~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Kohdunsuun tilanne
rv 12+1 kiinteä, kiinni, pituus 3cm
rv 25+1 kiinteä, kiinni, pituus 3cm

Mulla on alkanut närästämään kauheasti : / ja hengästymistä on täälläkin tosi herkästi. Suu auki pitää nukkuakin, kun en saa happea kunnolla nenän kautta.

Pieni Tähtönen ja Martta 28+2 :heart:

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kesälomareissuissta Me ei lähdetä yhtään mihinkään. Täältä on jokapaikkaan niin älytön matka. Ja mulla la sillon elokuun alussa ellei jo sit heinäkuun lopulla synny. Nyt lauantaina on lasten kerhon kautta retki Kuopioon eläinpuistoon ja hoploppiin eli sinne ollaan koko perhe ilmottauduttu. Sinne n 100km/suunta
Mä joudun muuten ajeleen niitä pikkulenkkejä sen heinäkuun kun tosiaan se neuvola on reilun 50km päässä... ja äitipolillakin pitää käydä reilun 100km päässä.
Jos sitä sit ens kesänä käytäis jossain...

Mulla on viime yönä tullut joku hiton niskajumi :| On kipeä tuosta keskeltä ja vähän enemmän vasemmalta. Pää ei juurikaan käänny ja sattuu kokoajan. Pandol ei näytä vaikuttavan yhtään mitään kylmägeeliäkin jo vähän laitoin mut ei apua siitäkään. Täytyy varmaan laittaa tuo ukkeli niitä illalla hieromaan kun tulee töistä |O

kestoliivinsuojista mullakin on hyviä kokemuksia, kun nännit menee niin helposti rikki niin nuo ovat pehmeät ja hyvät. AInut vaan etten ole löytänyt sellaista yhdistelmää joka kestäisi mulla yö käytössä tai siis etten paita olisi likomärkä aina aamulla...

Mulla on edelleen supistuksia kipeitäkin välillä, saapi katsoa mitä lääkäri on mieltä kun ensiviikolla on lääkärineuvola...

Tirppa on edelleen masussa poikittain, joten jännittää kauankohan sillä on enää mahdollista kääntyä? Aiemmat ovat olleet rakenne ultrasta asti pääalaspäin, mutta tämä on päättänyt että näin on parempi :)

Vicy+Tirppa rv 26+0 POKS

Vicy mulla oli toi junnari vielä 30+ viikoilla poikittain ja tää mahassa olevakin on vielä ;) Miettivät jo kääntämisjuttuja kun olikin sitten jollain viikolla 35 kääntynyt itsestään! Saas nähdä milloin tämä kääntyy.

MM ja Kirppu 27+5

Vicy, mun kuopus oli mahassa poikittain ja/tai perätilassa (se kääntyili aikas lailla) 10 päivää ennen syntymäänsä asti, syntyi rv 40+4. Silloin 10 päivää aikaisemmin se kääntyi pää alaspäin. Kääntämistäkin oli yritetty varmaan paria viikkoa aikaisemmin (kauhea kokemus), mutta neitipä kääntyi takaisin : / Eli perätilasynnytykseen olin menossa, onneksi ei tarvinnut. Mutta siis sun Tirpallas on vielä hyvin aikaa kääntyä =)

Kateudesta olette puhuneet, ja juu, täytyy myöntää että joskus kadehdin pitemmällä olevia. Joskin pääasiassa vain teitä, jotka tässä ketjussa olette mua edellä :LOL: Eli en ole kadehtinut kaveriani, joka sai vauvan vajaat pari kuukautta sitten, enkä myöskään sitä, jolla laskettu aika on heinäkuun alussa. Ja juu, miehen parhaan kaverin vaimo odottaa kaksosia, hänelläkin laskettu aika on kai heinäkuun alussa mutta taitavat odotella vaaveja koska tahansa... ja ei kyllä kateeksi käy kaksosia odottavaa yli 40:stäkään... Itse asiassa ihanaa, että aikaa on vielä jäljellä, kuopus alkaa olla aikas lailla potalle treenattu (oli tänään tarhassa oikein sanonut tädille että pitäis päästä kakalle ja pissalle, ja niin ne oli tulleet, ja kotonakin on viime viikon lopulta mennyt tosi hyvin!), töissä riittää vielä hommaa ihan kiitettävästi ja olis se ihan kivaa ehtiä pitää vähän lomaakin heinäkuussa...

