~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Kateudesta, lähinnä mua vaivaa se, kun muilla on selvästi vauvamaha ja mulla vaan nää läskimakkarat. Tuli itteasiassa puhetta kaverin kanssa siitä, kuinka vähänkin pyöreemmät tapaukset oikein korostaa olevansa raskaana ja tää ihmetteli, et mistä se johtuu. Tultiin sitten siihen tulokseen, että kun on hyväksyttävämpää, että on iso maha vauvasta eikä läskistä, niin sitä pitää sen vuoks korostaa.. :ashamed:


Poksu 27+0 :heart:
 
mammy voi ei,mä en varmaan kestäs niitä brioja sit ollenkaan :D Mulla oli semmoset vanhat chicco-rattaat kun esikoisen sain jo ne oli ihanan pienet! Noi tuntu oikeen rotteloilta noi abc:t,vaikka muuten hyvät olivatkin. Nyt mulla on junnarilla carenan easyt ja on ihanan pienet! Samoin noi carenen tuplat on melko pienet,en oo tosin niitä käytännössä vielä testannu :D
 
Kateutta on täällä vähän sellaisia kohtaan, jotka saa kokea sitä raskauden ihanuutta. Siis saa olla ilman isompia vaivoja jne. Mulla esikoisen odotus oli just sitä, ihanaa kukoistavaa aika, enkä ikinä olis uskonu että raskausaika voi olla näin raskasta. Hävettää olla näin rapakunnossa, puuskuttava possu, makoilen vaan, valitan ja samalla koitan olla valittamatta, hermot on kireellä ja itku herkässä. Oon varmasti maailman inhottavin odottaja, siltä musta tuntuu. Tosi hassua, että voikin olla kaksi näin erilaista raskautta lyhyen ajan sisällä. Huono omatunto on koko ajan, kun en jaksa iloita raskaudesta enkä kiinnittää huomiota tulevaan vauvaan :( Pelkään, että tällainen raskaus vaikuttaa rakkauteen vauvaa kohtaan...

Synkkiä tunnelmia siis täällä.

Kestoliivinsuojia täältäkin suositellaan. Niitä kyllä kannattaa olla muutamat, kun minä ainakin välillä jouduin pistämään kahdet päällekäin, kun maitoa tuli niin järkyttävästi. Pelkkä vauvan ajatteleminen laukaisi herumisrefleksin :) Liivinsuojat ostin ihan Prismasta, en yhtään muista minkä merkkisiä oli, mut hyviä on. Kertasuojista en tykänny.

kirppiina ostin esikoisen odotusaikana Carriwellin liivit netistä Taikapilvestä, ja olin tosi tyytyväinen. Siellä sivulla on aika tarkat ohjeet miten ne liivit saa oikean kokoisena, ja olikohan siinä joku kohta mihin sai lisätietoja laittaa, että millaisia liivejä on aikasemmin pitäny. Taikapilvestä tuli vielä sähköposti, että oli mun tietojen perusteella muuttanu kokoa yhden pienemmäksi, ja jos ne on sitten liian pienet niin voi palauttaa veloituksetta ja saa uudet. Taikapilvessä on ainakin tollanen taulukko missä on rinnan ympärys ja kuppikoko. Ja sit vielä lisätietoja kohta, jos on epävarma.

hemari ja helmiäinen 29+5
 
mammy ai siis noihin carenoihin vai? Kyllä meillä tolla 1v 3kk jätkällä menee ainakin ihan heittämällä nuo carenat ja tilaa on, joku noin 80cm pitkä on tuo jätkä :) Ja nukkuu myös siis noissa aina välillä. Jotenkin ne abc:n renkaat on niin isot ja emmä tiedä..mut mielestä ne vaan oli kamalan kokoset :D
 
Jopas tänne oli ilmestyny paljon tekstiä ja aivan ihania mahakuvia.

Hirmuisesti kiitoksia onnitteluista! Mulla on ihan kauhee kolmenkympin kriisi, vaikka siihen on vielä 3 vuotta aikaa...

Nonnii...mistäs alottaisin. Kohdunsuu: 13+1, 22+1, 26+4 joka kerralla kiinteä, kiinni ja 3cm.

