~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Nyt tulikin mieleen mitä piti kirjottaa vielä. Eli te joilla on kotieläimiä, ootteko jo löytäneet punkkeja? ootteko tehny iltaisin tarkastuksen että onko? Meiändän koiralta nimittäin löytyi JO kaksi, vahingossa.. ja montahan sillä vielä on piilossa.. :O hyi että ne on kamalia..

Sillä kyselen kun ite oon hermo romahuksen partaalla kun pelkään niin paljon borrelioosia, ja jos se tarttuu tai on jo tarttunut, mitä voi aiheuttaa vauvalle? :(
 
Biliga: Synttärionnea! :flower:

Raitis: Juu toivotaan todella, et pieni malttais pysyä vielä viikkoja vatsassa! Olimme sillon esikoisen(11.v) ja meidän kakkosen(9.v) kanssa Kanarialla kun meni vedet. Oltiin ehditty nauttia lomasta vasta pari päivää kun alkuyöstä meni lapsivedet sänkyyn kylkeä kääntäessä. Oltiin siinä sit hetken aikaa ihmeissään et mitäs nyt..?! Onneksi saatiin heti oppaalta apua ja ambulanssi vei sairaalaan. Sairaala oli erikoistunut synnytyksiin ja vauvoihin, joten keskoshoito oli myös huippuluokkaa, meidän onnemme!! En voi antaa muita moitteita kuin, että olisi ollut kiva jos hoitajat olis osannu englantia. Lääkärit onnex osas, mut eipä niitä kovin usein nähny.. Kaikki meni kuitenkin loppujen lopuksi hyvin ja kun poitsu oli kilosta kasvanu siihen vähän yli pariin kiloon, saatiin lentolupa Suomeen. Oli se aika juhlapäivä kun näki taas miehen ja lapset :D

Meillä korvasi matkavakuutus kaiken. Sairaalakulut, mun asumisen hotellissa, lennot kotiin, linja-automatkat, yms.. Ainut mikä jäi tosi paljon harmittamaan oli se, että ensin lupasivat korvata lääkärilennon Suomeen ja kun se päivä koitti, vakuutusyhtiö ei suostunutkaan maksamaan lentoa, oli tod.näk. liian kallis. Olin silloin jo niin valmistautunut kotiin lähtöön ja reissu venyi sitten kuitenkin vielä pari kuukautta :( no se mikä ei tapa, niin vahvistaa.. ;)

Voi Minttumaaria :hug: toivottavasti autoremontti ei olisi kovin kallis ja saisitte raha-asiat järjestettyä, ne aiheuttaa kyllä aina turhaa stressiä tollaset ylimääräset menot! Mut kyllä kaikki aina järjestyy, tavalla tai toisella, älä huoli! :hug:

vielä loppuun omaa ( . ) Tänään oli siis se kontrolli-ultra ja oli kohdunkaula lyhentyny taas entisestään, hitto! Kotiinlähtiessä perjantaina se oli hieman yli 3 ja nyt enää 2,4 senttiä :(. Lääkäri sanoi, ettei kotona huilaamisesta näköjään tule mitään, että jäät heti osastolle, vaikka oon oikeesti vaan huilannu v-lopun. No onhan se vähän vaikeeta ton 1,5 vuotiaan kanssa vaikka mies olikin kotona. Sain kuitenkin lääkärin ylipuhuttua, että pääsen kotiin ja maanantaina sit taas takas kontrolli-ultraan, 2 senttiä on kuulemma sit raja, et kotiin ei enää päästetä. Täytyy siis toivoa parasta, et tilanne pysyis nyt tässä!! Tää on kyl niin pirun tylsää kunnei saa tehdä mitään, mut yritän ajatella, et lyhyt aika mun elämässä ;) kaikki ylimääräiset viikot on vauvalle plussaa!

ainiin ja Hypylle vielä: Mulla neuvolakortissa on viime kerrasta merkattu pehmeä, auki sormelle ja kohdunkaula 1 cm. Mutta käsikopelollahan ei saa kokonaiskuvaa kohdunkaulasta, se voi myös sisältä päin lyhentyä, joten siksi ottavat aina ultralla sen mitan sairaalassa. Sehän oli rakenne-ultrassa 4,9 cm ja nyt enää 2,4.