Kesälomamatkastakin olette puhuneet. Me vähän mietittiin heinäkuun tokalla viikolla Suomessa käymistä, mutta taitaa jäädä väliin. Kesäkuun alussa käydään kääntymässä Göteborgissa pitkänä viikonloppuna, ja taitaa sitten heinäkuu mennä täällä Tukholman seudulla lomaillessa. Kyllähän täälläkin tekemistä varmaan riittää kun viitsii vähän ottaa asioista selkoa, ainakin haluaisin lähteä noilla saaristolaivoilla jossain käymään. Tai jos ei saariston suuntaan niin ainakin Drottningholmiin. Ja kai täällä jotain tapahtumiakin on.

Muakin närästää aikas pahasti, mutta en ole jaksanut kauheasti sitä lääkitä. Ja sitten tämä Plutte on alkanut painaa hirveästi tuonne alapäähän, kirvelee jotenkin oikein. Painaa siis häpyluuhun ja siitä taakse päin. Epäilen, että se on perätilassa... Onneksi olen pystynyt kävelemään vielä, aloin parisen viikkoa sitten "harrastamaan" töiden jälkeen noin puolen tunnin kävelylenkkiä. Tekee kyllä tosi hyvää, vaikka hengästynkin pienimmästäkin ja välillä mahaankin sattuu. Mutta mitä enemmän olen kävellyt, sitä paremmin se on mennyt =)

Siobhan ja Plutte 29+1

Ajatella että jollain paukkuu jo kolmosella alkavat viikot! Ihanaa! :heart:

Mä en oo taas pariin päivään jaksanut kirjoitella mitään, kun ei tosiaan mitään ihmeempiä kuulu! Lukemassa käynyt kuitenkin sitäkin useammin. :)

Närästys - Mä en ennen viime syksyä edes tiennyt miltä närästys tuntuu ! Enkä nyt raskaanakaan ole onneks siitä paljoa kärsinyt! :)

Kesälomareissu - Varmaan jotain pientä vkl reissua kesä-heinäkuun aikana tehdään, meillä mies aloitti nyt keväällä uudessa työpaikassa, joten hänelä ei ole edes kesälomaa. Anoppi on puhunut että veisivät tuota esikoista muumimaailmaan, mutta saa nähdä miten uskallan antaa, täältä kuitenkin aika pitkä matka jne. Vaikka tiedän että hoitavat ja vahtisivat silmätarkkana esikoista niin silti.. Toisaalta siinä sais miehen kanssa kahdestaan omaa aikaa ennen vauvan tuloa mutta katsotaan! :)

Nyt pyykinpesua ja sitä rataa! :)

majj & 27+4

HAPPY-82 - toivottavasti pystyt nyt lepäilemään kunnolla, ettei tarvitsisi sairaalaan jäädä! Kyllä tämä kotona lepääminen aina sairaalaolot voittaa - vaikkakin pieni ikävä on sitä täysihoitoa, kun täällä kotona joutuu kuitenkin itse ruokapuolta yms. hoitamaan. Tsemppiä myös muille supistuksista kärsiville sekä sairaslomailijoille! :hug:

Eli tosiaan pääsin jo maanantai-iltana kotiin ja välillä meinaa nämä kipeät ja säännölliset supistukset säikäyttää, mutta monesti niihin auttaa lämmin suihku. Lääkäriltä sairaalasta lähtiessä kyselin, että mistä sitten erottaa ne "oikeat" supistukset "vääristä" ja kuulemma vaikeita kysymyksiä hänelle esitin. :confused: Mutta jos tähän tulee vielä lisäksi verenvuotoa, niin sitten pitää mennä kiireesti näytille. Sokerit alkavat onneksi pikkuhiljaa asettua normaalilukemiin eli näillä insuliiniannoksilla nyt jatketaan eli ei tarvitse aterioiden hiilihydraatteja alkaa laskea. Neljä kertaa päivässä joudun itseäni piikittämään ja etenkin sen pitkäkestoisen insuliinin annostus tuntuu jo aika isolta määrältä pistettäessä (34 yksikköä). Ja tässä nyt 2,5 viikon ajan olen joutunut mittailemaan verensokereita joka päivä kuusi kertaa, joten alkaa pikkuhiljaa olla sormenpäät herkillä. Auts!

Kesälomareissuista olitte jutelleet ja meillähän oli Vappuna juuri ennen sairaalaan joutumistani se mukava viikonloppu Helsingissä ja Lintsillä ja luultavimmin se jäi nyt kesän viimeiseksi pidemmäksi reissuksi. Tosin asutaan melko lähellä Visulahtea, joten mies voi siellä käydä lasten kanssa kolmistaankin. :)

Kateudesta myös oli puhetta eli kun itse ehdin jo säikähtää, että tähänkö tämä mun raskausaika jo loppui, niin nyt nautin täysillä tästä mahasta, enkä sikäli haluaisikaan olla pidemmällä. On aivan ihanaa tuntea potkuja ja jumppaamista ja muistan miten edellisten raskauksien jälkeen niitä kaipasin. Mutta hyvä kuitenkin että viikkoja kertyy, jos tämä vaikka päättääkin pongahtaa maailmaan odotettua aiemmin.

Mutta nyt on mentävä taas pötkölleen - tämä istuminen ei ole paras mahdollinen asento tällä hetkellä. Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

Blanco + Öttiäinen 28+4

Viimeksi muokattu:
Pikainen omanapailu..

Synnärillä oltu yöllisten kipeiden supistusten takia.. Jännitystä reissuun toi kun kätilö laittoi pienistä viikoista huolimatta käyrälle ja oli pitkään hiljaa, sit kaivo puhelimen ja sano "soitan lääkärin heti paikalle, vauvalla on liian matalat sykkeet".. Lääkäri tuli huoneeseen ja menin ultrattavaks, vauvan syke ihan normaali ja muutenki oli kunnossa! Että kiitos tästä! Paikat kiinteät ja kiinni, kanavaa 3cm eli kaikki ok.. Vauvalla painoa jo "huimat" 800g :D

Galluppia...eli kohdunsuuntilanne: viikkojen 12 sisätutkimus jäi siis väliin koska kävin varhaisultrassa yksityisellä, mutta tilanne viikoilla 25+0 oli: kiinteä ja kiinni sekä pituus 3cm.

Närästystä on täälläkkin varsinkin jos syö rasvaisia ja maustettuja ruokia :|

Kesälomareissusta...jaa,a enpä usko että pitkälle lähdetään enää niin viime metreillä. Siskon perheen kera lähdetään huvipuistoon yhdeksi päiväksi sekä jotain pieniä reissuja varmasti sitten ilmaantuu myös :) Meillä mökki, joten siellä varmasti tulee vietettyä suurin osa kesästä :)

Kestoliivinsuojien puolesta puhun minäkin :heart: Maito nousee rintoihin noin 10min välein, joten suojien täytyy olla pitävät. Kertakäyttöiset jää rintoihin ikävästi kiinni ja päästävän maidon turhankin äkkiä läpi...ei oo mun juttu :ashamed:

Tämän viikon neuvola kuulumiset ihan hyvät: verenpaine hiukan koholla (mulla kyllä ollu alusta asti) painoa tullut nyt alusta 3kg, pissa puhdas, hemppaa ei mitattu mutta viimeksi 127 eli hyvä. Vauveli makoilee raivotarjonnassa ja Sf mitta niinkin huikeat kun 30cm ;)