Borrelioosi Työskentelin reilut puoli vuotta henkilölle, jolla on punkin puremasta tullut borrelioosi, joka on edennyt hermostoon asti. Pitää sanoa, että en toivo sitä kenellekään. Kyseessä on parikymppinen nuori nainen ja hänen suunnitelmat elämänsä suhteen on mennyt uusiksi. Kaikesta murheesta huolimatta hän on tosi positiivinen, eikä ole jäänyt suremaan tilaansa. Tutustuttani häneen ja borrelioosiin, tuli selväksi, että kyseessä on tauti, jonka kanssa ei ole leikkimistä. Aina se antibioottikaan ei paranna, valitettavasti. Mulla on koira ja vielä en ole punkkeja siitä löytänyt.

Kateus Mulla oli aikaisemmin jonkunlaista viikko- ja mahakateutta. Se on nyt kuitenkin hävinnyt, kun itselläkin on jo viikkoja paljon ja kunnon vauvamahakin läskimahan tilalle on tullut. Enemmän nyt alkaa tulla paniikki, kun oikeastaan mitään ei ole hankittu eikä laitettu vauvaa varten.

Valmennus Mulle ei oo kertaakaan neuvolassa mainittu mitään perhevalmennuksesta, esikoinen on tulossa. Mulla on ensi viikolla neuvola ja aion ottaa tän siellä puheeksi. Tosin mullahan vaihtui nyt paikkakunta ja neuvola, toivottavasti parempaan.

Sit omaa napaa. Mulla oli tänään äitiyspolilla käynti. Syy tähän käyntiin on raskauden alussa todettu kilpirauhasen vajaatoiminta. Vajaatoiminta on tosin hyvin lievä, jos en olisi raskaana, lääkitystäkään en tarvitsisi (raja-arvo 2.5, mulla se oli 2,7). Kävin siis polilla tarkastamassa sikiön kasvun vajaatoiminnan takia. Ja voin kyllä sanoa, että oli aika turha käynti. No joo, oli kiva nähdä vauva ultrassa ja saada kokoarvio siitä, mut siinäpä se sitten olikin. Mulle sanottiin etukäteen, et kannattaa varata aikaa reilu tunti, mulla meni siellä vartti :rolleyes:. Jep. No lääkäri sanoi, että onpas villi lapsi, kovasti heilui kohdussa. Mitat saatiin kuitenkin otettua ja poikanen on nyt 1390g eli ihan keskikäyrän keskellä mennään. Lääkäri yritti myös ottaa vauvasta kuvan minulle niin normiversiona kuin 4 D:nä, mut ei onnistunu kumpikaan, kun napero piti ihan koko ajan kättään naaman edessä. Verenpaine ja pissi katsottiin polilla myös, pissi oli ok, verenpaine huiteli taivaissa 134/95, kun edellisenä iltana kotona se oli 119/63....ai mikä mittarikammo?!?!?

Huh...olikohan siinä nyt kaikki tarpeellinen....

Biliga ja poikanen 29+2
 
Ihan ekana linkki.. Kun eikös joku miettinyt vielä noita Britaxin B-dualeja? Näyttäisi olevan toukokuun tarjouksena. :)
05.05.2011

Kirppiina: Myllymuksuilla on kestoliivinsuojia pul-kankaalla tai jollain sen tyylisellä nestettä läpäisemättömällä kankaalla. Me saatiin huonekaverin kanssa sellaiset kätilöltä sairaalassa kotitumispäivänä. :)
Mut suurimman osan olen ostanut huutiksesta, esim. tämmösiä..
Liivisuojapaketti (4paria ) pulista TSI *erivärejä/kuoseja* 5.00 € - Äitiysvaatteet - Vaatetus - Huuto.net (avoin)
14 paria kestoliivinsuojia mm. piparikukka (uusiakin) 13.00 € - Lastenhoitovälineet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)

Mulla ei ole mitään kateutta muita erivaiheessa olevia kohtaan. Ehkä se voi vaikuttaa, että kaikki on sujunut niin hyvin.
Tosin en mä ollut koskaan kateellinen lapsia saavillekaan vaikka itsellä lapsettomuushoidot junnasi tuloksettomina.