Ja loppuun vielä HYVÄ SUOMI!!!!!!! Vihdoin se mestaruus tuli!! :D
 
Kiitti kommentoijille emmaljungista, ainakin Raitapaitainen, Pieni tähtönen ja taisi olla vielä joku muukin =) ! Kyllä meidän vaaville nyt sitten sellaiset hankitaan, oma mielikuiva vain vahvistui. Eikä kyseisiä vaunuja hankita todellakaan siitä syystä että pitäisi niillä rehvastella vaan sillä mitkä itsellä ja omanlaisessa käytössä tuntuu sopivimmalta. Tarpeensa kullakin mielestäni.

Ääh, mä täällä pötkötän mahakipuisena kotisohvalla. Mikähän siellä nyt kääntää ja vääntää : / . Jotenkin tuntuu että joka paikkaa alkanut kolottamaan, selkää erityisesti ja kyljessä tuntuu mahdotonta pistämistä. Heti kun vähän rasittaa itseään. Kuin puukolla pistettäisiin kylkiluiden väliin! ja se kipu kestääkin sitten koko päivän.
Muutenkin olo on niiiiiin tukala!!! Mitä tässä oikein on vielä edessä kun nyt tuntuu tältä :D . Ei ainakaan helpotu olo. Itseäkin huvittaa välillä nämä omat tuntemukset. Mutta oman pienen päivänsäteen edestä mitä vain! :heart:

megalintunen ja sykerö 25+5
 
Eea
Jos meillä olisi ollut vaunuille toisenlaista tarvetta tai niiden kanssa olisi ollut jotain ongelmia, olisi uudelle tulokkaalle hankittu uudet. Luultavasti kuitenkin pärjätään noilla oikein hyvin kuten esikoisenkin aikaan. Tämän vaunujen kilpavarustelun olen huomannut ihan vaan omassa lähipiirissä. En tarkoittanut yleistää millään tavalla! :)
 
mie olen kyl sen verran turhamainen että tykkään et vaunut miellyttää oma silmää ;) tulenhan käyttämään niitä vuosia :D silti ostin kyl käytettynä brion yhdistelmät kovalla kopalla ja maksoin niistä 200e posteineen. Kova koppa on mielestäni kesällä/lämpimillä keleillä mukavampi kun se on tilavampi kun pehmee. Meil vaatimuksena on et ne on tarpeeksi isot ja tukevat ja et niissä on ilmakumipyörät,että päästään niillä myös maastossa. Kuopuksella oli abc:n vaunut ja tykkäsin kovasti,vaikka olivatkin matalammat ja pienemmät,mutta niihin tuli mustaa pilkkua kankaisiin(oli sellaiset pehmeät,mokkamaiset jotka imi kaiken kosteuden) eli hometta joten menipä roskiin muuten ehjät ja hyvät vaunut :(
Tuplat meil on myös brion ja ne menee meidän tila-auton konttiin jopa paremmin kun noi yhdistelmät :D
 
Munki oli pakko esikoiselle saada "kunnon vaunut", halusin oikein perinteiset, neljä kunnon rengasta, koppa jne ja ihana väri joka loppuunmyytiin nopeesti :D Inhosin kaikkia pienipyöräisiä/kolmipyöräisiä jne "avaruusalus-vaunuja" Nyt ei oo enää ollenkaan niin väliä ulkonäöllä, kuhan toimii :D Carenan douple swingejä oon nyt katellu tupliks, ois halvat ja varmaan meijän tarpeet täyttäis.. kokemuksia?
 
Mulla ei oo vaunuista kokemusta, kun esikoinen tulossa. Mutta oon kans sillä kannalla että haluan jämäkät, perus nelipyöräiset vaunut. Katon myös vaunujen ulkonäköä ja väriä ;) turhamaista ehkä..
En tykkää esteettisesti kolmipyöräisistä tai muista pikkuruisista ostoskärryjen näköisistä vaunuista :D Voihan ne toki olla kivat käytössä mutta ei miellytä mun silmää.