Blanco mukava että olet päässyt "kotihoitoon" :flower: ja ei oo kyl kiva juttu ollenkaan noi sun sokerit :| Mä jouduin mittailemaan sen 6 päivää kolmesti päivässä ja sillon jo tuntu et sormet ei kestä ja ne on täys reikiä :| ...mulla ilmeisesti sokrut sillai aisoissa etten tarvinnut jatkotutkimuksia tai seurantaa polilla vaan saan jatkaa ateriaseurannalla kotona ja sillon tällöisellä mittauksella...huh huh onneksi :)
Mulla ei heittoja sokereissa ollutkaan muuta kun muutamana aamuna paastossa...päivän aikana sain syödä melki mitä vain eikä sokerit noussu lähellekkään rajoja.

Huikkis hienoa että vauvalla kaikki hyvin eikä oo supparit pehmentäny paikkoja :heart:

(.) Masu siis TODELLAKIN kasvaa ihan kiitettävää vauhtia...tässä tämän päiväinen kuva:

Vauva liikkuu tosi aktiivisesti pitkin päivää ja liikkeet on voimakkaita. Kovinkaan akrobaattisiin suorituksiin ei enää kykene ;) ja hengästyn tosi helposti nykyään...ei siis tarvi paljon mitään tehdä kun tuntuu että on puurtanut niska limassa :) Ruoka menee alas ihan hyvällä tahdilla joskin pieniä määriä ja usein. Makeatkin alkais nyt maistumaan mut täytyy vaan pitää ittensä kurissa noiden sokereiden takia...joskin helppoo se ei oo :ashamed:

Mut nyt toivottelen kaikille oikein Aurinkoiset ja Lämpimät viikonloput :heart:

Voi kääk mitä viikkoja jo teillä muilla onkaan!!! Ihan tulee tunne, että HELP, kohta tää pino totaalihiljenee!

IHANIA KUVIA:
Pilvilinna74, majj, Millukka, Raitapaitainen
... toivottavasti muistin nyt kaikki :heart:

Mä en ole lähdössä minnekään lomailemaan tänä kesänä. Jo tää saamarin ennenaikainen suppailu kaikkineen ei tuo oloa, että uskaltaisin. En halua minnekään vieraaseen sairaalaan jos jotain sattuukin...

Mulla koettaa joku tosissaan työntyä nahan läpi. Tekee ihan kipeää välillä. On niin saakutin pinkee pallo, että rasvata saa ja kunnolla, mutta kivahan se tuossa on :) Liitoskivut ovat riesana yhä useammin, mutta mitäs pienistä. Tänään on ihan hyvä fiilis päällä ja kohta matkaan kirppikselle miehen kanssa katselemaan mitä kaikkea siellä on... mattoa ja verhoja haen...edelleen...

Tuolla masukuvapinossa oli hauska idea jollakulla, kun otti vähän kuin omasta perspektiivistä kuvan ja pakkohan se oli kans kokeilla :D Ei näy varpit ei enää... ja samalla otin varaslähdön viikottaiseen kuvatukseen :)

katso liitettä 12831katso liitettä 12832

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Miuski & "Jimpula" 26+6

Viimeksi muokattu:
Moikka naiset!

Nyt tulee omaa napaa mut oon huolissani :ashamed:
Lääkärineuvola oli ti koko vastasi 28+4 ja LA mukaan oli vasta 27+3, mut noh ei siitä sen enempää,kun ei ne neuvolassakaan sitä huomioineet. Toisaalta kivoja uutisia kun haluisin jo tyllerön kainaloon :heart: mutta kaikki muut hyvin:
hemoglobiini 117
verenpaineet 119/79
tarjonta rt
sf 28
lapsiveden määrä normaali
kohdunkaula 3 cm ja kiinteä ja kiinni
eli kaikki hyvin :)

