Moro!
Töistä poisjäännistä, mulle on ollut itelle aina ilmiselvä lähtökohta, että töissä ollaan siihen asti kun mammaloma alkaa, ajattelen niin ettei raskaus ole sairaus ja niiden vaivojen kanssa mennään. Eka raskaus oli tosi helppo ja pystyin olemaan loppuun asti töissä, kesälomaa pidin sillon 2 vkoa ennen mammaloma kyllä, mutta voinnin puolesta olisin voinut jatkaa äitiysloman alkuun saakka. Nyt tilanne on eri, äitiysloma alkaa juhannukselta sopivasti, eli vielä olis 6 vkoa töitä, joista tosin kahen viikon päästä 1 vko vuosilomaa. Ei oo kuitenkaan ollenkaan sanottu, että pystyn olemaan loppuun asti töissä näiden supistelujen kanssa. Meen siis tilanteen mukaan, ja päivä kerrallaan. Huomenna taas paluu töihin tältä 1,5 vkon sairaslomalta, saa nähdä pysyyko supistukset poissa. Toivotaan.
Hyppy, Mulla oli esikoisesta Emmaljungan Duo Edget kovalla kantakopalla, ja
en ostaisi enää. Ne on tosi isot ja rohmut vaunut ja esim verrattuna näihin Gessleineihin jotka nyt ostin (eilen jo testattu esikoisella ratasversiona), autoon kasaanlaitto ja sieltä kokoaminen PAAAALJON hankalampaa ja raskaampaa. Nämä Gessleinit purkaa ja kasaa melkein yhdellä kädellä ja yhdellä liikkeellä. Siitä oon samaa mieltä muiden kanssa, että se
koppaosa on tosi tilava. Kuitenkin meillä esim piti joka tapauksessa siirtää lapsi jo 7 kk iässä nukkumaan siihen ratasosaan, joka toki sitten laitettu makuuasentoon, koska kun oppi nousemaan istumaan niin vaarana oli että tippuu sieltä vaunuista itekseen unien aikana pois, (näin meinas käydä!) kun siis nukku kaikki päiväunet ulkona niissä. Ratasosassa sitten jatkoi nukkumista ulkona 1v3kk ikään asti, (sai niillä valjailla kiinni, eikä siis putoamisen vaaraa) jollon meni hoitoon ja siirty nukkumaan päikkäreitä sisällä. Vieläkin kyllä koon puolesta mahtuis siihen ratasosaan nukkumaan, jos ois tarvis (2v8kk). Nukkuessaan siinä ratasosassa meillä oli siellä erilaisia pehmukkeita ja mm talvella semmonen toppamakuuussi, jossa on reiät 5-pistevaljaille ja hyvin tilavasti ja lämpimästi mahtu siellä nukkumaan! Eli
meillä se koppaosa oli TOSI lyhytikäinen. Ja siksi nyt ehdottomasti halusin pehmeällä(puolikovalla) kantokassilla, joka muuntuu myöhemmin lämpöpussiksi tai istuinpehmusteeksi. Mullakin oli esikoisesta joku "juttu", että Emmaljungat oli saatava, mutta mielestäni eivät isonkokonsa ja tilanvienninsä ja kokoamisvaikeutensa huomioonottaen oo maineensa veroiset ollenkaan. En ostaisi enää. JOS ostaisin, ostaisin jotkut muut kun Duo edget, esim City ceroxit, jotka "pienemmät" ja näppärämmät. Esikoisella ei KOSKAAN otettu esim noita emmaljungeja edes ratasvaiheessa kaupunkireissuille mukaan, kun oli niin hankalat, mutta just eilen todettiin, että näitä Gessleineja tulee varmasti käytettyä myös ihan rattaina joka paikassa, kun ovat niin keveät, ketterät ja kätevät. Mutt tää on vaan mun mielipide!=)
Mammy, kiva kehto! Meille tulee pinniksen lisäksi alakerrassa alkuun pidettävä
koala-kehto:
Lastentarvike Baby Style Oy - Amazonas Koala Riippukehto, saadaan miehen siskolta lainaan. Siinä saa nukkua ihan vauvana sillon kun esikon kanssa ollaan alakerrassa, kun makkarit on yläkerrassa ja yöt sitten nukkuu pinniksessä meidän huoneessa ( tai paremminkin varmaan mun vieressä
)
Happy, tsemppiä lepäilyyn! Aika paljon meitä "supistelijoita" täällä jo on. Aika hurjaa kun edellinen sulla syntynyt lomamatkalla, onneks nyt ootte täällä kotosalla jos jotain lähtee tapahtumaan!
Kirppiina ja muru 28+6