~~Elorakkaat Toukokuussa~~

megalintunen Meillä on Emmaljungan Duo Edge yhdistelmävaunut kovalla kopalla. Tietty säilytystila ongelmia voi tulla kopan kanssa, jos muutenkin on tilan puute. Meillä on koppaa säilytetty hengarikaapin alahyllyllä.
Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän malliin eikä muita vaunumerkkejä olla katsottukaan kuin Emmaljungan vaan.
Kopan sisämitat ovat kyllä minusta hyvät, tilavat ajatellen talviaikaa kun vaatteita ja peittoa tarvii, eli käyttöaikakin on pitkä. Meillä kuopusella alettiin pitämään vuoroin istumaosaa ja koppaosaa 6-7kk iässä ja näin vaihdeltiin istumaosaa ja koppaa jonkin aikaa, sillä lapsi nukkui päiväuniaan mielekkäämmin kopassa äidin lenkkeillessä :) ja sitten istumaosa laitettiin lopullisesti paikoilleen, kun lapsi oli 9kk. Vaihtaminen on tosi helppoa, vain klips klaps.. Suosittelen :)

Pieni Tähtönen ja Martta 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Megalintunen: Mä olen kovan kopan vannoutunut kannattaja. :)
Siellä on lapsella hyvin tilaa ja varsinkin kesävauvalle se on viileämpi kuin kantokassit. Toisaalta sinne mahtuu talvella hyvin peittoja ja muuta lämmikettä. Meillä esikoinen viihtyi tosi hyvin ja siellä on ihan kunnollinen patja. Nyt tuplavaunuihin meille tulee kovapohjainen kantokassi, kun ei täysin kovaa koppaa ollut saatavilla.

(.) Täällä kaikki niin hyvin kuin vaan olla voi. Yöt menee nukkuessa ja vessassa juostessa eli tuttua kaavaa mulle jo kymmenen vuoden ajalta. Mitään kipuja tai kolotuksia ei ole. Liikkeet tuntuu ihanilta ja niistä tulee aina hyvä mieli.
Tiistaina olis keskusäitiysneuvolassa tarkastusultra, kun silloin rakenneultrassa oli pientä viitettä istukan virtauksissa, että voisi olla toksemia tulossa. Perjantaina on sitten äitiyspolilla diabeteshoitaja ja kai siellä gynekologikin on, jos aikovat insuliinit aloittaa. Ennen ne kai määräsi sisätautilääkäri mutta nykyään gyne. Sinne pitää nyt pitää kolme päivää ruokapäiväkirjaa ja 5 päivää sokeriseurantaa 6 arvoa päivässä..

Raitis ja Salarakas 27+6
 
raitis meillä edelleen määrää sisätautilääkäri. Jo sillon hoitoja aloittaessa gyne laitto lähetteen sisätautilääkärille ja alettiin suunnitella hoitoa.

mie tein neidille kehtoon reunasuojuksen..nyt kun vaan vielä kun saatais pieni siihen köllimään :heart:

 
Voi paska mun koko teksti katosi kesken kirjoituksen. Koitetaan uudestaan.

Ihana kehto mammylla. Voi kun meillä olisi myös. Onko se teillä joku perintöjuttu? Meillä on esikoista varten odottamassa sellainen mun äidin veljelle tehty keinuoli, kunhan muutetaan. Vanhat tavarat on niin ihania.

majj tosi kurjalta kuulostaa noi sun supistukset. Onneksi pääset huomenna lääkäriin.

Siobhan musta tuntuu kans että olen ollut jo tosi pitkään raskaana. Ainakin kun ajattelee aikaa taaksepäin. Varmaan johtuu siitä kun tässä on kerennyt välissä tapahtua niin paljon.

Raitis kiva kuulla että raskaus sujuu ongelmitta. Mulla on myös aika hyvä olo, eikä juuri kolota mistään. Kesähelteitä odotellessa..=)

Mä olen myös kovankopan kannattaja. Juurikin samoista syistä johtuen kuin Raitis.

Happy ihanaa että olet päässyt kotiin. Sua ei varmaan enää laskettaisi raskaanaollessa matkalle..=)

Mun on ollut monena päivänä tarkoitus käydä noita pieniä vaatteita ja vaippoja läpi mutta en ole saanut aikaiseksi. Pitäisi katsoa että mitä meillä oikein on. Jos vaikka tänään matsia katsoessa saisi aikaiseksi. Jos jännitykseltä pystyy.