Kantokopista en oikeen tiiä, oon kallistumassa kovapohjaisiin. Jotenkin ajattelisin sen olevan jämäkämpi, ja tilavampi ja hengittävämpi kun pehmeet pussit.. ja tarvittaessa sinne sais sitten peittoa ja makuupussia lämmittämään. :)

Mutta kiva on lukea näitä kommentteja, tiiä vaikka kallistuukin vielä toiseen suuntaan mun mielipide mutta nyt on ainakin näin..pitäs ne vaunut jo kohta hommaillakkin ;)
 
Biliga & Raitis - Minä kuulun kans kerhoon, Ei-kiitos jääkiekolle! Eli en ole seurannut yhtäkään peliä! :D

Tänään oli tosiaan se neuvola lääkäri, ja lääkäri oli aivan ihana! ( tullut mehiläisestä nyt meidän neuvolaan tekemään tarkastuksia kerran viikossa) Lisäksi tämä lääkäri oli vaatinut saada ultralaitteen, mitä meidän neuvolassa ei koskaan ennen ole ollut!

Paino: +722g/vk yht. tasan 7kg nyt tullut. ( pitäis varmaa jättää ne ylimääräset suklaat pois :D )
Paineet : 111/67
Hb: 133 (viim. 96 et aika hyvin muka noussut 5vk aikana raudalla)
SF: 24
Sykkeet: 145+
Tarjonta: RT

ja tosiaan kohdunsuu pehmentynyt ja pituus 2cm ( ultras vielä varmuuden vuoks, ja ultralla sai vähä enemmän ). Eli jotain ne supistukset saanut aikaseks, mutta ei huolestunut kun oli kuitenki vielä kiinni.

Ois ollut kiva kun ois antanut jotain painoarvioo tms, mutta mittas vaan ton kohdunsuun sekä pyynnöstä kattoi oliko vielä meidän rakenneultrassa saama lupaus sama, ja samahan se, sanoi ettei voi kyllä erehtyä oli niin hyvin lapsivettä edessä ja jalat sepposenselällään! :heart:

Nyt hakemaan esikoinen hoidosta, anteeksi omanapaisuus! Illemmalla paremmin lisää! :)

majj & 27+0 POKSPOKS!
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Tän odotuksen alussa meille tarjoteltiin ihania yhdistelmävaunuja ihan sopuhintaan. Ei kuitenkaan sisu antanut periks ostaa, kun nuo edelliset on ihan hyvässä kunnossa. :) Ja haaveissa olis kolmas lapsi suht pian, jos vaan Luoja suo. Sitten se olis todennäkösesti edessä tuplien metsästys.

Oon myös miettinyt vaunujen uudelleen verhoilua. Jossakin oon sellastakin nähny. Saattaa kuitenkin olla parempi jättää se projekti tekemättä. Jää muuten vielä vauva ilman vaunuja. :D
 
Taalla moni tuntuu karvistelevan suppareitten kanssa - tsemppia teille kaikille! Mulle niita tulee aina valilla vessankaynnin jalkeen, ja joskus ihan muutenkin, mutta en ole huolissani eika taalla tutkita lainkaan kohdunsuun tilannetta.

Eea kirjoitteli siita, ettei aio hankkia uusia vaunuja. Nain meillakin. Vanhat P&T vaunut eivat ehka enaa ole loistokunnossa ja kolmen vuoden kaytto nakyy (koriosa revennyt ja korjattu, tyontoaisan pehmukkeessa reikia, tahroja,..) mutta ovat kuitenkin perusehjat ja kelpaavat varmasti tulokkaalle. Ostamme niihin sen kaksososan (noin neljakymppia) ja siina se. Meilla ne ovat myos ainoat rattaat/vaunut, muita ei tarvittu. Olen kokeillut kaverin Emmaljungia mutta eivat olleet mun makuun, liian suuret ja painavat (19kg verrattuna meidan P&T vaunuihin 11kg). Mutta jokainen valitsee heille sopivan vaihtoehdon! =)