Biliga: Mä just tänään kotona mittasin 149/98 paineet.. Ja lääkityksen rajaksi ovat laittaneet 150/100, että lähellä ollaan. Mutta eipä tuo haittaa. Eilen oli ultrassa kuitenkin kaikki kohdun ja istukan verenkierrossa hyvin, joten ei korkeat paineet ainakaan vielä ole sinne vaikuttaneet. Syke on kuitenkin rauhallinen 65-75 paikkeilla.

(.) Me oltiin tänään taas esikoisen kanssa Särkänniemessä. Siellä on aika kivasti noita mäkiä lykättävänä vaunujen kanssa ja huomasin, että ylämäet on ihan ok, mut alamäessä tulee selkään sellainen kurja takakeno, joka alkaa aika helposti sattua. Siihen pitäisi keksiä joku parempi "ryhtikeino" millä estäisi tuon.. Hmm.. Vaikeaa..

Raitis ja Salarakas 28+2
 
Raitis, mittasin paineet uudelleen tänään kotona ja ne oli 122/75, eli mulla on neuvolassa/lääkärissä nähtävästi joku paniikki aina päällä, joka nostaa paineet. Ei olli eka kerta, kun paineet oli noinkin kovat ku tänään päivällä. Kotona alapaine ei nouse edes 80. Tosin en ihmettelisi, jos mulla olis korkeaa verenpainetta, sitä kun on lähisuvussa.
 
Biliga: Villi veikkaukseni on, että valkotakkipaineista kärsii 75% ihmisistä..

Mä yritin joskus selittää yhdelle nuorelle saksalaiselle anestesialääkärille sanaa "valkotakkipaineet", siis suomeksi. Hänellä oli sellainen pieni vihko taskussa, johon hän kirjasi aina kuulemiaan sanoja ja sitten luppoajalla me yritettiin selittää niitä hänelle. Ylöskirjattuna oli mm. Viherpiiperö, töpseli vs. pistoke, Valkotakkipaineet jne. :)
 
Tänään on lääkäripäivä ja mua jännittää ihan possuna. En kyl tiedä edes mikä kun en tiedä mitä se lääkäri tekee. Tuun vissiin höperöks tässä viel. :D

Pitää se punkkirokote varmaan syksyllä sitten esikoiselle hommata. Toisaalta luulisi sen tulevan aika nopeasti yleiseen rokotusohjelmaan, on se sen verran hurjaa vauhtia levinnyt, mutta sitten taas possurokotuksen jälkeen ei ehkä hirveän nopeasti rokotteita enää oteta edes ohjelmaan. Saa nähdä kuinka käy. Ei se mikään kamalan kallis kuitenkaan ole.
 
Heippa pitkästä aikaa! Jotenkin aika hurahtelee johonkin nyt taas kun oon päässy töihin. Aika ihanaa voida niin hyvin vaihteeks, että pystyy oleen töissä! :) Toisilla alkaa tässä kohtaa sairasloma ja meikä pääsi töihin... :LOL:

Tervetuloa uusille ja voimia supisteleville! :)

Kateudesta jotain huomannu omallakin kohdalla olevan, kun kattelee toisten viikkoja ja masuja. Oma odotus on kuitenkin menny tosi nopeeta vaivoista huolimatta ja kyllähän toi masu alkaa jo näkyäkin. Työvaatteet on sen malliset, että ainoostaan yks mummeli on uskaltanu kysyä tilannetta :)

Vaunut meille tulee Emmaljungat. Tarkempaa mallia en ees tiedä, kun ostetaan kaverilta käytetyt enkä muistanu kysyä :)

Sisätutkimusta ei oo mulle tehty vielä kertaakaan. Ennen raskautumista lapsettomuustutkimuksissa se on viimeksi tehty.

( . ) Sokerirasitus ja neuvola oli tänään... Eihän siitä sit ilman yrjöä selvinny :( Puoleen väliin kestin, mut ei kuulemma pilannu testiä. Onneks! Verenpaineet 102/69, Hb:tä ei otettu tällä kertaa, pissa ok, painoa tullu 525g/vko. Enää siis reilu kilo lähtöpainoon :) Jee!