Mulla on huomenna se istukkaultra siellä polilla mutta mä olen niin flunssainen että en tiedä kehtaanko mennä. Pienen vaan haluisin jo nähdä. :heart: Yön nukuin melkein istualleen kun makuuasennossa meen ihan tukkoon. Onneksi poika nukkuin pitkästä aikaa hyvin ja antoi äipän nukkua vähän yli kahdeksaan. No täytyy katsoa mihin suuntaan tää flunssa huomenna menee. Se on kuitenkin samalla mun neuvola-aikakin.

Päksäkkä 29+2:heart:
 
Moro!

Töistä poisjäännistä
, mulle on ollut itelle aina ilmiselvä lähtökohta, että töissä ollaan siihen asti kun mammaloma alkaa, ajattelen niin ettei raskaus ole sairaus ja niiden vaivojen kanssa mennään. Eka raskaus oli tosi helppo ja pystyin olemaan loppuun asti töissä, kesälomaa pidin sillon 2 vkoa ennen mammaloma kyllä, mutta voinnin puolesta olisin voinut jatkaa äitiysloman alkuun saakka. Nyt tilanne on eri, äitiysloma alkaa juhannukselta sopivasti, eli vielä olis 6 vkoa töitä, joista tosin kahen viikon päästä 1 vko vuosilomaa. Ei oo kuitenkaan ollenkaan sanottu, että pystyn olemaan loppuun asti töissä näiden supistelujen kanssa. Meen siis tilanteen mukaan, ja päivä kerrallaan. Huomenna taas paluu töihin tältä 1,5 vkon sairaslomalta, saa nähdä pysyyko supistukset poissa. Toivotaan.

Hyppy, Mulla oli esikoisesta Emmaljungan Duo Edget kovalla kantakopalla, ja en ostaisi enää. Ne on tosi isot ja rohmut vaunut ja esim verrattuna näihin Gessleineihin jotka nyt ostin (eilen jo testattu esikoisella ratasversiona), autoon kasaanlaitto ja sieltä kokoaminen PAAAALJON hankalampaa ja raskaampaa. Nämä Gessleinit purkaa ja kasaa melkein yhdellä kädellä ja yhdellä liikkeellä. Siitä oon samaa mieltä muiden kanssa, että se koppaosa on tosi tilava. Kuitenkin meillä esim piti joka tapauksessa siirtää lapsi jo 7 kk iässä nukkumaan siihen ratasosaan, joka toki sitten laitettu makuuasentoon, koska kun oppi nousemaan istumaan niin vaarana oli että tippuu sieltä vaunuista itekseen unien aikana pois, (näin meinas käydä!) kun siis nukku kaikki päiväunet ulkona niissä. Ratasosassa sitten jatkoi nukkumista ulkona 1v3kk ikään asti, (sai niillä valjailla kiinni, eikä siis putoamisen vaaraa) jollon meni hoitoon ja siirty nukkumaan päikkäreitä sisällä. Vieläkin kyllä koon puolesta mahtuis siihen ratasosaan nukkumaan, jos ois tarvis (2v8kk). Nukkuessaan siinä ratasosassa meillä oli siellä erilaisia pehmukkeita ja mm talvella semmonen toppamakuuussi, jossa on reiät 5-pistevaljaille ja hyvin tilavasti ja lämpimästi mahtu siellä nukkumaan! Eli meillä se koppaosa oli TOSI lyhytikäinen. Ja siksi nyt ehdottomasti halusin pehmeällä(puolikovalla) kantokassilla, joka muuntuu myöhemmin lämpöpussiksi tai istuinpehmusteeksi. Mullakin oli esikoisesta joku "juttu", että Emmaljungat oli saatava, mutta mielestäni eivät isonkokonsa ja tilanvienninsä ja kokoamisvaikeutensa huomioonottaen oo maineensa veroiset ollenkaan. En ostaisi enää. JOS ostaisin, ostaisin jotkut muut kun Duo edget, esim City ceroxit, jotka "pienemmät" ja näppärämmät. Esikoisella ei KOSKAAN otettu esim noita emmaljungeja edes ratasvaiheessa kaupunkireissuille mukaan, kun oli niin hankalat, mutta just eilen todettiin, että näitä Gessleineja tulee varmasti käytettyä myös ihan rattaina joka paikassa, kun ovat niin keveät, ketterät ja kätevät. Mutt tää on vaan mun mielipide!=)