Munkin raskaus ollut suht helppo noista veriarvo- ja vatsaongelmista lukuunottamatta, mutta ne ovat toivottavasti nyt historiaa. Seuraava neuvola viikon kuluttua, ja sita seuraava pari viikkoa siita. Mun mielesta toi jonkun maininneen laakarin kommentti mammalomalle jaamisesta oli varsin huvittava.. ei raskaus ole sairaus ja jos kaikki on hyvin niin en ymmarra logiikka, etta kotiin pitaisi jaada rv 30. Taitaa olla ihan Pohjoismainen kaytanto, etta mammalomalle jaadaan edes kuukausi ennen laskettua aikaa? Taalla alun saa maaritella itse, ja viime raskaudessa lopetin tyot rv 39+2. Talla kertaa jaan mammikselle jo rv 38+1, ja jos terveys antaa periksi niin sitten jaan sairaslomalle ennen sita. Jaapahan enemman aikaa kotona toisessa paassa, eli tama kaytanto sopii mulle oikein hyvin. =)

 
Mä taas kerran annan tulla ensin omanapaisesti niin kauan kuin jaksan tässä istua ja jatkan sitten kommentointia erikseen :)

Aloitan tarvike/hankintalistasta meitin kohdalla...


Hankittu/muuten vaan valmiina on jo:


- Yhdistelmävaunut
katso liitettä 12782katso liitettä 12783

- Kehto, pinnasuoja (tuunasin itse sopivaksi) sekä uudinverho
katso liitettä 12784

- Kaukalo & telakka, sopi kuopuksen vanhoihin matkarattaisiin :)

- Lelukaari & lelumatto ja lopulta löytyi lelujakin täydentämään kuopukselta jääneiden määrää...
katso liitettä 12785

- Lypsyvälineet ja tuttipulloja
- Itselle liivinsuojia ja isompia siteitä jälkivuotoon...
- Imetystoppi on yksi valmiina, parit imetysliivit joiden toivon mahtuvan ja pari imetyspaitaa

- Pinnasänky tosiaan on myös odottamassa ja sitten joskus, kun siirrytään isompaan siitä niin sekin....


Ja tekstiilipuolta....


- Löysin ihanan toppiksen joka taatusti sopivampi kuin äippäpakkauksen jos se nyt otetaan....
katso liitettä 12786
- Käyttövaatetta ostettu uutena ja käytettynä ja saatukin, on lajiteltuna koot 56-62, n.68, 70/74 jne... Kuopuksen vanhoja oli niin mukavasti ettei ole paljoa tarvinnut hankkia :)
- Lakanoita (ollaan saatu.... taisi olla 1 pussilakana omasta takaa :LOL: )
- vaippoja :) Mopo karkas käsistä joten laitan kuvan vain ihan pienistä....
katso liitettä 12790katso liitettä 12789

- Trikoinen kantoliina, rengasliina ja kantopussukka :)


Muita kamoja, tarpeellisia nyt tai myöhemmin:

- Ammejalat ja vanna (vintissä odottavat...suosittelen jalkoja, säästää selkää)
- Sitteri (on kuopuksen vanha)
- syöttis (on kuopuksen vanha)
- kaukalosta seuraava istuin (on kuopuksen vanha)
- kynsisakset olleet talossa muuten vaan jo kauan, käytän ihan pienelläkin niitä fiskarsin hyviä
- puinen pehmeä jouhiharja
- hoitolaukku (Lidlistä löytyi ihanan iso ja tukeva johon mahtuu hyvin vaipat ;) )
- pukluliinoja
- kapaloliina (Yksi miracle blanket ja sitten ihan vaan flanellisia neliöitä)
- villainen suojus vaunuihin
- pienen ruokailuvälineet löytyykin jo omasta takaa...