Mut tässä tulee se huolenaiheeni
:attn:
Selkäsärkyä valitin eka neuvolassa (tai no ihan eka palstalla) käski ottaa 1g panadolia,ei minkäänlaista apua, ainoa apu kotihoidossa on ollut tennispallot sukkaan ja niiden päälle makoilemaan ja venyttelemään(kipu häviää n.30min-1tunti)kerkee just nukahtaa ja sit yöllä kun tyttö herättelee niin kipu on tullut takaisin ja eihän sitä sit nukuta enää :( Tänään sit kävin omalla lääkärillä samasta syystä, niin fysioterapiaan aika mutta vasta 30 .5 !! :O Siihen saakka määräsi kolmio lääkettä Norgesic 35mg/450mg jota ei suositella raskauden aikana otettavaksi?? Apteekin herra soitti vielä ja varmisti lääkäriltä onko se ihan tosissaan mut mulle "määrätty puolet pienempi vuorokausi annos ei pitäisi vaikuttaa vauvaan. " PITÄISI?! Onko käyttökokemuksia lääkkeestä ja apua kaipaan kun oon hiukka puun ja kuoren välissä, yrittääkkö kestää kipua(joka on päivä päivältä kauheempaa) vai luottaako lääkärin sanaan(jota apteekin ihminenkin hieman epäili)??

Kamalaa jos vauva kärsii, kun sen verran löysin netistä että lihasrelaksantti läpäisee istukan..En tiedä yhtään mitä tehdä, en jaksaisi tätä yötä päivää kipuakaan mutta enemmin kipu mulle kuin pienelle...

Nti+pikku nti 27+6 (29+0)
Laitoin molemmat LA mukaan oleva ja neidin koon mukaan :)

Kesalomareissuista oli puhetta. Meilla jaa nyt perinteinen kesan Suomi-reissu kokematta mutta vastahan me oltiin 2,5 viikkoa Suomessa eli niilla muistoilla potkitaan nyt kesan yli. Muuten ei tule pahemmin reissattua, mutta suunnittelin vahan muita kivoja tapahtumia kalenteriin. Viikon kuluttua menemme miehen kanssa kahdestaan yhdeksi yoksi spa-hotelliin Cambridgeen ja sita odotan innolla, ja keskakuussa ollaan menossa niin maatalousmessuille (ovat tosi hauska yleisotapahtuma taallapain), ruokameissuille Regent's Parkiin (maistiaisia ja kojuja pitkin puistoa), ja loppukuusta meen yhden kaverin luo yoksi ihan vaan tyttojen juttuja hopisemaan. Heinakuuksi ostin Elton Johnin festariliput koko perheelle ja mukaan tulee liuta muita kavereita lapsineen, eli varmasti kiva tapahtuma. Heinakuussa on myos miehen seka tyton synttarit, ja ajattelin jarkata puistoon isot 'kaveripiknikit', kun meidan kamppaan ei oikein vieraita kauheasti mahdu. Ja elokuussa olisi viela meidan Walesin kaverin vuosittaiset barbeque-viikonloppujuhlat. Ovat kylla aina olleet ihanat mutta nyt ovat nelja paivaa ennen laskettua aikaa.. ja sinne ajaa kuitenkin noin 4-5h. Hmm. Toisaalta, mua ei kylla haittaa synnyttaa toisessa sairaalassa ja taallahan aiti eli mina kannan mun omia laakarinmuistiinpanoja mukanani. Ja sitten syyskuun alussa on kaverin haat lahikaupungissa. Katsotaan miten jaksetaan, kai sita viela on optimistinen.. :D

Muuten vatsa kasvaa mutta siita huolimatta tilasin uudet balettitossut ja eilinen tunti meni ihanasti uusissa tossuissa.. kuvittelin kai, etta ne jotenkin veisi huomion mun muuten suht "epatasapainoisesta" tanssimisesta (kaak, nyt ei kylla enaa onnistu hypyt eika tasapainoliikkeet!), heh. :D

Kateudesta sen verran, etten kylla kadehdi muita mutta mun mielesta nama viime viikot ovat madelleet turhan hitaasti ja odotan innolla, etta 30 viikkoa menisi poikki ja olisin sitten selkeasti 'loppusuoralla'.. on kuukausi siita kun viimeksi kavin neuvolassa, mutta maanantaina on uusi neuvola ja sen jalkeen neuvolalaakarin tapaaminen pari viikkoa sen jalkeen, ja sen jalkeen taitaa noita neuvolatapaamisia olla joka toinen viikko.