Josko siis menis taas jääkaapille, että saa kuitattua paastoomisen :LOL:

Salama 26+0 :heart:
 
Huoooh kun käy aika pitkäksi kotosalla.. ei pitäisi valittaa mutta kun.... |O:kieh:
Kaikki vauvan vaatteet on pesty ja viikattu kaappiin, paitsi pinnasuojat ym lakanat pesen sitten vasta lähempänä la:ta..

Tuli mieleen että meillä joilla laskettu aika on 12.8 niin yhtä lukuunottamatta kaikilla on poikalupaus =)

Sekin tuli mieleen että montahan meistä on samaan aikaan synnärillä joensuussa.. :) tiiä vaikka oltais samaisessa huoneessa sitten salista päästyämme.
:attn: PKKS:ssä synnyttävät ootteko jo saaneet tietoa siellä tehtävästä remontista joka ajottuu kesäkuusta elokuun alkuun, ja sillon ei oo perhehuoneet käytettävissä? joudutaankohan me synnyttämään rempan keskellä, jolloin isätkään ei voi yöpyä osastolla.. vai päästäänköhän uusiin tiloihin :popcorn: ??? :)

Luna Tsemppiä lekuriin! Tuuhan kertoilee mitä ne siellä tekee :)

Hemari mulla on ihan sama olo, että olen puuskuttava possu.. ja välillä tuntuu että narisen vaan tyhjästä kun raskaudesta pitäs nauttia. Mutta minkäs sitä itelleen voi :D mitään en oikeen voi tehä hengästymättä! :D pulssikin huitelee levossa 110 paikkeilla, että ei ahista ei :D

Hyppy ja murunen 27+6
 
hyppy ei oo kyl mitään tietoo. Voihan olla et uudet tilat on valmiit jo kun mennään :) toivossa on hyvä elää ;) Meil ei isä pysty joka tapauksessa yöpymään siellä kun on kaks isompaa kotona. No joka tapauksessa uskoisin et olen yhden tai korkeintaan kahden hengen huoneessa,kun se sektio taas edessä...
 
Voi Hyppy.. Niin tuttua.. Vettä sataa ja tuulee.. Lapsi katsoo vaan lastenohjelmia ja äiti surffaa.. Mies pesi ja vahasi eilen autonpenkit ja jätti sen viimeisen rasvan niihin penkkeihin yöksi, joten sillä ei voi lähteä mihinkään ennenkuin ne penkit on hinkattu puhtaaksi ja tuolla sateessa ei kyllä naapurin Erkkikään hinkkaa niitä vinkumatta.. Mä haluaisin kylpylään.. Lapsi taas kaverilleen, kellä on paha silmätulehdus.. Mikä tää tämmönen kesä on???
 
Heippa taas täältäkin.

Miten onkin vaikeeta ite kirjotella, vaikka käyn melkein päivittäin lukemassa teidän juttuja :)

Mä täällä myös pähkäilen vaunujuttujen kanssa. Ostin käytettynä halvalla yhdet, mutta ne on aika huonot. Nyt olen miettinyt että ostaisinko vielä toiset ja laittaisin noi parvekevaunuiksi. Rahaa ei paljon ole, kun yksin tässä kaikki hommaa, mutta käytettynä näkyy olevan halvallakin välillä. Nyt vaan en tiedä minkälaiset haluan.. ja että onko järkeä ostaa kuitenkaan toisia..

Lääkärineuvolassa kävin tossa pari viikkoa sitten, kun on ollut supistuksia jonkun verran, muuten täällä ei lääkäriä raskauden aikana näe, jos on uudelleen synnyttäjä, mutta halusivat tarkistaa tilanteen. Kaikki kuulemma kunnossa.
Liitoskipuja on mahdottomasti, en muista aikaisemmin niitä olleen näin aikaisin jo. Välillä ei pääse liikkeelle jos vaikka makaa vähän kauemmin.

Kateutta on itselläkin, tai silleen aattelee kun katsoo muita kun saavat jo vauvansa syliin, että voi kun minäkin. Sit taas toisaalta pelkään miten jaksan yksin, jos vaikka onkin taas koliikkivauva tms. eikä nyt ole sitten ketään auttamassa. Tyttöjen isä teki sillon aikanaan paljon töitä, mutta oli hänestä paljon apuakin. Nyt ei ole sitten ketään. Mutta kyllähän se siitä varmaan menee taas..