Tulossa vielä:

- Hoitopöytä

- lanoliinivoide ja sinkkivoide pitää varmaan katsella, tosin niitä on koko ajan kotona niin katsotaan sitten tilanne...
- Talkin tilalla käytetään perunajauhoa jos sellaiselle iskee tarve...

Mietin... että pitäisikö kokeilla tällä kertaa sellaista kätevän näköistä kylpytukea....hmm, en tiedä vielä :)

Eli tuollaiset tulivat nyt mieleeni tässä...

Oikein hyvää vointia kaikille toivon ja toivottavasti Hyppyn tilanne selviää hyvin tuloksin!

-Miuski & "Ötökkä" 26+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyppymeillä on kissa ja siitä otin ekan punkin irti n 2 viikkoa sitten, siitä muutamaa päivää aikasemmin olin jo laittanut punkkiaineen niskaan. Nähtävästi aine vaikuttaa, koska nyt ei ole punkkeja ollut. Jos ainetta ei ole niin saa ottaa päivittäin n 7-8 kpl irti.
Borrelioosi voi tulla jos punkki puree ihmistä, mutta kosketuksesta ei tartu. Kaikisssa punkeissa ei ole borrelioosia. Mut jossain oli joku tutkimus, minkä mukaan myös hyttyset saattavat levittää borrelioosia ja niitähän ei karkuun pääse. : /

Yöunet on tulleet aika katkonaisiksi, kun pitää pissillä käydä 2-3 kertaa yössä. Mun mielestä tää loppuraskaus sais jäädä kokonaan väliin ja vauva vois jo olla kotona vieressä tuhisemassa. :heart:
 
Miuski meillä jäi kylpytuki käyttämättä. Ostettiin esikoiselle ja kerran kokeiltiin ja huonoksi ainakin meille todettiin.

Me ei olla käytetty ammeenjalkoja vaan laitettu amme saunan penkin päälle jonka saa nostettua kylppäriin ja ite istutaan jakkaralla vieressä.

Käytiin tänään siellä istukkaultrassa ja enää ei tarvitse mennä, istukka hienosti noussut. Vauvan painoarvio oli 1280g, paino oli -1 käyrällä. Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa 4cm jäljellä.

Mä voin tulla joku toinen kerta noi kohdunkaulan tilanteet päivittämään.

Päksäkkä 29+3:heart:
 
Kiitos Päksäkkä! Mulle riittää yksikin vastakommentti niin ei tartte enää mietiskellä ;) Mä sitä ihmettelin kuopuksen aikana, mutta en koskaan ostanut jne... taidan siis jälleen vaan antaa olla :D

Ja voi kun olisikin sauna tai edes tilava kylppäri.... Meillä ei olisi mahdollista muuta kuin olla lattialla ja sitä mun selkä ei kestäisi. Kuopuksen syntyessä meillä oli sauna ja silloin kans musta oli tosi kätsy pistää vaan sille jakkaran tyyppiselle, mutta sitten muutettiin tänne ja se siitä ilosta :(

Hyviä kuulumisia oli sulla, ihanaa! :)

Omassa neuvolassa todettiin vaan, että turvottaa, mutta kaikki on hyvin. Vauva tuntui selkeästi th:n kokeillessa ja ihastelikin sitä miten tarkkaan tunsi kaiken. Syke hyvä, painoa joo tullunna ja paineet matalat vaikkakin yläpaine mulle koholla. Nyt sitten vaan pitäis varata se sokerirasitus ja verikoeaika...blaah....
 
Heip!