Mammy, kiva kehto! Meille tulee pinniksen lisäksi alakerrassa alkuun pidettävä koala-kehto: Lastentarvike Baby Style Oy - Amazonas Koala Riippukehto, saadaan miehen siskolta lainaan. Siinä saa nukkua ihan vauvana sillon kun esikon kanssa ollaan alakerrassa, kun makkarit on yläkerrassa ja yöt sitten nukkuu pinniksessä meidän huoneessa ( tai paremminkin varmaan mun vieressä:whistle:)

Happy, tsemppiä lepäilyyn! Aika paljon meitä "supistelijoita" täällä jo on. Aika hurjaa kun edellinen sulla syntynyt lomamatkalla, onneks nyt ootte täällä kotosalla jos jotain lähtee tapahtumaan!

Kirppiina ja muru 28+6
 
Sen verran pitää tarkentaa, että meillä ei ollut siis Emmaljungia esikoisella vaan Teutonian Mistral S:t, sillä kovalla kopalla. Ja tosiaan se koppo oli käytössä noin 6-7kk ja sen jälkeen nukkui (nukkuu yhä silloin tällöin) ratasosassa.

Kirppiina: Meillä kans Koala odottamassa.. :)
 
päksäkkä tuolla ei ole sen enempää perinnettä,kun että mun vanhemmat on sen esikoiselle 10v sitten teetättäneet :) mie olen sen petsannu kerran tässä välissä. Kuopukselle mun mies teki pinnasängyn ja toivomme että joku lapsista huolisi senkin sitten omilleen :) meilläkin tuo on olohuoneessa lähinnä päiväunikehtona jos millon ei liinassa nuku tms...
 
Kirjoitus aloitettu aamulla....

Tulin antamaan äänimerkkiä!

Ihania kuvia löysin sivuja selatessani! Valitettavasti en jaksa keskittyä kommentoimaan mitään, on todella paha olo taas kerran....

Mulla yritetään lopettaa nyt adalat joka tarkoittaa vielä tarkempaa ja reippaampaa lepäämistä. Muuten kaikki masussa hyvin äippäpolin mukaan. Olo on tuskaisa, maha painaa, jalat kramppaa, kova turvotus (ei auta suuri vesimäärä, ei suolan vähentäminen, itse asiassa sitä käskettiin lisätä eikä ananas, ei persilja, ei hierominen, ei piikkimatto.........) ja satunnaista pahoinvointia taas ilmennyt.

Tuskailen juhlavaatteiden kanssa, kun olen pirskatin lyhyt ja mahalla ympärystä paukkui juuri 120cm eli aiheuttaa haasteita, kun äitiysvaatteetkaan eivät kaikki enää mahdu mahan osalta vaikka muualta menisivät :( Meidän vanhin pääsee kesäkuussa ripiltä joten pitäis olla muutakin kuin lakana päälle pantavaksi.... ja eilen tosiaan poksui uusi viikkokin jonka "kunniaksi" päätin ottaa tänään aamusta kuvankin:
katso liitettä 12775

katso liitettä 12777

Hankintoja ollaan tehty, mutta listaa laittelen myöhemmin. Pakko todeta, että kirpparilta tekee kyllä löytöjä! Ostin juuri leluja, jotka ovat jo koneessakin pyörineet ja sain kulumaan jopa 2,90€ tällaiseen settiin:
katso liitettä 12776

katso liitettä 12778

Jatkettu klo 17:15 paikkeilla....

Ja tämä viesti ei ikinä lähtenyt, kun karsee pahoinvointi taas iski... vatsatautia vaiko raskauspahoinvointia?


Otin juuri vielä kunnon unet niin pääsin nousemaan. Mies on töissä ja tulee vasta illalla 20 maissa, läks aamulla 6 jälkeen eli on ollut taas mielenkiintoinen päivä mulla... takaisin lepäämään, otin adalatin ja se lisää tyhmää oloa omalta osaltaan...väsyttää ja väsyttää... :wave:

-Miuski & "Ötökkä" 26+1
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Tulin poksumaan uuteen viikkoon. 26+0 olisi tänään. Toivottavasti kesä menee nopeasti ja kivuttomasti kaikilla. Rupee olo olemaan aika tukala ja maha valtava jo nyt. :/ Miuski, ootko kokeillut magnesiumia. Toimii mulla noihin kramppeihin.
 