Bump rv 27+1 (miten nyt noin vahan?)

nti - Unohdin kommentoida etta ma sain lihasrelaxantteja tuossa 6-8 viikkoa sitten kun olin niksauttanut selkani. Selka parai parissa paivassa enka montaa syonyt. En kylla muista minkanimisia.. muista, etta aidin stressi ei myoskaan ole lapselle hyvaksi.

Saanko marista tyhjasta?

Siis aaaargh. Miehet! Ma tein eilen ihanaa pestokana/avocado/mango-salaattia ja kulhossa oli tarpeeksi mulle ja miehelle eilen, seka mulle luonaaksi tanaan. Mies soi sita eilen kun olin baletissa, ja kehui etta hyvaa oli. Noh nyt kun mun piti kayda syomassa mun luonasannosta niin huomasin 'ilokseni', etta mies oli syonyt salaatista kaikki mangot, avocaadot ja kananpalat. Siis mulle jai puoli kulhollinen salaatinlehtia, seka pari hassua tomaattia & kurkkua. Siinako mun luonas.. Nyt ottaa paahan! :mad:

Kesälomareissut: Kyllä niin haluaisi jotain kesälomareissua tehdä tuossa kesä heinäkuun vaihteessa. Kalajoella oltiin viime vuonna lasten kanssa ja sinne voisi ainakin ajatella jos saadaan mökkiä ym. pitää ottaa vain kokkolan sairaalan synnärin numero varulta, jos tulee joku hätä kesken loma reissun. PAljon ratkaisee myös se lähteekö maksa-arvot nousuun ja jos lähtee niin missä vaiheessa. Helsingissäkin olis kiva käydä katsomassa tuttuja. Jotain kivaa kyllä keksitään jos vain kaikki ok. Se onni tietenkin on, että la vasta elokuun lopussa... jotain hyötyä siitäkin. :D

Kateus: Lähinnä tulee mietittyä, jotta kuinka nuo on noin pitkällä jo... siis elokuiset alkukuun odottajat. Valtava vauvan kaipuu tuli myös, kun kaveri sai muutama viikko sitten tytön. Huomenna mennäänkin katsomaan sitä ja kyllä varmaan tulee taas kauhea kiirus saada oma käärö syliin asti. :heart:

Miuski: Täällä myös työnnytään nahan läpi, välillä ottaa kipeää vauvan liikkeet. Tuntuu kaveri kyllä aika isolta jo liikkeinensä. Mutta ihana kun tuntuu, ihana seurata kun koko masu heiluu ja hytkähtelee janäkee selvästi kummalapuolela masua milläkin hetkellä asustellaan. :heart:

Olis kyllä mukava saada tietää mikä tään vauvan paino arvio on tällä hetkellä. Ens viikolla on lääkäri neuvola ja siellä tuskin arviota saa. Niin huono ultralaite niillä siellä on. Tai pieni kuvaruutu, joku hylkiö kappale varmaan koko ultra laite. Koko arvio on mulla edessä loppu odotuksessa.

(.) Olen ollut nyt kolme päivää töissä ja supistelut on nyt rauhoittunet. Kyllä niitä joka päivä on, mutta kipeitä onneksi tosi vähän, suurin osa kovettumisia. Keskiviikon lääkäri neuvola ratkaisee sitten paljon tuon työn shteen, mutta nyt ainakin näyttää ihan hyvältä. Bongasin sitä haaleanpunaista vuotoa taas joku päivä sellaisen reilun teelusikan verran pikkuhousun suojalta, mutta nyt ei ole näkynyt. Aion tuolla lääkäri neuvolassa nyt pyytää ottamaan jo jotain näytteitä. Jos tuolla onkin joku tulehdus. Toivotavasti testaa myös sen lapsivesi jutun tai ainakin katsoo, että lapsi vettä on tarpeeksi. Se vuoto näyttää pikkuhousun suojalla kuin olis lorahtanut haalean vaalean punaista nestettä. Välillä on ihan hyvä olo tän asian suhteen, mutta tuo viimeisin "vuodon" bongaus taas laittoi miettimään ja murehtimaan : /. Onneksi nyt on kaksi vapaata.