Hypylle pikasesti ja muillekin. Meillä on koira enkä ole punkkeja onneks löytänyt vielä siitä.. On kyllä niin vanha koira (yli 15v) että ei oikein viihdy kuin sisällä... Borrelioosista, tosissaan kannattaa ottaa tosissaan! Mullahan viime keväänä tuli kasvohermohalvaus ja todettiin sitten borrelioosi, johon sain sen kolmen viikon suonensisäisen antibioottikuurin. No samaan aikaan jäin raskaaks kun kasvohermohalvaus alkoi oireilemaan (Olisko raskaus laukassu sen aktiiviseks, kun muutama päivä plussauksesta alko oireet??) ja tuo kolmas raskaushan päättyi ikävästi, rv 12 todettiin np-ultrassa keskeytynyt km, noin viikko aikaisemmin oli pienen matka päättynyt. Kukaanhan ei voi sanoa johtuko keskenmeno tuosta borrelioosista vai ei mutta on varteenotettava vaihtoehto. Nyt näin myöhemmällä raskausviikoillahan ei mitään kohtukuoleman vaaraa ei kai oikein ole, mutta kannattaa olla tarkkana jos punkki on kiinni! Ja nopeasti alotettu antibioottihoito on kyllä todella tehokas! Mullahan oli vielä tilanne ettei mulla ollu mun tietääkseni edellisenä vuonna punkkia kiinni tai en ainakaan ole huomannut eli mitään punaisia renkaita ei ole ollut ym. Joka tapauksessa antibiootti kannattaa varmuuden vuoksi syödä jos kiinni oleva punkki löytyy!

Tiitu ja Leijonanpentu 28+4
 
Hyppy, se oli varmaan jokin toinen sitten, saatto hyvin mennä sekaisin, kun viestejä tulee niin paljon =)

( . ) Eka työpäivä saikun jälkeen, väsymys kova, nukuin tunnin päikkärit kun kotiuduin. Tosin iso syy lienee viikonlopun välierissä, euroviisuissa ja eilisessä finaalissa :D Mä kuulun kyllä kiekkofaneihin, oon seurannut jo vuosikaudet, myös SMliigaa ja NHL:ää ja aina arvokisat. On tää mestaruus NIIN hieno juttu!! Aamulla kun tuli radiosta Den Glider In tuli kylmät väreet... Muakin kyllä huvittaa hieman nää eilen heränneet Leijonafanit, mm yks kaveri joka aina ennen on halveksinut mun jääkiekkointoa ja naureskellut sille, oli eilen facebookissa niin suurta fania että. :rolleyes: Mutta eihän siinä, näinhän niitä faneja syntyy. Suomi :heart:

Kohdunsuu oli 26+3 ultralla 3.8 cm ja kiinni ja 27+2 ultralla vähän yli 3 cm ja kiinni, sen jälkeen ei ole katsottu.

Kirppiina ja muru *poks* Rv30 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Biliga, niin mäkin luulin esikkoa odottaessa että helppo odotus --> vaikea vauva. Ja no, olihan se esikko aika huono nukkumaan, tai siis oikeastaan se oli nälkäinen ja heräsi syömään joka toinen tunti, nukahti kyllä sitten taas kohtuu helposti, joskus vaan piti kävelyttää keskellä yötä. Mutta ei mitään sitä pahempaa. Kuopuksenkin raskaus oli helppo, ja vauva vielä helpompi, veteli melkein alusta asti 6 tunnin yöunia putkeen ja ei siis mitään ongelmia. Eli ei se helppo raskaus välttämättä tiedä sitä, että myöhemmin tulee vaikeaa =) Eletään toivossa...

Ja synttärionnittelut kanssa Biligalle!

Kohdunkaulasta ei ole hajuakaan. Eikä sitä varmaankaan tsekatakaan, esikoista odottaessa ei, ja kuopusta odottaessa saksalainen lääkäri sen katsoi noin viikkoa ennen synnytystä, ja silloin ei (silloin) ollut tapahtunut vielä mitään. Ja silloinkaan se ei kuulunut mihinkään "ohjelmaan", katsoi vain kun olin vähän kärsimätön synnytyksen suhteen ja ajattelin että joskos siellä olisi kuitenkin jotain tapahtunut... no siis ei.

Eea ja Bump kommentoivat että uusi tulokas saa vanhan vaunut. Näin on meilläkin, vajaat viisi vuotta vanhat Teutonian fun:it toimii meillä tosi hyvin, on tosi näppärät kaupungissa ja kyllä niillä nyt vähän maastossakin pärjää, sen verran kun itse ylipäänsä sinne viitsin mennä (=vähän). Sisarusrattaatkin meillä jo on, tarvii vaan niiden jarru korjata. Niistä mä en kyllä paljoakaan edes tykkää kun ne on niin isot ja leveät, mutta hyvät ne on olla olemassa jos lähtee pitemmälle kävelylle jonnekin niin saa sitten kaksi kerrallaan lepäämään.