*luNa*: Juu, magnesiumia menee aamulla ja illalla yötä vasten vielä eikä mitään pientä määrää. Sen lisäksi käytän sellaista magnesium-geeliä jonka pitäisi laskea sekä turvotusta että vähentää kramppeja.... tuskastuttavaa!
 
*luNa*: Juu, magnesiumia menee aamulla ja illalla yötä vasten vielä eikä mitään pientä määrää. Sen lisäksi käytän sellaista magnesium-geeliä jonka pitäisi laskea sekä turvotusta että vähentää kramppeja.... tuskastuttavaa!
Voi itku. Toi kramppailu on ihan järkyttävää. Yöllä jos on useampia kramppeja, voi olla jalat päiviä kipeänä. :( Koita jaksaa! Toivottavasti jotain helpotusta tulisi asiaan.
 
Voi itku. Toi kramppailu on ihan järkyttävää. Yöllä jos on useampia kramppeja, voi olla jalat päiviä kipeänä. :( Koita jaksaa! Toivottavasti jotain helpotusta tulisi asiaan.
Kiitos! Toivottavasti muut kärsis vähemmän, kun mulla tota vaivaa tuntuu olevan muidenkin puolesta... Ja tosiaankin se jättää ilkeet jälkimainingit moneks päiväks :(

Mä alan olemaan jo ihmeen malttamaton mitä masukin syliin saamiseen tulee. Samoin ihan kamala pesänrakennusvietti päällä vaikka pitäis vaan levätä... no hyvällä mallilla vauvan huone on ja hankinnat suht tehty jo :)
 
Täällä kramppailee myös..ja tuntuu TOSI pahalta pitkään..mut sitähän tää raskaus on ;) ite tätä oon halunnu ja kovasti,joten en liiaksi viitsi valittaa :) eihän tässä ole enää kun muutama kk ja onneks ei sentään tarvi sairaalassa maata tällä kertaa ainakaan vielä!!!:)
 
HAPPY - Teil tosiaan tuli vähä pitempi lomareissu! Toivottavasti tämä tulokas viihtyy masussa vähän pitemmälle! :)

miuski - voimia sulle! Ja ihanan iso masu! :)

Käytiin tänään katsomassa sellasta 2½viikkosta vauvaa, ihana miten pieni toinen oli! Tuoksui niin vauvalta! :heart: )

Huomenna neuvolan jälkeen lisää! ( pelottaa mennä sinne vaa'alle kun koti vaaka näyttää +4kg viidessä viikossa :kieh::ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Happy, toivotaan tosiaan että pieni vielä pysyisi siellä mahan sisäpuolella parisen kuukautta. Toivottavasti saat levättyä, ja onnea matkaan! Aika huimaa synnyttää lomamatkalla...

Ja toivotaan myös ettei Raitapaitasella kuitenkaan ole sitä toksemiaa. Onnea matkaan ultraan ja neuvolaan!

Tosi nätti kehto Mammylla! Ihana =)

Eipä taasen muuta. Oma napa senkun kasvaa, muttei muuta kuulu. Teidän juttuja kun lukee niin mulla on kyllä (taas) tosi helppo raskaus.

Tilanne taitaa tällä hetkellä olla 3-1. Saas nähdä koska se Mats Sundin sieltä taas rynnistää esiin ja laukoo 3 maalia minuutissa : /
 
Eea
Huh, olipas jännä peli eilen. :) Ruotsin maalin jälkeen kerkesin jo miettimään, että näinkö tässä taas käy. Hyvä Suomi ja Leijonat!!

Meillä koko perhettä riivaa joku himputin kevät flunssa. Mies oli koko viime viikon tukkoinen ja eilen tauti siirtyi tyttöön ja tänä aamuna omakin kurkku oli älyttömän kipeä. Valkosipulia ja hunajaa naamaan. Jospa se sillä lähtisi.

Eilen käänsin kasvimaata talikolla ja laitoin jo pikkasen salaattia yms. sinne kasvamaan. Lopun kääntämisen saa kyllä isäntä hoitaa jyrsimellä kunhan kattoremontilta vaan ehtii. Touhua olisi vaikka muille jakaa, joten tuli tämä flunssa vähän huonoon saumaan.