Tavaroita olen jonkun verran tosiaan hankkinut ja sain vaatteita pojalle, pesin ne jo, kun ei ne mahtunut mihinkään säilöön, niin aattelin että samalla menee sitten tohon lipastoon jo valmiiksi. On vielä tavaraa hankkimattakin, sitteri ainakin ja tuttipulloja (epäilen ettei imetys onnistu, tuon rintojen pienennysleikkauksen jälkeen) ja vaippoja ym pikku tavaraa, mitään sellasta en ole vielä ostanut. Mutta onhan tässä aikaa vielä reilusti, jos vaan kaikki hyvin menee..

Kesälomareissuja olen miettinyt, tyttöjen kanssa pitää jossain käydä kuitenkin. Miten sitä jaksaa?? Pakko kai mennä heti kesäkuussa, en tiedä jaksaako sitä enää heinäkuussa mihinkään lähteä, kun nyt on jo niin raihnainen... miten teillä??

Elzu ja poitsu 29+2
 
Mulla olis myynnissä tyttöjen vaatteita kokoa 62cm-90cm. Bodeja, housuja, paitoja, sukkia. Ollut käytössä yhdellä tai kahdella lapsella, tai ovat käyttämättömiä. Hinta olis 2€/kpl ja postikulut. Jos kiinnosta ni yv:tä tulemaan niin saa kuvia.
 
Kiitos hyppy tsempeistä! :) Ihan hyvinhän se meni, vaikka toi sisätutkimus osaa olla aina yhtä ikävää touhua.

Lapsivettä oli ihan hyvin, kaunis istukka :LOL: (miten se on edes mahdollista) ja kohdunsuun pituus 4cm. Vauvalla painoa 954g ja se oli taas niin kiva nähdä se ultrassa. <3

Elzu, kesälomareissuja oon kanssa ajatellut. Kauhulla lähinnä, mutta pitää varmaan vaan mennä oman jaksamisen mukaan. Johonkin huvipuistoon ja korkeasaareen haluaisin ainakin päästä lähtemään. Rannalla tulee varmaan oltua myös aika paljon kun rupeaa esikoisella tuo uiminen sujumaan pikku hiljaa. :) Mihinkään kamalan kauas en suostu kyllä lähtemään. Max. 3h automatka, sekin voi olla jo liikaa.

Mutta juu, kaikki hyvin, toivottavasti myös kaikilla muillakin. Nyt hetki lepoa ennen kuin alkaa tytön kesäkerho.

Onnellinen Luna ja suloinen masuasukki 26+4
 
Ai niin toi kohdunsuun tilanne unohtu eilen, eli kolmisen viikkoa sitten rv 27+3 oli vähän pehmennyt, mut pisti korttiin et kiinteä, ulkosuu auki ja pituus <2cm. Kuulemma ihan hyvä toissynnyttäjälle.

Kiitos raitis :) En mä nyt tosiasiassa usko että ulkopuolisille näytänkään ihan puuskuttavalta possulta, mut sellanen fiilis on. Eikä miehen kommentit kyllä auta asiaa yhtään. Ei se pahaa tarkota, koittaa varmaan vaan olla empaattinen, mut olishan se kiva jos joskus sanois että et sä nyt niin pahalta näytä tms. :)

hyppy mullaki leposyke huitelee jo lähempänä sataa, ja se on aika paljon mulle ku normaalisti leposyke on joku 55. Et kyllä on hengästyny olo. En muista et esikosta olis tällasta puuskutusta ollu. Juoksin lenkkiä viimeiseen asti! Nyt hengästyn jo kun istun!

hemari ja helmiäinen 29+6
 
Hemari mullaki normaalisti syke 50-60 ja rapiat.. mutta nyt tuntuu että puhuessakin saa puuskuttaa ja vetää happea :D mietinki jo et miten ihmeessä mä selviin synnytyksestä jos nytkin puhuminen JO hengästyttää.. Pelkään ihan kamalasti että menetän tajun kesken synnytyksen.. :D kauheeta.

Luna No hyvä että oli mukava reissu! ei ne alapään sorkkimiset kivalta tunnu.. mulla vielä oli joku kandi sorkkimassa käsikopelolla sen ultrauksen lisäksi.. huoh. Oli aika ronski otteinen mies :D
 

Yhteistyössä