Miuski, nyt en tiedä minkälaista kylpytukea tasan tarkaan tarkoitat, mutta meillä on ollut molemmille tytöille sellainen muovinen "istuin", jossa vauva on takakenossa. Ja se on ollut ainakin meillä tosi hyvä, koska olemme kylvettäneet vauvan isossa kylpyammeessa. Täytyyhän sitä koko ajan siinä vahtia, mutta kädet saa vapaaksi ja peseminen jne on paljon helpompaa.

Mä tunnustaudun näihin ei-jääkiekkofaneihin jotka kuitenkin jonkun verran innostui kullasta. En kyllä edes ottelua katsellut, mutta kun FB:ssä roikuin niin ei voinut jäädä tilanne pelissä epäselväksi, päivitykset tuli nopeammin kuin yle:n sivulla :D Nukkumaan menin tilanteesa 4-1.
 
BILIGA: ONNEA!!!



Tuosta kohdunsuusta:

mulla oli jo rv 15 +3 2,5 cm ja pehmeä..???? mutta ei siihen ole kukaan mitään sanonut? nyt alkoi vaan kummastuttaan, toki onhan mulla jo 5. lapsi tulossa mutta edellisestäki oli jo alkuraskaudessa tuo sama lukema.. :confused:

myyden ja 26!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Jääkiekosta vielä, vaikka sitä ei seuraisi niin kyllä se silti on niin hauskaa ja parasta katsottavaa kun mertaranta selostaa :LOL: ainakin mun mielestä...

Myyden Ompa outoa, että siihen ei olla reagoitu? tai mistäs minä minä tiiän, haittaako se että kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmentynyt kerta aiemmassakin raskudessa on ollut niin.. Voithan onneks kysyä neuvolasta asiaa.. :)

Biligalle myöhäiset onnittelut! :flower:

Kiitos karvatonkoira ja tiitu vastaukssista! Ostin meidän koiralle eilen eläinkaupasta yrttipannan.. katsotaan tepsiikö. Toivottavasti... Hyi että ne osaa olla kamalia ötököitä..

Palailen sitten paremmalla ajalla kirjottelee!

Hyppy ja murunen 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista oli puhetta ollut. Meillä on tallessa esikoisen vaunut eli emmaljungan city cross rattaat city-kopalla. On tykätty kovasti, varsinkin tuosta vaunukopasta eli kuulun kans tuon kovan kopan kannattajiin. Toi city koppa ei tosin ole tilavimmasta päästä, kun sen ideakin on olla kevyt ja näppärä. Noi city crossit menee pieneen tilaan ja on kevyet. Nyt huomasin et tuohon saa ostettua adapterin jolla runkoon saa kiinni britaxin baby safe plus kaukalon eli kopan voi nostaa esim. kauppareissulla runkoon kiinni eikä tartte kannella. Harkitsin ensin matkiksien ostoa mut nyt ainakin aluksi aiotaan testata tuota systeemiä. Esikoiselle pitäis lisäksi ostaa seisomalauta et voi olla kyydissä välillä.

Meillä oikeastaan ainoa isompi hankinta on uusi kaukalo. Esikoiselle ostettiin käytettynä kavereilta kaukalo joka on nyt jo 7 vuotta vanha eikä haluta sitä enää käyttää. Tuollainen britaxin kaukalo on siis tarkotus ostaa.

Me ei äitiyspakkausta otettu kun kaikkia tarvikkeita on paljon tallessa. Mä oon vähän sellainen hamstraaja luonne et en mitään raaskis laittaa pois. Ainut minkä olisin oikeestaan halunnut olis se makuupussi kun olis ollut kiva et se olis jäänyt sit talteen muistoksi. Mut huomasin et finlayson on tehnyt aappa kankaasta makuupussin joten aattelin sellaisen hankkia.