Huikkis:
onneksi kaikki hyvin!!!

Nti: mä en myöskään osaa sanoa tuohon lääke asiaan oikein mitään. Kuulostaa kyllä hieman hurjalta, mutta tosiaan itse myös miettisin onko lääke turvallinen.

Bumb-78: Kiva ylläri...=D ihme kun oli ollut niin hyvää. ;)

Kohdunsuun tilanne oli rv 16+ kiinteä, kiinni, 3cm. Nyt kun kävin niiden supistelujen takia en edes huomannut kysyä aiinä käynnillä. Pitää kysyä siellä neuvolassa keskiviikkona mitä sen sanelu sisälsi.

Leo rv 25+3

Viimeksi muokattu:
VVaroitus pelkkää omaa napaa tiedossa :)

Kävin siellä äitipolilla mittuuttamassa taasen tuon kohdunsuun tilanteen ja myös ultrattavana, kun neuvolassa olivat niin huolissaan siitä sf-mitan reippaasta noususta.
Tulokset: rv 26+3 kiinni, kiinteä, 2.5 cm ja 4 cm ultralla
Lapsivettä normaalisti ja vauva viikkoja vastaava, painoarvio noin 990 g eli ei mitenkään isokokoinen. Sain muutenkin nyt purettua paremmin tuntojani, kun olen sitä synnyttämistäkin jo alkanut pelätä tämän oman terveydentilani huomioon ottaen... Seuraava käynti kohdunsuun mittaukseen liittyen sitten rv 30 :) mikäli ei siis mitään isoja/kovia supisteluja tähän neljään viikkoon mahdu.

Hyppy ei mitään tarkempaa tietoa ole tuosta rempasta kuulunut...yleensähän ne aikataulut ei ihan paikkansa pitäviä ole, niin varautukaamme siihen että remontin keskellä saamme nautiskella kääröistämme ;) Mie kyllä aion lähteä sieltä niin pian kun mahd. pois...voi kun pääsis jo samana päivänä, mutta ei taida olla mahdollista.

~tottis ja napero rv 26+4

Mä kävin just hakemassa viikon antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen. Mulla on niin kipee naama että tuntuu kun hampaat tippuisi suusta. Mitenköhän pärjään taas viikonlopun kun miehellä on koko päivän töitä.

Tänään sain ostettua imetysliivit. Ostin kolmet Carriwelin liivit ja pari pientä vaippaa. Pakko alkaa hankintoja pikkuhiljaa tekemään.

Päksäkkä 30+0:heart:

Heipparallaa!

Bump: Tuo olis meillä jopa hyvin tyypillistä.. Miehen jälkeen meillä on yleensä kanasalaatissa kanaa vain nimessä..

Mä kans käväisin tänään äitipolilla, kun oli diabeteshoitaja ja gyne. Sokerit on vähän noususuuntaiset, mutta sain vielä vältettyä insuliinit. Metformiinit aloitettiin ja ruokavalioon pitää kiinnittää huomiota. Siinä mulla on kyllä reilusti varaa kiristää. Kolmen viikon päässä uusi käynti.

Vauva oli nyt 1310g, kun tiistaina oli 1330g, joten ei nyt mennyt edes sinne 75persentiilille missä tiistaina oli. Ei ole siis kohollaan olevat sokerit vaikuttaneet vauvaan, hyvä niin. Samoin kohdun ja istukan verenkierto edelleen kunnossa ja verenpainelääkettäkään ei vielä aloitettu. :)

On nuo mittausasiat vaan paljon mittaajasta kiinni. Nyt lapsi oli tosiaan vähän pienempi, mut kohdunkaula oli tänään ultran mukaan 4,7cm, kun se tiistaina oli 5,7cm. No pääasia, että asiat on kunnossa.