Vaunuista on täällä ollut paljon puhetta. Meillä on 2000-luvun alkupuolelta peräisin olevat Brion vaunut, jotka esikoiselle ostettiin käytettynä. Taidettiin maksaa niistä 50 euroa. :) Hyvin ovat toimineet ja asiansa ajaneet. Kuosista ja väristä en niin välitä, ja näyttäähän ne uusiin vaunuihin verrattuna vanhoilta, mutta ei oikein pelkän ulkonäön takia viitsi uusiakaan ostaa. Meillä vaunut olivatkin tosi vähän aikaa käytössä. Varmaan n ensimmäiset puoli vuotta. Tyttö kun oppi istumaan, siirryttiin lenkkeily käytössä rattaisiin (Brio zenit). Vaunuissa nukkui vielä päiväunia jonkin aikaa. Jotenkin itsestä tuntuisi hurjalta laittaa useita satoja euroja vaunuihin. Omassa tuttava piirissä olen kyllä huomannut vaunujen kuuluvan jonkinlaisen kilpavarustelun piiriin. Kenellä on hienoimmat ja kalleimmat. :D

Voimia kaikille vaivojen kanssa kärvistelijöille!!!!

Eea & Urkki 25+4
 
Mun piti oikein selata taaksepäin, kun en pysynyt perässä mitä kaikki puhuu Happyn tilanteesta.. Oli mennyt ihan ohi. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääset synnyttämään vasta lähellä laskettua aikaa. :) Olitteko silloin esikoisen syntymän aikaan lomalla Espanjassa vai asuitteko siellä? Miten siellä keskosten hoidon taso on? Ja jos olitte lomalla, niin miten vakuutusyhtiö suhtautui tuohon ulkomailla synnyttämiseen?

(.) 28+0. :)
 
Huomenta!

Minä kuuluin vissiin siihen harvinaiseen joukkoon, joka ei seurannut jääkiekkoa. Eilenkin kun menin nukkumaan, minun piti nukkua tyyny pään päällä, kun mies hivenen eläytyi peliin :D

Mulla on vähän sama juttu, ku Siobhanilla (meniköhän oikein). Tuntuu oma raskaus tosi helpolle, kun lukee täällä muiden juttuja. Mulla on myös paras ystävä raskaana, joka oksentaa edelleen, vaikka on jo viikolla 23. Eli mulla on odotettavissa rankempaa sit, ku pieni syntyy!?!?

Ei kai mulla sen kummempaa, tulin poksumaan ja ilmoittamaan surukseni, että mulle saa päivittää iäksi 27.

Biliga ja poikanen 29+0
 
Biliga: Paljon onnea!
Kuulun samaan joukkoon, ei kiekkoa kiitos. Ei se mua muuten haittaa, mutta ihmisten outo käyttäytyminen ärsyttää.. Sellaisetkin tutut ketkä ei ole mitenkään kiinnostuneita jääkiekosta, niin hehkuttavat nyt ihan älyttömästi.. Ihmisillä on joku tarve olla yhteisöllisiä tuollaisen tapahtuman jälkeen? Jos tuosta jotain positiivista etsin, niin nyt voin kirjoittaa vauvakirjan kohtaan "Erikoisia tapahtumia syntymävuotenani", että Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa. ;)

Samoin kuulun tuohon "helpolla pääsevien" porukkaan ainakin vielä, toivottavasti loppuun asti. Esikoisen aikaan oli kans ihan yhtä helppo raskaus, vielä helpompikin kun ei edes sokerit takunneet.. Ja esikoinen on ollut ihan superhelppo lapsi. Joten toivokaamme, että sama tahti jatkuu mahan ulkopuolellakin. :)

Asiaan liittyen.. Josko lähtis herättämään neiti 2,5v unikekoa yöunilta kun kello tulee puolta yhtätoista.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei..

Happy Huh! no onneksi olette ihan kotoisessa suomessa nyt! Toivottavasti vauva vielä muutaman viikon pysyisi masussa! :)

Kirppiina Tarkoitit varmaan tuon vaunujen kantokoppa keskustelun jollekkin muulle? :) En oo tietääkseni vaunuista puhunu nyt... =)

Masuntaputtelijat No ei onneks hirveesti oo. Töissä oli pari, mutta nyt ku en oo töissäkään niin aika vähälle jää (onneks :p) en tykkää yhtään.

:attn: Kaivakaapas neuvolavihkot esiin! Galluppia pukkaa! :attn:

Paljon on ollut kojdunsuun pituus? kiinni vai auki, pehmeä?