Eilen olin taas kontrollissa kohdunsuun tilanteen takia. Kanavaa jäljellä 3,2cm, kohdunsuu pehmeä. Tämä lääkärin oli sitä mieltä et alun perin on taidettu olla hiukan liian huolissaan tuosta tilanteesta, mut hyvähän se tietty on että on ylivarovainen kun et jotain sit sattuis. Että tässä näki taas ton lääkärien erilaisen suhtautumisen näihin. Oli sitä mieltä et on tosi pieni todennäköisyys et syntyis ennenaikasena koska ensimmäinen raskauskin ollut täysiaikainen ja sain nyt luvan olla pystyssä enemmän ja jopa ulkoilla hiukan. 2 viikon päästä vielä kontrolli ja jos tilanne yhtä hyvä ei ole nää tarvetta rajoittaa liikkumista. Vauvan painoarvio 1,2kg ja keskikäyrällä kuulemma kasvaa. Tuli niin hyvä mieli kun tilanne rauhottunut eikä tartte olla huolissaan koko ajan. Mies meni pojan kans autoon odottamaan kun oli lääkärillä ja olivat ajelleet sairaalan lähistöllä niin poika oli mennyt ihan paniikkiin ja huutanut että ei saa jättää minun äitiä tänne, käänny isi takasi, äiti jäi. Pienelle jäänyt kammo sairaalasta kun viime kerralla niin yllättäen hävisin kotoa ja reissussa meni yli 2 viikkoa.

Hyppy meillä on koira mut vielä ainakaan en ole punkkeja löytänyt. Punkkikarkote on ostettuna tuolla kaapissa ja täytyy illalla muistaa se laittaa et alkaa mahd pian vaikuttaa. Me on tykätty tuosta ihoon valeltavasta liuoksesta, hyvin on edellisinä kesinä pitänyt punkit loitolla kun muistaa uusia sen tarpeeksi usein. Pojalle meinaan kesällä tehdä joka ilta punkkitarkastuksen.

Happy kuulostaa hurjalta tuo teidän edellinen synnytys. Varmasti oli rankkaa olla yksin kaukana kotoa vauvan kanssa ja kyllä tollasessa tilanteessa vaan toivois ettei sitä kielimuuria olis hankaloittamassa asioita. Mut hyvä että saitte hyvää hoitoa ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Sehän se pääasia.

Mä kuulun intohimoisiin jääkiekko faneihin, joka vuosi mm-kisoja katsotaan ja kannustetaan. Vihdoin pitkän odotuksen jälkeen se mestaruus vihdoin tuli. Hyvä Leijonat!

Olivia ja "Kalle" 29+0
 
Hypylle tulin pikaisesti kommentoimaan ennen neuvolaan lähtöä.. Eli siis oon kuullu tosi monelta,että tosta yrttipannasta ei oikein oo apua. Itellä ei siitä ole käyttäjäkokemusta,mutta porukoiden ja kavereiden koirat on saanu punkkeja,vaikka on yrttipanta ollutkin.. Voi tietysti jollain toimia.. Mutta paras vaihtoehto on kuulemma niskaliuos ja sen lisäksi vielä oikea punkkipanta.. (pitkäkarvaiselle koiralle) lyhytkarvaselle varmasti riittäis se niskaliuos.. Meillä se on kissalla ollu erittäin toimiva ja helppo! Niitä saa apteekista,eikä mun mielestä ihan hirmu kalliitakaan ole,jos ei siis omista montaa koiraa. :)
 
Olivia tiedätkö tarkalleen vauvan painoarvion? Kun mulla oli eilen viikkoja 29+3 ja vauvalla painoa 1280g ja vauva kuulemma -1 käyrällä ja meillä menee viikot niin lähekkäin että onpa outoa kun mulla on miinuskäyrällä ja sulla keskikäyrällä. Ota näistä nyt selvää..

Päksäkkä 29+4:heart:
 

Yhteistyössä