Lääkäri kertoi puhkaiseensa multa viimeksi sektiossa kystan.. Heh, enpä ollut tuota tiennyt. Sattui vaan olemaan sama lääkäri joka teki esikoisesta sektion ja hän luki omia tekstejään ja tuli tuon maininneeksi. Ai niin, lapsivettä on kuulemma runsaasti, ei kuitenkaan mitenkään hälyttävästi liikaa, ettei tarvi pelätä, että jotain olisi pielessä. Salarakkaalla on hyvät olosuhteet liikkua kun on iso sf-mitta ja paljon vettä. ;)

Pyörälenkki tehtiin Mimmin kanssa ja muutenkin päivä ollut mukavan aurinkoinen! Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Raitis ja Salarakas 28+4

Hei vaan taas!
Ihmetyksen asia: kuka teille kertoo vauvan painon? Meillä ei neuvolassa kukaan kerro mitään, kysyessä kuulee että se on sitten vkolla 36 se painoarvio?

Haluaisin kovin tietää kun neiti tuntuu tosi painavalle, ja mulle tullu kiloja 13 lisää :O Mut en mä silti hirveen lihavalta näytä, oon tietty pyöristyny joka suunnsta mut eiks se kuulu asiaan? Eli en ole lihonu tynnyri lihavaksi, kilot on onneks nyt pysyny reilun kk 2 kg sisällä...eikä siitä tunnu nousevan, mut ihana olis saada tietää paljonko tyttö painaa..

Nti

Nti: Tuota painoarviota tuskin saa jos ei jostain syystä ole ylimääräisiä ultria. Vauvan painoahan jollain seurataan juurikin noiden sokereiden takia..miäkään en saa mitään painoarviota,sit punnitaan kun syntyy :D Mulla ei ole ennen sitä yhtään ultraa ja ei lääkärit/neuvolatädit semmosia painoja kertoile. Tuosta lääkkestä en osaa sanoa muuta,kuin että itse en uskaltaisi käyttää. Pikaisesti kun katsoin niin lääke näytti sisältävän parasetamolia ja sen lisäksi joku toinen,keskushermostoon vaikuttava aine. Mutta mä olenkin ehkä liiankin tarkka lääkkeiden suhteen..sulla ei siis 1g panadolit auta mitään? :(

Kesälomareissuja
tehdään ehkä tykkimäelle ja visulahteen. Voi olla että vaan jompaan kumpaan..syksyllä olen luvannut laivareisusn esikoiselle :) Vauva on silloin vain 2kk vanha,mutta eiköhän me pärjätä. Lokakuussa siis miehellä yksi isyyslomaviikko ja silloin mennään ruotsiin muutamaksi päiväksi!:)

(.) Kirppu potkii hurjasti,koko maha liikkuu kun mellakka alkaa :D Nimi on vieläkin erittäin hakusessa,tuntuu ettei miehen kanssa saada asiaan mitään tolkkua. Vaatepinot kasvaa aina kun käyn kirpparilla..:whistle: Mutta tuskin tulee kierreltyä kahden pienen kanssa siellä,jotrn hyvä ostella nyt etukäteen jo kaikkia kokoja! Olen jopa pari mekkoa ostanut kokoa 86cm :D

MM ja Kirppu 27+6 (Huomenna poksuu!)

nti. jos ne on arvioinu sen koon viikkoa isommaksi niin silloin myös se koko arvio on tehty :) harmi ettei sulle kerrottu eikä neuvolakorttiin merkattu. Meillähän vauva kasvaa kans viikkoa isompana vaikka hedelmöityspäivä tiedossa kun se meillä "ulkoistettu" eli nää on hyvin yksilöllisiä juttuja :)

Me ollaan Juvalla anoppilassa viikonloppureissulla ja onpa ollukki ihana ilma :heart:

Yhteistyössä