Jopas tänne oli ilmestyny paljon tekstiä ja aivan ihania mahakuvia.
Hirmuisesti kiitoksia onnitteluista! Mulla on ihan kauhee kolmenkympin kriisi, vaikka siihen on vielä 3 vuotta aikaa...
Nonnii...mistäs alottaisin.
Kohdunsuu: 13+1, 22+1, 26+4 joka kerralla kiinteä, kiinni ja 3cm.
Borrelioosi Työskentelin reilut puoli vuotta henkilölle, jolla on punkin puremasta tullut borrelioosi, joka on edennyt hermostoon asti. Pitää sanoa, että en toivo sitä kenellekään. Kyseessä on parikymppinen nuori nainen ja hänen suunnitelmat elämänsä suhteen on mennyt uusiksi. Kaikesta murheesta huolimatta hän on tosi positiivinen, eikä ole jäänyt suremaan tilaansa. Tutustuttani häneen ja borrelioosiin, tuli selväksi, että kyseessä on tauti, jonka kanssa ei ole leikkimistä. Aina se antibioottikaan ei paranna, valitettavasti. Mulla on koira ja vielä en ole punkkeja siitä löytänyt.
Kateus Mulla oli aikaisemmin jonkunlaista viikko- ja mahakateutta. Se on nyt kuitenkin hävinnyt, kun itselläkin on jo viikkoja paljon ja kunnon vauvamahakin läskimahan tilalle on tullut. Enemmän nyt alkaa tulla paniikki, kun oikeastaan mitään ei ole hankittu eikä laitettu vauvaa varten.
Valmennus Mulle ei oo kertaakaan neuvolassa mainittu mitään perhevalmennuksesta, esikoinen on tulossa. Mulla on ensi viikolla neuvola ja aion ottaa tän siellä puheeksi. Tosin mullahan vaihtui nyt paikkakunta ja neuvola, toivottavasti parempaan.
Sit
omaa napaa. Mulla oli tänään äitiyspolilla käynti. Syy tähän käyntiin on raskauden alussa todettu kilpirauhasen vajaatoiminta. Vajaatoiminta on tosin hyvin lievä, jos en olisi raskaana, lääkitystäkään en tarvitsisi (raja-arvo 2.5, mulla se oli 2,7). Kävin siis polilla tarkastamassa sikiön kasvun vajaatoiminnan takia. Ja voin kyllä sanoa, että oli aika turha käynti. No joo, oli kiva nähdä vauva ultrassa ja saada kokoarvio siitä, mut siinäpä se sitten olikin. Mulle sanottiin etukäteen, et kannattaa varata aikaa reilu tunti, mulla meni siellä vartti
. Jep. No lääkäri sanoi, että onpas villi lapsi, kovasti heilui kohdussa. Mitat saatiin kuitenkin otettua ja poikanen on nyt 1390g eli ihan keskikäyrän keskellä mennään. Lääkäri yritti myös ottaa vauvasta kuvan minulle niin normiversiona kuin 4 D:nä, mut ei onnistunu kumpikaan, kun napero piti ihan koko ajan kättään naaman edessä. Verenpaine ja pissi katsottiin polilla myös, pissi oli ok, verenpaine huiteli taivaissa 134/95, kun edellisenä iltana kotona se oli 119/63....ai mikä mittarikammo?!?!?
Huh...olikohan siinä nyt kaikki tarpeellinen....
Biliga ja poikanen 29+2