjänä sitä kaipaiskaan.

Tottis, Tsemppihali :hug: Mennyt multa ohi, sorry, mutta miksi sulla se äippäpolikäynti onkaan?

(.) Mä todennäköisesti saankin aikaistettua omaa äippälomaa jäämällä kesälomalle jo kaksi viikkoa ennen äippäloman alkua, joten enää muutama vko töitä, JIPPII!!

Kirppiina ja masumuru 29+2
 

Yhteistyössä