Mie voin alottaa!

Rv 9+6 Kiinteä, kiinni ja pituus 4cm
Rv 26+5 Pehmeä, kiinni ja pituus 3.2cm

Kiitosta :heart:

Mitähän mun piti vielä kommentoida..

Jääkiekko Katoin eilen Suomen pelin, ja kyllä mahtava voitto! mutta en oo ikinä seurannu jääkiekkoa enkä oo ollu järin kiinnostunu siitä. Samoten mua ärsyttää wannabe fanit... Eilenki Facebookissa ei ollu mitään muuta kun suomenpeliin liittyviä päivityksiä... :D

ainiin.. mammylla on ihana kehto! :heart:

Hyppy ja muru 27+3
 
Yritin nyt päivittää etusivun listan ajan tasalle. Selasin monta sivua,joten jos joku jäi päivittämättä niin laittakaa uudestaan :) On ollu jotenkin niin paljon kaikkea tässä etten ole aikoihin ehtinyt päivittämään ja kerralla kun monta sivua selaa niin on niin monta päivitystä että joku voi siis jäädä välistä.

Tavaroista on teillä ollut puhetta. Lähes kaikkihan tuolla tulikin jo. Meillä on tolta junnarilta kaikki tallessa,joten ainut mitä ollaan nyt ostettu on tuplarattaat,vaatteita ja sit tietty junnarille isompi sänky että vauva saa pinnasängyn.

Masuntaputtelijoita
oli kun kävin baarissa lauantaina :D Oli tulevan vauvan kummitätin synttärit ja olin kuskina :) Ei se sillein häiritse,kun ei niitä paljoa ole ollut.

Kohdunsuun
tilanne on kiinteä,kiinni ja pituus 3cm. On ollut noin edellisissäkin raskauksissa loppuun asti..mutta sit avautuukin nopeesti ja muksu tulee muutamassa tunnissa pihalle :D Tämä tieto siis viime viikolta, rv 26+4.

Kantokassi on meillä. Aika vähän aikaa käytettiin junnarillakin kantokassia,siirtyi sitten ihan ilman kassia vaunuihin. Varmaan nyt syksyyn asti kassi käytössä ja sitten ihan haalarissa makuupussiin vaunuihin pötkölleen.

Vaunuistakin
on ollut puhetta. Yhdyn siihen,että emmaljungat on ihan kamalan kokoset! Ok, ne on varmasti laadukkaat jne. mut liian isot mun makuun. Junnarilla meillä oli abc-design yhdistelmät,jotka oli kyllä ihan hyvät kun liikkui vaikka millasessa maastossa,mutta nekin oli kamalan isot! Ja renkaita kun irrotti niin hermot meni. Eivät mahtuneet mun autoon ilman renkaiden irrottamista..eivät mahtuneet edes farkkuautoon jos ei renkaita ottanut irti :eek: Nyt junnarilla on carena easyt rattaina ja ne on tosi ihanat! Helppo kasata ja menee pieneen tilaan yms. Sen takia ostin carenat tupliksikin. Joku sanoi että ovat heppoiset,eivät miusta :) Menevät pieneen tilaan ja liikkuvat näppärästi!

(.) Meillä hajos auto. Onneks se nyt on jo melkein kunnossa,mutta aiheutti silti ylimääräistä stressiä. Mä oon liiton rahoilla himassa ja toki se oli mun auto joka leviää ja ei ois kyllä yhtään ylimäärästä rahaa laittaa siihen! Stressiä rahan kanssa siis täälläkin..piti jättää osa vuokrasta maksamatta ja maksaa vasta lapsilisistä kun ei vaan riittäis rahat muuten:ashamed: Mä odotan kuumeisesti että tulis päälle 30 viikkoa niin voisin alkaa pesemään vauvan tarvikkeita yms. :) Pitäis ens kuun alusta ostaa patjakin tohon junnarin uuteen sänkyyn et saa sen totutettua siihen..huoh..ei innostais yhtään alkaa siihen rumbaan:whistle: Samoin tutista ois hankkiuduttava eroon.

ENÄÄN 13 VIIKKOA!! Tosin uskoisin edelleenkin että synnytän rv 37-38 :D Eli ehkä ois enää 10 viikkoa silloin syntyy :heart:

MM ja Kirppu 27+2
 

Yhteistyössä